Neler Yeni

Yardım Egea podyenin pütürlü ve küflü olması normal mi?

ekrem imaro

80+ Bronze
Katılım
15 Nisan 2024
Mesajlar
920
1736609702216.png


2020 Egea 1.4 HB aracımı alırken ekspertize sokar aldım ve araçta su azaltma problemi olduğu için küflenen yere bakarken podyenin pütürlü olduğunu fark ettim. Eksper raporunda bir şey çıkmadı, böyle pütürlü olması normal mi?
 
Katılım
25 Kasım 2022
Mesajlar
27
Dahası  
Reaksiyon skoru
3
İsim
Çağrı Mert Varol
kanka onu bilmiyorum ama eğer expertizde gözükmeyip herhangi bir sıkıntı varsa araçta expertizi mahkemeye verebiliyorsun diye biliyorum.
 

cancan1135

80+ Bronze
Katılım
21 Kasım 2020
Mesajlar
1,278
Dahası  
Reaksiyon skoru
610
İsim
can
O pütür çekomastik tarzı bir sert silikon benzeri malzeme, parça birleşim noktalarına sıkarlar fabrikada yada sanayie amacı birleşim yerlerine su kaçıpta küf yapmasın yada motor sıcaklığı zarar vermesin diye. Bu demek değilki fabrika yapmış orjinal olduğunu kanıtlar belki araç önden hasar yedi şade podye doğrutlup(bu tarz işlemde çelikte izler olur onları gizlemek için) pütür attılar bilemezsin. Çamurluk kaput civata kafalarına bak boyada anahtar izi yoksa orjinaldir yani atılan pütür fabrikasyondur eğer civata kafalarında anahtar izi varsa zaten parça değişmiş yada doğrultulmuş manasına gelir. Fotoraftaki küf olayına gelecek olursak büyütülecek bir şey değil o bölge uzun sürekli ıslak kalmış kararma yapmış bir arabanın küfen dolayı parça değişimine gitmesi 20-30 sene sonra başlar hemen hemen çoğu giriş sınıfı aracın egea tarzı su yalıtımı güzel olmadığı için kaporta içinde o şekilde bir kararma görebilirsin. Sonuç olarak benim yorumumu sorarsan aracında değişim onarım vs göremiyorum fakat su eksiltmeni düzgün bir ustaya kontrol ettir borularda mı patlak çatlak var yoksa blok içine su mu alıyor yakıyor yada hararet yapıp su eksiltiyor olabilir.
 

ekrem imaro

80+ Bronze
Katılım
15 Nisan 2024
Mesajlar
920
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
O pütür çekomastik tarzı bir sert silikon benzeri malzeme, parça birleşim noktalarına sıkarlar fabrikada yada sanayie amacı birleşim yerlerine su kaçıpta küf yapmasın yada motor sıcaklığı zarar vermesin diye. Bu demek değilki fabrika yapmış orjinal olduğunu kanıtlar belki araç önden hasar yedi şade podye doğrutlup(bu tarz işlemde çelikte izler olur onları gizlemek için) pütür attılar bilemezsin. Çamurluk kaput civata kafalarına bak boyada anahtar izi yoksa orjinaldir yani atılan pütür fabrikasyondur eğer civata kafalarında anahtar izi varsa zaten parça değişmiş yada doğrultulmuş manasına gelir. Fotoraftaki küf olayına gelecek olursak büyütülecek bir şey değil o bölge uzun sürekli ıslak kalmış kararma yapmış bir arabanın küfen dolayı parça değişimine gitmesi 20-30 sene sonra başlar hemen hemen çoğu giriş sınıfı aracın egea tarzı su yalıtımı güzel olmadığı için kaporta içinde o şekilde bir kararma görebilirsin.
hocam sanırım bir ön panel değişmiş eksper raporunda orijinal değil plastik yazıyor.civatalara alırkende bakmıştım hiç birinde boya kalkması falan görmedim hepsi orijinal duruyor.
arabanın sağ podyesini aküden dolayı göremedim ama sol podyenin orada lpg beyni var orada su sızdırıyordu muhtemelen ondan dolayı küflenmiştir diye düşünmüştüm.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

  • B1L0
    Hayırlı forumlar

Forum istatistikleri

Konular
1,041,651
Mesajlar
9,379,775
Üyeler
165,219
Son üye
andreasjone7
Top Bottom