Yasal İade Hakkım Engelleniyor: Trendyol Ve GTI Bilişim'den Mağduriyet

Katılım
28 Mayıs 2024
Mesajlar
71
Reaksiyon skoru
49
18 Eylül’de Trendyol üzerinden sipariş ettiğim, GTI Bilişim tarafından gönderilen Lenovo Legion R24e 23.8" 180hz 0.5MS (MPRT) FHD IPS Gaming Monitör (67CCGAC4TK) ürününü 20 Eylül’de teslim aldım. Ürünü açtığımda ekranda siyah gölgelenme ve bir adet ölü piksel olduğunu fark ettim. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un bana tanıdığı, mesafeli satışlarda geçerli 14 günlük iade hakkımı kullanarak 24 Eylül’de kusurlu ürünü iade ettim. Ancak ilk iade işleminde, benim unutmam nedeniyle HDMI kablosunun eksik olduğu belirtilerek iadem reddedildi. Eksik olan HDMI kablosunu tamamlayıp 2 Ekim’de tekrar iade ettim.

Bu aşamadan sonra ürünün analize alındığı bildirildi. Trendyol asistanına başvurduğumda, elektronik ürünler açıldığı için analize gönderildiği ve bu nedenle 14 günlük iade hakkımın geçerli olmadığı söylendi. Ancak, mesafeli satış sözleşmesinde 14 günlük cayma hakkının istisnaları açıkça belirtilmiştir ve elektronik ürünlerin açılması bu kapsamda değildir. Yanıltıcı cevaplarla iade sürecim gereksiz yere uzatılmaktadır.
şikayet var üzerinden şikayetimi yazdım analiz sürecinin sonucuna göre tüketici hakem heyetine başvurcağım
Böyle bir durum başına gelen var mı?
 
18 Eylül’de Trendyol üzerinden sipariş ettiğim, GTI Bilişim tarafından gönderilen Lenovo Legion R24e 23.8" 180hz 0.5MS (MPRT) FHD IPS Gaming Monitör (67CCGAC4TK) ürününü 20 Eylül’de teslim aldım. Ürünü açtığımda ekranda siyah gölgelenme ve bir adet ölü piksel olduğunu fark ettim. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un bana tanıdığı, mesafeli satışlarda geçerli 14 günlük iade hakkımı kullanarak 24 Eylül’de kusurlu ürünü iade ettim. Ancak ilk iade işleminde, benim unutmam nedeniyle HDMI kablosunun eksik olduğu belirtilerek iadem reddedildi. Eksik olan HDMI kablosunu tamamlayıp 2 Ekim’de tekrar iade ettim.

Bu aşamadan sonra ürünün analize alındığı bildirildi. Trendyol asistanına başvurduğumda, elektronik ürünler açıldığı için analize gönderildiği ve bu nedenle 14 günlük iade hakkımın geçerli olmadığı söylendi. Ancak, mesafeli satış sözleşmesinde 14 günlük cayma hakkının istisnaları açıkça belirtilmiştir ve elektronik ürünlerin açılması bu kapsamda değildir. Yanıltıcı cevaplarla iade sürecim gereksiz yere uzatılmaktadır.
şikayet var üzerinden şikayetimi yazdım analiz sürecinin sonucuna göre tüketici hakem heyetine başvurcağım
Böyle bir durum başına gelen var mı?
Halen daha 14 günü geçmediyse Trendyol müşteri hizmetleri ile durum ile alakalı telefon üzerinden iletişime geç asistana vs. sorma.
İade almak zorundalar.
Ama en başında siz de hata yapmışsınız, kutu içeriğini eksiksiz yollasaydınız belki ilk seferinde iadeyi onaylayacaklardı.
 
ikinci iademde 14 günlük süre içerisinde gerçekleşti mesele ikinci kez iade değil ki trendyol asistan açılan teknolojik ürünler 14 gün iade kapsamında olmaz diyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

eksiksiz göndermen gerekirdi ilk başta
dalgınlıkla unutmuşum yoksa iade için eksiksiz göndermem gerekliğini ben de biliyorum
 
ikinci iademde 14 günlük süre içerisinde gerçekleşti mesele ikinci kez iade değil ki trendyol asistan açılan teknolojik ürünler 14 gün iade kapsamında olmaz diyor
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


dalgınlıkla unutmuşum yoksa iade için eksiksiz göndermem gerekliğini ben de biliyorum
ee tamam satıcı kabul etmeyebilir onun insiyatifine kalmış bol şans
 
ee tamam satıcı kabul etmeyebilir onun insiyatifine kalmış bol şans
ikinci defa iadede niye inisiyatif onda kalsın böyle bir yasal düzenleme mi var iade hakkım kaybolsa iade kodu da oluşturamazdım.
sana da bol şanss
 
Konuyla Alakasız Mesaj / Spam
adam gelmiş yardım için birşeyler sormuş, yaptıgınıza bakın. bilmiyorsanız boş yorum yapmayın. hocam sen thhye başvur süreci takip et.
 
Trollemeye çalışanları takma hocam.Mal ayıplı geldiyse bu sadece uzaktan satış sözleşmesine de girmez her türlü iade edebilmen gerekiyordu.En kötü ihtimalle hakkını thh de arayıp faiziyle alırsın.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Şikayetvara yaz hem trendyol hem aldığın satıcı üzerinden, genelde dönüş yapıyorlar.Amazon hariç bir yerden teknolojik ürün almak çok büyük kumar malesef.
 
Geri
Top