Asus Tuf RTX 5060 Ti Vs MSI RTX 5060 Ti Gamıng Oc

Bu arada sistemin çok dağınık toplanmış, bir yerden öneri verince diğer taraftan patlıyor. Bence sistemi direk satıp topla daha mantıklı bir hareket olur.
Hocam acaba benim şuanki sistem kaç para eder? Ben 4-5 senedir bu sistemi kullanıyorum.
 
Hocam NVIDIA kartaların yapay zeka konusunda AMD'den daha iyi olduğuyla ilgili birkaç farklı yerden duymuştum. Bu yüzden her türlü NVIDIA alırım diye düşündüm. Genel olarak saf ekran kartı gücüne odaklanıyorsunuz anladığım kadarıyla. Ancak iş yerelde yapay zeka çalıştırmaya gelince NVIDIA ve VRAM önem kazanır diye düşündüm.

Tabii yanlış düşünüyorsam beni düzeltin diye buradayım.
O biraz ne sıklıkla render aldığına ve nasıl render aldığına göre değişiyor. Yazılımda kesinlikle NVİDİA önde. Amaç render ve program optimizasyonu ise kesinlikle NVIDIA. Ama kas F/P kas gücünde AMD. 9070xt 5070 ile aynı fiyata satılıp 5070ti yer yer 5080 rakibi. O yüzden oyun oynayanlar 5070 almayıp 9070xt tercih ediyor. İş senin önceliğinse üsttede yazmışsın 5070 gibi bir kart daha iyi olur, 9070 ilede alırsın render sorun olmaz fakat NVİDİA her zaman işlerde yazılım destekleriyle vs. daha iyidir. Bende sendeki gibi bir sistem olsa şahsen ikinci elden satıp hazır oem 5070 alırım daha mantıklı bir hareket olur. Render öncelikse intel daha optimize.
 
seni anlıyorum, belli ki donanımlısın.
fakat forumda soru soranlara da birazcık açıklama yapmamız gerekir diye düşündüğüm için yazdım.
bazıları düz mantık hareket edip herkesin her şeyi alabilme gücü varmış gibi davranıyor...
bak bana verdiğin cevapta nasıl açıklayıcı yazmışsın, teşekkür ederim.
bana da fikir verip aydınlattın mesela...
eyvallah...
Ben vaktim olmadığında önden kısa cevap atıp daha sonra konuya uzun açıklayıcı şekilde dönüyorum. Kısa yüzeysel cevap atınca bu sefer iğneyle aradan laf alıp aradan ama o şöyle bu böyle gereksiz ego tatmini için yazan kişiler oluyor. O şekildeki tartışmalarada ben girmiyorum, hiç girmemek içinde bu şekilde dönüş yapıyorum. Ben çoğu kişiye F/P ürün aldırtıp gereksiz masraf ettirmem. Mesela 5060Tİ karta 35K vermek israftır. Kaldıki bence 5070'ede 35K fazla. Ama NVİDİA piyasası saçma şekilde şuan şiş o yüzden mecbur alım yapılacağı zaman öneriliyor. Şahsen iş amaçlı kullanılmayacaksa şu bütçede 9070xt en doğru seçim bütçe darlanmamak için arada çok iyi indirime giren 9070'te alınabilir. Ama 9070 kartının altında bir kart alınacaksa imkan var ise bütçe biraz bekletilip alınması alacak kişi için daha iyi. Çünkü 60 ile 70 serisi arasında özellikle 2k'da çok fark var. Yani 5060ti'a 16gb vram konulmasının çok bi anlamı olmuyor. 5070 16gb ile çıkması lazımdı fakat oda klasik diğer kart satmak isteyen NVİDİA saçmalığı. Linus Torvalds boşuna demiyor çalıştığımız en kötü firma NVİDİA diye :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam acaba benim şuanki sistem kaç para eder? Ben 4-5 senedir bu sistemi kullanıyorum.
9 taksitli sistemler falan giriyor arada taksit önemi senin için oradan kurtarıcı olur. Mevcut sisteminde hiç ekran kartı varmı ?
 
Son düzenleme:
Ben vaktim olmadığında önden kısa cevap atıp daha sonra konuya uzun açıklayıcı şekilde dönüyorum. Kısa yüzeysel cevap atınca bu sefer iğneyle aradan laf alıp aradan ama o şöyle bu böyle gereksiz ego tatmini için yazan kişiler oluyor. O şekildeki tartışmalarada ben girmiyorum, hiç girmemek içinde bu şekilde dönüş yapıyorum. Ben çoğu kişiye F/P ürün aldırtıp gereksiz masraf ettirmem. Mesela 5060Tİ karta 35K vermek israftır. Kaldıki bence 5070'ede 35K fazla. Ama NVİDİA piyasası saçma şekilde şuan şiş o yüzden mecbur alım yapılacağı zaman öneriliyor. Şahsen iş amaçlı kullanılmayacaksa şu bütçede 9070xt en doğru seçim bütçe darlanmamak için arada çok iyi indirime giren 9070'te alınabilir. Ama 9070 kartının altında bir kart alınacaksa imkan var ise bütçe biraz bekletilip alınması alacak kişi için daha iyi. Çünkü 60 ile 70 serisi arasında özellikle 2k'da çok fark var. Yani 5060ti'a 16gb vram konulmasının çok bi anlamı olmuyor. 5070 16gb ile çıkması lazımdı fakat oda klasik diğer kart satmak isteyen NVİDİA saçmalığı. Linus Torvalds boşuna demiyor çalıştığımız en kötü firma NVİDİA diye :D
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


9 taksitli sistemler falan giriyor arada taksit önemi senin için oradan kurtarıcı olur. Mevcut sisteminde hiç ekran kartı varmı ?
Ekran kartım yok sistemi apu olarak kullanıyorum.
 
Herkese iyi bayramlar,

Dostlar, şu iki ekran kartından hangisini satın almam gerektiği hakkında beni biraz aydınlatabilir misiniz?
  • ASUS TUF RTX 5060 Ti 16 GB 3 fanlı -> 35.768 TL
  • MSI Gaming OC RTX 5060 Ti 16 GB 2 fanlı -> 36.499 TL
Çok bir bütçem yok, aslında benim için taksit seçenekleri daha önemli. Aylık 6 bin TL'den fazlası imkansız değil ama beni zora sokacak seviyeler olur artık.

"Zaten fiyatlar neredeyse aynı, 3 fanlı olanı almak her türlü daha mantıklı, bu yüzden bu konunun amacı nedir?" diye sorabilirsiniz.

Benim şu anki sistemim şöyle:
  • Ryzen 5 4650G PRO.
  • Corsair Carbide Spec Delta RGB 650W mid Tower kasa.
  • Yanlış hatırlamıyorsam 16 GB 3600MHz 8x8 DDR4 RAM.
  • Kingston A2000 500 GB M.2 SSD.
  • İşlemciyi kule tipi soğutucu ısıtıyor. Yine yanlış hatırlamıyorsam Snowman T6 Ultra olması lazım.
  • Gigabyte B450M-S2H anakart.
Dolayısıyla merak ettiklerim: Acaba 3 fanlı olan ekran kartı kasama sığacak mı ve anakartım ne kadar destekleyebilecek? 650W (kasayla beraber gelen) güç kaynağı yeterli mi? PCI Express 3.0 - 5.0 muhabbeti duydum, tam ne olduğunu bilmiyorum ancak bu bana ne gibi bir sorun çıkartabilir? Bu ekran kartları PCI 5.0 mı? Yani ekran kartının ömrü kısalmayacaksa benim için o kadar önemli değil. Aynı şekilde işlemci darboğaz yapacaktır, onun da farkındayım ancak onları ileride değiştirmeyi düşünüyorum, hele şu ekran kartını bir alayım da. En kötü ihtimalle ekran kartı kenarda durur yani.

Birçok insan gibi ben de arada sırada oyun oynuyorum ancak asıl amacım oyun oynamak değil. Benim için önemli olan işlem gücü. Yani bütçem yettiğince işlem gücü satın almaya çalışıyorum. Hani ileride hedeflediğim sistem:
  • Yerelde az buçuk LLM çalıştırabilsin, Stable Diffusion gibi image modelleri çalıştırabilsin.
  • Aynı şekilde, görüntü video çözünürlük ve frame arttırma yapay zekâ modellerini çalıştırabilsin.
  • Blender'dan 3 boyutlu modeller ve AE'den video render alabileyim.
  • Oyun motorları tarafında ekran kartına grafik renderlatabileyim.
  • Oyun oynamak biraz daha geri planda, zaten benim oynadığım oyunları şu anki yukarıda yazdığım APU sistemim bile kaldırıyor (Factorio, CIV 6, Bannerlord vs.).
Aslında konuyu açmamın asıl sebebi genel olarak biraz bilgilenmek, bu yüzden her türlü öneri/bilgiye açığım. Yani bu konular hakkında oldukça bilgisizim, bu yüzden aydınlatacak ve bu devirde yol gösterecek arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
Ben Rx9070 xt öneririm kesinlikle 5070 den daha iyi
 
Geri
Top