Oyun oynadıktan sonra fanların hızı düşmüyor

hocam bu şekilde gösteriyo cpu fan speed sekmesinde

Biraz geç oldu diyecektim. Tamam orda manual seçeneği var onu seçin.

Sonra yapacaksınız yukarda yazdıklarım gibi;

Cpu fan pwmde
Sys fan ise dcde kalacak

Cpu fan pwmdeyken aşağıda 7 tane seçenek vermiş. Bi 7 li sıcaklık anlamına geliyor bi 7 li ise o sıcaklıkta % kaç hızda dönsün

Cpu fanda atıyorum o 7 liye sıcaklıkları şöyle girin

30-40-50-60-70-80-85

Altlarına gelen kareciklerede o sıcaklıkta % kaçta çalışsın

Mesela şöyle yapılabilir (yukardaki derecelere denk gelecek şekilde)

30-35-40-45-55-65-75

Mesela böyle düşündüm. 60 dereceden sonra fan gücü 10 ar birim artsın gibisinden

Sonuçlarını yaz bakalım. Masaüstündeyken bile fanlar susması gerekir

Sys fanda durum farklı. O dc ile çalıştığı için çalışacağı voltajı manuel girmeniz gerekir (%lik kısmında) 30-35-40-45-55 olmaz. 7.80, 8,91, 10,21 gibi voltlar yazmanız gerekir
 
Biraz geç oldu diyecektim. Tamam orda manual seçeneği var onu seçin.

Sonra yapacaksınız yukarda yazdıklarım gibi;

Cpu fan pwmde
Sys fan ise dcde kalacak

Cpu fan pwmdeyken aşağıda 7 tane seçenek vermiş. Bi 7 li sıcaklık anlamına geliyor bi 7 li ise o sıcaklıkta % kaç hızda dönsün

Cpu fanda atıyorum o 7 liye sıcaklıkları şöyle girin

30-40-50-60-70-80-85

Altlarına gelen kareciklerede o sıcaklıkta % kaçta çalışsın

Mesela şöyle yapılabilir (yukardaki derecelere denk gelecek şekilde)

30-35-40-45-55-65-75

Mesela böyle düşündüm. 60 dereceden sonra fan gücü 10 ar birim artsın gibisinden

Sonuçlarını yaz bakalım. Masaüstündeyken bile fanlar susması gerekir

Sys fanda durum farklı. O dc ile çalıştığı için çalışacağı voltajı manuel girmeniz gerekir (%lik kısmında) 30-35-40-45-55 olmaz. 7.80, 8,91, 10,21 gibi voltlar yazmanız gerekir
hala aynı hocam ya düşmüyor fan hızı
 
hala aynı hocam ya düşmüyor fan hızı

Biostan dediğim şekilde ayarları yaptığın halde oyunla masaüstü arasında fan hızında değişme olmuyorsa aklıma tek ihtimal geliyor

Ya yapamadın bi yerde bişey kaçırdın
Ya da fanlar “molex”ten besleniyor bu yüzden hep tam güçte çalışıyor

İkiside değilse bios en güncelimi? Bazen bios güncellemeleri fan ayarını düzeltebiliyor. Mesela benim anakartımda öyle bi bios sürümü var
 
Biostan dediğim şekilde ayarları yaptığın halde oyunla masaüstü arasında fan hızında değişme olmuyorsa aklıma tek ihtimal geliyor

Ya yapamadın bi yerde bişey kaçırdın
Ya da fanlar “molex”ten besleniyor bu yüzden hep tam güçte çalışıyor

İkiside değilse bios en güncelimi? Bazen bios güncellemeleri fan ayarını düzeltebiliyor. Mesela benim anakartımda öyle bi bios sürümü var
hocam bios güncel eğer müsait bir vaktin varsa ekran versem baksan uygun olurmu
 
fanlar bozuk mu bilmiyorum ama after burnerde fanları elle düşürüp yükseltebiliyorum fan devri böyle yüksekte kalmadan önce
ÖNCELİKLE HANGİ FANLAR SON HIZDA ÇALIşıyor kasa fanları mı ve hangileri hepsi mi yoksa ekran kartı fanları mı yoksa işlemci fanı mı?????
 
bilmiyorum valla hocam
Ilk basta hatayi yapani bulalim ki sorunu cozelim yoksa nasil olcak. Sesyaparken fanlari elinle.tut hepsini tek tek. Bende bir kere kafaya takmistim. Hepsini ayni anda tuttum halen ses var. Psu fanin dan geliyormus meger
 
merhabalar rtx 2060s ve r5 5600 gigabyte b520m k v2 anakartlı sistemimde oyundayken fan hızı yükseliyor ama oyunu da kapatsam bilgisayarı komple boşta da çalıştırsam fan hızları düşmüyor evde sanki uçak kalkacakmış gibi hissediyorum yardım edin lütfen
kontrol edebiliyosan uygulama indirip öyle yap kontrol için uygulamalar var olmuyosa fan hub alman gerekebilir
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,011
Mesajlar
11,083,322
Üyeler
198,227
Son üye
mehef
Geri
Top