Ram Timing Ayarından Sonra Memory Management Hatası

Karhuyu bulamaz paypal yok türkiyede. Geri kalanına katılıyorum. Ayrıca tm5 yeterli tm5 i yenebilen uygulama kolay kolay çıkmadı karhu çok yaklaştı ama bi tm5 değil (yurtdışındakilerde aynı görüşte)
Heavy ayarda 2cycle geçmişti yanlışlıkla kapatmıştım Yoksa devam edecekti, zannederim voltajdan dolayı veya işlemcide de undervolt var oda etkiliyor olabilir çünkü ilk açılışta çok hızlı kabul etmişti bir önce ki ramde 10dk beklediğimi hatırlıyorum bunda ayarı yapar yapmaz açılmıştı sonra işte kapattık açtık hata verdi voltaj dengesizliginden şüpheleniyorjm bende
 
Alıntıyı görüntüle
Bu ayarları diğer forumdaki Ayhan Hocanın yönlendirmesiyle yaptım. Bu ayarlarda stabiliteyi sağladıktan sonra PBO yu yaptım. VT3 testinden 7200 sn de başarıyla geçti. İstersen dediğim kişiye bir danış.
Bu arada ramlar 2x16 Klevv Crass V. Hynix A-Die
@SalimBdk @AMYG

Vay arkadaş ya 16+16 olup single rank nasıl olabiliyor ya. Bana da böyle ram lazım ddr5 e geçince hahaah. 2x16 olup çubukların single rank olması büyük nimet
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Heavy ayarda 2cycle geçmişti yanlışlıkla kapatmıştım Yoksa devam edecekti, zannederim voltajdan dolayı veya işlemcide de undervolt var oda etkiliyor olabilir çünkü ilk açılışta çok hızlı kabul etmişti bir önce ki ramde 10dk beklediğimi hatırlıyorum bunda ayarı yapar yapmaz açılmıştı sonra işte kapattık açtık hata verdi voltaj dengesizliginden şüpheleniyorjm bende

Herşeyden önce 1usmus 25 döngü dene. 1usmus 25 döngüyü geçen başarının %50 den fazlasını halletmiş demektir. 1usmus erkenden hata bulmada çok iyidir.

Daha sonra anta extreme
Absolute diye gidin

Ben 1usmus ve absoluteden geçmiştim aylar önce. Dedik ramler stabil kesin. Bugün extreme yapayım dedim extremede hatayla karşılaştım şimdi tekrar eski günlere döndüm stabil hale getirmek için 🤣

(Extreme absoluteden daha hafiftir bu arada)

Heavy yapmayın ona gerek yok. Zayıf. Antada tavsiye edilen extreme ve absolutedir. 0.13 versiyonunu kullanıyosunuz dimi?
 
Son düzenleme:
Vay arkadaş ya 16+16 olup single rank nasıl olabiliyor ya. Bana da böyle ram lazım ddr5 e geçince hahaah. 2x16 olup çubukların single rank olması büyük nimet
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Herşeyden önce 1usmus 25 döngü dene. 1usmus 25 döngüyü geçen başarının %50 den fazlasını halletmiş demektir. 1usmus erkenden hata bulmada çok iyidir.

Daha sonra anta extreme
Absolute diye gidin

Ben 1usmus ve absoluteden geçmiştim aylar önce. Dedik ramler stabil kesin. Bugün extreme yapayım dedim extremede hatayla karşılaştım şimdi tekrar eski günlere döndüm stabil hale getirmek için 🤣

(Extreme absoluteden daha hafiftir bu arada)

Heavy yapmayın ona gerek yok. Zayıf. Antada tavsiye edilen extreme ve absolutedir
Gel bir de burdan yak :) aylarca kullan sonra stabil değilmiş öğren gerçi kullandığın normal halde sorun çıkarmiyorsa bence iyidir
 
Gel bir de burdan yak :) aylarca kullan sonra stabil değilmiş öğren gerçi kullandığın normal halde sorun çıkarmiyorsa bence iyidir

Aylarca kullandığım dönem havaların soğuk olduğu kış ilkbahar dönemiydi.

Şimdi havalar ısındı ya aktif fanla soğutmama rağmen ramlerin sıcaklıkları test esnasında 38-39 larda. 40 zaten sınır -ddr4 için. Ddr5 de sıcaklık limitleri yükseldi- (ramlerin çalışabilme sıcaklığı değil stabil çalışma üst sınırı. Normalde ramler 85 derecelere kadar görevlerini yapabilirler)

zaten yazın bütün stres testlerinden geçen ram sonbahar kış ilkbaharda hayli hayli hatasız çalışır :D (voltaj direnç anormalliği, pcb crash yedirecek değerler girilmediyse 👍 soğuk ram saçma sapan extreme değerlerde bile hata verebilir)

Normal yani yazın hata verebilmesi :) şu sıralar oyun oynamayıda saldım zaten problem değil bakalım bişeyleri gevşettim hatasız extreme tamamlarsa dokunmam

Sizde çözmeye bakın. Saatlerce oyun oynayıp bişey olmuyor demeyin farkında olmadan %1 %0.1 değerlerinizi input gecikmelerinizi etkileyebilir hatta veri bozulması bile yaşatabilir
 
Aylarca kullandığım dönem havaların soğuk olduğu kış ilkbahar dönemiydi.

Şimdi havalar ısındı ya aktif fanla soğutmama rağmen ramlerin sıcaklıkları test esnasında 38-39 larda. 40 zaten sınır -ddr4 için. Ddr5 de sıcaklık limitleri yükseldi- (ramlerin çalışabilme sıcaklığı değil stabil çalışma üst sınırı. Normalde ramler 85 derecelere kadar görevlerini yapabilirler)

zaten yazın bütün stres testlerinden geçen ram sonbahar kış ilkbaharda hayli hayli hatasız çalışır :D (voltaj direnç anormalliği, pcb crash yedirecek değerler girilmediyse 👍 soğuk ram saçma sapan extreme değerlerde bile hata verebilir)

Normal yani yazın hata verebilmesi :) şu sıralar oyun oynamayıda saldım zaten problem değil bakalım bişeyleri gevşettim hatasız extreme tamamlarsa dokunmam
Sıcaklığın ramin zamanlama ayarlarına gore de etkisi trefi özellikle yuksek olursa 50 derece üstünde hata verebiliyor Ben o yüzden zaten 32667 de bırakmıştım fan yok ramler 55 oluyordu.
 
Sıcaklığın ramin zamanlama ayarlarına gore de etkisi trefi özellikle yuksek olursa 50 derece üstünde hata verebiliyor Ben o yüzden zaten 32667 de bırakmıştım fan yok ramler 55 oluyordu.

tRFC (ns) de etkiler ısıyı haberiniz olsun. Trfc de ısının baş sebeplerindendir. Voltaj çok daha sonra gelir. Ben 157.5 da kullanıyodum şimdi 160 a gevşettim

(Görende zannedecek çok gevşettim 🤣🤣)
 
tRFC (ns) de etkiler ısıyı haberiniz olsun. Trfc de ısının baş sebeplerindendir. Voltaj çok daha sonra gelir. Ben 157.5 da kullanıyodum şimdi 160 a gevşettim

(Görende zannedecek çok gevşettim 🤣🤣)
Hiç öyle deme donanım dünyasında 0.1 bile her şeyi değiştirir 😂
 
Vay arkadaş ya 16+16 olup single rank nasıl olabiliyor ya. Bana da böyle ram lazım ddr5 e geçince hahaah. 2x16 olup çubukların single rank olması büyük nimet
Bilerek de almadım inanır mısın. Hynix mi değil mi diye 😀
 
Single rank olması ne artı sağlıyor benimkiler single rank Sanırım

Daha “kolay” overclock olabiliyolar. Bellek kontrolcüsüne daha az yük biniyor. Fakat dual ranklere göre birebir aynı performansta %3-4 civarı daha zayıflar

Ben sanırım ısıdan gümlüyorum. Voltajla alakası yok. Bugün 2 kere hata verdi hepside 2nci saatten sonra. Ramdeki kapasitörler ısıdan dolayı şarjlarını kaybediyolar anlaşılan. 37-38 derecede tutmama rağmen

Trfcyi bi daha gevşettim ve voltajıda 0.01 azalttım

Demekki saatler geçtikçe daha serin kalmalılar. 1 saat geçirdiği 38 derece ile 2 saat sonra geçirdiği 38 derece aynı değilmiş bi süre sonra havlu atıyor (benim çalıştırma stilime göre)

biliyodum böyle bişeyin başıma geleceğini 😃 yazın kesin trfc gevşetmem gerekecek demiştim başıma geldi
 
Daha “kolay” overclock olabiliyolar. Bellek kontrolcüsüne daha az yük biniyor. Fakat dual ranklere göre birebir aynı performansta %3-4 civarı daha zayıflar

Ben sanırım ısıdan gümlüyorum. Voltajla alakası yok. Bugün 2 kere hata verdi hepside 2nci saatten sonra. Ramdeki kapasitörler ısıdan dolayı şarjlarını kaybediyolar anlaşılan. 37-38 derecede tutmama rağmen

Trfcyi bi daha gevşettim ve voltajıda 0.01 azalttım

Demekki saatler geçtikçe daha serin kalmalılar. 1 saat geçirdiği 38 derece ile 2 saat sonra geçirdiği 38 derece aynı değilmiş bi süre sonra havlu atıyor (benim çalıştırma stilime göre)

biliyodum böyle bişeyin başıma geleceğini 😃 yazın kesin trfc gevşetmem gerekecek demiştim başıma geldi
Ossurada benim 1.6 volt verdiğim ddr4 b-die'lar :D infaz emri verilmiş gibiler. :D
 
Daha “kolay” overclock olabiliyolar. Bellek kontrolcüsüne daha az yük biniyor. Fakat dual ranklere göre birebir aynı performansta %3-4 civarı daha zayıflar

Ben sanırım ısıdan gümlüyorum. Voltajla alakası yok. Bugün 2 kere hata verdi hepside 2nci saatten sonra. Ramdeki kapasitörler ısıdan dolayı şarjlarını kaybediyolar anlaşılan. 37-38 derecede tutmama rağmen

Trfcyi bi daha gevşettim ve voltajıda 0.01 azalttım

Demekki saatler geçtikçe daha serin kalmalılar. 1 saat geçirdiği 38 derece ile 2 saat sonra geçirdiği 38 derece aynı değilmiş bi süre sonra havlu atıyor (benim çalıştırma stilime göre)

biliyodum böyle bişeyin başıma geleceğini 😃 yazın kesin trfc gevşetmem gerekecek demiştim başıma geldi
Bunlarda Amma nazlı :) bu arada trfc ve trefi kaç
 
Geri
Top