Selamlar, sistemimi topladıktan sonra BIOS üzerinden RAM hızlarını optimize etmeye çalıştık (XMP/EXPO ayarları gibi).
Süreç: İlk denemelerde BIOS'a erişim sağladık, ayarları değiştirip "Save & Exit" yaptık ancak sistem bir noktadan sonra açılışta görüntü vermemeye başladı.
Sorun: Şu an bilgisayarı çalıştırdığımda anakart üzerindeki Debug LED ışıkları sırayla DRAM ve CPU aşamalarını geçiyor, ancak en son VGA (GPU) ışığında takılı kalıyor ve ekrana görüntü gelmiyor.
Yapılan Müdahaleler:
Ekran kartı güç bağlantılarını (12VHPWR kablosu) tekrar kontrol edip tam oturttum.
BIOS pilini çıkarıp takarak CMOS sıfırlaması yaptım (fakat durum düzelmedi).
Ekran kartı fanları dönüyor ama görüntü alamıyorum.
Durum: BIOS'ta yaptığımız ayarların sisteme "kalıcı" olarak takılı kalmış olma ihtimali nedir? CMOS sıfırlama sonrası VGA ışığında takılmanın sebebi ne olabilir?
Süreç: İlk denemelerde BIOS'a erişim sağladık, ayarları değiştirip "Save & Exit" yaptık ancak sistem bir noktadan sonra açılışta görüntü vermemeye başladı.
Sorun: Şu an bilgisayarı çalıştırdığımda anakart üzerindeki Debug LED ışıkları sırayla DRAM ve CPU aşamalarını geçiyor, ancak en son VGA (GPU) ışığında takılı kalıyor ve ekrana görüntü gelmiyor.
Yapılan Müdahaleler:
Ekran kartı güç bağlantılarını (12VHPWR kablosu) tekrar kontrol edip tam oturttum.
BIOS pilini çıkarıp takarak CMOS sıfırlaması yaptım (fakat durum düzelmedi).
Ekran kartı fanları dönüyor ama görüntü alamıyorum.
Durum: BIOS'ta yaptığımız ayarların sisteme "kalıcı" olarak takılı kalmış olma ihtimali nedir? CMOS sıfırlama sonrası VGA ışığında takılmanın sebebi ne olabilir?