ProGamer06
80+
- Katılım
- 24 Haziran 2026
- Mesajlar
- 17
- Reaksiyon skoru
- 1
Merhaba, yeni sistem toplayacağım. Parçaları seçtim. Çoğunlukla oyun amaçlı olacak ama yapay zeka için Nvidia kart olmalı çünkü ChatGPT falan kullanıyorum Nvidia yapay zekada daha iyi diye duyuyorum. Bilgi eksiklerim olabilir yardım bekliyorum.
İşlemci : AMD 7900X
Yapay zeka kullanım performansım artsın diye x3d yerine saf kas gücü seçtim.
Anakart : GB x870e aero x3d
Tasarımı çok güzel ve 9000mhz destekliymiş iyi oc yaparım herhalde bunda. X870 olması da darboğaz riskini kaldırırmış. Ama anakart için biraz pahalı gibi belki f/p önerileriniz olur.
Ram: 2x16 corsair 1,35V
Bunlar sanırım yeter, tasarımı da hoş.
Ekran Kartı : 16 GB 5060 TI Nvidia RTX Geforce MSI
Darboğaz olmayacağını düşünüyorum işlemcimle birbirlerini doyururlar sanırım oyunlarda.
Kingston 1tb
iyi fiyat hızlı oyun yükler diye düşündüm.
Sıvı Soğutma: 360mm NZXT Kraken Plus
NZXT herkes övüyor diye ekledim. İşlermcim en fazla 60-65 derece güçte olsun istiyorum.
PSU: Gigabyte 1000watt platinyum ömürlük
almışken ömürlük olsun dedim ilerde 5070 ti, 5080 geçersek kullanırız.
Kasa konusunda kararsız kaldım önerilere açığım, beyaz veya gri olsa iyi olur.
Monitör : OIed çılgınlığınak atılmak isterim. Samsung Oled G6
Hem rekabetçi hem de tek kişilik için bence kafi.
Önerilerinize göre bütçeyi kısabilirsek biraz monitörü 4k yapabilirim veya işlemciyi 7950 yapabilirim, ramler 64 falan akarım. Sizdeyiz, teşekkürler
İşlemci : AMD 7900X
Yapay zeka kullanım performansım artsın diye x3d yerine saf kas gücü seçtim.
Anakart : GB x870e aero x3d
Tasarımı çok güzel ve 9000mhz destekliymiş iyi oc yaparım herhalde bunda. X870 olması da darboğaz riskini kaldırırmış. Ama anakart için biraz pahalı gibi belki f/p önerileriniz olur.
Ram: 2x16 corsair 1,35V
Bunlar sanırım yeter, tasarımı da hoş.
Ekran Kartı : 16 GB 5060 TI Nvidia RTX Geforce MSI
Darboğaz olmayacağını düşünüyorum işlemcimle birbirlerini doyururlar sanırım oyunlarda.
Kingston 1tb
iyi fiyat hızlı oyun yükler diye düşündüm.
Sıvı Soğutma: 360mm NZXT Kraken Plus
NZXT herkes övüyor diye ekledim. İşlermcim en fazla 60-65 derece güçte olsun istiyorum.
PSU: Gigabyte 1000watt platinyum ömürlük
almışken ömürlük olsun dedim ilerde 5070 ti, 5080 geçersek kullanırız.
Kasa konusunda kararsız kaldım önerilere açığım, beyaz veya gri olsa iyi olur.
Monitör : OIed çılgınlığınak atılmak isterim. Samsung Oled G6
Hem rekabetçi hem de tek kişilik için bence kafi.
Önerilerinize göre bütçeyi kısabilirsek biraz monitörü 4k yapabilirim veya işlemciyi 7950 yapabilirim, ramler 64 falan akarım. Sizdeyiz, teşekkürler