Bu Oyuncu Sistemi Nasıl Olmuş ?

Katılım
24 Haziran 2026
Mesajlar
17
Reaksiyon skoru
1
Merhaba, yeni sistem toplayacağım. Parçaları seçtim. Çoğunlukla oyun amaçlı olacak ama yapay zeka için Nvidia kart olmalı çünkü ChatGPT falan kullanıyorum Nvidia yapay zekada daha iyi diye duyuyorum. Bilgi eksiklerim olabilir yardım bekliyorum.

İşlemci : AMD 7900X
Yapay zeka kullanım performansım artsın diye x3d yerine saf kas gücü seçtim.

Anakart : GB x870e aero x3d
Tasarımı çok güzel ve 9000mhz destekliymiş iyi oc yaparım herhalde bunda. X870 olması da darboğaz riskini kaldırırmış. Ama anakart için biraz pahalı gibi belki f/p önerileriniz olur.

Ram: 2x16 corsair 1,35V
Bunlar sanırım yeter, tasarımı da hoş.

Ekran Kartı : 16 GB 5060 TI Nvidia RTX Geforce MSI

Darboğaz olmayacağını düşünüyorum işlemcimle birbirlerini doyururlar sanırım oyunlarda.

Kingston 1tb
iyi fiyat hızlı oyun yükler diye düşündüm.

Sıvı Soğutma: 360mm NZXT Kraken Plus

NZXT herkes övüyor diye ekledim. İşlermcim en fazla 60-65 derece güçte olsun istiyorum.

PSU: Gigabyte 1000watt platinyum ömürlük
almışken ömürlük olsun dedim ilerde 5070 ti, 5080 geçersek kullanırız.

Kasa konusunda kararsız kaldım önerilere açığım, beyaz veya gri olsa iyi olur.

Monitör : OIed çılgınlığınak atılmak isterim. Samsung Oled G6

Hem rekabetçi hem de tek kişilik için bence kafi.

Önerilerinize göre bütçeyi kısabilirsek biraz monitörü 4k yapabilirim veya işlemciyi 7950 yapabilirim, ramler 64 falan akarım. Sizdeyiz, teşekkürler
 
Merhaba, yeni sistem toplayacağım. Parçaları seçtim. Çoğunlukla oyun amaçlı olacak ama yapay zeka için Nvidia kart olmalı çünkü ChatGPT falan kullanıyorum Nvidia yapay zekada daha iyi diye duyuyorum. Bilgi eksiklerim olabilir yardım bekliyorum.

İşlemci : AMD 7900X
Yapay zeka kullanım performansım artsın diye x3d yerine saf kas gücü seçtim.

Anakart : GB x870e aero x3d
Tasarımı çok güzel ve 9000mhz destekliymiş iyi oc yaparım herhalde bunda. X870 olması da darboğaz riskini kaldırırmış. Ama anakart için biraz pahalı gibi belki f/p önerileriniz olur.

Ram: 2x16 corsair 1,35V
Bunlar sanırım yeter, tasarımı da hoş.

Ekran Kartı : 16 GB 5060 TI Nvidia RTX Geforce MSI

Darboğaz olmayacağını düşünüyorum işlemcimle birbirlerini doyururlar sanırım oyunlarda.

Kingston 1tb
iyi fiyat hızlı oyun yükler diye düşündüm.

Sıvı Soğutma: 360mm NZXT Kraken Plus

NZXT herkes övüyor diye ekledim. İşlermcim en fazla 60-65 derece güçte olsun istiyorum.

PSU: Gigabyte 1000watt platinyum ömürlük
almışken ömürlük olsun dedim ilerde 5070 ti, 5080 geçersek kullanırız.

Kasa konusunda kararsız kaldım önerilere açığım, beyaz veya gri olsa iyi olur.

Monitör : OIed çılgınlığınak atılmak isterim. Samsung Oled G6

Hem rekabetçi hem de tek kişilik için bence kafi.

Önerilerinize göre bütçeyi kısabilirsek biraz monitörü 4k yapabilirim veya işlemciyi 7950 yapabilirim, ramler 64 falan akarım. Sizdeyiz, teşekkürler
Alınmayacagını düsünerekten tamamen sacmalık sistem haberin olsun
 
Merhaba, yeni sistem toplayacağım. Parçaları seçtim. Çoğunlukla oyun amaçlı olacak ama yapay zeka için Nvidia kart olmalı çünkü ChatGPT falan kullanıyorum Nvidia yapay zekada daha iyi diye duyuyorum. Bilgi eksiklerim olabilir yardım bekliyorum.

İşlemci : AMD 7900X
Yapay zeka kullanım performansım artsın diye x3d yerine saf kas gücü seçtim.

Anakart : GB x870e aero x3d
Tasarımı çok güzel ve 9000mhz destekliymiş iyi oc yaparım herhalde bunda. X870 olması da darboğaz riskini kaldırırmış. Ama anakart için biraz pahalı gibi belki f/p önerileriniz olur.

Ram: 2x16 corsair 1,35V
Bunlar sanırım yeter, tasarımı da hoş.

Ekran Kartı : 16 GB 5060 TI Nvidia RTX Geforce MSI

Darboğaz olmayacağını düşünüyorum işlemcimle birbirlerini doyururlar sanırım oyunlarda.

Kingston 1tb
iyi fiyat hızlı oyun yükler diye düşündüm.

Sıvı Soğutma: 360mm NZXT Kraken Plus

NZXT herkes övüyor diye ekledim. İşlermcim en fazla 60-65 derece güçte olsun istiyorum.

PSU: Gigabyte 1000watt platinyum ömürlük
almışken ömürlük olsun dedim ilerde 5070 ti, 5080 geçersek kullanırız.

Kasa konusunda kararsız kaldım önerilere açığım, beyaz veya gri olsa iyi olur.

Monitör : OIed çılgınlığınak atılmak isterim. Samsung Oled G6

Hem rekabetçi hem de tek kişilik için bence kafi.

Önerilerinize göre bütçeyi kısabilirsek biraz monitörü 4k yapabilirim veya işlemciyi 7950 yapabilirim, ramler 64 falan akarım. Sizdeyiz, teşekkürler
hocam sadece chatgpt'yi tarayıcıdan kullanacaksan o ai senin bilgisayarından yemiyor
 
Alınmayacagını düsünerekten tamamen sacmalık sistem haberin olsun
Değişim önerebilirsiniz ama amazondan alabilmeliyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hocam sadece chatgpt'yi tarayıcıdan kullanacaksan o ai senin bilgisayarından yemiyor
Ama nvidia yapay zeka için çok iyi diyorlar neden öyle dediniz ? Kafam karıştı biraz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hocam sadece chatgpt'yi tarayıcıdan kullanacaksan o ai senin bilgisayarından yemiyor
o zaman ekran kartını düz 5060 çekelim mi ya da 9060 ? benim karttan yemiyorsa
 
Değişim önerebilirsiniz ama amazondan alabilmeliyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ama nvidia yapay zeka için çok iyi diyorlar neden öyle dediniz ? Kafam karıştı biraz
hocam o eğer işlem gücünü kendi bilgisayarınızdan yapacaksanız öyle. yoksa google'ı açtım chatgpt'ye soru sordum falan yapacaksan çalışan herhangi bir bilgisayar oluyor zaten. çünkü orda işlem gücünü sizin bilgisayar değil ai'ın datacenter'ları üstlenir. tam olarak ne yapacağınızı anlamadım o yüzden yanlış bilgi olmasın
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Değişim önerebilirsiniz ama amazondan alabilmeliyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ama nvidia yapay zeka için çok iyi diyorlar neden öyle dediniz ? Kafam karıştı biraz
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


o zaman ekran kartını düz 5060 çekelim mi ya da 9060 ? benim karttan yemiyorsa
dediğim gibi sizin ai ile amacınız ne? kendi bilgisayarınızdan yesin local'de çalışsın mı istiyorsunuz? o zaman işler değişir
 
hocam o eğer işlem gücünü kendi bilgisayarınızdan yapacaksanız öyle. yoksa google'ı açtım chatgpt'ye soru sordum falan yapacaksan çalışan herhangi bir bilgisayar oluyor zaten. çünkü orda işlem gücünü sizin bilgisayar değil ai'ın datacenter'ları üstlenir. tam olarak ne yapacağınızı anlamadım o yüzden yanlış bilgi olmasın
chatgpt ve gemini falan kullanacağım sadece. Öyle diyorsanız o zaman gpu düşürmeliyim diye anlıyorum hatta işlemci de fazla gibi. O zaman 4k monitör bakabiliriz
 
Değişim önerebilirsiniz ama amazondan alabilmeliyim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Ama nvidia yapay zeka için çok iyi diyorlar neden öyle dediniz ? Kafam karıştı biraz
Anakart: msi x870 edge ti wifi suan 15k kacırılmaz fırsat ekran kartı illa nvidia olsun diyorsan en ucuz 5070 isini gorecektir ti ile arasında 20k var gerek yok. İşlemci olarak o bantlara cıktıysan 9800x3d oneririm sogutmasıda daha kolay olur oyunlardada çok deli bir fark var ramlere bir şey diyemiyorum indirim bindirim karışabiliyor. Psuda o fiyatlara cıktıysan asus rog 1200p önerimdir. Sıvı sogutma ve kasa tamamen gorsel zevkine kalmıs
 
chatgpt ve gemini falan kullanacağım sadece. Öyle diyorsanız o zaman gpu düşürmeliyim diye anlıyorum hatta işlemci de fazla gibi. O zaman 4k monitör bakabiliriz
4k monitör bakacaksan ve amaç oyun olacaksa gpu'dan kısma. hele de 5060 9060 seviyelerine aman ha
 
o zaman ekran kartını amd de yapabilirim arkadaş chatgpt için nvidia almaya gerek yok dedi artmazmış performansı 9070 XT 4k sarar mı darboğaz olur mu işlemciyi de 7800x ya da 9bin x3d çekeriz akarız
4k için 9800x3d-7800x3d ile 9070xt kombinlemektense 5080-9600x (o fiyata oluyosa) daha iyi olur
 
Şimdi öncelikle R9 7900X yerine r9 9900x almanı tavsiye ederim fiyatları aynı anakart için inanılmaz derecede iyi diyebilirim(bende alacağım 9 ay taksit ile) ama sistem bileşenleri o kadar iyiyken gidip de 5060 ti alınmaz yani. Eğer amacan ai model eğitme ve edit değil ise burada ekstra bir avantajı olmaz nvidia'nın benin amacım o olduğu için nvidia tercih ettim. Eğer amacın oyun oynamak ise işlemci olarak r7 9800x3d alabilirsin en iyi oyun işlemcisidir. Darboğaz konusuna gelirsek eğer 1080p low oynamayacaksan darboğaz olmaz. Darboğaz konusunu şimdi burada detaylı anlatmayım ama şunu bil işlemci ekran kartını beslemez safsatalığına inanma. Geri kalan sistem donanımları harika ötesi yapıştır gitsin.
 
4k için 9800x3d-7800x3d ile 9070xt kombinlemektense 5080-9600x (o fiyata oluyosa) daha iyi olur
daha pahalı oluyor ama belki diğer parçalardan kısılırsa kurtarır. sıvı soğutmayı 240 a çekersem falan
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Şimdi öncelikle R9 7900X yerine r9 9900x almanı tavsiye ederim fiyatları aynı anakart için inanılmaz derecede iyi diyebilirim ama sistem bileşenleri o kadar iyiyken gidip de 5060 ti alınmaz yani. Eğer amacan ai model eğitme ve edit değil ise burada ekstra bir avantajı olmaz nvidia'nın benin amacım o olduğu için nvidia tercih ettim. Eğer amacın oyun oynamak ise işlemci olarak r7 9800x3d alabilirsin en iyi oyun işlemcisidir. Darboğaz konusuna gelirsek eğer 1080p low oynamayacaksan darboğaz olmaz. Darboğaz konusunu şimdi burada detaylı anlatmayım ama şunu bil işlemci ekran kartını beslemez safsatalığına inanma. Geri kalan sistem donanımları harika ötesi yapıştır gitsin.
yok ben eğitmeyi bilmiyorum günlük işlerde kullanıyorum yapay zeka dil modellerini
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,924
Mesajlar
11,082,549
Üyeler
198,218
Son üye
okansabancioglu
Geri
Top