Ram Timing Ayarından Sonra Memory Management Hatası

Daha “kolay” overclock olabiliyolar. Bellek kontrolcüsüne daha az yük biniyor. Fakat dual ranklere göre birebir aynı performansta %3-4 civarı daha zayıflar

Ben sanırım ısıdan gümlüyorum. Voltajla alakası yok. Bugün 2 kere hata verdi hepside 2nci saatten sonra. Ramdeki kapasitörler ısıdan dolayı şarjlarını kaybediyolar anlaşılan. 37-38 derecede tutmama rağmen

Trfcyi bi daha gevşettim ve voltajıda 0.01 azalttım

Demekki saatler geçtikçe daha serin kalmalılar. 1 saat geçirdiği 38 derece ile 2 saat sonra geçirdiği 38 derece aynı değilmiş bi süre sonra havlu atıyor (benim çalıştırma stilime göre)

biliyodum böyle bişeyin başıma geleceğini 😃 yazın kesin trfc gevşetmem gerekecek demiştim başıma geldi
Sen sanırım çok dip ayarlar kullanıyorsun ben genelde daha güvenli tarafta kalmayı tercih ediyorum
 
Ossurada benim 1.6 volt verdiğim ddr4 b-die'lar :D infaz emri verilmiş gibiler. :D

1.6 bişey değil b-die için. Ben 1.55 e kadar denedim bi dönem ama ne yaptı etti “fazla voltaj”dan hatalar aldım bi tomar 😃 bide bazı şeyler voltajdan beslenmiyor chip kalitesine bağlı. Twrtl yi 12 yerine 8 de çalıştıramamıştım mesela ne ayar denediysem. Yav absolute 1usmus tekte geçipte extremede çakılmasına anlam veremedim. Tm5leri halletsem prime95 occt diye gidicem. Daha FCLK stabilitesine bile bakamadık gırtlağını sıkması lazım fclknın prime95 ile. İşim çok :)

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sen sanırım çok dip ayarlar kullanıyorsun ben genelde daha güvenli tarafta kalmayı tercih ediyorum

Çok dip değil aslında. Tcwl = tcl falan kullanırım yani tcwl = tcl - 2 değil :D twrt_l 10 veya 8 de kullanmıyorum mesela

Ha ama SCL’ler 2-2. O extreme ahahhahaha
 
Son düzenleme:
1.6 bişey değil b-die için. Ben 1.55 e kadar denedim bi dönem ama ne yaptı etti “fazla voltaj”dan hatalar aldım bi tomar 😃 bide bazı şeyler voltajdan beslenmiyor chip kalitesine bağlı. Twrtl yi 12 yerine 8 de çalıştıramamıştım mesela ne ayar denediysem. Yav absolute 1usmus tekte geçipte extremede çakılmasına anlam veremedim. Tm5leri halletsem prime95 occt diye gidicem. Daha FCLK stabilitesine bile bakamadık gırtlağını sıkması lazım fclknın prime95 ile. İşim çok :)

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Çok dip değil aslında. Tcwl = tcl falan kullanırım yani tcwl = tcl - 2 değil :D twrt_l 10 veya 8 de kullanmıyorum mesela

Ha ama SCL’ler 2-2. O extreme ahahhahaha
Bu arada bugün ayarları gevşettim pc açıldı iki saate yakın Extreme testler yapıldı sıfır hata fakaaat pc kapatıp açtık yine aynı yazı memory management
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sanırım beni anakart pek yemiyor anakart degistirecem
 
Bu arada bugün ayarları gevşettim pc açıldı iki saate yakın Extreme testler yapıldı sıfır hata fakaaat pc kapatıp açtık yine aynı yazı memory management
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Sanırım beni anakart pek yemiyor anakart degistirecem

Bellek eğitimiyle ilgili bi sorun var gibi. Ya windowsta sistem dosyaları bozuk ya da dediğiniz gibi anakart

Cmdyi yönetici olarak çalıştırıp sfc /scannow yapıp sonuçları paylaşır mısınız?
 
Direk nebi akgünün değerleri gir bence hynix a die larda mükemmel çalışıyor, expodan çok daha iyi
 
tüm konuyu okumadım hocam pardon anakart modeli nedir ?
B650m pro E
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakarttan şüpheleniyoruz Asus prime sipariş verdim onda deneyeceğim
 
Aklımda gigabyte force vardı ama fiyatı bir tık yüksek bu aldığım da bugün indirimdeydi aldım
hocam dürüst olayım en girişi b850'lerden biri. Kağıt üstünde ram konusunda sıkıntı çıkarmayacak gibi duruyor 2 ram yuvası var çipset de daha yeni falan filan ama gerçekte markalar ne kadar para verirsen o kadar kaliteli yapıyorlar anakartı, veri yolları daha kalın oluyor malzeme daha kaliteli oluyor vs. Benim deneyimime göre anakartta teknolojiden çok malzeme kalitesi ve işçilik daha önemli stabil olmasını istiyorsan. Bütçe meselesi tabi umarım sorun yaşamazsın.
 
1.6 bişey değil b-die için. Ben 1.55 e kadar denedim bi dönem ama ne yaptı etti “fazla voltaj”dan hatalar aldım bi tomar 😃 bide bazı şeyler voltajdan beslenmiyor chip kalitesine bağlı. Twrtl yi 12 yerine 8 de çalıştıramamıştım mesela ne ayar denediysem. Yav absolute 1usmus tekte geçipte extremede çakılmasına anlam veremedim. Tm5leri halletsem prime95 occt diye gidicem. Daha FCLK stabilitesine bile bakamadık gırtlağını sıkması lazım fclknın prime95 ile. İşim çok :)

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Çok dip değil aslında. Tcwl = tcl falan kullanırım yani tcwl = tcl - 2 değil :D twrt_l 10 veya 8 de kullanmıyorum mesela

Ha ama SCL’ler 2-2. O extreme ahahhahaha
Apex mobo olsa 1.7 çıkartırım da bulamadım bir türlü satan.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,233
Mesajlar
11,085,589
Üyeler
198,277
Son üye
msi_mylife
   
Geri
Top