GPU ve Psu Upgrade Sonrası CPU 96-97 Isınma Sorunu

ALB4TR0S

80+
Katılım
25 Haziran 2026
Mesajlar
3
Reaksiyon skoru
1
Herkese merhaba, uzun zamandır kullandığım sistemimde ekran kartı ve güç kaynağı yükseltmesi yaptım.
Yükseltme öncesi parçalar;
GPU: COLORFUL BATTLE AX RTX 4070 TI SUPER -
CPU: AMD RYZEN 9 9950X3D -
MB: Asus TUF B850 PLUS WIFI -
RAM: TRIDENTZ 16+16 32GB 6000MHZ -
AIO: Arctic Liquid Freezer III 360
PSU: CORSAIR RM850X WHITE
Kasa: Gamepower warcry benzeri akvaryum kasa
Yükseltme sonrası eklenen parçalar;
GPU: ROG ASTRAL RTX 5090
PSU: ROG STRIX 1200W PLAT

Eski güç kaynağının tüm kablolarını çıkartıp yeni aldığımı kullandım eski kablo kasa içinde mevcut değil. Ekran kartı driverını eski kartı çıkartmadan DDU ile hallettim yeni kartı taktım. Battlefield 6 oyununda işlemci sıcaklığı 95-96 derecelere çıkıyor. Chipset kurulumunuda yeniledim son sürüm amd chipset kurulu durumda. Sıvı soğutma fanları oyun açıkken normal dönmesi gereken hızlarda pump durumunu borulara dokunarak anlamaya çalıştım belki pump sıkıntısı vardır diye akış var gibi hissediyorum. BIOS üzerinden PUMP değeri N/A gözüküyor ve CPU FAN RPM olarak gözüken kısım BIOS ekranında 600 civarlarında. Masaüstünde boşta 50-57 bazen 60 derece civarlarında. BIOS üzerinden işlemcinin çekirdek sınırlaması vs yapmadım. Overclock vs yok tavsiye veya yanlış yapılan unutulan bir şey varsa diye sizlere sormak istedim. İyi günler dilerim.
 

Ekler

  • 710B087A-A31E-4B64-873C-83504C7F0E85.webp
    710B087A-A31E-4B64-873C-83504C7F0E85.webp
    340.9 KB · Hit: 29
  • IMG_2021.webp
    IMG_2021.webp
    91 KB · Hit: 28
Herkese merhaba, uzun zamandır kullandığım sistemimde ekran kartı ve güç kaynağı yükseltmesi yaptım.
Yükseltme öncesi parçalar;
GPU: COLORFUL BATTLE AX RTX 4070 TI SUPER -
CPU: AMD RYZEN 9 9950X3D -
MB: Asus TUF B850 PLUS WIFI -
RAM: TRIDENTZ 16+16 32GB 6000MHZ -
AIO: Arctic Liquid Freezer III 360
PSU: CORSAIR RM850X WHITE
Kasa: Gamepower warcry benzeri akvaryum kasa
Yükseltme sonrası eklenen parçalar;
GPU: ROG ASTRAL RTX 5090
PSU: ROG STRIX 1200W PLAT

Eski güç kaynağının tüm kablolarını çıkartıp yeni aldığımı kullandım eski kablo kasa içinde mevcut değil. Ekran kartı driverını eski kartı çıkartmadan DDU ile hallettim yeni kartı taktım. Battlefield 6 oyununda işlemci sıcaklığı 95-96 derecelere çıkıyor. Chipset kurulumunuda yeniledim son sürüm amd chipset kurulu durumda. Sıvı soğutma fanları oyun açıkken normal dönmesi gereken hızlarda pump durumunu borulara dokunarak anlamaya çalıştım belki pump sıkıntısı vardır diye akış var gibi hissediyorum. BIOS üzerinden PUMP değeri N/A gözüküyor ve CPU FAN RPM olarak gözüken kısım BIOS ekranında 600 civarlarında. Masaüstünde boşta 50-57 bazen 60 derece civarlarında. BIOS üzerinden işlemcinin çekirdek sınırlaması vs yapmadım. Overclock vs yok tavsiye veya yanlış yapılan unutulan bir şey varsa diye sizlere sormak istedim. İyi günler dilerim.
sıvı soğutma tam oturmamıştır büyük ihtimalle sök baştan çapraz sık vidaları
 
Lütfen yanlış anlamayın. Daha önce karşılaştığım bir kaç örnek durumdan aklıma geldi yazmak istedim. Kablo soketlerinin tam oturduğundan emin olun lütfen. Hatta bir kaç kez daha sök tak yapabilirsiniz. Özellikle modüler psularda psu ya giren soketlerden ötürü gpu fanlarının ve ısısının şaştığı durumlar görmüştüm. Bunun dışında ilk aklıma gelen BIOS'ta pump devrinin N/A görünmesi radyatör fan ve pompa soketlerinin anakartta doğru yere takıldığından emin misiniz?
Oyun sırasında HWInfo veya MSİ afterburner ile ile CPU Package Power, CPU sıcaklığı, pompa fan devirleri ve işlemci kullanım yüzdelerini kontrol edebilir misiniz? Ekran kartını takarken soğutucunun montaj dengesi de bozulmuş olabilir tabi bu düşük ihtimal ama tekrar montaj yapma imkanınız varsa denenebilir.
 
Son düzenleme:
Bu arada anakartımız aynıymış :) nasıl memnun musunuz? ben çok memnunum overclock undervolt ram ayarı falan lazım olursa yardımcı olmaya çalışabilirim :) Ben benim sıvı soğutucuyu hala takmadım ak620 kullanıyorum hala :)
 
sıvı soğutma tam oturmamıştır büyük ihtimalle sök baştan çapraz sık vidaları
Kasayı yerinden oynatınca sıvı soğutmayı oynatacak şekilde hızlı davranmadım yine de olabilir mi diyorsunuz ?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Lütfen yanlış anlamayın. Daha önce karşılaştığım bir kaç örnek durumdan aklıma geldi yazmak istedim. Kablo soketlerinin tam oturduğundan emin olun lütfen. Hatta bir kaç kez daha sök tak yapabilirsiniz. Özellikle modüler psularda psu ya giren soketlerden ötürü gpu fanlarının ve ısısının şaştığı durumlar görmüştüm. Bunun dışında ilk aklıma gelen BIOS'ta pump devrinin N/A görünmesi radyatör fan ve pompa soketlerinin anakartta doğru yere takıldığından emin misiniz?
Oyun sırasında HWInfo veya MSİ afterburner ile ile CPU Package Power, CPU sıcaklığı, pompa fan devirleri ve işlemci kullanım yüzdelerini kontrol edebilir misiniz? Ekran kartını takarken soğutucunun montaj dengesi de bozulmuş olabilir tabi bu düşük ihtimal ama tekrar montaj yapma imkanınız varsa denenebilir.
psu yu takarken her birini iki kez tak çıkar yapıp arada boşluk kalmadığından emin oldum anakarta takılan pinlerin hepsini tek tek kontrol ettim aynı şekilde acaba kasayı yatay koyarken vs sıvı soğutma mı oynadı anlayamadım bir türlü diğer bir düşüncem ise kasamın soğutması mı yeterli olmuyor 6 adet fan var 3 emiş 3 egzoz ve sıvı soğutma fanları onlarda egzoz görevi görüyor çok kapalı bir kasa da değil açıkcası
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada anakartımız aynıymış :) nasıl memnun musunuz? ben çok memnunum overclock undervolt ram ayarı falan lazım olursa yardımcı olmaya çalışabilirim :) Ben benim sıvı soğutucuyu hala takmadım ak620 kullanıyorum hala :)
Anakartımdan çok memnunum am4 serisinde de tuf b450m pro gaming kullanmıştım küçük olduğu için o biraz ısınıyordu fakat bu sefer o problem yok m2 ssd sayısı yeterli soğutma bloklarıda sağlam 10/10 :D
 
  • Beğen
Reaksiyonlar: VeVx
egzoz çıkışı yani kasa içindeki sıcak havanın atımıyla alakalı sıkıntı yaşadığınızı düşünmüyorum. pompa ile veya pompa soketi ile alakalı olabilir. soğutucuyu yeniden sıfır şekilde montaj yapmayı denemenizi önerebilirim. pompa kablosunu takarken ekstra dikkat edin bakalım sonuç ne olacak?
 
aio_pump N/A yazıyor hocam pompa çalışmıyor senin. pompa devirdaim yapmıyor o yüzden sıcaklık böyle.
 
aio_pump N/A yazıyor hocam pompa çalışmıyor senin. pompa devirdaim yapmıyor o yüzden sıcaklık böyle.
Anladım fakat pompanın pinleri arctic coolerın sökülebilen kısmından çıkan ince kablo ile ana kartın sağ üst pinlerinden birine giriyor dün baktım sök tak yapıp tekrar deneyeceğim. Sizce kasayı yatay dikey sağ sol hareketler yaparken içeride ki sıvıya veya kanalları oynatmış olma ihtimalim veya başka bir senaryo olabilir mi sizce ?
 
Anladım fakat pompanın pinleri arctic coolerın sökülebilen kısmından çıkan ince kablo ile ana kartın sağ üst pinlerinden birine giriyor dün baktım sök tak yapıp tekrar deneyeceğim. Sizce kasayı yatay dikey sağ sol hareketler yaparken içeride ki sıvıya veya kanalları oynatmış olma ihtimalim veya başka bir senaryo olabilir mi sizce ?
hocam bende aynı soğutucuyu kullanıyorum. bu soğutucuda üç tane kablo var; fanların 4pin pwm kablosu, mini vrm fanın kablosu ve pompanın kablosu. pompanın kablosunu anakartta aio_pump yazan girişe takacaksın. fanların kablosunu da cpu_fan girişine takacaksın. vrm fanını da cpu_opt girişine takabilirsin.
 
Geri
Top