Herkese merhaba, uzun zamandır kullandığım sistemimde ekran kartı ve güç kaynağı yükseltmesi yaptım.
Yükseltme öncesi parçalar;
GPU: COLORFUL BATTLE AX RTX 4070 TI SUPER -
CPU: AMD RYZEN 9 9950X3D -
MB: Asus TUF B850 PLUS WIFI -
RAM: TRIDENTZ 16+16 32GB 6000MHZ -
AIO: Arctic Liquid Freezer III 360
PSU: CORSAIR RM850X WHITE
Kasa: Gamepower warcry benzeri akvaryum kasa
Yükseltme sonrası eklenen parçalar;
GPU: ROG ASTRAL RTX 5090
PSU: ROG STRIX 1200W PLAT
Eski güç kaynağının tüm kablolarını çıkartıp yeni aldığımı kullandım eski kablo kasa içinde mevcut değil. Ekran kartı driverını eski kartı çıkartmadan DDU ile hallettim yeni kartı taktım. Battlefield 6 oyununda işlemci sıcaklığı 95-96 derecelere çıkıyor. Chipset kurulumunuda yeniledim son sürüm amd chipset kurulu durumda. Sıvı soğutma fanları oyun açıkken normal dönmesi gereken hızlarda pump durumunu borulara dokunarak anlamaya çalıştım belki pump sıkıntısı vardır diye akış var gibi hissediyorum. BIOS üzerinden PUMP değeri N/A gözüküyor ve CPU FAN RPM olarak gözüken kısım BIOS ekranında 600 civarlarında. Masaüstünde boşta 50-57 bazen 60 derece civarlarında. BIOS üzerinden işlemcinin çekirdek sınırlaması vs yapmadım. Overclock vs yok tavsiye veya yanlış yapılan unutulan bir şey varsa diye sizlere sormak istedim. İyi günler dilerim.
Yükseltme öncesi parçalar;
GPU: COLORFUL BATTLE AX RTX 4070 TI SUPER -
CPU: AMD RYZEN 9 9950X3D -
MB: Asus TUF B850 PLUS WIFI -
RAM: TRIDENTZ 16+16 32GB 6000MHZ -
AIO: Arctic Liquid Freezer III 360
PSU: CORSAIR RM850X WHITE
Kasa: Gamepower warcry benzeri akvaryum kasa
Yükseltme sonrası eklenen parçalar;
GPU: ROG ASTRAL RTX 5090
PSU: ROG STRIX 1200W PLAT
Eski güç kaynağının tüm kablolarını çıkartıp yeni aldığımı kullandım eski kablo kasa içinde mevcut değil. Ekran kartı driverını eski kartı çıkartmadan DDU ile hallettim yeni kartı taktım. Battlefield 6 oyununda işlemci sıcaklığı 95-96 derecelere çıkıyor. Chipset kurulumunuda yeniledim son sürüm amd chipset kurulu durumda. Sıvı soğutma fanları oyun açıkken normal dönmesi gereken hızlarda pump durumunu borulara dokunarak anlamaya çalıştım belki pump sıkıntısı vardır diye akış var gibi hissediyorum. BIOS üzerinden PUMP değeri N/A gözüküyor ve CPU FAN RPM olarak gözüken kısım BIOS ekranında 600 civarlarında. Masaüstünde boşta 50-57 bazen 60 derece civarlarında. BIOS üzerinden işlemcinin çekirdek sınırlaması vs yapmadım. Overclock vs yok tavsiye veya yanlış yapılan unutulan bir şey varsa diye sizlere sormak istedim. İyi günler dilerim.