Asus A21 Plus Matx Fan Akışı

Altanbaba

80+
Katılım
28 Mayıs 2026
Mesajlar
8
Reaksiyon skoru
6
ASUS A21 Plus kasa fan yönleri doğru mu?

Merhaba,

ASUS A21 Plus kasamı yeni topladım. Fanlara baktığımda hava akışı bana garip geldi.

Şu anki yönler:

  • Ön fanlar: Dışarı üflüyor.
  • İşlemci soğutucusu: (thermalright spirit) Arkaya doğru üflüyor.
  • Arka fan: Dışarı üflüyor.
Yani hava akışı şu şekilde:

← Arka | ← CPU | → Ön

Kasa bu şekilde fabrikadan geldi, ben fanların yönünü hiç değiştirmedim. Kasanın ön kısmıda gün geçtikçe tozlanıyor.

Bu modelde ön fanların normalde içeri hava üflemesi gerekmiyor mu? Benim kasada montaj hatası mı var, yoksa bu modelin fabrika çıkışı böyle mi? internetten araştırma yaparken sizlerden de bilgi almak istedim bilgilerinizi aktarırsanız sevinirim.
 
ASUS A21 Plus kasa fan yönleri doğru mu?

Merhaba,

ASUS A21 Plus kasamı yeni topladım. Fanlara baktığımda hava akışı bana garip geldi.

Şu anki yönler:

  • Ön fanlar: Dışarı üflüyor.
  • İşlemci soğutucusu: (thermalright spirit) Arkaya doğru üflüyor.
  • Arka fan: Dışarı üflüyor.
Yani hava akışı şu şekilde:

← Arka | ← CPU | → Ön

Kasa bu şekilde fabrikadan geldi, ben fanların yönünü hiç değiştirmedim. Kasanın ön kısmıda gün geçtikçe tozlanıyor.

Bu modelde ön fanların normalde içeri hava üflemesi gerekmiyor mu? Benim kasada montaj hatası mı var, yoksa bu modelin fabrika çıkışı böyle mi? internetten araştırma yaparken sizlerden de bilgi almak istedim bilgilerinizi aktarırsanız sevinirim.
On kısmı iceriye hava almasi lazim. Disariya attigina eminsen ters cevirip tak
 
Yanlış ön içeri. Egzoz ve CPU dışarı olmalı.
 
hocam kasanin fotosunu atabilir misiniz onden? pc kapali iken daha iyi olur kullanilan fanlar fabrikasyon ters bicak olma ihtimaline karsi. fanlar belli olsa yeterli

gorseldeki resimde fanlar standart arkaya ufleyen cinsten.
 

Ekler

  • 1000154418.webp
    1000154418.webp
    20.4 KB · Hit: 4
Egzoz < CPU soğutma < kasa fan < şeklinde olmalı
 
hocam kasanin fotosunu atabilir misiniz onden? pc kapali iken daha iyi olur kullanilan fanlar fabrikasyon ters bicak olma ihtimaline karsi. fanlar belli olsa yeterli

gorseldeki resimde fanlar standart arkaya ufleyen cinsten.
Bu şekil ayrı olarak fanların içi tertemiz amaön ızgarayı fena hale getiriyo şekil bile yaptım elime yumak olarak topaklandı
 

Ekler

  • IMG_20260626_190322.webp
    IMG_20260626_190322.webp
    569.7 KB · Hit: 6
  • 730244215_2384550948719507_6346034452816650645_n.webp
    730244215_2384550948719507_6346034452816650645_n.webp
    192.9 KB · Hit: 4
Son düzenleme:
E tamam içeri alıyo olması lazım. Fan dönerken havayı içine alır bu da öne doğru hava gelmesini sağlar. O yüzden dışarı atıyomuş gibi hissetmiş olabilirsin
 

E tamam içeri alıyo olması lazım. Fan dönerken havayı içine alır bu da öne doğru hava gelmesini sağlar. O yüzden dışarı atıyomuş gibi hissetmiş olabilirsin
önden hafif rüzgar hissetmem normal o zaman mantıken dışarıya üflese daha yüksek olurdu rüzgar gücü. kasayı ilk kurduğumda dışarıya fazla üflüyodu ordan kafamda takılmıştı yada cahillikten yeni öğreniyoz ne bileyim :D merak eden yada bilmek isteyene faydası olur en azından konunun artık
 
önden hafif rüzgar hissetmem normal o zaman mantıken dışarıya üflese daha yüksek olurdu rüzgar gücü. kasayı ilk kurduğumda dışarıya fazla üflüyodu ordan kafamda takılmıştı yada cahillikten yeni öğreniyoz ne bileyim :D merak eden yada bilmek isteyene faydası olur en azından konunun artık
Hava Çekiyor Normal Bir Durum Hocam :)
 
Geri
Top