Bu Durumda 5070 mi 9070xt mi

Bu kasadaki PSU yu geçen değiştirdim. Sisteme kaçak akım giriyormuş PSU yu değiştirince anladım. Şöyle ki zaten arkadaki deliklerden baktığınızda nasıl bir platforma yaptılar ise PSU nun içinin yarısı neredeyse boş. Kasadaki PSU bana bir sıkıntı oluşturmadı ama.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu tier listeye detayları var. Ona o kartları takma kesinlijle
hocam kaçak akım girdiğini nasıl anladınız? Birde şimdi bende değiştirsem mi diye düşünüyorum. Çok zahmetli oluyor mu o iş?
 

Bu kasaya 4K için 5070 yada 9070XT alacağım. 9070XT evet daha güçlü ama psu karşılarmı ondan emin değilim. Kullanılan işlemci : Ryzen 5 5600 (darboğaz olacağını biliyorum)
Sizce ne yapmalıyım
4k için 5070 yetmez
9070xt içinde psun yetmez
 
DLSS 5 + MFG bütün özellikleri kullanmayı çok istiyorum dersen NVİDİA al hocam.
Ben RTX 5080 aldım çok güçlü ve her özellik var.
AMD 9070XT Saf kas gücü olarak çok iyi RTX 5070'yi katlar.
 
hocam kaçak akım girdiğini nasıl anladınız? Birde şimdi bende değiştirsem mi diye düşünüyorum. Çok zahmetli oluyor mu o iş?
Şöyle ki ben akım korumalı prizimde sistemdeki elektrifği kapattığımda PSU nun 24pin hattından anakart USB lerine güç gidiyormuş. Monitör ışığım yanıp sönüyordu ordan anladım.
 
Şöyle ki ben akım korumalı prizimde sistemdeki elektrifği kapattığımda PSU nun 24pin hattından anakart USB lerine güç gidiyormuş. Monitör ışığım yanıp sönüyordu ordan anladım.
O zaman bu psu sıkıntılı baya herhalde. Değiştirmek çok zahmetli oluyor mu?
 
O zaman bu psu sıkıntılı baya herhalde. Değiştirmek çok zahmetli oluyor mu?
Valla hocam bende ilk bir düsündüm de çıkarılacak takılacak 4 tane şey var(benim sistemde böyleydi). Yerlerini de belirterek:
CPU pcie girişi (genelde üst solda bulunur)
24pin(anakartın sağ ortalarında devasa olan kablo)
Gpu pcie(ekran kartının üzerinde bulunur)
SATA(eğer kasa kontrolcüsünü kullanıyorsanız onun altındaki ince uzun uçlu kablo)
Tabii kasa kücük olduğu için sıvı soğutmayı olduğu gibi söktük biz. Onun dışında pek bir olayı yok 30-40 dakikamızı aldı.
 
Denk kartlar değiller, 9070XT hem saf güç olarak ciddi anlamda daha güçlü hem de 16GB VRAM avantajı da cabası.

Ayrıca güç tüketiminden korkmana da gerek yok, mimarisi gereği UV a çok müsait bir kart. 330W tüketen nitro+ ı 1-2 ufak ayarlamayla 280W da stabil sorunsuz çalıştırıyorum üstelik stok performansın bile üstüne çıkıyor.
 
Geri
Top