İtopya 14 günlük iade hakkımı gasp etmeye çalışıyor

Furuns

80+
Katılım
18 Mart 2023
Mesajlar
52
Reaksiyon skoru
3
Merhaba arkadaşlar, 08.03.2023 tarihinde itopya.com sitesinden Razer BlackShark V2 kulaklık satın aldım. Kulaklığı almaktan vazgeçtim ve firmayla iletişime geçtiğimde ürünü belirttikleri kargo numarasıyla kendilerine geri kargolamamı istediler. Ürün 10.03.2023 tarihinde tarafıma teslim edildi. Ürünü hiç kullanmadan, ilk iş olarak pazartesi 13.03.2023 tarihinde ilk iş gününde ürünü kendilerine geri kargoladım. Firma ile tekrar görüştüğümde 3 iş günü içinde incelenip tarafıma sonucun aktarılacağını söylediler. Ürünün hiç kullanılmamasına rağmen 17.03.2023 tarihinde kulaklığın hijyen kategorisi diye kendilerince uydurdukları kategoride olduğu için yasa dışı şekilde paramı iade yapmayacaklarını, ürünü geri kargolayacaklarını söylediler. Telefonda son derece nezaketsiz şekilde sesini yükselterek iletişim kuran bir müşteri hizmetlerine sahipler. Mesafeli satış sözleşmesi ile bana verilen 14 günlük cayma hakkımı kendilerince kullandırtmamaya çalıştılar. Kendilerini tüketici hakem heyeti'ne şikayet etmiş bulunuyorum, yok saymaya çalıştıkları hakkımı her türlü alacağım. İtopya kurumsal gözüken, fakat mahalle bilgisayarcısından farkı olmayan bir firmadır. Ona göre alışveriş yapın veya hiç yapmayın.

Firmayı haklı bulacakalar için mesafeli satış sözleşmesi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/08/20220823-2.htm

İlgili madde ve emsal bir karar;
 

Ekler

  • D5D3A2FA-F014-4840-9E4D-AF712DF6C46F.jpeg
    D5D3A2FA-F014-4840-9E4D-AF712DF6C46F.jpeg
    1.1 MB · Hit: 118
  • FB309F6C-4CF9-4A6B-8F27-F6E0FB555F23.jpeg
    FB309F6C-4CF9-4A6B-8F27-F6E0FB555F23.jpeg
    170 KB · Hit: 111
hocam ürünü kargocudan almayıp geri gönderseydiniz keşke 3 günde kutuyu falan açtınız mı kargolar cumartesi de çalışıyordu
 
Merhaba arkadaşlar, 08.03.2023 tarihinde itopya.com sitesinden Razer BlackShark V2 kulaklık satın aldım. Kulaklığı almaktan vazgeçtim ve firmayla iletişime geçtiğimde ürünü belirttikleri kargo numarasıyla kendilerine geri kargolamamı istediler. Ürün 10.03.2023 tarihinde tarafıma teslim edildi. Ürünü hiç kullanmadan, ilk iş olarak pazartesi 13.03.2023 tarihinde ilk iş gününde ürünü kendilerine geri kargoladım. Firma ile tekrar görüştüğümde 3 iş günü içinde incelenip tarafıma sonucun aktarılacağını söylediler. Ürünün hiç kullanılmamasına rağmen 17.03.2023 tarihinde kulaklığın hijyen kategorisi diye kendilerince uydurdukları kategoride olduğu için yasa dışı şekilde paramı iade yapmayacaklarını, ürünü geri kargolayacaklarını söylediler. Telefonda son derece nezaketsiz şekilde sesini yükselterek iletişim kuran bir müşteri hizmetlerine sahipler. Mesafeli satış sözleşmesi ile bana verilen 14 günlük cayma hakkımı kendilerince kullandırtmamaya çalıştılar. Kendilerini tüketici hakem heyeti'ne şikayet etmiş bulunuyorum, yok saymaya çalıştıkları hakkımı her türlü alacağım. İtopya kurumsal gözüken, fakat mahalle bilgisayarcısından farkı olmayan bir firmadır. Ona göre alışveriş yapın veya hiç yapmayın.

Firmayı haklı bulacakalar için mesafeli satış sözleşmesi: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2022/08/20220823-2.htm

İlgili madde ve emsal bir karar;
Dostum kargoyu almasan zaten geri gidip paran iade edilirdi
 
hocam ürünü kargocudan almayıp geri gönderseydiniz keşke 3 günde kutuyu falan açtınız mı kargolar cumartesi de çalışıyordu
Hocam evde değildim kardeşim teslim aldı, cuma akşamı teslim edildiği için kargolar kapalıydı pazartesiyi beklemek zorunda kaldım.
 
Hocam evde değildim kardeşim teslim aldı, cuma akşamı teslim edildiği için kargolar kapalıydı pazartesiyi beklemek zorunda kaldım.
dediğim gibi kutu açıldıysa sıkıntı ama cumartesi de kargolar açıktı keşke verseydiniz
 
Dostum kargoyu almasan zaten geri gidip paran iade edilirdi
Kardeşim teslim aldı, cuma akşamı olduğu için geri kargolayacağım kargo firması kapalıydı, pazartesiyi beklemek zorunda kaldım. Üstelik itopya açılamamış ürünü açıp fotoğrafını çekip bana bu ürün açılmış iade alamyız diye mail attılar.
 
Kutu açıldıysa almamaları doğru karar ama kutu açılmadığı halde böyle davrandıysa firma thh sizin leyhinize karar verecektir
 
Kardeşim teslim aldı, cuma akşamı olduğu için geri kargolayacağım kargo firmadı kapalıydı, pazartesiyi beklemek zorunda kaldım. Üstelik itopya açılamamış ürünü açıp fotoğrafını çekip bana bu ürün açılmış iade alamyız diye mail attılar.
Ahahhaha komedi gibi olay. İtopyam baktım herkes dolandırıyor. Benim neyim eksik dedi. N11de Hepsiburada gibi yerlerde bakkal olmak için ne gerekiyor. Bizde de dolandıralım biraz.
 
dediğim gibi kutu açıldıysa sıkıntı ama cumartesi de kargolar açıktı keşke verseydiniz
Kutusunu açmadım, kendileri incelemek için kutuyu açıp bana kutu açılmış diye mail attılar. Üstelik mesafeli satış sözleşmesinden doğan hakkımıza göre kutunun açılıp açılmaması gibi iadeyi kabul etmemeye sebep olacak bir madde yok, sebep göstermeksizin iade edebiliriz. Benim bu konuyu açmamın sebebi itopyanın gerçek yüzünü göstermek, insanların yasal haklarını engellemeye çalışmaları, bürokratik yollarla bıktırmaya uğraşması fakat benim için sıkıntı yok uğraşırım tek derdimin paramın değer kaybedecek olması.
 
Kutusunu açmadım, kendileri incelemek için kutuyu açıp bana kutu açılmış diye mail attılar. Üstelik mesafeli satış sözleşmesinden doğan hakkımıza göre kutunun açılıp açılmaması gibi iadeyi kabul etmemeye sebep olacak bir madde yok, sebep göstermeksizin iade edebiliriz. Benim bu konuyu açmamın sebebi itopyanın gerçek yüzünü göstermek, insanların yasal haklarını engellemeye çalışmaları, bürokratik yollarla bıktırmaya uğraşması fakat benim için sıkıntı yok uğraşırım tek derdimin paramın değer kaybedecek olması.
hocam tüketici hakem heyeti yolu gözüktü gibi keşke kargolarken falan video alsaydınız ben açmadım diye yani max türkiye firmaları amazondan alıyorum o yüzden her şeyi
 
Ahahhaha komedi gibi olay. İtopyam baktım herkes dolandırıyor. Benim neyim eksik dedi. N11de Hepsiburada gibi yerlerde bakkal olmak için ne gerekiyor. Bizde de dolandıralım biraz.
Bakkaldan hallice kurumsallığa sahip bir site hocam, internet sitesi açmış mahalle bilgisayarcısı bu site.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

hocam tüketici hakem heyeti yolu gözüktü gibi keşke kargolarken falan video alsaydınız ben açmadım diye yani max türkiye firmaları amazondan alıyorum o yüzden her şeyi
Tüketici hakem heyetine başvuru yaptım. Kargolamadan önce çektiğim fotoğrafları, mailleşmelerimizi, kargoyu ne zaman teslim aldığıma dair kargo takip ekran görüntüsü ve takip numarası, geri kargoladığım tarihi belirten kargo takip ekran görüntüsü ve kargo takip numarasını dosyamda sundum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Kutu açıldıysa almamaları doğru karar ama kutu açılmadığı halde böyle davrandıysa firma thh sizin leyhinize karar verecektir
Eklediğim emsal kararda gerekçe belirtmeksizin 14 içinde iadelerin kabul edilmesi gerektiğini belirtmiş thh.
 
İtopya son zamanlarda kalitesini bozdu sanırım. Özellikle müşteri hizmetlerinde çalışan bazı arkadaşlar biraz seviyesiz ve kaba konusabiliyor. Anlam veremedim. Bir çok alışverişim oldu bu zamana kadar büyük bir sorun yaşamadım ama son zamanlardaki tutumları müşteri memnuniyetinden epey bir uzak..
 
Bakkaldan hallice kurumsallığa sahip bir site hocam, internet sitesi açmış mahalle bilgisayarcısı bu site.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Tüketici hakem heyetine başvuru yaptım. Kargolamadan önce çektiğim fotoğrafları, mailleşmelerimizi, kargoyu ne zaman teslim aldığıma dair kargo takip ekran görüntüsü ve takip numarası, geri kargoladığım tarihi belirten kargo takip ekran görüntüsü ve kargo takip numarasını dosyamda sundum.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Eklediğim emsal kararda gerekçe belirtmeksizin 14 içinde iadelerin kabul edilmesi gerektiğini belirtmiş thh.
Hijyen ürünü kulaklık knk
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Çevrim içi yöneticiler

Forum istatistikleri

Konular
1,153,992
Mesajlar
10,399,993
Üyeler
183,502
Son üye
cesursehzade
Geri
Top