Neler Yeni

3.16 ile 3.20 nin motor farkı nedir

TheSefisa

80+
Katılım
3 Ocak 2024
Mesajlar
117
Dahası  
Reaksiyon skoru
20
İsim
Can Doruk Timur
Kardeşlerim hepinize selamlar benim çok merak ettiğim bir şey var 3.16 ve 3.20 nin aradındaki motor olarak fark ne beygir olarak demiyorum ikisinde de aynı hacimler kullanılıyor
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,378
En İyi Cevap
2
F30 ve sonrası için diyorsan, yine model yılına göre olan ufak değişiklerle beraber mevzu turbo ve aracın yazılımıyla alakalı.

İlk jenerasyon F30 larda mesela 316 da 320 de 1.6 litrelik THP motordu yanlış hatırlamıyorsam ama turbo ve yazılım farkı vardı ve muhtemelen buna bağlı olarak motor içi farklarıda vardı dayanıklılık için vs.

Sonrasında 316 ve 318 lere 3 silindir 1.5 litre turbo motor koydular 320 lerde 1.6 devam etti.

Temel güç farkını oluşturan şey turbo farkı diyebiliriz.
 

The GodFather

80+ Silver
Katılım
6 Mart 2021
Mesajlar
2,234
320 hangi 320 i ied d?
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,416
En İyi Cevap
1
E30'da şu şekilde
316 M40b16
320 M20b20

E36'da şu şekilde
1991-1995 316i - 1.6 L M40B18 I4, 100 hp (74 kW)
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102hp (75 kW)
1991-2000 320i - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (110 kW)

e46'da şu şekilde
1998-2001 316i - 1.6 L, M43TUB16, 105 PS (77 kW)
2001-2005 316i - 1.9 L N42B18, 105 PS (77 kW)
1998-2001 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)

E90'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4, 122 PS (90 kW)
320i - 2.0 L I4, 184PS (134 kW)
320d - 2.0 L turbo diesel I4, 177 PS (120 kW)

F30'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4 136ps (N13B16)
320i - 2.0 L I4 181ps (N20B20)
320i ED - 1.6 L I4 170ps (N13B16)
320d - 2.0L I4 184ps (N47D20)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aynı hacim diye bahsettiğin araç f30 diye düşünüyorum
316i n13b16 motor ve 320i ED n13b16 motor
Özünde psa grubunun THP motorudur.
Bu iki araçta aynı ünite mevcut fakat farklılıklar var.
136 beygir olan modelde yağ soğutucu bulunmuyor. 170 beygir olan modelde yağ soğutucusu var.
Egzozun çapları farklı. Tam detay bilmesem de 320i ED olan modelin egsozu daha büyük.

Gelelim motora. Bu motor nazlı bir motor. Hatta sandığınızdan çok çok daha nazlı. Bakım ister ilgi ister öyle bir motor.
Fakat sağlam motordur. Yağ soğutucusu olmayan 316i modelinde yağ sıcaklığı sorunu var. Bir süre sonra yağ aşırı ısınıyor ve buhar olabiliyor. Fakat sıkıştırmayan için pek sorun olmaz. 320ied için okuduğum şey yağ sıcaklığının eco pro modunda tavan seviyeleri gördüğü. Şaşırtıcı bir olay değil çünkü her ne kadar yağ soğutucusu olsa da motor kendi kendini kısıyor.
Bunun haricinde turbo valflerinin oringleri , emme borusu , soğutma kabı gibi çok uzun ömürlü olmayan sarf malzemeleri var. Eğer stage 1 2 yürütülürse buji bobini hızlı bitiriyor.
Motorun mukavemeti fazla fakat incik boncuk çok sorunları var. Üst üste yatak saran kol çıkartanları duydum. Bunların genel sorunu ise türbin ( baskı balata gibi düşünün) oluyor.
Eğer iridium buji koyulup stage 1 yüklenirse 200 210 beygirleri rahat veriyor.
Motor içine girmeden downpipe , stage 2/3 , iridium buji , kaliteli bobin vs. Eklemelerde 300 beygire kadar sağlam gidiyor.
Dahası için genelde motor içi istiyor çünkü o kadar dayanamıyor.

Kısacası potansiyeli yüksek fakat ülkemizdeki sorun çıkartmasın algısına uymuyor , bakım istiyor fakat fazla bakımı insanları bezdiriyor.
Birde bu arabalar çok fazla apaçilik yapılan arabalar olduğu için daha da fazla bakım istiyor.
 
Son düzenleme:

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,378
En İyi Cevap
2
E30'da şu şekilde
316 M40b16
320 M20b20

E36'da şu şekilde
1991-1995 316i - 1.6 L M40B18 I4, 100 hp (74 kW)
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102hp (75 kW)
1991-2000 320i - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (110 kW)

e46'da şu şekilde
1998-2001 316i - 1.6 L, M43TUB16, 105 PS (77 kW)
2001-2005 316i - 1.9 L N42B18, 105 PS (77 kW)
1998-2001 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)

E90'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4, 122 PS (90 kW)
320i - 2.0 L I4, 184PS (134 kW)
320d - 2.0 L turbo diesel I4, 177 PS (120 kW)

F30'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4 136ps (N13B16)
320i - 2.0 L I4 181ps (N20B20)
320i ED - 1.6 L I4 170ps (N13B16)
320d - 2.0L I4 184ps (N47D20)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aynı hacim diye bahsettiğin araç f30 diye düşünüyorum
316i n13b16 motor ve 320i ED n13b16 motor
Özünde psa grubunun THP motorudur.
Bu iki araçta aynı ünite mevcut fakat farklılıklar var.
136 beygir olan modelde yağ soğutucu bulunmuyor. 170 beygir olan modelde yağ soğutucusu var.
Egzozun çapları farklı. Tam detay bilmesem de 320i ED olan modelin egsozu daha büyük.

Gelelim motora. Bu motor nazlı bir motor. Hatta sandığınızdan çok çok daha nazlı. Bakım ister ilgi ister öyle bir motor.
Fakat sağlam motordur. Yağ soğutucusu olmayan 316i modelinde yağ sıcaklığı sorunu var. Bir süre sonra yağ aşırı ısınıyor ve buhar olabiliyor. Fakat sıkıştırmayan için pek sorun olmaz. 320ied için okuduğum şey yağ sıcaklığının eco pro modunda tavan seviyeleri gördüğü. Şaşırtıcı bir olay değil çünkü her ne kadar yağ soğutucusu olsa da motor kendi kendini kısıyor.
Bunun haricinde turbo valflerinin oringleri , emme borusu , soğutma kabı gibi çok uzun ömürlü olmayan sarf malzemeleri var. Eğer stage 1 2 yürütülürse buji bobini hızlı bitiriyor.
Motorun mukavemeti fazla fakat incik boncuk çok sorunları var. Üst üste yatak saran kol çıkartanları duydum. Bunların genel sorunu ise türbin ( baskı balata gibi düşünün) oluyor.
Eğer iridium buji koyulup stage 1 yüklenirse 200 210 beygirleri rahat veriyor.
Motor içine girmeden downpipe , stage 2/3 , iridium buji , kaliteli bobin vs. Eklemelerde 300 beygire kadar sağlam gidiyor.
Dahası için genelde motor içi istiyor çünkü o kadar dayanamıyor.

Kısacası potansiyeli yüksek fakat ülkemizdeki sorun çıkartmasın algısına uymuyor , bakım istiyor fakat fazla bakımı insanları bezdiriyor.
Birde bu arabalar çok fazla apaçilik yapılan arabalar olduğu için daha da fazla bakım istiyor.

BMW gibi bir markanın 2010 sonrası çokta eski olmayan bir aracında yağ soğutucu olmaması tuhaf gerçekten :D. 2003 model dizel araçlarda falan bile olan şey nasıl onda yok komedi.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,416
En İyi Cevap
1
BMW gibi bir markanın 2010 sonrası çokta eski olmayan bir aracında yağ soğutucu olmaması tuhaf gerçekten :D. 2003 model dizel araçlarda falan bile olan şey nasıl onda yok komedi.
Günümüzde halen kullanılan 1.4 fire egea motoru da aynı şekilde. 20 yıllık bir motor ve o günden bugüne kadar olan hiç bir versiyonunda yağ soğutucusu yok. Bir süre sonra yağ buhar oluyor
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,378
En İyi Cevap
2
Günümüzde halen kullanılan 1.4 fire egea motoru da aynı şekilde. 20 yıllık bir motor ve o günden bugüne kadar olan hiç bir versiyonunda yağ soğutucusu yok. Bir süre sonra yağ buhar oluyor

Gene 2022 modellerden sonra biraz çözmüşler artık o kadar yağ yakmıyor falan diyorlarda bilemiyorum tuhaf gerçekten :D.

Böyle mühendislik hataları nasıl yapılır test etmiyorlarmı.
 

The GodFather

80+ Silver
Katılım
6 Mart 2021
Mesajlar
2,234
E30'da şu şekilde
316 M40b16
320 M20b20

E36'da şu şekilde
1991-1995 316i - 1.6 L M40B18 I4, 100 hp (74 kW)
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102hp (75 kW)
1991-2000 320i - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (110 kW)

e46'da şu şekilde
1998-2001 316i - 1.6 L, M43TUB16, 105 PS (77 kW)
2001-2005 316i - 1.9 L N42B18, 105 PS (77 kW)
1998-2001 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)

E90'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4, 122 PS (90 kW)
320i - 2.0 L I4, 184PS (134 kW)
320d - 2.0 L turbo diesel I4, 177 PS (120 kW)

F30'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4 136ps (N13B16)
320i - 2.0 L I4 181ps (N20B20)
320i ED - 1.6 L I4 170ps (N13B16)
320d - 2.0L I4 184ps (N47D20)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aynı hacim diye bahsettiğin araç f30 diye düşünüyorum
316i n13b16 motor ve 320i ED n13b16 motor
Özünde psa grubunun THP motorudur.
Bu iki araçta aynı ünite mevcut fakat farklılıklar var.
136 beygir olan modelde yağ soğutucu bulunmuyor. 170 beygir olan modelde yağ soğutucusu var.
Egzozun çapları farklı. Tam detay bilmesem de 320i ED olan modelin egsozu daha büyük.

Gelelim motora. Bu motor nazlı bir motor. Hatta sandığınızdan çok çok daha nazlı. Bakım ister ilgi ister öyle bir motor.
Fakat sağlam motordur. Yağ soğutucusu olmayan 316i modelinde yağ sıcaklığı sorunu var. Bir süre sonra yağ aşırı ısınıyor ve buhar olabiliyor. Fakat sıkıştırmayan için pek sorun olmaz. 320ied için okuduğum şey yağ sıcaklığının eco pro modunda tavan seviyeleri gördüğü. Şaşırtıcı bir olay değil çünkü her ne kadar yağ soğutucusu olsa da motor kendi kendini kısıyor.
Bunun haricinde turbo valflerinin oringleri , emme borusu , soğutma kabı gibi çok uzun ömürlü olmayan sarf malzemeleri var. Eğer stage 1 2 yürütülürse buji bobini hızlı bitiriyor.
Motorun mukavemeti fazla fakat incik boncuk çok sorunları var. Üst üste yatak saran kol çıkartanları duydum. Bunların genel sorunu ise türbin ( baskı balata gibi düşünün) oluyor.
Eğer iridium buji koyulup stage 1 yüklenirse 200 210 beygirleri rahat veriyor.
Motor içine girmeden downpipe , stage 2/3 , iridium buji , kaliteli bobin vs. Eklemelerde 300 beygire kadar sağlam gidiyor.
Dahası için genelde motor içi istiyor çünkü o kadar dayanamıyor.

Kısacası potansiyeli yüksek fakat ülkemizdeki sorun çıkartmasın algısına uymuyor , bakım istiyor fakat fazla bakımı insanları bezdiriyor.
Birde bu arabalar çok fazla apaçilik yapılan arabalar olduğu için daha da fazla bakım istiyor.
Hocam sen bilgili birine benziyorsun 328i almayı düşünüyorum motoru 320i 2.0 ile yakın diye biliyorum bildiğin kronik bir sıkıntısı var mı
F30
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,416
En İyi Cevap
1
Gene 2022 modellerden sonra biraz çözmüşler artık o kadar yağ yakmıyor falan diyorlarda bilemiyorum tuhaf gerçekten :D.

Böyle mühendislik hataları nasıl yapılır test etmiyorlarmı.
Geçen gün 2023 1.4 fire egea crossta yağ çubuğuna yağ değmiyordu. Neredeyse 2 litre yağ koydum. Zaten motor 4 litre yağ alıyor. Buna ne yapabilirsin ki ?
 

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,378
En İyi Cevap
2
Geçen gün 2023 1.4 fire egea crossta yağ çubuğuna yağ değmiyordu. Neredeyse 2 litre yağ koydum. Zaten motor 4 litre yağ alıyor. Buna ne yapabilirsin ki ?

Yeni nesil araçlardan bi cacık olmaz ya :D.

Benim 1.3 CDTI corsadada yağ soğutucusu iptal edilmiş, benimde aklımda olan bir şeydi benim yerime yapmış önceki sahip. Aracın soğutma sistemi komple elden geçti zaten dizel zor ısınıyor acaba sorun olurmu diye düşündüm.

Biraz sıkıştırdığım söylenebilir ki projelik bir araç gibi hybrid setup vs. bu şekilde soğutucu iptalli nasıl olur acaba ?
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,416
En İyi Cevap
1
Hocam sen bilgili birine benziyorsun 328i almayı düşünüyorum motoru 320i 2.0 ile yakın diye biliyorum bildiğin kronik bir sıkıntısı var mı
F30
Teşekkür ederim
328i N20B20 motor. 245 beygir 350NM Tork
Kağıt üstünde bakıp bu araba neymiş dedikten sonra içine binip bu zevki yaşarsam ilk düşüneceğim şey yakıt ve lastik masrafı olurdu. Herhangi bir insanoğlu bu arabayla rahat duramaz. Stage 1 yazılımlı passata bazen acı çektiriyorum. Bu araba altımda olsa neler yapardım bilmiyorum. ( Drift becerim yok ama bu arabanın yarı dtc moduyla zaten güzel yanlanır)

Motora gelirsek 320i ile aynı motor. Bir yerde sıkıştırma oranları farklı diyor birinde pistonlar farklı diyor. Neyin nesi farklı bilmiyorum
Bu araçta dikkat edilmesi gereken şey zincir. Zinciri değiştirmek için motor aşağı alınıyor. Neden derseniz şöyle açıklayayım. Araç arkadan itiş ve motor dikine duruyor. Ön tarafta radyatörleri sökmek için tamponu sökmek gerekiyor. Tamponu söksen karter için traversi aşağı indirmen gerekiyor ki rahat çalışasın. Bu durumda motoru aşağı alıp masada rahat rahat değiştiriliyor. Bence de en mantıklısı bu. Motor indirip bindirme işçiliklerini de az çok hepimiz biliyoruz. Zincir bakımı yapılmamış bir araç ıvır zıvırla 50 60 bini rahat bulur herhalde. Parçalar ne durumda bir fikrim yok.

Genel olarak bmw arabaları nazlıdır. Buji bobin hızlı bozar diye bir forumda okudum.
Alınır mı kısmına gelirsek bence alınmaz. Bu motor lci kasada yok. Bunu alanlar direkt lci yapıyor. Direksiyon koyuyor tampon far nbt koyuyor. Arabanın kafadan ellenecek her yeri elleniyor.
Ben hayatımda 4 5 kez f30 sürdüm. İki tanesi 316i idi. Bir tanesi 320i Ed idi. Her bindiğimde gerçekten yanlayanlar kadar kayıyor mu diye tereddüt ettim. (Benim arabam olmadığı için asla öyle şeyler yapmam) fakat şeytan ufaktan dürttü.
Trafik içinde serserilik yapacak bir tip değilimdir fakat beni bile yanlasam mı diye düşündürten bu araba bundan önceki sahiplerinde kilometrelerinin çeyreğini yanlayarak yapmıştır.
Bir de bu arabaların çoğu patlak ekmekleri yenmiş.
Yoksa temizinin tadından yenmez
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yeni nesil araçlardan bi cacık olmaz ya :D.

Benim 1.3 CDTI corsadada yağ soğutucusu iptal edilmiş, benimde aklımda olan bir şeydi benim yerime yapmış önceki sahip. Aracın soğutma sistemi komple elden geçti zaten dizel zor ısınıyor acaba sorun olurmu diye düşündüm.

Biraz sıkıştırdığım söylenebilir ki projelik bir araç gibi hybrid setup vs. bu şekilde soğutucu iptalli nasıl olur acaba ?
1.3 CDTİ motor 1.3 Multijet motor bunu biliyorsundur zaten.
Bu kronik bir olay değil , kullanıcıların bilinçsizliği. Antifriz kullanılmıyor hortumlar , kanallar , tapalar paslanıyor. Sonra bir anda antifriz koyuluyor bütün paslaro çözüyor ve bulduğu en zayıf yerden patlatmaya başlıyor.
Veya hiç antifriz kullanılmıyor ve zamanla çürütüyor.
Aracında yağ soğutucusunu görmüşsündür. Üzerinde minik bir panel var. Panelin içinde yağ ve soğutucu sıvısı kanalları var. Bu kanalların içleri zamanla ya antifrizsizlikten ya da antifrizsiz kullanıp sonra antifriz kullanmaya başlayınca patlıyor ve yağ su karışıyor. Genleşme kabında yağ görüyorsun. Araç yağı soğutma sıvısına karıştırıyor. Sonrasında ise bu farkedilirse soğutucu değişiyor büyük masraftan yırtıyor. Eğer farketmezse sıkıntı büyük. İş contayı yakmaya kadar gider. Çünkü bir süre sonra o karışım radyatörü tıkıyor. Maalesef vag grubu gibi depoda da sıvı sensörü olmadığı için ve herhangi bir sıvı olmadığı için hararet kalkmıyor ama araç harareti görüyor.

Soğutucu patlatma kısmında ise bunu arındırmak zor. İlaçlar , biraz kullanıp depoyu boşaltıp tekrar baştan devirdaim yaptırmak vs. Bu yağ su karışımını tamamen arındırmak gerçekten zor.

Soğutucu iptalinde yağ soğutucusunun içerisinde yağ dönüyor fakat yağı soğutmuyor. Yani soğutma sıvısı soğutucuya hiç gelmiyor bile. Markasını bilmediğim bir üretici bu soğutucuyu piyasaya sürdü
https://m.n11.com/urun/doblo-linea-13-yag-sogutucu-31690659?magaza=meydanotomotiv
Suyun geliş gidiş hortumlarını bypass yapıp direkt birbirlerine bağlıyorlar. Bir keresinde bende taktım. Çok zorlanmayan araçlar için sorun değil. Fakat yüklenecek bir araç için bunlar sıkıntı. Hybrit turboda çok farketmez diye düşünüyorum fakat big turboda yağ sıcaklığı sorun olacaktır bu durumda. Yoksa kendi soğutucusu bu motora göre çok bile soğutuyor.
 
Son düzenleme:

$ilent

80+ Titanium
Katılım
23 Mart 2020
Mesajlar
25,378
En İyi Cevap
2
Teşekkür ederim
328i N20B20 motor. 245 beygir 350NM Tork
Kağıt üstünde bakıp bu araba neymiş dedikten sonra içine binip bu zevki yaşarsam ilk düşüneceğim şey yakıt ve lastik masrafı olurdu. Herhangi bir insanoğlu bu arabayla rahat duramaz. Stage 1 yazılımlı passata bazen acı çektiriyorum. Bu araba altımda olsa neler yapardım bilmiyorum. ( Drift becerim yok ama bu arabanın yarı dtc moduyla zaten güzel yanlanır)

Motora gelirsek 320i ile aynı motor. Bir yerde sıkıştırma oranları farklı diyor birinde pistonlar farklı diyor. Neyin nesi farklı bilmiyorum
Bu araçta dikkat edilmesi gereken şey zincir. Zinciri değiştirmek için motor aşağı alınıyor. Neden derseniz şöyle açıklayayım. Araç arkadan itiş ve motor dikine duruyor. Ön tarafta radyatörleri sökmek için tamponu sökmek gerekiyor. Tamponu söksen karter için traversi aşağı indirmen gerekiyor ki rahat çalışasın. Bu durumda motoru aşağı alıp masada rahat rahat değiştiriliyor. Bence de en mantıklısı bu. Motor indirip bindirme işçiliklerini de az çok hepimiz biliyoruz. Zincir bakımı yapılmamış bir araç ıvır zıvırla 50 60 bini rahat bulur herhalde. Parçalar ne durumda bir fikrim yok.

Genel olarak bmw arabaları nazlıdır. Buji bobin hızlı bozar diye bir forumda okudum.
Alınır mı kısmına gelirsek bence alınmaz. Bu motor lci kasada yok. Bunu alanlar direkt lci yapıyor. Direksiyon koyuyor tampon far nbt koyuyor. Arabanın kafadan ellenecek her yeri elleniyor.
Ben hayatımda 4 5 kez f30 sürdüm. İki tanesi 316i idi. Bir tanesi 320i Ed idi. Her bindiğimde gerçekten yanlayanlar kadar kayıyor mu diye tereddüt ettim. (Benim arabam olmadığı için asla öyle şeyler yapmam) fakat şeytan ufaktan dürttü.
Trafik içinde serserilik yapacak bir tip değilimdir fakat beni bile yanlasam mı diye düşündürten bu araba bundan önceki sahiplerinde kilometrelerinin çeyreğini yanlayarak yapmıştır.
Bir de bu arabaların çoğu patlak ekmekleri yenmiş.
Yoksa temizinin tadından yenmez
Mesaj otomatik birleştirildi:


1.3 CDTİ motor 1.3 Multijet motor bunu biliyorsundur zaten.
Bu kronik bir olay değil , kullanıcıların bilinçsizliği. Antifriz kullanılmıyor hortumlar , kanallar , tapalar paslanıyor. Sonra bir anda antifriz koyuluyor bütün paslaro çözüyor ve bulduğu en zayıf yerden patlatmaya başlıyor.
Veya hiç antifriz kullanılmıyor ve zamanla çürütüyor.
Aracında yağ soğutucusunu görmüşsündür. Üzerinde minik bir panel var. Panelin içinde yağ ve soğutucu sıvısı kanalları var. Bu kanalların içleri zamanla ya antifrizsizlikten ya da antifrizsiz kullanıp sonra antifriz kullanmaya başlayınca patlıyor ve yağ su karışıyor. Genleşme kabında yağ görüyorsun. Araç yağı soğutma sıvısına karıştırıyor. Sonrasında ise bu farkedilirse soğutucu değişiyor büyük masraftan yırtıyor. Eğer farketmezse sıkıntı büyük. İş contayı yakmaya kadar gider. Çünkü bir süre sonra o karışım radyatörü tıkıyor. Maalesef vag grubu gibi depoda da sıvı sensörü olmadığı için ve herhangi bir sıvı olmadığı için hararet kalkmıyor ama araç harareti görüyor.

Soğutucu patlatma kısmında ise bunu arındırmak zor. İlaçlar , biraz kullanıp depoyu boşaltıp tekrar baştan devirdaim yaptırmak vs. Bu yağ su karışımını tamamen arındırmak gerçekten zor.

Soğutucu iptalinde yağ soğutucusunun içerisinde yağ dönüyor fakat yağı soğutmuyor. Yani soğutma sıvısı soğutucuya hiç gelmiyor bile. Markasını bilmediğim bir üretici bu soğutucuyu piyasaya sürdü
https://m.n11.com/urun/doblo-linea-13-yag-sogutucu-31690659?magaza=meydanotomotiv
Suyun geliş gidiş hortumlarını bypass yapıp direkt birbirlerine bağlıyorlar. Bir keresinde bende taktım. Çok zorlanmayan araçlar için sorun değil. Fakat yüklenecek bir araç için bunlar sıkıntı. Hybrit turboda çok farketmez diye düşünüyorum fakat big turboda yağ sıcaklığı sorun olacaktır bu durumda. Yoksa kendi soğutucusu bu motora göre çok bile soğutuyor.

Dediğini mevzuları araştırdımki zaten öncek sahibininde bundan dolayı bu şekilde parçayı değiştini anladım. Ne yalan söyleyeyim aracına iyi bakanda bile sorun çıkarıyor çünkü ömrü var sonuçta ama beni fazla korkuttu yani ben soğutucu iptali olmasada kendim iptal ettirirdim kesin.

ben aracı sağlıklı yürütmeyi tercih ederim tabikide o yüzden parçaları motor sıvıları bakımları vs. iyi markalar ile düzenli yaparım.

Şuan antfirizi var ama yine motul olarak şekilde tekrar değişicem, kış istanbulda zaten hafif geçiyor kafam rahat o açıdan, radyatörde yeni değişti sıfır takıldı su tesisatı temiz şuan.

Motor yağı motul kullanıyorum zaten 5-30 ama aklımda 5-40 kullanmakta geçmiyor değil maksat biraz daha sıcağa dayansın ama kışın sorun yaparmı akışkanlıkta onu düşünüyorum.

Motor ısınma durumu zaten çok zor ısınıyor :D. Tahmin ediliceği üzere bir dizelde olduğu gibi. 1.4HDI lerdeki gibi olmayıp fabrikasyon intercooler olması güzel bu yüzden işi bilen yükleme yapan ustalarımda hybrit setupta intercooler rahat yeter diyor banada öyle geliyor.

Zaten duman atmasını istemediğimden hybrit bile yapsam limitlere zorlamam yani yakıt konusunda çok bonkör davranmicam yazılımda.

Bu durumda yağ sıcaklığı mesela sıcak havalarda dağ yollarında viraj kasmalı gazlamalarda veya istanbul park pistine çıktığımda nasıl olur başım ağrırmı onu düşünüyorum.
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,416
En İyi Cevap
1
Dediğini mevzuları araştırdımki zaten öncek sahibininde bundan dolayı bu şekilde parçayı değiştini anladım. Ne yalan söyleyeyim aracına iyi bakanda bile sorun çıkarıyor çünkü ömrü var sonuçta ama beni fazla korkuttu yani ben soğutucu iptali olmasada kendim iptal ettirirdim kesin.

ben aracı sağlıklı yürütmeyi tercih ederim tabikide o yüzden parçaları motor sıvıları bakımları vs. iyi markalar ile düzenli yaparım.

Şuan antfirizi var ama yine motul olarak şekilde tekrar değişicem, kış istanbulda zaten hafif geçiyor kafam rahat o açıdan, radyatörde yeni değişti sıfır takıldı su tesisatı temiz şuan.

Motor yağı motul kullanıyorum zaten 5-30 ama aklımda 5-40 kullanmakta geçmiyor değil maksat biraz daha sıcağa dayansın ama kışın sorun yaparmı akışkanlıkta onu düşünüyorum.

Motor ısınma durumu zaten çok zor ısınıyor :D. Tahmin ediliceği üzere bir dizelde olduğu gibi. 1.4HDI lerdeki gibi olmayıp fabrikasyon intercooler olması güzel bu yüzden işi bilen yükleme yapan ustalarımda hybrit setupta intercooler rahat yeter diyor banada öyle geliyor.

Zaten duman atmasını istemediğimden hybrit bile yapsam limitlere zorlamam yani yakıt konusunda çok bonkör davranmicam yazılımda.

Bu durumda yağ sıcaklığı mesela sıcak havalarda dağ yollarında viraj kasmalı gazlamalarda veya istanbul park pistine çıktığımda nasıl olur başım ağrırmı onu düşünüyorum.
Bizim araçta aldığımızdan beri antifriz var. Hiç eksilmedi maşallahı var.
Motor ısınma durumu normal. Yaşlı bir dizel olmasından dolayı normal. Bizim aracımızda 5 6 km trafikli yolda anca 90ı görüyor. Dizel sonuçta benzinli gibi ısınmasını beklemek hata olur.

Motor yağ için 5 40 kullanmak bence sorun olmaz. Acea gibi sertifikalara dikkat ederek 5w-40 yağ kullanılabilir bence. Kışın ise akışkanlık değişmeyecektir. Çünkü yağın düşük sıcaklık viskozitesini değiştirmiyorsun.
Duman konusunda dediğine katılıyorum.
Gazlamalı sürüşte yağ sıcaklığı sorun olur mu konusuna gelirsek bunu yağ sıcaklık göstergesi olmadan bilemeyiz. Deneyip en fazla kaç dereceyi görmek önemli.
 
Top Bottom