Neler Yeni

3.16 ile 3.20 nin motor farkı nedir

Katılım
17 Nisan 2024
Mesajlar
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Berke Can
E30'da şu şekilde
316 M40b16
320 M20b20

E36'da şu şekilde
1991-1995 316i - 1.6 L M40B18 I4, 100 hp (74 kW)
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102hp (75 kW)
1991-2000 320i - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (110 kW)

e46'da şu şekilde
1998-2001 316i - 1.6 L, M43TUB16, 105 PS (77 kW)
2001-2005 316i - 1.9 L N42B18, 105 PS (77 kW)
1998-2001 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)

E90'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4, 122 PS (90 kW)
320i - 2.0 L I4, 184PS (134 kW)
320d - 2.0 L turbo diesel I4, 177 PS (120 kW)

F30'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4 136ps (N13B16)
320i - 2.0 L I4 181ps (N20B20)
320i ED - 1.6 L I4 170ps (N13B16)
320d - 2.0L I4 184ps (N47D20)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aynı hacim diye bahsettiğin araç f30 diye düşünüyorum
316i n13b16 motor ve 320i ED n13b16 motor
Özünde psa grubunun THP motorudur.
Bu iki araçta aynı ünite mevcut fakat farklılıklar var.
136 beygir olan modelde yağ soğutucu bulunmuyor. 170 beygir olan modelde yağ soğutucusu var.
Egzozun çapları farklı. Tam detay bilmesem de 320i ED olan modelin egsozu daha büyük.

Gelelim motora. Bu motor nazlı bir motor. Hatta sandığınızdan çok çok daha nazlı. Bakım ister ilgi ister öyle bir motor.
Fakat sağlam motordur. Yağ soğutucusu olmayan 316i modelinde yağ sıcaklığı sorunu var. Bir süre sonra yağ aşırı ısınıyor ve buhar olabiliyor. Fakat sıkıştırmayan için pek sorun olmaz. 320ied için okuduğum şey yağ sıcaklığının eco pro modunda tavan seviyeleri gördüğü. Şaşırtıcı bir olay değil çünkü her ne kadar yağ soğutucusu olsa da motor kendi kendini kısıyor.
Bunun haricinde turbo valflerinin oringleri , emme borusu , soğutma kabı gibi çok uzun ömürlü olmayan sarf malzemeleri var. Eğer stage 1 2 yürütülürse buji bobini hızlı bitiriyor.
Motorun mukavemeti fazla fakat incik boncuk çok sorunları var. Üst üste yatak saran kol çıkartanları duydum. Bunların genel sorunu ise türbin ( baskı balata gibi düşünün) oluyor.
Eğer iridium buji koyulup stage 1 yüklenirse 200 210 beygirleri rahat veriyor.
Motor içine girmeden downpipe , stage 2/3 , iridium buji , kaliteli bobin vs. Eklemelerde 300 beygire kadar sağlam gidiyor.
Dahası için genelde motor içi istiyor çünkü o kadar dayanamıyor.

Kısacası potansiyeli yüksek fakat ülkemizdeki sorun çıkartmasın algısına uymuyor , bakım istiyor fakat fazla bakımı insanları bezdiriyor.
Birde bu arabalar çok fazla apaçilik yapılan arabalar olduğu için daha da fazla bakım istiyor.
316i ye sonradan yağ soğutucusu eklenebiliyor mu
 

Necromancerr

80+ Gold
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
6,837
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,690
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Yeni nesil araçlardan bi cacık olmaz ya :D.

Benim 1.3 CDTI corsadada yağ soğutucusu iptal edilmiş, benimde aklımda olan bir şeydi benim yerime yapmış önceki sahip. Aracın soğutma sistemi komple elden geçti zaten dizel zor ısınıyor acaba sorun olurmu diye düşündüm.

Biraz sıkıştırdığım söylenebilir ki projelik bir araç gibi hybrid setup vs. bu şekilde soğutucu iptalli nasıl olur acaba ?
Valla bizim 1.3 mjet lineada yağ eksiltme gibi bi sorun yok 2007 model araç yeminle egeadan daha güzel araç birde kasasının full denilebilecek paketi var bizde tek eksiği multimedya olmaması olan stok radyosununda arayüzünün çok çok basite indirgenmesi örneğin aux desteği var ancak multimedyaya bağlı bir dişi yuva koymamışlar
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1
316i ye sonradan yağ soğutucusu eklenebiliyor mu
Merhabalar
1 2 bmw forumunda istanbulda bir kaç ustanın bu işi yaptığını yazmışlar. 4 yıl önce 13 14 bin TL para istendiği yazılmış. Şimdi 30 40k diyebiliriz belki de. Fakat yağ soğutucusu eklense de bu araçların genelinde yağ sıcak. 320i Ed modeline binip bakınca ve çok sıkıştırınca 130 dereceyi görenler var. O yüzden bu konuda yağ soğutucusu tak tüm sorun çözülür diyemem.
 

Aykut D.

80+ Gold
Katılım
25 Nisan 2021
Mesajlar
5,219
Merhabalar
1 2 bmw forumunda istanbulda bir kaç ustanın bu işi yaptığını yazmışlar. 4 yıl önce 13 14 bin TL para istendiği yazılmış. Şimdi 30 40k diyebiliriz belki de. Fakat yağ soğutucusu eklense de bu araçların genelinde yağ sıcak. 320i Ed modeline binip bakınca ve çok sıkıştırınca 130 dereceyi görenler var. O yüzden bu konuda yağ soğutucusu tak tüm sorun çözülür diyemem.
Konudan bağımsız brom hyundai grubundaki atmosferik 1.4 g4ee motorlarını nasıl buluyorsun ? Kullandığımız bir motor Hyundaı aracımızda bulunuyor.
2006 7 Accent getz era elentra Kia rio gibi araçlarına kullanılan bir motor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konudan bağımsız brom hyundai grubundaki atmosferik 1.4 g4ee motorlarını nasıl buluyorsun ? Kullandığımız bir motor Hyundaı aracımızda bulunuyor.
2006 7 Accent getz era elentra Kia rio gibi araçlarına kullanılan bir motor.
Bu motoru sağlam sıkıştıran bir elemanda var .
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1
Konudan bağımsız brom hyundai grubundaki atmosferik 1.4 g4ee motorlarını nasıl buluyorsun ? Kullandığımız bir motor Hyundaı aracımızda bulunuyor.
2006 7 Accent getz era elentra Kia rio gibi araçlarına kullanılan bir motor.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Bu motoru sağlam sıkıştıran bir elemanda var .
Hocam merhabalar
Forumda bazen bilmediğim araçlar hakkında konular görüyorum. Bu araçlar hakkında 5 6 kaynağa bakıp yazıyorum genelde. Bu motor için de bu şekilde oldu. Çok görüp bindiğim bir araç değil yalnız 1 kere gaz kelebeği söküp temizlediğimi hatırlıyorum o araçta lpgliydi.
Bu arabalar zamanında istanbulda baya taksi olarak kullanıldı. Çok kez denk gelmişimdir.
Taksici isteği nedir?
- Parçası ucuz olsun
-Az yaksın
-Sorunsuz olsun.
Bu isteklerin hepsini karşılayan bir araba. Lpg ile güzel yakıt değerleri sağlanacağını düşünüyorum. Okuduğum çoğu kaynakta da genel olarak az yaktığı kanaatine vardım.
Sorun olarakta bu arabalarda ne kronik ne sorun açacak bir şey yok. Bu araba sanayiye giriyorsa lpgden ve lpgnin verdiği zarardan girer.
Onca süredir bu işin içindeyim. Bu araçlardan hiç gelipte şu bozuldu bu patladı diye bir şikayet duymadım. Ne dizeli ne benzinlisi.
Otomatik şanzıman olanlarının manueline göre fazla yaktığını okudum. Genel olarak bu yaşlarda otomatik araç almayı önermem zaten.
Bence alınabilir bir araç.
Getz videosunu izledim. Açıklama kısmında forged piston , kol , 288 dereceli eksantrik, forged siboplar vs. Yazılmış. Fakat krank hakkında bir şey yazılmamış. Araç 320 küsür beygir. Bu beygirleri krank ellemeden alıyorsa takdire şayan bir motor. Krank çıkartılıp işlem gördüyse dahi 1.4 bir motordan bu güçleri almak güzel bir mühendisliğe sahip bir motor demek .
 

Aykut D.

80+ Gold
Katılım
25 Nisan 2021
Mesajlar
5,219
Hocam merhabalar
Forumda bazen bilmediğim araçlar hakkında konular görüyorum. Bu araçlar hakkında 5 6 kaynağa bakıp yazıyorum genelde. Bu motor için de bu şekilde oldu. Çok görüp bindiğim bir araç değil yalnız 1 kere gaz kelebeği söküp temizlediğimi hatırlıyorum o araçta lpgliydi.
Bu arabalar zamanında istanbulda baya taksi olarak kullanıldı. Çok kez denk gelmişimdir.
Taksici isteği nedir?
- Parçası ucuz olsun
-Az yaksın
-Sorunsuz olsun.
Bu isteklerin hepsini karşılayan bir araba. Lpg ile güzel yakıt değerleri sağlanacağını düşünüyorum. Okuduğum çoğu kaynakta da genel olarak az yaktığı kanaatine vardım.
Sorun olarakta bu arabalarda ne kronik ne sorun açacak bir şey yok. Bu araba sanayiye giriyorsa lpgden ve lpgnin verdiği zarardan girer.
Onca süredir bu işin içindeyim. Bu araçlardan hiç gelipte şu bozuldu bu patladı diye bir şikayet duymadım. Ne dizeli ne benzinlisi.
Otomatik şanzıman olanlarının manueline göre fazla yaktığını okudum. Genel olarak bu yaşlarda otomatik araç almayı önermem zaten.
Bence alınabilir bir araç.
Getz videosunu izledim. Açıklama kısmında forged piston , kol , 288 dereceli eksantrik, forged siboplar vs. Yazılmış. Fakat krank hakkında bir şey yazılmamış. Araç 320 küsür beygir. Bu beygirleri krank ellemeden alıyorsa takdire şayan bir motor. Krank çıkartılıp işlem gördüyse dahi 1.4 bir motordan bu güçleri almak güzel bir mühendisliğe sahip bir motor demek .
Zamanında sormuştum orjinal parçaları yazmıştı eleman
1713343448875.png


video :
 
Son düzenleme:

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1

Aykut D.

80+ Gold
Katılım
25 Nisan 2021
Mesajlar
5,219
Bu arabalarda yağ soğutucusu var mı?
Basit araçlar zaten yağ soğutucu olacağını sanmıyorum . Ama 2 fanlı büyük radyatörü var herhangi hararet yada fan çalıştığı olmuyor fansız çok rahat soğuyor motor. Bizdeki motora babam iyi bakıyor antifiriz falan çeşme suyu yok kıpkırmızı temiz antifriz .
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1
Basit araçlar zaten yağ soğutucu olacağını sanmıyorum . Ama 2 fanlı büyük radyatörü var herhangi hararet yada fan çalıştığı olmuyor fansız çok rahat soğuyor motor. Bizdeki motora babam iyi bakıyor antifiriz falan çeşme suyu yok kıpkırmızı temiz antifriz .
Fanlardan birisi genelde klima için oluyor. Fakat gene de soğutma sistemi iyi araçlar zaten. Ben biraz daha atmosferikten uzak bir insan olduğum için 1.5 crdi tercih edebilirdim. Atmosferik motora göre daha uygun maliyetle güzel güçler alınabilir.
 

Aykut D.

80+ Gold
Katılım
25 Nisan 2021
Mesajlar
5,219
Fanlardan birisi genelde klima için oluyor. Fakat gene de soğutma sistemi iyi araçlar zaten. Ben biraz daha atmosferikten uzak bir insan olduğum için 1.5 crdi tercih edebilirdim. Atmosferik motora göre daha uygun maliyetle güzel güçler alınabilir.
1.5 crdi olanlar vgt alt devirleride canlı fakat normal rakiplerine göre 1 litre fazla yakıyormuş .
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1
1.5 crdi olanlar vgt alt devirleride canlı fakat normal rakiplerine göre 1 litre fazla yakıyormuş .
Manuel alıp hybrit turbo big cooler birde yazılımla fazla yakıt açmadan güzel güçler alınabiliyor. Fakat dolu 1 araba bulup 4 disk olana yapmak lazım. Yoksa sadece gider duramayız
 

Aykut D.

80+ Gold
Katılım
25 Nisan 2021
Mesajlar
5,219
Manuel alıp hybrit turbo big cooler birde yazılımla fazla yakıt açmadan güzel güçler alınabiliyor. Fakat dolu 1 araba bulup 4 disk olana yapmak lazım. Yoksa sadece gider duramayız
1.4 motor 4 disk abs bizde ki gayet iyi duruyor fakat kampanalı olan durmuyor. İsmi çıktı zaten kampanalılar yüzünden .
Mesaj otomatik birleştirildi:

Fanlardan birisi genelde klima için oluyor. Fakat gene de soğutma sistemi iyi araçlar zaten. Ben biraz daha atmosferikten uzak bir insan olduğum için 1.5 crdi tercih edebilirdim. Atmosferik motora göre daha uygun maliyetle güzel güçler alınabilir.
Yağ soğutucu varmış :ROFLMAO: .
 
Son düzenleme:

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,396
En İyi Cevap
1
1.4 motor 4 disk abs bizde ki gayet iyi duruyor fakat kampanalı olan durmuyor. İsmi çıktı zaten kampanalılar yüzünden .
Mesaj otomatik birleştirildi:


Yağ soğutucu varmış :ROFLMAO: .
Yoksa sorun değil
images (20).jpeg

1000 dolara iş çözülür
Ekleyeyim. Motor içine zaten baya harcamış 1000 dolar koymaz herhalde.
 
Son düzenleme:
Top Bottom