berkecan01
80+
- Katılım
- 17 Nisan 2024
- Mesajlar
- 1
- Reaksiyon skoru
- 0
316i ye sonradan yağ soğutucusu eklenebiliyor muE30'da şu şekilde
316 M40b16
320 M20b20
E36'da şu şekilde
1991-1995 316i - 1.6 L M40B18 I4, 100 hp (74 kW)
1995-1999 316i - 1.6 L M43B16 I4, 102hp (75 kW)
1991-2000 320i - 2.0 L M50B20 I6, 150 hp (110 kW)
e46'da şu şekilde
1998-2001 316i - 1.6 L, M43TUB16, 105 PS (77 kW)
2001-2005 316i - 1.9 L N42B18, 105 PS (77 kW)
1998-2001 320i - 2.0 L M52B20 T, 150 PS (110 kW)
E90'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4, 122 PS (90 kW)
320i - 2.0 L I4, 184PS (134 kW)
320d - 2.0 L turbo diesel I4, 177 PS (120 kW)
F30'da şu şekilde
316i - 1.6 L I4 136ps (N13B16)
320i - 2.0 L I4 181ps (N20B20)
320i ED - 1.6 L I4 170ps (N13B16)
320d - 2.0L I4 184ps (N47D20)
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:
Aynı hacim diye bahsettiğin araç f30 diye düşünüyorum
316i n13b16 motor ve 320i ED n13b16 motor
Özünde psa grubunun THP motorudur.
Bu iki araçta aynı ünite mevcut fakat farklılıklar var.
136 beygir olan modelde yağ soğutucu bulunmuyor. 170 beygir olan modelde yağ soğutucusu var.
Egzozun çapları farklı. Tam detay bilmesem de 320i ED olan modelin egsozu daha büyük.
Gelelim motora. Bu motor nazlı bir motor. Hatta sandığınızdan çok çok daha nazlı. Bakım ister ilgi ister öyle bir motor.
Fakat sağlam motordur. Yağ soğutucusu olmayan 316i modelinde yağ sıcaklığı sorunu var. Bir süre sonra yağ aşırı ısınıyor ve buhar olabiliyor. Fakat sıkıştırmayan için pek sorun olmaz. 320ied için okuduğum şey yağ sıcaklığının eco pro modunda tavan seviyeleri gördüğü. Şaşırtıcı bir olay değil çünkü her ne kadar yağ soğutucusu olsa da motor kendi kendini kısıyor.
Bunun haricinde turbo valflerinin oringleri , emme borusu , soğutma kabı gibi çok uzun ömürlü olmayan sarf malzemeleri var. Eğer stage 1 2 yürütülürse buji bobini hızlı bitiriyor.
Motorun mukavemeti fazla fakat incik boncuk çok sorunları var. Üst üste yatak saran kol çıkartanları duydum. Bunların genel sorunu ise türbin ( baskı balata gibi düşünün) oluyor.
Eğer iridium buji koyulup stage 1 yüklenirse 200 210 beygirleri rahat veriyor.
Motor içine girmeden downpipe , stage 2/3 , iridium buji , kaliteli bobin vs. Eklemelerde 300 beygire kadar sağlam gidiyor.
Dahası için genelde motor içi istiyor çünkü o kadar dayanamıyor.
Kısacası potansiyeli yüksek fakat ülkemizdeki sorun çıkartmasın algısına uymuyor , bakım istiyor fakat fazla bakımı insanları bezdiriyor.
Birde bu arabalar çok fazla apaçilik yapılan arabalar olduğu için daha da fazla bakım istiyor.