Çözüldü✓ Fan bacağını yanlışlıkla kırdım

Katılım
20 Ağustos 2022
Mesajlar
130
Reaksiyon skoru
39
Merhaba, bilgisayarım çok ısınıp oyunun ortasında tak diye kendini kapatıyordu bende laptopun genel temizliğini yapmak için içini açtım ve termal macununu sürdüm, fanını çıkartırken 3 tane bacağını kırdım yanlışlıkla onun dışında bütün işlemleri yaptım pcyi kapattım. Yine oyun oynarken ısınıp aynı şekilde kendini kapattı. 3 tane bacağını kırdım diye bir de çok fazla fandan ses geliyor takır tukur. Ekran kartında bir sorun oldugunu düşünmüyorum çünkü temizlik yapmadan önce bilgisayara oyun oynayabiliyordum. Yeni fan alıp taksam sorun düzelir mi? Ya da termal macunu mu çok sıktım da kapanmaya devam ediyor öneride bulunur musunuz ne yapmalıyım? (Bilgisayarım 8.5 yıllık Dell İnspiron 15 5559 ve Beni birkaç 1-2 yıl daha götürsün diye uğraşıyorum ve normal kulanımda bir sıkıntı yok birkaç sekmede ısınıp fandan sesler geliyor o kadar.)
 
Merhaba, bilgisayarım çok ısınıp oyunun ortasında tak diye kendini kapatıyordu bende laptopun genel temizliğini yapmak için içini açtım ve termal macununu sürdüm, fanını çıkartırken 3 tane bacağını kırdım yanlışlıkla onun dışında bütün işlemleri yaptım pcyi kapattım. Yine oyun oynarken ısınıp aynı şekilde kendini kapattı. 3 tane bacağını kırdım diye bir de çok fazla fandan ses geliyor takır tukur. Ekran kartında bir sorun oldugunu düşünmüyorum çünkü temizlik yapmadan önce bilgisayara oyun oynayabiliyordum. Yeni fan alıp taksam sorun düzelir mi? Ya da termal macunu mu çok sıktım da kapanmaya devam ediyor öneride bulunur musunuz ne yapmalıyım? (Bilgisayarım 8.5 yıllık Dell İnspiron 15 5559 ve Beni birkaç 1-2 yıl daha götürsün diye uğraşıyorum ve normal kulanımda bir sıkıntı yok birkaç sekmede ısınıp fandan sesler geliyor o kadar.)
fanı kırık olduğundan yalpalasa bile ısıdan kapanması kolay değil yani kullandığın macun iyi değildir ve montaj hatası da yapmış olabilirsin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

o cihazın bir sürü modeli var en üstü i7 6 gen r7 gpu lu model desek bile bırak 2 yıl sonrayı şuan bile biraz oyun oynatmaz zaten
 
fanı kırık olduğundan yalpalasa bile ısıdan kapanması kolay değil yani kullandığın macun iyi değildir ve montaj hatası da yapmış olabilirsin
arkadaşlarıma sordum fan tam olarak dönmediği için çok ısınıp kapanıyordur değiştirsen düzelir diyenelr vardı. Macunum iyi mx6 aldım ve pcnin temizlik videosunu çeken birisi vardı ondan izleyip bütün talimatlarına uydum. Montaj hatası nedir onu anlamadım
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

fanı kırık olduğundan yalpalasa bile ısıdan kapanması kolay değil yani kullandığın macun iyi değildir ve montaj hatası da yapmış olabilirsin
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

o cihazın bir sürü modeli var en üstü i7 6 gen r7 gpu lu model desek bile bırak 2 yıl sonrayı şuan bile biraz oyun oynatmaz zaten
e oynuyodum ben ısınmalar olmadan önce termal macunu sürdüğüm sürece hep oynadım şimdi ne oldu yani dsgklasfdşlh
 
arkadaşlarıma sordum fan tam olarak dönmediği için çok ısınıp kapanıyordur değiştirsen düzelir diyenelr vardı. Macunum iyi mx6 aldım ve pcnin temizlik videosunu çeken birisi vardı ondan izleyip bütün talimatlarına uydum. Montaj hatası nedir onu anlamadım
mx6 ise iyidir, montaj hatası derken yanlış bir işlem yapmış olabilirsin görmeden bir şey diyemem. evet fanı yenilenemen lazım veya kırdığın yerlerin karşısındakileri de kıracaksın ki yalpalamasın
 
mx6 ise iyidir, montaj hatası derken yanlış bir işlem yapmış olabilirsin görmeden bir şey diyemem. evet fanı yenilenemen lazım veya kırdığın yerlerin karşısındakileri de kıracaksın ki yalpalamasın
ama kırarsam nasıl dönecek fan dsgkjasdfhgdkf 30 tane fan bacağından 3 tanesini kırdım diye mi böyle şimdi üf. Ya peki ekran kartından dolayı bir şey olabilir mi
 
3 yaprağı kırık fan sirkülasyon yapamaz onu değiştirmelisin bir kere, ayriyetten kalın macun, montaj hatası, eksik vida, doğru orantılı sıkılmamış vida bunlar sebebiyet verebilir. Petek gözeneklerini temizlediğini varsayıyorum.
 
videodaki adam ne yaptıysa onu yaptım tek işte o fan kısmında elimi cok bastırdım kırıldılar ilk kez yaptım ondan öyle oldu sanırım. videodaki adamda da aynı model vardı zaten
 
videodaki adam ne yaptıysa onu yaptım tek işte o fan kısmında elimi cok bastırdım kırıldılar ilk kez yaptım ondan öyle oldu sanırım. videodaki adamda da aynı model vardı zaten
Laptopta her vidanın boyu farklıdır söktüğün her vidayı aynı yere doğru şekilde takdığından emin misin?
 
ama kırarsam nasıl dönecek fan dsgkjasdfhgdkf 30 tane fan bacağından 3 tanesini kırdım diye mi böyle şimdi üf. Ya peki ekran kartından dolayı bir şey olabilir mi
fan bir taraftan kırk olduğu için yalpalıyor ve üfleme yapamıyor, yalpalamaması için karşındakini de kırıp dengede dönmesini sağlamalısın olmazsa zaten değiştirmelisin.
ekran kartında arıza olsa aygıt yöneticinde uyarı olur sistem hata verir zaten
 
3 yaprağı kırık fan sirkülasyon yapamaz onu değiştirmelisin bir kere, ayriyetten kalın macun, montaj hatası, eksik vida, doğru orantılı sıkılmamış vida bunlar sebebiyet verebilir. Petek gözeneklerini temizlediğini var

Laptopta her vidanın boyu farklıdır söktüğün her vidayı aynı yere doğru şekilde takdığından emin misin?

Laptopta her vidanın boyu farklıdır söktüğün her vidayı aynı yere doğru şekilde takdığından emin misin?
şey elimde 3 tane vida kaldı sdaglakdfsşlhk ama klavye ve arka kasanınkinleri karıştırdıgımı düşünüyorum işlemci fan ve ekran kartının oldugu yerlerdeki vidalar zaten küçücüktü onlar yerine oturdular
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

fan bir taraftan kırk olduğu için yalpalıyor ve üfleme yapamıyor, yalpalamaması için karşındakini de kırıp dengede dönmesini sağlamalısın olmazsa zaten değiştirmelisin.
ekran kartında arıza olsa aygıt yöneticinde uyarı olur sistem hata verir zaten
aygıt yöneticisine nerden bakıyoruz tarif eder misin kontrol edeyim yine de fanı değiştiricem zaten o kesin
 
şey elimde 3 tane vida kaldı sdaglakdfsşlhk ama klavye ve arka kasanınkinleri karıştırdıgımı düşünüyorum işlemci fan ve ekran kartının oldugu yerlerdeki vidalar zaten küçücüktü onlar yerine oturdular
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


aygıt yöneticisine nerden bakıyoruz tarif eder misin kontrol edeyim yine de fanı değiştiricem zaten o kesin
gerçek usta vida artırır zaten
aramaya aygıt yöneticisi yaz çıkar
 
gerçek usta vida artırır zaten
aramaya aygıt yöneticisi yaz çıkar
he o muydu taam onu biliyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

gerçek usta vida artırır zaten
aramaya aygıt yöneticisi yaz çıkar
ya ekran kartı ve fan kısmındaki vidaları zaten tam oturttum onlarınki en küçük olanlarıydı bir sıkıntısı yok kontrol de ettim ssd ve klavye tarafında karıştırdım sanırım o tarafta cok fazla vida var.
 
he o muydu taam onu biliyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ya ekran kartı ve fan kısmındaki vidaları zaten tam oturttum onlarınki en küçük olanlarıydı bir sıkıntısı yok kontrol de ettim ssd ve klavye tarafında karıştırdım sanırım o tarafta cok fazla vida var.
fanın çifti 400tl o kadar paraya değmez ya kendin dediğim gibi yap ya da düzgün bir bilgisayarcı git o çıkma fan uydurur oraya
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,220,772
Mesajlar
11,070,524
Üyeler
197,981
Son üye
hesapist
Geri
Top