4400 MHZ(OC) nedir?

KeremK038

80+
Katılım
14 Mayıs 2020
Mesajlar
43
Reaksiyon skoru
16
Arkadaşlar ASUS B450M-K anakartım var ve overclock ile 4400 mhz destekliyor burdaki OC dediği 4400 mhz ram olmadığı için ram i mi 4400 mhz e overclocklamak yoksa önce anakartı 4400 mhz a uygun hale overclocklayıp sonra ram i mi overclocklamak( evet doğru bildin overclockla ilgili çok az şey biliyorum)
 
Ram tabii ki
 
Anakartınız 4400Mhz frekansında RAM çalıştırabilir demek. Yani 4400Mhz RAM satın alırsan bu anakartta XMP profilini aktif ederek kullanabilirsin. (Yani overclock profilini aktif ederek kullanabilirsin-biostaki sadece bir tuş ile aktif ediliyor, detaylı OC bilmene gerek yok bunun için.)

Veya elindeki RAM'in kalitesine ve OC kapasitesine güveniyorsan, örneğin 3600Mhz bir RAM'i 4000'e OC ederek de kullanabilirsin. İkisini de destekler
 
cahilliğimi giderdiğiniz için teşekkür ederim, ama bu ram i 4400 mhz e overclockladığımız zaman anakartta otomatik 4400mhz destekleyecek anlamına mı geliyor eğer öyleyse 4400 mhz ram çıktığında ve benim onu alıp taktığımda anakart desteklemiyor anlamına da gelir mi?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartınız 4400Mhz frekansında RAM çalıştırabilir demek. Yani 4400Mhz RAM satın alırsan bu anakartta XMP profilini aktif ederek kullanabilirsin. (Yani overclock profilini aktif ederek kullanabilirsin-biostaki sadece bir tuş ile aktif ediliyor, detaylı OC bilmene gerek yok bunun için.)

Veya elindeki RAM'in kalitesine ve OC kapasitesine güveniyorsan, örneğin 3600Mhz bir RAM'i 4000'e OC ederek de kullanabilirsin. İkisini de destekler
teşekkür ederim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Anakartınız 4400Mhz frekansında RAM çalıştırabilir demek. Yani 4400Mhz RAM satın alırsan bu anakartta XMP profilini aktif ederek kullanabilirsin. (Yani overclock profilini aktif ederek kullanabilirsin-biostaki sadece bir tuş ile aktif ediliyor, detaylı OC bilmene gerek yok bunun için.)

Veya elindeki RAM'in kalitesine ve OC kapasitesine güveniyorsan, örneğin 3600Mhz bir RAM'i 4000'e OC ederek de kullanabilirsin. İkisini de destekler
peki sizce sıfır 3000 mhz cl 16 değerindeki xpg gammıx i 3600 mhz ram e oc lemeye değer mi sonuçta garanti bitecek değil mi
 
ddr4 ramler stok olarak maksimum 2400mhz çalışır ve sonrasındaki değerler ise bir bakıma ocdir. (Üretici tarafından yapılan bir ocdir.) Bunu aktif etmek için de xmp açman yeterli.
 
peki sizce sıfır 3000 mhz cl 16 değerindeki xpg gammıx i 3600 mhz RAM e oc lemeye değer mi sonuçta garanti bitecek değil mi
Bu iş biraz OC bilgisi gerektirir. Ekipmanlara zarar verebilirsin. 3000Mhz'den 3600'e OC edilebilen bir RAM güzel farklar oluşturabilir ama 600Mhz yüksek bir değer gibi. 3200Mhz RAM'i 3600de çok rahat çalıştıranları gördüm ama. Garanti durumunu bilmiyorum.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,897
Mesajlar
11,082,280
Üyeler
198,211
Son üye
Sonosmanlı1453
Geri
Top