Öneri 508 GT vs 2020 Ve Üstü Passat - Hangisini Almalıyım?

Mr11

80+
Katılım
17 Eylül 2020
Mesajlar
55
Reaksiyon skoru
8
Merhabalar arkadaşlar. Bende şu an sedan 2014 model 1.4 motor dizel Corolla var, bunu satıp üzerini de tamamlayarak 1.5 - 2 milyon TL bandında maksimum 80-90 bin KM otomatik, dizel bir 2. el araç almayı planlıyorum, şu an aklımda sadece başlıkta belirttiğim iki model var ki zaten bu saydığım kritelerlerde pek fazla model seçeneği de yok, bu ikisinin yanına Super B'yi ekleyebilirim ama açıkçası onu da çok fazla incelemedim. Benim aklımda diğerine göre daha yeni ve daha fazla özelliğe sahip olduğu için 508 GT alma fikri var fakat tanıdıklarım Peugeot'tan pek hoşnut değiller, sanayide doğru dürüst ustasının olmadığını söylüyorlar ve Passat almamı tavsiye ediyorlar. Sizin bu konuda görüşleriniz nedir belirtirseniz sevinirim. Ek olarak başka model tavsiyelerinize de açığım ama dizel olursa iyi olur.
 
Benim tercihim Peugeot 508 GT 225 HP olurdu. Bunun en büyük sebebi; güçlü motoru (225 HP), hızlı ivmelenmesi ( Fabrika verisi 0-100: 7.3 sn), sportif dış görünüşü, modern iç tasarımı ve aşırı sağlam şanzımanı (EAT8) diyebilirim.

Passat ve Superb seçenekleri de güzel ancak bunları kafamda direkt elememin tek sebebi şanzımanları. Yanlış bilmiyorsam 2.0 ve üzeri olmadığı sürece hepsinde DQ200 kuru tip çift kavramalı yarı otomatik şanzıman bulunuyor. Yapısı gereği kuru kavrama sisteminde sürtünme ve ısınma çok fazladır. Kavrama diskleri bu sebeple erken aşınır ve değişim gerektirir. Çift kavramalı yarı otomatik bir sistem olduğu için de işçilikle birlikte diğer otomatik şanzımanlara göre daha fazla bakım maliyeti oluyor. Elbette asla alınmaz diyemeyiz, VAG grubu araçların bir çoğunda zaten DQ200 kullanılıyor. Bir çok kişi de Volkswagen Polo, Golf, Audi A3, Seat Ibıza, Leon gibi DQ200 bulunan araçları alıp kullanıyor. Ancak ben 2M TL para verdiğim bir araçla sırf şanzımanı ısındı diye kenara çekip beklemek istemem. Tabi ki her gün bu durum yaşanacak diye bir şey yok ancak örnek vermek gerekirse bayram zamanı çoğu şehirde olduğu gibi yoğun bir trafiğe girildiğinde bu tarz durumlar sıklıkla yaşanabiliyor.

Peugeot 508'de ise EAT8 adı verilen Aisin Seiki (Toyota Group'un bir parçası) üretimi tork konvertörlü aşırı sağlam bir şanzıman bulunuyor. Tork konvertörü, kalkışlarda ve düşük hızlarda kavrama görevi görür, bu yüzden balata aşınması ya da kuru kavramadaki gibi sürekli ısınma sorunu yok. Zaten EAT8'in tüm dişli grubu ve debriyaj sistemi yağ banyosunda çalışır. Bu yağ hem sürtünmeyi azaltma işlemi görür hem de soğutmayı sağlar. DQ200'deki gibi çift kavramalı bir vites sistemi olmadığı için kavrama masrafı da olmaz. Bunun haricinde DQ200’de, kavramaları, vites geçişlerini ve hidrolikleri kontrol eden karmaşık bir mekatronik beyni var. EAT8’de de elektronik kontrol ünitesi var ama kavrama yönetimi olmadığı için çok daha az stres altında çalışıyor. Aradaki bu farklılık ve yüksek ısı yüzünden DQ200'de mekatronik arızası çok fazlayken EAT8'de bu tarz bir arızaya denk gelmek aşırı zordur. Kıyameti görecek şanzımanlar listesine rahatlıkla eklenebilir.

Motor konusuna pek girmeye gerek yok çünkü 508 GT'nin 1.6 Puretech motoru da Passat/Superb'in 1.5 TSI motoru da genel anlamda sorunsuz olarak kabul edilir. Bütçen dahilindeki Passatta 1.6 TDI BlueMotion-2.0 TDI BlueMotion seçenekleri de var ancak ben mümkün olduğunca AdBlue araçlara pek yanaşmıyorum. Çünkü pompa arızası, enjektör tıkanması, NOx sensörü arızası, hortum çatlaması, tank ısıtıcısının bozulması, düşük kaliteli AdBlue kullanımında kristalleşme, soğuk havada donma, sızıntı nedeniyle korozyon, elektronik kontrol ünitesinde hata, AdBlue bitince aracın çalışmaması, EGR valfinin kurumla tıkanması, DPF filtresinin dolması veya tıkanması gibi ekstra sorunlara sebep olabiliyor. Superb'in 1.6 TDI versiyonunda AdBlue'ya dair bir şey yazmasa bile Euro 6.2 standartlarına uygun olanlarında AdBlue zorunlu olması lazım. Dolayısıyla hem Passatta hem de Superb'de 1.5 TSI güvenli liman diyebiliriz. Konuda özellikle dizel diye belirtmişsin ancak bu araçların benzinlisi daha makbul diyebiliriz. Zaten bahsi geçen 508 GT de benzinli bir araç.

Corolla kullanman sebebiyle sanayiden mümkün oldukça uzak durmaya çalıştığını düşünüyorum. Çünkü ben de senin gibiyim. Sanayi şehirden şehire değiştiği için net bir şey söylemem zor ancak çok da korkmaya gerek olduğunu düşünmüyorum çünkü bahsettiğimiz araç kolay kolay arıza çıkartacak bir araç değil. Yakınlarının Peugeot hakkında pek iyi konuşmaması normal çünkü eski Peugeot'yu hatta genel anlamda Fransız arabalarını hatırlıyorlar. Araçlar özellikle elektrik açısından çok sorunluydular. Ufak bir elektrik arızası kötü bir ustanın eline düştüğünde arıza daha da büyüyordu ve araç sahipleri arabalarından soğuyorlardı. Günümüzde ise 508'de olduğu için güzel araba ürettikleri söylenebilir. (Kayışlı 1.2 Puretech motorlar haricinde)

Kısacası ben olsam başta da söylediğim gibi her türlü 508 GT 225 HP alırdım.
 
Benim tercihim Peugeot 508 GT 225 HP olurdu. Bunun en büyük sebebi; güçlü motoru (225 HP), hızlı ivmelenmesi ( Fabrika verisi 0-100: 7.3 sn), sportif dış görünüşü, modern iç tasarımı ve aşırı sağlam şanzımanı (EAT8) diyebilirim.

Passat ve Superb seçenekleri de güzel ancak bunları kafamda direkt elememin tek sebebi şanzımanları. Yanlış bilmiyorsam 2.0 ve üzeri olmadığı sürece hepsinde DQ200 kuru tip çift kavramalı yarı otomatik şanzıman bulunuyor. Yapısı gereği kuru kavrama sisteminde sürtünme ve ısınma çok fazladır. Kavrama diskleri bu sebeple erken aşınır ve değişim gerektirir. Çift kavramalı yarı otomatik bir sistem olduğu için de işçilikle birlikte diğer otomatik şanzımanlara göre daha fazla bakım maliyeti oluyor. Elbette asla alınmaz diyemeyiz, VAG grubu araçların bir çoğunda zaten DQ200 kullanılıyor. Bir çok kişi de Volkswagen Polo, Golf, Audi A3, Seat Ibıza, Leon gibi DQ200 bulunan araçları alıp kullanıyor. Ancak ben 2M TL para verdiğim bir araçla sırf şanzımanı ısındı diye kenara çekip beklemek istemem. Tabi ki her gün bu durum yaşanacak diye bir şey yok ancak örnek vermek gerekirse bayram zamanı çoğu şehirde olduğu gibi yoğun bir trafiğe girildiğinde bu tarz durumlar sıklıkla yaşanabiliyor.

Peugeot 508'de ise EAT8 adı verilen Aisin Seiki (Toyota Group'un bir parçası) üretimi tork konvertörlü aşırı sağlam bir şanzıman bulunuyor. Tork konvertörü, kalkışlarda ve düşük hızlarda kavrama görevi görür, bu yüzden balata aşınması ya da kuru kavramadaki gibi sürekli ısınma sorunu yok. Zaten EAT8'in tüm dişli grubu ve debriyaj sistemi yağ banyosunda çalışır. Bu yağ hem sürtünmeyi azaltma işlemi görür hem de soğutmayı sağlar. DQ200'deki gibi çift kavramalı bir vites sistemi olmadığı için kavrama masrafı da olmaz. Bunun haricinde DQ200’de, kavramaları, vites geçişlerini ve hidrolikleri kontrol eden karmaşık bir mekatronik beyni var. EAT8’de de elektronik kontrol ünitesi var ama kavrama yönetimi olmadığı için çok daha az stres altında çalışıyor. Aradaki bu farklılık ve yüksek ısı yüzünden DQ200'de mekatronik arızası çok fazlayken EAT8'de bu tarz bir arızaya denk gelmek aşırı zordur. Kıyameti görecek şanzımanlar listesine rahatlıkla eklenebilir.

Motor konusuna pek girmeye gerek yok çünkü 508 GT'nin 1.6 Puretech motoru da Passat/Superb'in 1.5 TSI motoru da genel anlamda sorunsuz olarak kabul edilir. Bütçen dahilindeki Passatta 1.6 TDI BlueMotion-2.0 TDI BlueMotion seçenekleri de var ancak ben mümkün olduğunca AdBlue araçlara pek yanaşmıyorum. Çünkü pompa arızası, enjektör tıkanması, NOx sensörü arızası, hortum çatlaması, tank ısıtıcısının bozulması, düşük kaliteli AdBlue kullanımında kristalleşme, soğuk havada donma, sızıntı nedeniyle korozyon, elektronik kontrol ünitesinde hata, AdBlue bitince aracın çalışmaması, EGR valfinin kurumla tıkanması, DPF filtresinin dolması veya tıkanması gibi ekstra sorunlara sebep olabiliyor. Superb'in 1.6 TDI versiyonunda AdBlue'ya dair bir şey yazmasa bile Euro 6.2 standartlarına uygun olanlarında AdBlue zorunlu olması lazım. Dolayısıyla hem Passatta hem de Superb'de 1.5 TSI güvenli liman diyebiliriz. Konuda özellikle dizel diye belirtmişsin ancak bu araçların benzinlisi daha makbul diyebiliriz. Zaten bahsi geçen 508 GT de benzinli bir araç.

Corolla kullanman sebebiyle sanayiden mümkün oldukça uzak durmaya çalıştığını düşünüyorum. Çünkü ben de senin gibiyim. Sanayi şehirden şehire değiştiği için net bir şey söylemem zor ancak çok da korkmaya gerek olduğunu düşünmüyorum çünkü bahsettiğimiz araç kolay kolay arıza çıkartacak bir araç değil. Yakınlarının Peugeot hakkında pek iyi konuşmaması normal çünkü eski Peugeot'yu hatta genel anlamda Fransız arabalarını hatırlıyorlar. Araçlar özellikle elektrik açısından çok sorunluydular. Ufak bir elektrik arızası kötü bir ustanın eline düştüğünde arıza daha da büyüyordu ve araç sahipleri arabalarından soğuyorlardı. Günümüzde ise 508'de olduğu için güzel araba ürettikleri söylenebilir. (Kayışlı 1.2 Puretech motorlar haricinde)

Kısacası ben olsam başta da söylediğim gibi her türlü 508 GT 225 HP alırdım.
Peki başka önerebileceğin bir marka var mı benzinli dizel vs. fark etmez o konuda ikna oldum bugün. A3, Accord, Civic, Octavia vs. bunları da inceledim bugün biraz, Accord da fena değil gibi.
 
Peki başka önerebileceğin bir marka var mı benzinli dizel vs. fark etmez o konuda ikna oldum bugün. A3, Accord, Civic, Octavia vs. bunları da inceledim bugün biraz, Accord da fena değil gibi.
A3 ve Octavia modellerine de şanzımanları DQ200 olduğu için Passat ve Superb'de olduğu gibi pek sıcak bakmıyorum. Accord ve Civic konusunda Accord düşünülebilir, güzel bir rakip olur. Aslında Civic de kötü bir araba değil ancak C segmente düşmüş oluyorsun. Motor şanzıman olarak zaten oldukça sağlam modeller. En büyük eksileri bildiğim kadarıyla yalıtımları pek iyi değil. Uzun yolda özellikle lastik sesini fazlasıyla içeri alıyorlar. Burada tercihi kullanım senaryosuna göre yapmak lazım. Mesela 5 kişilik bir aile kullanacaksa 508'in arka tarafı baş ve diz mesafesi bakımından D segmentindeki rakiplerine göre daha düşük. Bu durumda Accord ve Superb gibi arkası geniş araçlara bakmak isteyebilirsin. Ancak bu benim için sorun değil, sportif bir araç olsun, hızlanması ve maksimum hızı iyi olsun, donanımlı olsun dersen 508 GT çok güzel bir seçenek. Veya ben uzun yol yapmam, şehir içinde kullanımı kolay olsun, piyasası olsun dersen Civic de diğerlerinden daha mantıklı olur.

Konudan bağımsız olarak, ben halihazırda elimde araba varken 2M bütçede araç bakacak olsam ertelemeyi tercih ederdim. Çünkü 2.3M civarına çıkıldığında boyasız-değişensiz BMW 320i (2019 sonrası yani G20) alınabiliyor. Aşırı sağlam bir motor (B48B16), 508'deki şanzımanla aynı tip ancak ondan çok daha sağlam bir şanzıman (ZF8), aşırı iyi bir yalıtım, premium iç dizayn vesaire. Asıl mevzu ise bu aracın yurtdışında 2.0L motorla satılırken ülkemizde vergi dilimi sebebiyle 1.6 litreye de-stroke edilerek 170 beygir güçle satılması. Yani aslında araç tam gücünü kullanamıyor diyebiliriz. Aracın geri kalan tüm mekanik parçaları 2.0 motoru taşıyacak güçte üretiliyor. Bu da araca muazzam bir potansiyel sağlıyor. Bu sayede aracın hiçbir parçasına dokunmadan sadece yazılım ile 280 beygire güvenli şekilde çıkartılabiliyor. Bu motoru bir çok kişi 2018'den beri 280 beygire çıkartarak kullanıyor. Artık normalleşmiş bir durum diyebiliriz yani. BMW ve yazılım kelimesi yan yana kullanıldığında korkutucu geliyor biliyorum ancak bu standartların dışında bir durum. Ben de Corolla 1.4 D-4D 2011 kullanıyorum. Yani aslında fazla garanticiyimdir, kesinlikle riski sevmem. Passat-Superb-A3-Octavia'dan sırf şanzımanları yüzünden uzak durmamdan anlamışsındır zaten. Ve bana göre bu BMW 320i (G20) kesinlikle gözü kapalı alınabilecek derecede güvenli bir araç diyebilirim. Biliyorum bu işin sonu yok, her zaman para eklendiğinde daha iyi bir araç alınabilir ancak buradaki fark çok fazla. G20 için fiyat/kalite/performans aracı diyebiliriz. Dediğim gibi ben olsam hazır 2M bütçeye çıkmışken sabredip sonraki sene 320i G20 alırdım. Araçların ikinci eldeki fiyat artış yüzdesi enflasyon artış yüzdesinden daha geride olduğu için aslında araçlar ucuzluyor diyebiliriz. Ben elimdeki parayla altın alırdım ve muhtemelen üstüne hiç eklemesem bile seneye G20 alacak param olurdu.
 
Merhabalar arkadaşlar. Bende şu an sedan 2014 model 1.4 motor dizel Corolla var, bunu satıp üzerini de tamamlayarak 1.5 - 2 milyon TL bandında maksimum 80-90 bin KM otomatik, dizel bir 2. el araç almayı planlıyorum, şu an aklımda sadece başlıkta belirttiğim iki model var ki zaten bu saydığım kritelerlerde pek fazla model seçeneği de yok, bu ikisinin yanına Super B'yi ekleyebilirim ama açıkçası onu da çok fazla incelemedim. Benim aklımda diğerine göre daha yeni ve daha fazla özelliğe sahip olduğu için 508 GT alma fikri var fakat tanıdıklarım Peugeot'tan pek hoşnut değiller, sanayide doğru dürüst ustasının olmadığını söylüyorlar ve Passat almamı tavsiye ediyorlar. Sizin bu konuda görüşleriniz nedir belirtirseniz sevinirim. Ek olarak başka model tavsiyelerinize de açığım ama dizel olursa iyi olur.
2023 model cupra ateca tavsiye ederim Yağlı DSG var 1.5 tsi 150hp Hem oturaklı hemde Konforlu Yakıttada şehir içi ortalaması 7.5 litre civarında
 
Geri
Top