Absürt kısa sürelerde milyonlarca pkts ve stabil olmayan bağlantı.

Beholster

80+
Katılım
9 Aralık 2025
Mesajlar
10
Reaksiyon skoru
0
Türk telekom 100 mbps'lik paket kullanıyorum hızımın yarısını bile alamıyorum, modemden gelen download hızı ile speedtest daha da düşük ve uyuşmuyor.

Yaklaşık 2 ay boyunca Türk telekom içerisindeki bütün müşteri hizmetleri çalışanları ile görüştüğümü düşünüyorum hatta biri sağolsun Modemim onlardan olmamasına rağmen içerisine ulaşıp sistemi güncelleyip durumu çözdüğünü bile anlattı, lafın kısası durum rezalet, bütün değerleri aşağı ekledim, Modem değiştirdim, İç tesisat kontrolü yatırdım, hiçbir şey bulamadım sorunun santralden veya porttan olduğuna neredeyse eminim fakat BTK şikayetinden sonra bile dikkate alınmadım, anlayacağınız çaresizim. Neredeyse hiçbir fotoğraf yüklenmiyor, steamde gezerken bir oyunun sayfasının yüklenmesini en az 2 dk bekliyorum, mesajlar gitmiyor, fakat Pingde tam anlamıyla hiçbir sorun yok Hızımı düşürmenin buna faydası olur mu, yaklaşık 10 aydır 100 mbps çok rahat bir şekilde sorunsuz kullanırken 2 aydır bu durumdan muzdaripim hiçbir çözüme başvurulmuyor, ben de en azından kendi yapabileceğim bir şey varsa hızı düşürmek dahi olsa bilgi alıp uygulamka istiyorum, Rezalet fotoğrafları aşağı ekledim, daha fazla bilgi gerekiyorsa da ekleyeceğim bu sorunu artık çözmek veya mümkünse biraz olsun azaltmak istiyorum.
 

Ekler

  • hıztesti1.webp
    hıztesti1.webp
    8.5 KB · Hit: 25
  • ttnet1.webp
    ttnet1.webp
    15 KB · Hit: 25
  • degerler8.webp
    degerler8.webp
    12.6 KB · Hit: 21
  • degerler7.webp
    degerler7.webp
    13.1 KB · Hit: 16
  • degerler6.webp
    degerler6.webp
    12.8 KB · Hit: 17
  • degerler5.webp
    degerler5.webp
    13 KB · Hit: 14
  • degerler4.webp
    degerler4.webp
    12.6 KB · Hit: 13
  • degerler3.webp
    degerler3.webp
    13 KB · Hit: 12
  • degerler2.webp
    degerler2.webp
    12.9 KB · Hit: 17
  • degerler1.webp
    degerler1.webp
    12.8 KB · Hit: 17
  • ttnet2.webp
    ttnet2.webp
    6.2 KB · Hit: 24
Türk telekom 100 mbps'lik paket kullanıyorum hızımın yarısını bile alamıyorum, modemden gelen download hızı ile speedtest daha da düşük ve uyuşmuyor.

Yaklaşık 2 ay boyunca Türk telekom içerisindeki bütün müşteri hizmetleri çalışanları ile görüştüğümü düşünüyorum hatta biri sağolsun Modemim onlardan olmamasına rağmen içerisine ulaşıp sistemi güncelleyip durumu çözdüğünü bile anlattı, lafın kısası durum rezalet, bütün değerleri aşağı ekledim, Modem değiştirdim, İç tesisat kontrolü yatırdım, hiçbir şey bulamadım sorunun santralden veya porttan olduğuna neredeyse eminim fakat BTK şikayetinden sonra bile dikkate alınmadım, anlayacağınız çaresizim. Neredeyse hiçbir fotoğraf yüklenmiyor, steamde gezerken bir oyunun sayfasının yüklenmesini en az 2 dk bekliyorum, mesajlar gitmiyor, fakat Pingde tam anlamıyla hiçbir sorun yok Hızımı düşürmenin buna faydası olur mu, yaklaşık 10 aydır 100 mbps çok rahat bir şekilde sorunsuz kullanırken 2 aydır bu durumdan muzdaripim hiçbir çözüme başvurulmuyor, ben de en azından kendi yapabileceğim bir şey varsa hızı düşürmek dahi olsa bilgi alıp uygulamka istiyorum, Rezalet fotoğrafları aşağı ekledim, daha fazla bilgi gerekiyorsa da ekleyeceğim bu sorunu artık çözmek veya mümkünse biraz olsun azaltmak istiyorum.
1.Ölçümler kablolu/kablosuz (2.4 GHz-5 GHz ) nasıl yaptınız ?
2. Modemdeki verilere göre, alabileceğin hız ve aldığın hız güzel gözüküyor. Altyapısal bir sorun olsa modemdeki bilgiler de ona göre olur.
3. SNR Margin degeri tam sınırda. Daha sağlıklı bir internet için 10 db ve üstünde olması, hep kopmayı hem de CRC hatalarının çoğalmasını engeller.
 
1.Ölçümler kablolu/kablosuz (2.4 GHz-5 GHz ) nasıl yaptınız ?
2. Modemdeki verilere göre, alabileceğin hız ve aldığın hız güzel gözüküyor. Altyapısal bir sorun olsa modemdeki bilgiler de ona göre olur.
3. SNR Margin degeri tam sınırda. Daha sağlıklı bir internet için 10 db ve üstünde olması, hep kopmayı hem de CRC hatalarının çoğalmasını engeller.
1. Smart connect açık 2.4ghz-5ghz kendisi ayarlıyor, daha önce de böyleydi dokunmadım, Kablolu kablosuz yüklenme sorunu ikisinde de var fakat nedense kablolu bağlantı kablosuzdan daha yavaş, ama bazen ikisi de aynı hıza düşüyor stabil bir şey yok
2. Dediğim gibi farklı modemler denedim iç tesisatı kontrol ettik ki Ev yeni 10-15 senelik anca var tesiatta bir sıkıntı olmamalı, internet her gittiğinde bağlanması 3-4 kat daha uzun sürüyor.
3. SNR margin değerini defalarca kez anlattım, bana hız düşürebilirsin bile demediler bir sorun yok diyorlar, SNR margini azaltmak için paketimi 100den 75 veya 50ye mi düşürmemi önerirsin.
 
1. Smart connect açık 2.4ghz-5ghz kendisi ayarlıyor, daha önce de böyleydi dokunmadım, Kablolu kablosuz yüklenme sorunu ikisinde de var fakat nedense kablolu bağlantı kablosuzdan daha yavaş, ama bazen ikisi de aynı hıza düşüyor stabil bir şey yok
2. Dediğim gibi farklı modemler denedim iç tesisatı kontrol ettik ki Ev yeni 10-15 senelik anca var tesiatta bir sıkıntı olmamalı, internet her gittiğinde bağlanması 3-4 kat daha uzun sürüyor.
3. SNR margin değerini defalarca kez anlattım, bana hız düşürebilirsin bile demediler bir sorun yok diyorlar, SNR margini azaltmak için paketimi 100den 75 veya 50ye mi düşürmemi önerirsin.
Paket düşürmek yerine Snr i manuel ayarlayabilen Adus, Keenetic gibi modem tavsiye ederim
Hız modeme kadar geliyor gözüküyor.
Modemden sonrası sıkıntı. O yüzden sonra ethernet ile 2.4 ve 5 ghz ile ayrı ölçüm yap
 
Paket düşürmek yerine Snr i manuel ayarlayabilen Adus, Keenetic gibi modem tavsiye ederim
Hız modeme kadar geliyor gözüküyor.
Modemden sonrası sıkıntı. O yüzden sonra ethernet ile 2.4 ve 5 ghz ile ayrı ölçüm yap
Şuanda yeni bir modem alabileceğimi sanmıyorum, aklımda tutacağım Archer VR400 Tp-Link kullanıyorum çok eski değil 6 ay oluyor alalı ve bir sorun çıkarmamıştı şuana kadar, Modemi şuan alamayacağımı düşünürsek Hızı 75'e düşürmek yardımcı olur mu, Hızdan ziyade bağlantı rezalet çünkü, ondan önce bu 2.4 ghz ve 5 ghzyi nasıl ayrı ayrı test etmeliyim, sadece smart connecti mi kapatacağım çünkü kapattıktan sonra dahi sadece bunu kullan diye bir seçenek yok.
 
Fiber gelmeden önce ben de vdsl kullanıyordum. Her 2 saatte bir internet sürekli kopuyordu. Modemi kapatıp açmadan düzelmiyordu. Uzun uğraşlar sonucu sorunu bulmuştum. Ama telekomda tanıdığım olmasaydı sorunu çözemezdim. Sorun çok saçma sapan bir şey çıktı. Evin önündeki telekom direğinde yer alan kutu içerisinde, benim portumla yan apartmanın portunda paralellik benzeri bir durum yaşanmış. Bunu hangi cahil telekom çalışanı yaptı bilmiyorum. Ama 1 ay boyunca sürünmüştüm. Bakır kabloda 2 kablo kullanılıyor. Birini normal diğerini yan apartman ile ortak tek bir porta bağlamışlar. Bu tarz saçma bir olay yaşanmış. Bunu tanıdık telekom çalışanı düzeltti. Her şeyi olması gerektiği gibi yaptı. İnternet 2 ay boyunca hiç kopmadı. Normalde errorlar 1 saatte seninki kadar olup direkt kopuyordu. Düzeltme sonrasında ise 2 ayda max 9-10 tane hata çıkmıştır. Ancak hiç kopmamıştı bile.
 
Fiber gelmeden önce ben de vdsl kullanıyordum. Her 2 saatte bir internet sürekli kopuyordu. Modemi kapatıp açmadan düzelmiyordu. Uzun uğraşlar sonucu sorunu bulmuştum. Ama telekomda tanıdığım olmasaydı sorunu çözemezdim. Sorun çok saçma sapan bir şey çıktı. Evin önündeki telekom direğinde yer alan kutu içerisinde, benim portumla yan apartmanın portunda paralellik benzeri bir durum yaşanmış. Bunu hangi cahil telekom çalışanı yaptı bilmiyorum. Ama 1 ay boyunca sürünmüştüm. Bakır kabloda 2 kablo kullanılıyor. Birini normal diğerini yan apartman ile ortak tek bir porta bağlamışlar. Bu tarz saçma bir olay yaşanmış. Bunu tanıdık telekom çalışanı düzeltti. Her şeyi olması gerektiği gibi yaptı. İnternet 2 ay boyunca hiç kopmadı. Normalde errorlar 1 saatte seninki kadar olup direkt kopuyordu. Düzeltme sonrasında ise 2 ayda max 9-10 tane hata çıkmıştır. Ancak hiç kopmamıştı bile.
Yani ben teknik servis için ve yardım için elimden geleni yaptım ztn ama burdan sorunu tespit edemediğimiz için saha ekibi gönderemeyiz veya bir arıza kaydı oluşturamazsınız diyip geri çevirdiler, genellikle hemen geçiştiriyorlar, abartısız 50 farklı kişiyle falan konuştum sanırım yok hiçbir şekilde teknik servise bağlamıyorlar.
 
Yani ben teknik servis için ve yardım için elimden geleni yaptım ztn ama burdan sorunu tespit edemediğimiz için saha ekibi gönderemeyiz veya bir arıza kaydı oluşturamazsınız diyip geri çevirdiler, genellikle hemen geçiştiriyorlar, abartısız 50 farklı kişiyle falan konuştum sanırım yok hiçbir şekilde teknik servise bağlamıyorlar.

Telekomda sistem şöyle işliyor:
sen arıza kaydı açtırdın.
sistem kendisi senin internetine istek gönderiyor. senin internetinden geriye bir dönüş var mı, yok mu buna bakıyor. eğer senin internetin gelen isteğe 1 kez bile cevap verirse bu kişinin interneti düzelmiş veya herhangi bir sorun yok diyip arıza kaydını otomatik sonlandırıyor. ama senin internetin herhangi bir dönüş yapmadıysa bu kişinin internetindeki problem hala devam ediyor diyip ekip yönlendiriyor. tüm olay bu şekilde işliyor. eğer teknik ekibin gelmesini istiyorsan internetten 1 yada 2 gün feragat edeceksin.

durumu sen anladın. modemi tamamen kapat veya dsl kablosunu modemden çıkart ikisinden birisi olur fark etmez hangisini yaptığın. müş. hiz. ara internete bağlanamıyorum diye arıza kaydı açtır. ama ekip gelene kadar 1 kere bile modemi açmaman veya dsl kablosunu takmaman lazım. yoksa bahsettiğim olay gerçekleşir. internetin 1 kere bile bağlandığı sisteme düşerse arıza kaydın oto kapanır haberin olsun. gelen ekibe de durumu anlatırsın. evine kablo gelen direkte benim anlattığım olay sende de yaşanmış olabilir. onu kontrol etsinler.
 
Telekomda sistem şöyle işliyor:
sen arıza kaydı açtırdın.
sistem kendisi senin internetine istek gönderiyor. senin internetinden geriye bir dönüş var mı, yok mu buna bakıyor. eğer senin internetin gelen isteğe 1 kez bile cevap verirse bu kişinin interneti düzelmiş veya herhangi bir sorun yok diyip arıza kaydını otomatik sonlandırıyor. ama senin internetin herhangi bir dönüş yapmadıysa bu kişinin internetindeki problem hala devam ediyor diyip ekip yönlendiriyor. tüm olay bu şekilde işliyor. eğer teknik ekibin gelmesini istiyorsan internetten 1 yada 2 gün feragat edeceksin.

durumu sen anladın. modemi tamamen kapat veya dsl kablosunu modemden çıkart ikisinden birisi olur fark etmez hangisini yaptığın. müş. hiz. ara internete bağlanamıyorum diye arıza kaydı açtır. ama ekip gelene kadar 1 kere bile modemi açmaman veya dsl kablosunu takmaman lazım. yoksa bahsettiğim olay gerçekleşir. internetin 1 kere bile bağlandığı sisteme düşerse arıza kaydın oto kapanır haberin olsun. gelen ekibe de durumu anlatırsın. evine kablo gelen direkte benim anlattığım olay sende de yaşanmış olabilir. onu kontrol etsinler.
Hocam ifade edemedim galiba, Ben TTNET üzerinden Tüketici şikayeti başlattım, bu talep ben onaylayana kadar kapatılmasın dedim, 20 kere beklemeye alındı o 50 aramanın içerisinde 20 kere arayıp aynı şeyi söylediler, bir sorun yok diye hatta buraya ekleri ekledim yok modeminize virüs girmiş, yok elektrikçiye başvurun diye yazdıklarını, kayıt 20 aramanın sonunda kapandı öyle 1 kere falan aramadım 2 gün değil 3 haftadır feragat ediyorum, bir ekip gelse ona ulaşabilsem zaten bir şeyler olacak asla yönlendirilmiyor söylediğin gibi bir ekip.

Bu söylediğin modemi açmama olayına başvurmalı mıyım gerçekten, o kadar ileri gitmemiştim ama vakit bunu gerektiriyosa.
 
Hocam ifade edemedim galiba, Ben TTNET üzerinden Tüketici şikayeti başlattım, bu talep ben onaylayana kadar kapatılmasın dedim, 20 kere beklemeye alındı o 50 aramanın içerisinde 20 kere arayıp aynı şeyi söylediler, bir sorun yok diye hatta buraya ekleri ekledim yok modeminize virüs girmiş, yok elektrikçiye başvurun diye yazdıklarını, kayıt 20 aramanın sonunda kapandı öyle 1 kere falan aramadım 2 gün değil 3 haftadır feragat ediyorum, bir ekip gelse ona ulaşabilsem zaten bir şeyler olacak asla yönlendirilmiyor söylediğin gibi bir ekip.
Yaşadığın yerdeki müdürlüğe gittin mi peki
 
Şuanda yeni bir modem alabileceğimi sanmıyorum, aklımda tutacağım Archer VR400 Tp-Link kullanıyorum çok eski değil 6 ay oluyor alalı ve bir sorun çıkarmamıştı şuana kadar, Modemi şuan alamayacağımı düşünürsek Hızı 75'e düşürmek yardımcı olur mu, Hızdan ziyade bağlantı rezalet çünkü, ondan önce bu 2.4 ghz ve 5 ghzyi nasıl ayrı ayrı test etmeliyim, sadece smart connecti mi kapatacağım çünkü kapattıktan sonra dahi sadece bunu kullan diye bir seçenek yok.
Telefon ile özellikle 5 GHz bandında modemin olduğu odada (ne kadar yakın olursan iyi) eğer istediğin hızı alıyorsan, modeme taktığın cat6 kablosunda sıkıntı vardır.
Modem arayüzünde, modeme kadar hız geliyor, bence de altyapısal bir sorun yok
 
Yaşadığın yerdeki müdürlüğe gittin mi peki
Hayır, hala tam anlamıyla sorunun nerden kaynaklı olduğunu bilmediğim için gitmedim müdürlüğe fakat artık kontrol edebileceğim bir şey kalmadı Ankastre kutuya doğrudam modemi bağlayıp denemek dışında.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Telefon ile özellikle 5 GHz bandında modemin olduğu odada (ne kadar yakın olursan iyi) eğer istediğin hızı alıyorsan, modeme taktığın cat6 kablosunda sıkıntı vardır.
Modem arayüzünde, modeme kadar hız geliyor, bence de altyapısal bir sorun yok
Hayır dediğim gibi stabil bir şey yok burada aldığım düşük hızı ve inanılmaz kalitesiz bağlantıyı telefonda da wifiden de alıyorum, her gün başka bir hız geliyor diyebilirim hatta, doğrudan modemden dağıtılan internette bir problem olduğunu düşünüyordum.
 
Hayır, hala tam anlamıyla sorunun nerden kaynaklı olduğunu bilmediğim için gitmedim müdürlüğe fakat artık kontrol edebileceğim bir şey kalmadı Ankastre kutuya doğrudam modemi bağlayıp denemek dışında.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Hayır dediğim gibi stabil bir şey yok burada aldığım düşük hızı ve inanılmaz kalitesiz bağlantıyı telefonda da wifiden de alıyorum, her gün başka bir hız geliyor diyebilirim hatta, doğrudan modemden dağıtılan internette bir problem olduğunu düşünüyordum.
Ya anlatamıyorum sanırım. Benim evimde 1000 mbit fiber var. Ama 2.4 ghz de 40 mbit alıyorum. 5 hjz de 750,pc de ethernet ile 930 alıyorum.
Telefonun wifi karti,modemin ozelligi onemli. 2.4 ghz radyo frekansidir. Kapsama alani genistir. Uzaklastikca hiz duser ama baglanti kopmaz. Modemin dibinde de olcsen zaten max. 30-40 arasi alirsin. 5 ghz bandı kablolu gibi yuksek hizlar verir ama kapsama alani dusuktur. Oda değiştirince araya duvar girince hız cok duser hatta kopup 2.4 ghz e gecer
Modemin degerlerini gordum. Modemine hız geliyor. Sonrası sıkıntılı
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,171,769
Mesajlar
10,561,757
Üyeler
186,108
Son üye
elementt
Geri
Top