Neler Yeni

Araba Tavsi̇ye(lpg) Lütfen

ilhan57

80+
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
131
Dahası  
Reaksiyon skoru
27
İsim
ilhan özdemir
Bütçe
420000
herkese selam. 400bin civarı bütçe(max.420) ile LPG'li bir araç almak istiyorum birkaç marka model arasında kaldım ve turbo mu atmasferik mi almalıyım o konuda da kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. Arasında kaldığım marka modeller:

1- Ford focus 1.6 Ti-VCT 125HP (2014-2016)
2- Opel astra 1.4 T 140HP (2013-2015)
3- Honda civic 1.6i VTEC 125HP (2013-2015)
4- Opel astra 1.6 115HP (2016-2018)
5- Opel insignia 1.4 T 140HP (2012-2013)
6- Hyundia elentra 1.6 D-CVVT 132HP (2013-2014)

Sizin aklınızda bunlar dışında bir model varsa da tavsiye alabilirim. Teşekkürler...
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
herkese selam. 400bin civarı bütçe(max.420) ile LPG'li bir araç almak istiyorum birkaç marka model arasında kaldım ve turbo mu atmasferik mi almalıyım o konuda da kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. Arasında kaldığım marka modeller:

1- Ford focus 1.6 Ti-VCT 125HP (2014-2016)
2- Opel astra 1.4 T 140HP (2013-2015)
3- Honda civic 1.5i VTEC 125HP (2013-2015)
4- Opel astra 1.6 115HP (2016-2018)
5- Opel insignia 1.4 T 140HP (2012-2013)
6- Hyundia elentra 1.6 D-CVVT 132HP (2013-2014)

Sizin aklınızda bunlar dışında bir model varsa da tavsiye alabilirim. Teşekkürler...

Focus alinir
Astra alınmaz
Civic alınabilir arabaya bağlı
Insignia olabilir
Elentra alınmaz
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Atmosferik direk turbosuz oluyor. Ben turbo dizel kullanmayı seven biri değilim pek turbo benzinli alabiliyorsan önceliğin öyle olmalı ki zaten lpgli olacaksa benzinli olması zorunlu. Bu yazdığın arabaların bazıları dizel değil mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hondalar maganda arabası çoğu temizini arayıp bulursan alınır

Opel genel olarak sevmiyorum sevmediğim bir arabayı onermem o yüzden, ayrıca bazı corsa modelleri vs 1.3 1.6 multijet kullanıyor diye biliyorum.

Ford focus fp arabadir her yola gelir genel olarak ford kalitesinden ve performansından memnunum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sorunsuz binmek istiyorum derseniz 17 model corollalar da var
123 bin km lpgli
 

ilhan57

80+
Katılım
21 Ocak 2021
Mesajlar
131
Dahası  
Reaksiyon skoru
27
İsim
ilhan özdemir
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Atmosferik direk turbosuz oluyor. Ben turbo dizel kullanmayı seven biri değilim pek turbo benzinli alabiliyorsan önceliğin öyle olmalı ki zaten lpgli olacaksa benzinli olması zorunlu. Bu yazdığın arabaların bazıları dizel değil mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hondalar maganda arabası çoğu temizini arayıp bulursan alınır

Opel genel olarak sevmiyorum sevmediğim bir arabayı onermem o yüzden, ayrıca bazı corsa modelleri vs 1.3 1.6 multijet kullanıyor diye biliyorum.

Ford focus fp arabadir her yola gelir genel olarak ford kalitesinden ve performansından memnunum
yazdıklarımın hepsi benzin&lpg modeller. performans konusunda turbo-atmosferik arasında kaldım çok hız meraklısı değilim ama yokuşlarda da bayılmak istemem
Mesaj otomatik birleştirildi:

Atmosferik direk turbosuz oluyor. Ben turbo dizel kullanmayı seven biri değilim pek turbo benzinli alabiliyorsan önceliğin öyle olmalı ki zaten lpgli olacaksa benzinli olması zorunlu. Bu yazdığın arabaların bazıları dizel değil mi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Hondalar maganda arabası çoğu temizini arayıp bulursan alınır

Opel genel olarak sevmiyorum sevmediğim bir arabayı onermem o yüzden, ayrıca bazı corsa modelleri vs 1.3 1.6 multijet kullanıyor diye biliyorum.

Ford focus fp arabadir her yola gelir genel olarak ford kalitesinden ve performansından memnunum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Sorunsuz binmek istiyorum derseniz 17 model corollalar da var
123 bin km lpgli
1.33 turbosuz çok yetersiz diye duydum araçtırdım. ve life paket boş paket
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Yokuşlarda bayilmamak için ya benzinli hacmi 1.3ten büyük araba bakacaksınız ya da dizel turbolu 1.0 ve üstü araba
92 model mazda var 1.6 benzin yokuşu bayılmadan çıkar 5. Viteste bile
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,381
En İyi Cevap
1
Kesinlikle turbolu almalısın. Bunu bir atmosferik bir turbolu araç kullanınca çok iyi anlarsın. Alt devirlerdeki canlılık. Rampalarda alacağın performans. Ara hızlanmalar konusunda epey fark eder
Yakıtta aynı şekilde farkeder tabii.
1.6 astra ve 1.6 civic atmosferik. Ve hondaya bindim , kendi kasasına göre yeterli fakat rakiplerine göre performans açısından üzebilecek bir araba
1.4 t astra ve insignia yakıt olarak üzebilir ama performans konusunda , araçların yapısı vereceği konfor açısından üzmez.
İnsignia daha yola oturaklı bir arabadır. Astra ise daha dinamik bir araba
1.6 elantraya binmedim bir şey demeyeyim.
Focusta otomatik bakıyorsan mutlaka şanzımana baktır sorun çıkması muhtemel bir şanzımana sahip. Araç sahiplerine göre , araçlara göre de değişiyor bu durum.
@alpolojix 1.6 astraya sahip sorularını yanıtlar muhtemelen
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Sizin için biraz eski olabilir ama 2010 2009 model mazda 6 dynamic önerebilirim.
 

Farex

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2022
Mesajlar
1,675
hocam sebepleri de yazarmısın. bir de turbo mu atmasferik mi? ve sen olsan hangisini alırsın?
İl
herkese selam. 400bin civarı bütçe(max.420) ile LPG'li bir araç almak istiyorum birkaç marka model arasında kaldım ve turbo mu atmasferik mi almalıyım o konuda da kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. Arasında kaldığım marka modeller:

1- Ford focus 1.6 Ti-VCT 125HP (2014-2016)
2- Opel astra 1.4 T 140HP (2013-2015)
3- Honda civic 1.6i VTEC 125HP (2013-2015)
4- Opel astra 1.6 115HP (2016-2018)
5- Opel insignia 1.4 T 140HP (2012-2013)
6- Hyundia elentra 1.6 D-CVVT 132HP (2013-2014)

Sizin aklınızda bunlar dışında bir model varsa da tavsiye alabilirim. Teşekkürler...
1- Alınabilir fakat ben fiesta kullanmış biri olarak kesinlikle motoru yetkili serviste baktırarak al
2- alınabilir
3- alınabilir temizini bulursan
4- alınmaz ( alınabilir fakat hantal kalır araç lpg ile)
5- alınır
6- alınmaz

Diğer soruna gelirsek tabii ki turbo çok önemli bir etken şöyle artı ve eksisini sıralıyacak olursak :

1- Turbolu araç atmosferikten daha az yakar
2- Tork ve güç artar ve odacıklara gelen yakıtı tam performanslı kullanır ( çiğ atmaz )
3- Atmosferik araçların sesi turbolulardan daha fazla gelir
4- Turbo arızaları maaliyetlidir araç sıcak iken uzun süreli kullanım yapıldıysa turbonun soğuması için araç durduktan sonra 2 dk turbonun soğuması için bekletilmesi gerekiyor yoksa turbo arızaları meydana geliyor
5- Genelde tüm atmosferikler iyi bir otogaz sistemi takıldığı sürece sorunsuz gider fakat turblolularda salyangoz dediğimiz turbo parçasının aşırı ısınması ile patlaması veya çatlaması durumları olabiliyor bu da masraf demek

Tamamı ile etkenlere göre düşünülmeli ve iyi bir otogaz sistemi takılmalı mesela zavoli- landrezo - brc - prins gibi.
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan

Daha yüksek kmleri veya kazaya karismislari daha da ucuza gelebiliyor.

Performans olarakta konfor olarakta görüntü olarakta ozellik olarakta çok güzel bir araç. Ben tavsiye ederim
 

Oneomous

80+ Gold
Katılım
5 Mayıs 2020
Mesajlar
6,368
En İyi Cevap
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,457
İsim
Adem
herkese selam. 400bin civarı bütçe(max.420) ile LPG'li bir araç almak istiyorum birkaç marka model arasında kaldım ve turbo mu atmasferik mi almalıyım o konuda da kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. Arasında kaldığım marka modeller:

1- Ford focus 1.6 Ti-VCT 125HP (2014-2016)
2- Opel astra 1.4 T 140HP (2013-2015)
3- Honda civic 1.6i VTEC 125HP (2013-2015)
4- Opel astra 1.6 115HP (2016-2018)
5- Opel insignia 1.4 T 140HP (2012-2013)
6- Hyundia elentra 1.6 D-CVVT 132HP (2013-2014)

Sizin aklınızda bunlar dışında bir model varsa da tavsiye alabilirim. Teşekkürler...
Turbolu araçlara lpg nasıl oluyor bilmiyorum ama lpgnin turboya dezavantajı varsa ya turboya bulaşma ya lpgye bulaşma.
 

Receb İvedik

80+ Bronze
Katılım
1 Eylül 2021
Mesajlar
1,756
herkese selam. 400bin civarı bütçe(max.420) ile LPG'li bir araç almak istiyorum birkaç marka model arasında kaldım ve turbo mu atmasferik mi almalıyım o konuda da kararsız kaldım. Yardımcı olursanız sevinirim. Arasında kaldığım marka modeller:

1- Ford focus 1.6 Ti-VCT 125HP (2014-2016)
2- Opel astra 1.4 T 140HP (2013-2015)
3- Honda civic 1.6i VTEC 125HP (2013-2015)
4- Opel astra 1.6 115HP (2016-2018)
5- Opel insignia 1.4 T 140HP (2012-2013)
6- Hyundia elentra 1.6 D-CVVT 132HP (2013-2014)

Sizin aklınızda bunlar dışında bir model varsa da tavsiye alabilirim. Teşekkürler...
opel turbo performansı en iyisi o listedeki ama cosmo ve temiz değilse bence alınmaz . focus o fiyata titanum düşük km bulunursa alınabilir ama 5 vites manuel çok bağırıyor yüksek hızlarda . honda da 2016 kasa bulunursa bence alınır . insignia bunlardan bir üst segment hepsinden iyi ama eski model ve parçası diğerlerine göre daha pahalı . elantra diğerleri arasında alınmaz. Bence otomatikse honda ya da focus , manuel alacaksınız opel alırdım ben olsam . Ya da aynı paraya 1.5 dizel focusların temizleri denk gelebilir dizel arıyorsanız . Lpgde kararlı değilseniz düşünün bence
 

Oneomous

80+ Gold
Katılım
5 Mayıs 2020
Mesajlar
6,368
En İyi Cevap
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,457
İsim
Adem

Daha yüksek kmleri veya kazaya karismislari daha da ucuza gelebiliyor.

Performans olarakta konfor olarakta görüntü olarakta ozellik olarakta çok güzel bir araç. Ben tavsiye ederim
2.0 görünce bayıldım :D
Kaç yakıyor şehiriçi acaba fabrika 9 demiş ama 12 garantili gibi
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
907,325
Mesajlar
8,307,072
Üyeler
140,809
Son üye
freaqzer
Top Bottom