Neler Yeni

İnceleme Asus Servis Süreci ve Sonrası

mandog

80+ Silver
Katılım
26 Temmuz 2022
Mesajlar
2,684
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,263
İsim
Mertol
Öncelikle ilk defa bu kadar uzun konu açıyorum. Resimler oldukça büyük duruyor bunu ne yazık ki çözemedim.
Bahsi geçen servis: SMS InfoComm (Acer vs Asus ortak servisi)
Aldığım hizmet için hiçbir ücret ödemedim.


Cihazımda yaşadığım uyku moduna geçtiğinde fanların çalışamsı ve CTRL tuşunda gıcırdama olduğundan dolayı 4 Mayısta saat 16.00 civarında Asus Rma üzerinden Onarım kaydını oluşturdum. Forumları vs doldurduktan sonra 24 saat içinde servise göndermeden önce yapamam gerekenleri ve kargo takip numaramın yazılı olduğu bir mail göndereceklerini belirttiler. 1 saat sonra da bahsettikleri mail geldi. Cihazın kutusu haricinde ekstra bir kutuya koyup, paketledim. Kargo için 3 iş günü içerisinde UPS Kargo ile adresimden alınacağı söylendi ve (7 mayısta) 3.iş gününün ortasında UPS Kargo cihazı teslim aldı. Ertesi gün SMS InfoComm'a yani yetkili servise ulaştı. 2 gün sonra yani 10 mayısta cihazın onarımına başlandı 12 mayısta da onarım bitti. Servisi aradığımda cihazda sadece yazılımsal bir sorun olduğu ve bir uygulama ile sorunun çözüldüğü, cihazın bakımlarının yapılıp gönderilmek üzere kargoya verildiği söylendi. Bu bilgileri almak içinde servisi arayıp sormanız gerekiyor, kendileri ücret gerekmediği sürece aramıyorlarmış. Asusun sitesinde hem cihaz teslim alınırken hem de geri gönderilirken UPS Kargo aracılığı ile gerçekleşeceği belirtilirken cihaz teslim edilirken Yurtiçi Kargo ile geldi. Cihazı geri gönderirken aldıkları tek önlem telefon kutularının vs kaplandığı ince jelatine sarıp göndermişler. O jelatin de cihaz bana gelene kadar parçalanmıştı zaten. Kutu bana ulaştığındaki durumu:
20230606_180221.jpg

Kutunun kulpu olmasa kutu açılıp cihaz düşecek. Hiçbir güvenlik önlemi yok. Neyse ki kutu açılmamış. Cihazı kutudan çıkarttığımda üst kapağı toz içindeydi. Klavye ve ekran ise nispeten daha temizdi. Servise göndermeme sebep olan sorunlara gelirsek hiçbir sorunum çözülmemiş. Format atıp geri göndermişler cihazı.
Yaklaşık 2 3 hafta sonra cihazın içini açmaya çalıştığımda bir tane vida çıkmak bilmedi. Her türlü yolu denedim en sonunda çıkartmayı başardım. Bu vidanın diğer vidalarla ne uzunluk olarak ne de tip olarak hiçbir benzerliği olmadığı gibi üstünde sakız gibi yapışkan bir madde vardı. Bundan dolayı çıkmıyormuş yerinden.
Bahsettiğim vida ve diğer vidalar:
20230606_171220.jpg

20230606_171130.jpg

20230606_171055.jpg

Bu vida ile ilgili kayıt oluşturdum. Sonuçlandığında konuyu güncellerim.
Kapağı kaldırıp cihazın içine baktığımda ise sözde temizledikleri fanlar toz içindeydi. Bu tozun 2 haftada hele ki 2 haftadır neredeyse fan açmadığı halde bu hale gelmesi mümkün değil. Yaptık dedikleri tek şeyi de yapmamışlar maalesef.
Asus kayıt vs oluşturmadan önce de servisden memnun olup olmadığımı öğrenmek için aradı. Memnun olmadığımı söyledim ve detaylı bilgi almak için tekrar arayacaklarını, servisi not aldıklarını belirttiler. Bunu da ekleyeyim.

EDİT:
2 ay geçmesine rağmen hala sorunum çözülmedi. Asus Globalden cevap bekliyorum

EDİT-2: Asusa twitterden yazdıktan sonra ertesi gün arandım. Vidaların kontrol edildiğinde bir sorun olmadığı iletildi. :)
Sonuca gelirsek elimde hasar almış bir kutu, boşta geçen yaklaşık 2 hafta, cihazımla alakası olmayan bir vida ve boşta bir adet vida yuvası var. Cihazınız kullanılmayacak derecede değil ise bu servise(SMS InfoComm) asla cihazınızı göndermeyin.
Ekstra bir sorunuz varsa yanıtlayabilirim.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
8,515
Öncelikle ilk defa bu kadar uzun konu açıyorum. Resimler oldukça büyük duruyor bunu ne yazık ki çözemedim.
Bahsi geçen servis: SMS InfoComm (Acer vs Asus ortak servisi)
Aldığım hizmet için hiçbir ücret ödemedim.


Cihazımda yaşadığım uyku moduna geçtiğinde fanların çalışamsı ve CTRL tuşunda gıcırdama olduğundan dolayı 4 Mayısta saat 16.00 civarında Asus Rma üzerinden Onarım kaydını oluşturdum. Forumları vs doldurduktan sonra 24 saat içinde servise göndermeden önce yapamam gerekenleri ve kargo takip numaramın yazılı olduğu bir mail göndereceklerini belirttiler. 1 saat sonra da bahsettikleri mail geldi. Cihazın kutusu haricinde ekstra bir kutuya koyup, paketledim. Kargo için 3 iş günü içerisinde UPS Kargo ile adresimden alınacağı söylendi ve (7 mayısta) 3.iş gününün ortasında UPS Kargo cihazı teslim aldı. Ertesi gün SMS InfoComm'a yani yetkili servise ulaştı. 2 gün sonra yani 10 mayısta cihazın onarımına başlandı 12 mayısta da onarım bitti. Servisi aradığımda cihazda sadece yazılımsal bir sorun olduğu ve bir uygulama ile sorunun çözüldüğü, cihazın bakımlarının yapılıp gönderilmek üzere kargoya verildiği söylendi. Bu bilgileri almak içinde servisi arayıp sormanız gerekiyor, kendileri ücret gerekmediği sürece aramıyorlarmış. Asusun sitesinde hem cihaz teslim alınırken hem de geri gönderilirken UPS Kargo aracılığı ile gerçekleşeceği belirtilirken cihaz teslim edilirken Yurtiçi Kargo ile geldi. Cihazı geri gönderirken aldıkları tek önlem telefon kutularının vs kaplandığı ince jelatine sarıp göndermişler. O jelatin de cihaz bana gelene kadar parçalanmıştı zaten. Kutu bana ulaştığındaki durumu:
Alıntıyı görüntüle
Kutunun kulpu olmasa kutu açılıp cihaz düşecek. Hiçbir güvenlik önlemi yok. Neyse ki kutu açılmamış. Cihazı kutudan çıkarttığımda üst kapağı toz içindeydi. Klavye ve ekran ise nispeten daha temizdi. Servise göndermeme sebep olan sorunlara gelirsek hiçbir sorunum çözülmemiş. Format atıp geri göndermişler cihazı.
Yaklaşık 2 3 hafta sonra cihazın içini açmaya çalıştığımda bir tane vida çıkmak bilmedi. Her türlü yolu denedim en sonunda çıkartmayı başardım. Bu vidanın diğer vidalarla ne uzunluk olarak ne de tip olarak hiçbir benzerliği olmadığı gibi üstünde sakız gibi yapışkan bir madde vardı. Bundan dolayı çıkmıyormuş yerinden.
Bahsettiğim vida ve diğer vidalar:
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Bu vida ile ilgili kayıt oluşturdum. Sonuçlandığında konuyu güncellerim.
Kapağı kaldırıp cihazın içine baktığımda ise sözde temizledikleri fanlar toz içindeydi. Bu tozun 2 haftada hele ki 2 haftadır neredeyse fan açmadığı halde bu hale gelmesi mümkün değil. Yaptık dedikleri tek şeyi de yapmamışlar maalesef.
Asus kayıt vs oluşturmadan önce de servisden memnun olup olmadığımı öğrenmek için aradı. Memnun olmadığımı söyledim ve detaylı bilgi almak için tekrar arayacaklarını, servisi not aldıklarını belirttiler. Bunu da ekleyeyim.

Sonuca gelirsek elimde hasar almış bir kutu, boşta geçen yaklaşık 2 hafta, cihazımla alakası olmayan bir vida ve boşta bir adet vida yuvası var. Cihazınız kullanılmayacak derecede değil ise bu servise(SMS InfoComm) asla cihazınızı göndermeyin.
Ekstra bir sorunuz varsa yanıtlayabilirim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

@HmzaY

buda benim msi ile yaşadığım sorun neyseki sattım klavyeyi devletimiz bu tarz firmalara gerekli yaptırımı yapsa bu şekilde davranamazlar'da işte
 

HmzaY

80+ Silver
Katılım
23 Temmuz 2022
Mesajlar
4,698
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,023
Konum
Nazarick
İsim
Hamza Y
İlgilendiği Kategoriler
Little Bit Everything


Kesinlikle asus servisine güvenmeyin, Türkiyede işin Resmiyetini firmalar almış durumda. Asus kendisi ilgilenmiyor, bu da rezilliklere sebep oluyor. Asus da almayın, mühendislik hataları ile dolu.
Kimseye önermiyorum.
Kasada belki f/p ekran kartları olabilir, ama ancak onu yapıyorlar, kesinlikle laptopları rezalet.
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Öncelikle ilk defa bu kadar uzun konu açıyorum. Resimler oldukça büyük duruyor bunu ne yazık ki çözemedim.
Bahsi geçen servis: SMS InfoComm (Acer vs Asus ortak servisi)
Aldığım hizmet için hiçbir ücret ödemedim.


Cihazımda yaşadığım uyku moduna geçtiğinde fanların çalışamsı ve CTRL tuşunda gıcırdama olduğundan dolayı 4 Mayısta saat 16.00 civarında Asus Rma üzerinden Onarım kaydını oluşturdum. Forumları vs doldurduktan sonra 24 saat içinde servise göndermeden önce yapamam gerekenleri ve kargo takip numaramın yazılı olduğu bir mail göndereceklerini belirttiler. 1 saat sonra da bahsettikleri mail geldi. Cihazın kutusu haricinde ekstra bir kutuya koyup, paketledim. Kargo için 3 iş günü içerisinde UPS Kargo ile adresimden alınacağı söylendi ve (7 mayısta) 3.iş gününün ortasında UPS Kargo cihazı teslim aldı. Ertesi gün SMS InfoComm'a yani yetkili servise ulaştı. 2 gün sonra yani 10 mayısta cihazın onarımına başlandı 12 mayısta da onarım bitti. Servisi aradığımda cihazda sadece yazılımsal bir sorun olduğu ve bir uygulama ile sorunun çözüldüğü, cihazın bakımlarının yapılıp gönderilmek üzere kargoya verildiği söylendi. Bu bilgileri almak içinde servisi arayıp sormanız gerekiyor, kendileri ücret gerekmediği sürece aramıyorlarmış. Asusun sitesinde hem cihaz teslim alınırken hem de geri gönderilirken UPS Kargo aracılığı ile gerçekleşeceği belirtilirken cihaz teslim edilirken Yurtiçi Kargo ile geldi. Cihazı geri gönderirken aldıkları tek önlem telefon kutularının vs kaplandığı ince jelatine sarıp göndermişler. O jelatin de cihaz bana gelene kadar parçalanmıştı zaten. Kutu bana ulaştığındaki durumu:
Alıntıyı görüntüle
Kutunun kulpu olmasa kutu açılıp cihaz düşecek. Hiçbir güvenlik önlemi yok. Neyse ki kutu açılmamış. Cihazı kutudan çıkarttığımda üst kapağı toz içindeydi. Klavye ve ekran ise nispeten daha temizdi. Servise göndermeme sebep olan sorunlara gelirsek hiçbir sorunum çözülmemiş. Format atıp geri göndermişler cihazı.
Yaklaşık 2 3 hafta sonra cihazın içini açmaya çalıştığımda bir tane vida çıkmak bilmedi. Her türlü yolu denedim en sonunda çıkartmayı başardım. Bu vidanın diğer vidalarla ne uzunluk olarak ne de tip olarak hiçbir benzerliği olmadığı gibi üstünde sakız gibi yapışkan bir madde vardı. Bundan dolayı çıkmıyormuş yerinden.
Bahsettiğim vida ve diğer vidalar:
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Alıntıyı görüntüle
Bu vida ile ilgili kayıt oluşturdum. Sonuçlandığında konuyu güncellerim.
Kapağı kaldırıp cihazın içine baktığımda ise sözde temizledikleri fanlar toz içindeydi. Bu tozun 2 haftada hele ki 2 haftadır neredeyse fan açmadığı halde bu hale gelmesi mümkün değil. Yaptık dedikleri tek şeyi de yapmamışlar maalesef.
Asus kayıt vs oluşturmadan önce de servisden memnun olup olmadığımı öğrenmek için aradı. Memnun olmadığımı söyledim ve detaylı bilgi almak için tekrar arayacaklarını, servisi not aldıklarını belirttiler. Bunu da ekleyeyim.

Sonuca gelirsek elimde hasar almış bir kutu, boşta geçen yaklaşık 2 hafta, cihazımla alakası olmayan bir vida ve boşta bir adet vida yuvası var. Cihazınız kullanılmayacak derecede değil ise bu servise(SMS InfoComm) asla cihazınızı göndermeyin.
Ekstra bir sorunuz varsa yanıtlayabilirim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

@HmzaY
Twitter'dan özel mesaj yolu ile asus global'e ingilizce metin olarak bu konuyu ilet. gerekli aksiyonu aldırıyolar.
 

HmzaY

80+ Silver
Katılım
23 Temmuz 2022
Mesajlar
4,698
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,023
Konum
Nazarick
İsim
Hamza Y
İlgilendiği Kategoriler
Little Bit Everything

buda benim msi ile yaşadığım sorun neyseki sattım klavyeyi devletimiz bu tarz firmalara gerekli yaptırımı yapsa bu şekilde davranamazlar'da işte
Sizin durumunuz çok farklı bu arada, mesela samsung telefonla saat veriyor, saati satarsanız garanti dışı kalıyor cihaz, ikisi tek paket sayıldığı için tüm paketin yollanması şart.
ha saçma mı? saçma. Ama yapacak bir şey yok, biraz siz araştırmamışsınız ondan olmuş.
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Kaydım sonuçlansın ona göre bi yol izleyeceğim.
üzgünüm ama kaydından bir şey çıkmayacak. asus 'a infocoom baktığı sürece bu böyle gitmeye devam edecek. Binlerce şikayet mevcut.
 

HmzaY

80+ Silver
Katılım
23 Temmuz 2022
Mesajlar
4,698
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,023
Konum
Nazarick
İsim
Hamza Y
İlgilendiği Kategoriler
Little Bit Everything
Katılım
3 Aralık 2020
Mesajlar
8,515
Sizin durumunuz çok farklı bu arada, mesela samsung telefonla saat veriyor, saati satarsanız garanti dışı kalıyor cihaz, ikisi tek paket sayıldığı için tüm paketin yollanması şart.
ha saçma mı? saçma. Ama yapacak bir şey yok, biraz siz araştırmamışsınız ondan olmuş.
Hocam farklı olan bir şey yok 2 el ülkemizde yasal değilmi? yasal + 2 el telefon aldım xiaomi servise gönderdim batarya değişimi için ve değişim yapılarak gönderildi ürün bana ne farkı var bununla klavyenin? 2'sindede kutu fatura vs herşeyi vardı + garanti.
 

HmzaY

80+ Silver
Katılım
23 Temmuz 2022
Mesajlar
4,698
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,023
Konum
Nazarick
İsim
Hamza Y
İlgilendiği Kategoriler
Little Bit Everything
Hocam farklı olan bir şey yok 2 el ülkemizde yasal değilmi? yasal + 2 el telefon aldım xiaomi servise gönderdim batarya değişimi için ve değişim yapılarak gönderildi ürün bana ne farkı var bununla klavyenin? 2'sindede kutu fatura vs herşeyi vardı + garanti.
Ama tüm kutu içeriğinin yollanması gerekiyor, sizde mouse da varmış kutu içinde. Tüm paketi yollamamışsınız.
Büyük ihtimalle klavye değil cihaz değişimi yapacaklardı, ondan tüm kutu içeriğini istediler.
Mesaj otomatik birleştirildi:

benim sorunumu tam tersine çözdüler.
Nereye yazdınız ?
 

mandog

80+ Silver
Katılım
26 Temmuz 2022
Mesajlar
2,684
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,263
İsim
Mertol
üzgünüm ama kaydından bir şey çıkmayacak. asus 'a infocoom baktığı sürece bu böyle gitmeye devam edecek. Binlerce şikayet mevcut.
Olumsuz sonuçlanırsa globale yazdığımda elimde yerel firmanın ne tarz bir cevap verdiğine dair belge olacak. Bu şekilde yazdığımda yerel hallet derse verebileceğim bir cevap yok
 

GirayHan

80+ Gold
Katılım
26 Nisan 2023
Mesajlar
7,202
Ama tüm kutu içeriğinin yollanması gerekiyor, sizde mouse da varmış kutu içinde. Tüm paketi yollamamışsınız.
Büyük ihtimalle klavye değil cihaz değişimi yapacaklardı, ondan tüm kutu içeriğini istediler.
Mesaj otomatik birleştirildi:


Nereye yazdınız ?
asus rog global
 
Top Bottom