emircansivri
80+
- Katılım
- 21 Temmuz 2024
- Mesajlar
- 85
- Reaksiyon skoru
- 40
Hepsiburada’dan satın aldığım ASUS monitörüm arızalandı, tamir edilemeyeceği servis raporuyla belgelendi. Ürünün değişimi için Hepsiburada’ya başvurdum ancak stok olmadığı gerekçesiyle değişim yapılmadı. Bunun üzerine güncel fiyat üzerinden iade talep ettim. Ürün hâlâ değişmedi veya iade edilmedi. Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdum ve tüm hukuki haklarımı kullanacağım.
Ürünün bedeli 33.344,52 TL (KDV dahil) idi.
Ürünün faturası 25.03.2024 tarihinde düzenlendi.
Aynı gün cihazı Asus yetkili servisine teslim ettim.
11.06.2025 tarihinde Asus servisi tarafından işlem başlatıldı ve ürünün tamirinin mümkün olmadığı, bu nedenle değişim raporu düzenlendiği tarafıma bildirildi.
Firma tarafından, değişim işleminin 2 iş günü içerisinde gerçekleştirileceği bilgisi verildi.
Ancak bugün 04.07.2025 olmasına rağmen, ürünün değişimi yapılmamış veya bedel iadesi gerçekleşmemiştir.
Görüşmede, ürünün stokta bulunmadığı ve bu nedenle temin edilemeyeceği tarafıma bildirildi.
Bunun üzerine, ürünün güncel satış fiyatı olan 58.218 TL üzerinden iade talebinde bulundum.
Ayrıca, aynı ürünü başka bir firmadan yeniden sipariş verdim.
Yeni gelişmeleri (stok yokluğu, güncel fiyat farkı) mevcut başvuru dosyama ekleyeceğimi belirttim.
Kanun’un 11. Maddesi gereği:
Hepsiburada’nın stok yokluğu gerekçesiyle işlem yapmaması kabul edilemez ve tüketiciyi mağdur etmektedir.
Taleplerim:
1. Ürünün Satın Alınması
22.03.2024 tarihinde Hepsiburada internet sitesi üzerinden ASUS PROART PA34VCNV 34” Kavisli IPS HDR Monitör satın aldım.Ürünün bedeli 33.344,52 TL (KDV dahil) idi.
Ürünün faturası 25.03.2024 tarihinde düzenlendi.
2. Ürünün Arızalanması ve Servis Süreci
03.06.2025 tarihinde monitörümde arıza meydana geldi.Aynı gün cihazı Asus yetkili servisine teslim ettim.
11.06.2025 tarihinde Asus servisi tarafından işlem başlatıldı ve ürünün tamirinin mümkün olmadığı, bu nedenle değişim raporu düzenlendiği tarafıma bildirildi.
3. Değişim Raporunun Hepsiburada’ya İletilmesi
Düzenlenen değişim raporunu 30.06.2025 tarihinde Hepsiburada’ya ilettim.Firma tarafından, değişim işleminin 2 iş günü içerisinde gerçekleştirileceği bilgisi verildi.
Ancak bugün 04.07.2025 olmasına rağmen, ürünün değişimi yapılmamış veya bedel iadesi gerçekleşmemiştir.
4. Stok Sorunu ve Yeni Gelişme
04.07.2025 sabah saat 10:23’te Hepsiburada yetkilisiyle görüştüm.Görüşmede, ürünün stokta bulunmadığı ve bu nedenle temin edilemeyeceği tarafıma bildirildi.
Bunun üzerine, ürünün güncel satış fiyatı olan 58.218 TL üzerinden iade talebinde bulundum.
Ayrıca, aynı ürünü başka bir firmadan yeniden sipariş verdim.
5. Tüketici Hakem Heyeti Başvurusu
Yaşadığım mağduriyet nedeniyle Tüketici Hakem Heyeti’ne başvuruda bulundum.Yeni gelişmeleri (stok yokluğu, güncel fiyat farkı) mevcut başvuru dosyama ekleyeceğimi belirttim.
6. Hukuki Dayanak ve Haklarım
Yaşanan süreç, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilir.Kanun’un 11. Maddesi gereği:
- Tüketicinin, ayıplı mal durumunda malın bedelinin iadesini talep etme hakkı bulunmaktadır.
- Bedel iadesi, ürünün güncel piyasa rayiç değeri üzerinden yapılmalıdır.
Dolayısıyla, ödediğim eski fatura bedeli yerine güncel fiyat olan 58.218 TL üzerinden iade talep etmek yasal hakkımdır.“Ayıplı malın değiştirilmesi mümkün olmazsa, bedel iadesi güncel rayiç bedel üzerinden yapılmalıdır.”
(Yargıtay 13. Hukuk Dairesi, 2018/7362 K.)
Son Durum ve Taleplerim
Ürün hâlâ tarafıma teslim edilmemiştir.Hepsiburada’nın stok yokluğu gerekçesiyle işlem yapmaması kabul edilemez ve tüketiciyi mağdur etmektedir.
Taleplerim:
- Ürünün güncel fiyatı (58.218 TL) üzerinden bedel iadesinin yapılması,
- Ürünü kullanamadığım süre boyunca yaşadığım mağduriyetin ve maddi zararların tazmini,
- Hukuki haklarımı sonuna kadar kullanacağımın bilinmesi.