Merhabalar arkadaşlar. Yazdığım konunun çok uzun olduğunu biliyorum fakat gerçekten bilgiye ihtiyacım var ve mağdur olmak istemiyorum bilgi verirseniz çok sevinirim. Çok sayıda Araştırma yapmama rağmen bu yaşadığım rezil bir olayla alakalı hiç bir kaynak bulamadım. Yardımcı olursanız sevinirim.
Olay;
Hepsiburada uygulaması üzerinden, Vizyon Bilgisayar isimli firmadan 28 Ekim 2024 tarihinde XG259QNS isimli bir monitör satın aldım ve 31 Ekim 2024 tarihinde elime ulaştı. Fakat diğer bilgisayar bileşenleri henüz elime ulaşmadığı için monitörü kullanma fırsatım olmadı. Bilgisayar bileşenlerini alıp kurulumu yapıp monitöründe kurulumunu yaptıktan sonra 1 Aralık 2024 tarihi itibariyle monitörü kullanmaya başladım, fakat monitöre 15 Aralık 2024 tarihinde Siyah arka plan üzerinde dikkatlice bakıp kontrol ederken ekranın çeşitli bölgelerinde pixellerin açtığım siyah arka plandan alakasız farklı bir renkte bir çok ölü pixel gördüm ve bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, Hepsiburada Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtim ve 14 günlük iade süresi sona erdiği için Hepsiburada üzerinden herhangi bir iade veya değişim talabinde bulunamayacağımı fakat satıcı ile iletişime geçersem ve satıcı bu durumu kabul ederse iade veya değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Satıcı ile iletişime geçtim ve bana 14 günlük iade süresi dolduğu için iade veya değişim talebinde bulunamayacağımı öğrendim. Ve en son çare olarak Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerini aradım başımdan geçen şeyleri aynı şekilde Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerinede anlattım fakat onlarda herhangi bir değişim olmayacağını ve Monitörün 3 adet değişen parçaya ulaştığında değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Ondan sonraki gün Asus'u tekrar arayıp onlara kullanıcı hatası olmayıp kusurlu ürün olduğunu ve değişim talebinde bulunmak istediğimi söyledim ve onlarda 6 ay içinde alınan bir ürünse ( 30 Ekim tarihinde satın aldım ) değişim olabileceği fakat önce servise gönderilip kontrol edileceği sonra kesin bir çözüm olacağı tarzında şeyler söylediler. Bunun hiç bir şekilde kullanıcı hatası olmadığını ve kusurlu bir ürün olduğunu biliyorum ve bu sebepten dolayı değişim talep ediyorum. Şuanda Hepsiburada Müşteri hizmetlerini arayarak değişim talebinde bulundum fakat Hepsiburada değişim talebini satıcı üzerine açtı Asus üzerine değil. Aynı şekilde Asus'ada başvurdum evimden alınıp kontrol edilmesi için. Hepsiburada başvurusumu iptal edilmeli yoksa Asus başvurusumu. Ve tüketici hakem heyetine Asusmj şikayet edilmeli yoksa Satıcı firmamı?
Olay;
Hepsiburada uygulaması üzerinden, Vizyon Bilgisayar isimli firmadan 28 Ekim 2024 tarihinde XG259QNS isimli bir monitör satın aldım ve 31 Ekim 2024 tarihinde elime ulaştı. Fakat diğer bilgisayar bileşenleri henüz elime ulaşmadığı için monitörü kullanma fırsatım olmadı. Bilgisayar bileşenlerini alıp kurulumu yapıp monitöründe kurulumunu yaptıktan sonra 1 Aralık 2024 tarihi itibariyle monitörü kullanmaya başladım, fakat monitöre 15 Aralık 2024 tarihinde Siyah arka plan üzerinde dikkatlice bakıp kontrol ederken ekranın çeşitli bölgelerinde pixellerin açtığım siyah arka plandan alakasız farklı bir renkte bir çok ölü pixel gördüm ve bu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı, Hepsiburada Müşteri Hizmetleri ile iletişime geçtim ve 14 günlük iade süresi sona erdiği için Hepsiburada üzerinden herhangi bir iade veya değişim talabinde bulunamayacağımı fakat satıcı ile iletişime geçersem ve satıcı bu durumu kabul ederse iade veya değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Satıcı ile iletişime geçtim ve bana 14 günlük iade süresi dolduğu için iade veya değişim talebinde bulunamayacağımı öğrendim. Ve en son çare olarak Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerini aradım başımdan geçen şeyleri aynı şekilde Asus Türkiye Müşteri Hizmetlerinede anlattım fakat onlarda herhangi bir değişim olmayacağını ve Monitörün 3 adet değişen parçaya ulaştığında değişim talebinde bulunabileceğimi öğrendim. Ondan sonraki gün Asus'u tekrar arayıp onlara kullanıcı hatası olmayıp kusurlu ürün olduğunu ve değişim talebinde bulunmak istediğimi söyledim ve onlarda 6 ay içinde alınan bir ürünse ( 30 Ekim tarihinde satın aldım ) değişim olabileceği fakat önce servise gönderilip kontrol edileceği sonra kesin bir çözüm olacağı tarzında şeyler söylediler. Bunun hiç bir şekilde kullanıcı hatası olmadığını ve kusurlu bir ürün olduğunu biliyorum ve bu sebepten dolayı değişim talep ediyorum. Şuanda Hepsiburada Müşteri hizmetlerini arayarak değişim talebinde bulundum fakat Hepsiburada değişim talebini satıcı üzerine açtı Asus üzerine değil. Aynı şekilde Asus'ada başvurdum evimden alınıp kontrol edilmesi için. Hepsiburada başvurusumu iptal edilmeli yoksa Asus başvurusumu. Ve tüketici hakem heyetine Asusmj şikayet edilmeli yoksa Satıcı firmamı?