Muazed
80+ Bronze
- Katılım
- 23 Mart 2020
- Mesajlar
- 814
Dahası
Kırıldıkça göndericez o zaman yapıcak bir şey yok.Evet.
Kırıldıkça göndericez o zaman yapıcak bir şey yok.Evet.
AMD'den de aynı şekilde Commercial Invoice isterseniz gümrük çalışanları RMA olduğunu anlayıp vergi almazlar diye tahmin ediyorum ancak bildiğim kadarıyla yurt dışı kargoları epey pahalı.Hocam benim bir de Ryzen 5 3600 işlemcim var. Bu işlemcim de arızalı fakat manuel voltaj girerek sorunu kısmen çözdüm. 3 yıllık garantisinin bitmesine 4 ay var. Benim işlemcinin yetkili servisi Destech Bilişim imiş. Ama onlar da 2 yıllık garanti bittiği için destek vermiyolar. Markaya gönderin dediler. Ben de AMD ile iletişime geçtiğimde RMA işlemleri için yardımcı olacaklarını belirttiler. Ama beni en çok endişelendiren gümrük ve kargo masrafları olduğu söyledim. Onlar da ''Arızalı işlemciniz için garanti talep etmek istediğinizi anlıyorum.
Lütfen, Türkiye'deki sıkı ithalat gümrük mevzuatı nedeniyle, bir kişiye ücretsiz olarak ikame gönderi göndermemizin zor olduğunu unutmayın.
Lütfen daha sonra RMA değişim gönderisi geldiğinde ithalat ücretlerini ödeyeceğinizi kabul ettiğinizi teyit eder misiniz? RMA yetkilendirmesi konusunda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.
Bu teklifle ilgili endişeleriniz varsa, yerel olarak tedarikçinizle ürün değişimini araştırmak isteyebilirsiniz'' şeklinde bir cevap verdiler.
Siz daha önceden bir işlemciyi RMA'ya gönderdiniz mi?
Daha 20 gün önce Coil Whine sebebiyle CX750F RGB PSU'mu göndermiştim, üretimi durduruldu diyerek RM750x önerdiler. SF750 istesem mi diye düşünüp, neyse yüzsüzlük yapmayayım zaten RM750x daha pahalı demiştim. Keşke isteseymişim, belki kabul ederlerdi sizin durumunuz gibiBenim k68 vardı 500tlye almıştım, rmada strafe mk2 silent vermişlerdi. Strafe mk2 de özel üretim bir klavyeydi, trye 10gün falan geldi stoğu sadece :'). Kulaklığımda da hs60 vardı kulaklık sizde kalsın diyip ellerinde stok olmadığı için hs70wireless teklif ettiler, deri kulaklık kulaklarımı parçalıyor void elite wireless yollar mısınız onun yerine dedim onu yolladılar
AMD'nin Türkiye'deki satış sorumlularından olan Can Bey'e mail üzerinden yaşadığım durumu anlattım. O da ürünü aldığım yer ve yetkili servis ile görüşüp onlardan gelen cevaba göre dönüş yapıcam dedi. 1 haftadır bekliyorum umarım bir dönüş yapar. 1 hafta daha beklicem. Dönüş olmazsa AMD'ye tekrar farklı bir hesaptan mail atmayı düşünüyorum belki iyi bir temsilciye denk gelirim.AMD'den de aynı şekilde Commercial Invoice isterseniz gümrük çalışanları RMA olduğunu anlayıp vergi almazlar diye tahmin ediyorum ancak bildiğim kadarıyla yurt dışı kargoları epey pahalı.
İlk defa böyle bir durumla karşılaştım. Kanunlarla ilgili vs bir değişiklik mi oldu acaba.@Berat Özdemir @freygasm
Agalar az önce Corsair'den bir mail daha geldi. Resmen dalga geçiyorlar insanla ya da ben çok şanssızım. Tam da yarın için UPS kargoyu çağırmıştım.
Gelen Mail:
Hi Muaz,
Due to current local shipping issues, including tariffs and local shipping restrictions with Turkey, we regret to inform you that we are unable to ship any RMA or spare parts to your region at this time.
If you made a recent purchase, we kindly ask you to contact your reseller or place of purchase for further assistance. For purchases made outside of the country, we recommend contacting us when you are next in the country of purchase. Additionally, we can arrange for the shipment to be sent to a trusted family member or contact person in a location we are able to ship to.
We understand that this may not meet your expectations, and we apologize for any frustration. Our team is actively working to resolve the shipping issues and restore normal operations soon.
Thank you for your understanding and patience. Should you have any questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us.
Regards,
Irvine P,
Customer Service Representative
Thank you for choosing Corsair!
Aynı mesaj bana da bu gece gelmiş@Berat Özdemir @freygasm
Agalar az önce Corsair'den bir mail daha geldi. Resmen dalga geçiyorlar insanla ya da ben çok şanssızım. Tam da yarın için UPS kargoyu çağırmıştım.
Gelen Mail:
Hi Muaz,
Due to current local shipping issues, including tariffs and local shipping restrictions with Turkey, we regret to inform you that we are unable to ship any RMA or spare parts to your region at this time.
If you made a recent purchase, we kindly ask you to contact your reseller or place of purchase for further assistance. For purchases made outside of the country, we recommend contacting us when you are next in the country of purchase. Additionally, we can arrange for the shipment to be sent to a trusted family member or contact person in a location we are able to ship to.
We understand that this may not meet your expectations, and we apologize for any frustration. Our team is actively working to resolve the shipping issues and restore normal operations soon.
Thank you for your understanding and patience. Should you have any questions or concerns, please don't hesitate to reach out to us.
Regards,
Irvine P,
Customer Service Representative
Thank you for choosing Corsair!
Türkiye rma ilgilenmio imiş şuan ama en kısa sürede cozucez felan yazio yedek parça temini Türkiye için şuan mümkün deilmisİlk defa böyle bir durumla karşılaştım. Kanunlarla ilgili vs bir değişiklik mi oldu acaba.
corsairForumda çok fazla satın aldığım yer ''sıkıntılı ürünü değişim yapmıyor, sorunumu çözmüyor'' tarzında konu gördüğüm için bu rehberi açmak istedim. Tam şuan da Corsairle süre gelen bir RMA işlemim olduğu için tüm detaylarıyla bu konu altına yığıyor olacağım. Kulaklığımın mikrofonu aşağı yukarı indirdiğim kısmı gevşediği için mikrofon kapalıyken bir anda aşağı düşüp açılıyordu.
Öncelikle yurtiçi-yurtdışı aldığınız tüm Corsair ürünlerine, Corsair global tarafından da destek sağlanıyor. Ben garantiye ihtiyacım olduğu zamanlarda her zaman global yoluyla çözdüm. Distribütörler veya satın aldığım firmalar ''Ürün 1 ay içinde elinizde olur, kullanıcı hatası'' tarzı söylemlerde bulunduğundan asla tercihim olmadı.
Şimdi gelelim bu işlem, bu süreç nasıl ilerliyor;
CORSAIR RMA burası Corsairin kendi global sitesi. Bir hesap oluşturun, sonrasında ''Contact us'' yazan yere tıklayın. Karşınıza böyle bir yer gelecek; burada istenilen bilgileri doldurun.Alıntıyı görüntüle
Ticket açıldıktan sonra my activities kısmında ticketiniz gözükecek ve bu ticket kayıt olduğunuz hesabın mailine bağlanacaktır; yani mail üzerinden konuşmaya devam edebilirsiniz.(Site üzerinden de aynı şekilde devam edebilirsiniz.)
Alıntıyı görüntüle
Bu mesaj sonrasında corsair en kısa sürede sizle iletişime geçiyor (cmt-pazar off day).
Alıntıyı görüntüle
Bu bilgileri de doldurup corsaire ilettikten sonra, size iade için gereken ; PREPAID LABEL (karşı ödemeli ups veya dhl kargo kodu), COMMERCIAL INVOICE (ürünün gümrüğe takılmaması için içerisinde ne olduğu-fiyatı yazan fatura) ve RMA onayının kanıtı olan belgeler (garantinizin onaylandığını belirten belgeler) tarafınıza gönderiliyor.
Şimdi bu belgelerle ne yapacağımızı, kargoya nasıl vereceğimizi anlatacağım. Tarafınıza gönderilen mesajların altında linkler-ek dosyalar olduğunu görecekseniz. Bunlardan biri fatura,biri rma onayı, biri karşı ödemeli kargo kodu. Aşağıya hepsinden kaçar tane çıktı almanız gerektiğini ve nasıl koymanız gerektiğini ekledim. Bunlara ek olarak küçük bir kağıda ''#RMA NUMARASI - AD SOYAD'' yazıp ürünün üstüne yapıştırın.
Alıntıyı görüntüle
Kargonuzu verdikten sonra tracking number kısmında takibini yapabilirsiniz. Ürün hollandaya gidiyor, değişim yapılıp geri tarafınıza geliyor. Kargodan çıktığı günden itibaren bana her seferinde maksimum 10gün içinde geri ürünüm geldi, 4günde bile geldiği oldu. İlk mesajınıza cevap vermeleri 2-3gün sürüyor sonrasında ise işlem hızlanıyor. Aklınıza takılan, çözemediğiniz herhangi bir sorun olursa bu konu altında cevaplayacağım. Ben kulaklığımı bugün 16.55gibi kargoya verdim. Süreci sizinle paylaşıyor olacağım :') İyi forumlar.
Ücret olmuyor ama Türkiye için rma kapalıydı en son. Ticket atıp öğrenebilirsiniz, belki açmışlardır tekrar.Tarih 13.06.2024 yurt dışına göndermek falan totalde ne kadar para bizden çıkıyor üründe sorun olunca?
Sordum şuanlık Türkiye'ye hizmet veremiyorlarmışÜcret olmuyor ama Türkiye için rma kapalıydı en son. Ticket atıp öğrenebilirsiniz, belki açmışlardır tekrar.