Neler Yeni

Dacia Sandero 2010 1.4MPI kaç devirde kullanılmalı.

dolaroldu8tl

80+ Silver
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
2,620
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,637
Konum
İstanbul
İsim
Yiğit Emir Özkan
İlgilendiği Kategoriler
Telefon, PC
Instagram
rexalwst
Steam
yaşıyorum hala
Discord
Rexalest#0427
Aracı bir kaç ay önce aldık 3500 devirin üstüne çıkmıyoruz hiç. 2500-3000 arasında kullanıyoruz genelde. Aracın devir göstergesinde redline yok. Kaç devirde kullanılmalı?
Mesaj otomatik birleştirildi:

İnternette gördüğüm videolarda atmosferik benzinli araçlarda 5000-6000lere kadar devir çevirttiriyorlardı.
 
Son düzenleme:

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,380
En İyi Cevap
1
Araç atmosferik devir çevirsen bir şey olmaz. Aksine rampalarda vs. Biraz yüksek devirli kalkman daha rahat olacaktır. Ayrıca yüksek devir yakıtı artırır. Yol durumuna bağlı da devir değişebilir
 

Kontfire

80+ Silver
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
2,262
1687461641692.png

Tork beygir diyagramına baktığımızda en yüksek tork u 3000 devirde alırken en yüksek beygire 5500 devirde ulaşırsın. Yokuş vb tork gerektiren durumlarda 3000 devir civarında sürersen en yüksek performansı alırsın.

Benzinli ve atmosferik araçlarda 6 bin devire kadar sıkıntı yaşanmaz fakat redline dediğimiz genelde 6bin-8bin devir aralığında motor kendini yeterince yağlayamaz ve soğutamaz. Bu durumdan dolayı o devirler kırmızı ile gösterilir, yani motor derki; “hacı benim devir daimim soğutmaya ve yağlamaya yetişmiyor bu devirlerde uzun süre kalma”.
 

Eren Güven

80+ Gold
Katılım
1 Mart 2023
Mesajlar
6,744
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,692
Yaş
27
İsim
Eren Güven
uzun yolda bas basabildiğin kadar redline a girince hissedersin zaten :ROFLMAO: şaka bi yana yakıt tasarrufu için atmosferik arabalar 2-3k devir arasında sürülmelidir. 2000 nin altında araba tork vermez ceset gibi gitmeye çalışır
 

egebaranakk0

80+ Silver
Katılım
29 Haziran 2022
Mesajlar
2,744
Alıntıyı görüntüle
Tork beygir diyagramına baktığımızda en yüksek tork u 3000 devirde alırken en yüksek beygire 5500 devirde ulaşırsın. Yokuş vb tork gerektiren durumlarda 3000 devir civarında sürersen en yüksek performansı alırsın.

Benzinli ve atmosferik araçlarda 6 bin devire kadar sıkıntı yaşanmaz fakat redline dediğimiz genelde 6bin-8bin devir aralığında motor kendini yeterince yağlayamaz ve soğutamaz. Bu durumdan dolayı o devirler kırmızı ile gösterilir, yani motor derki; “hacı benim devir daimim soğutmaya ve yağlamaya yetişmiyor bu devirlerde uzun süre kalma”.
Harika bi şekilde anlatilmiş sondaki benzetmeye koptum xpmleajsnsvsjsvdnsbddn
 

dolaroldu8tl

80+ Silver
Katılım
8 Kasım 2020
Mesajlar
2,620
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,637
Konum
İstanbul
İsim
Yiğit Emir Özkan
İlgilendiği Kategoriler
Telefon, PC
Instagram
rexalwst
Steam
yaşıyorum hala
Discord
Rexalest#0427
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Hepinize teşekkürler.
 
Katılım
27 Ağustos 2020
Mesajlar
5
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Bora
Alıntıyı görüntüle
Tork beygir diyagramına baktığımızda en yüksek tork u 3000 devirde alırken en yüksek beygire 5500 devirde ulaşırsın. Yokuş vb tork gerektiren durumlarda 3000 devir civarında sürersen en yüksek performansı alırsın.

Benzinli ve atmosferik araçlarda 6 bin devire kadar sıkıntı yaşanmaz fakat redline dediğimiz genelde 6bin-8bin devir aralığında motor kendini yeterince yağlayamaz ve soğutamaz. Bu durumdan dolayı o devirler kırmızı ile gösterilir, yani motor derki; “hacı benim devir daimim soğutmaya ve yağlamaya yetişmiyor bu devirlerde uzun süre kalma”.
Hocam konu eski ama kusura bakma kendi aracım için bakmak istiyorum nerden bakabilirim sitesi var galiba teşekkür ederim şimdiden
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
906,767
Mesajlar
8,302,702
Üyeler
140,697
Son üye
Mamii53
Top Bottom