Yardım Değişim gelen ürün çizikti, ürün bozuk değil denerek iade ediyorlar.

Katılım
6 Şubat 2023
Mesajlar
175
Reaksiyon skoru
28
Merhabalar, Amazon üzerinden 3-4 ay önce Samsung Odyssey G65B modeli monitör satın aldım. Fakat ilk iki ay içinde sıkıntı çıkardığı için teknik servise yolladım. Panel sıkıntılı ve tamir edilecek, siparişiniz verildi dendi. Ürünün "yapıldığı" bilgisi geldikten sonra geri almak için teknik servise gittim. Bana ürünün direkt sıfır ile değişim yapıldığı söylendi. Ürünü teslim aldığım günün akşamı kontrol amaçlı açtım. Ve açarken videoya aldım. Parçaları teker teker kameraya göstererek açtığım için 15 dakikalık bir video kayıt etmişim :) Ürünü geri teknik servise gönderdim. Teknik servisten "ürün bozuk değil" denerek geri iadesi yapılmış. Bu durumda ne yapmalıyım ? Daha yeni haber verildi yani ürünü geri dahi almadım.

Ve videoda son 4 dakikasında ekranı kontrol etmeye geçiyorum. Burada bir şey aklıma takıldı, kontrol etmek için ışığa/ampüle yaklıştırdım. O sırada monitör bir veya iki dakikalığına kamera açısında değildi. Bu sorun yaratır mı ?
 
Copilot'a sorduğumda verdiği cevap :
"Öncelikle tavsiye edilebilecek yol, Amazon.com.tr’nin müşteri hizmetleriyle yazılı olarak durumu detaylandırmak, ürünün teslimat anındaki durumunu, teknik servise gönderdikten sonra gerçekleşen işlemleri ve sonrasında ortaya çıkan çizik problemini belgeleyen kanıtlarını (video, fotoğraf, fatura vb.) ekleyerek hak talebinde bulunmaktır. Eğer satıcı veya hizmet sağlayıcı durumu çözmede isteksiz davranıyor ve “ürün bozuk değil” gibi bir gerekçe öne sürüyorsa, bu durumda yasal yollara başvurman gerekir. Bu kapsamdaki başlıca hukuki yöntemlerden biri Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmak olacaktır. Tüketici Hakem Heyeti, uyuşmazlıkların çözümünde hızlı ve maliyeti düşük bir alternatif sunar; genellikle 3 ay içerisinde sonuçlanır. Buraya başvurarak, mağduriyetinin giderilmesini (örneğin, tamiri, değişimi veya bedel iadesini) talep edebilirsin."
 
Amazon'nun kendi müşteri hizmetlerine ulaşın durumu bildirin. Servis ile pek alakaları olmayacaktır ama yine de siz söyleyin. En kötü durumda Servis ile tekrar tekrar görüşün ve ürünü teslim almayacağınızı belirtin. Serviste ki arkadaşlar servise gelen ürünün sadece "çalışıp çalışmamasına" baktıkları için normal. Siz söyleyin "bana 0 gelen ürün çizikli ayıplı çıktı ben bu ürünü istemiyorum" deyin ve diretin. En kötü hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin o zaman geri adım atıyorlar.
 
Amazon'nun kendi müşteri hizmetlerine ulaşın durumu bildirin. Servis ile pek alakaları olmayacaktır ama yine de siz söyleyin. En kötü durumda Servis ile tekrar tekrar görüşün ve ürünü teslim almayacağınızı belirtin. Serviste ki arkadaşlar servise gelen ürünün sadece "çalışıp çalışmamasına" baktıkları için normal. Siz söyleyin "bana 0 gelen ürün çizikli ayıplı çıktı ben bu ürünü istemiyorum" deyin ve diretin. En kötü hakem heyetine başvuracağınızı söyleyin o zaman geri adım atıyorlar.
Hocam zaten yollarken üründe çizik olan kısmını, orada çalışan kişiye gösterdim ve "tamam, gördüm" dedi. Ve durumu da detaylı anlattım yani. "Ürünü ilk yollayışımda, sadece parça değişecekken bir anda bana sıfır ürün verdiniz. Sonrasında bu ürün çizik çıktı" şeklinde anlattım. Sadece orada teslim ederken "elimde videosu var" dememiş olabilirim fakat sonrasında telefonla aradığımda bu durumu bildirdim. Hatta bana "eğer bir aksilik olmaması için videoyu lütfen saklayın, gerektiğinde biz videoyu Samsung'a iletiriz" falan dediler. "Ürününüz gelin alın" aramasını yapmadan bir gün önce sabah "elinizde video olduğunu söylemiştiniz, bu videoyu atar mısınız?" diyerek benden videoyu istedi. Hatta ben "video 15dk sadece ekran kısmını incelediğim yeri atsam olur mu?" şeklinde sordum ve "olur" dedi. Ama sonrasında işte öyle saçma sapan cevap verdiler.

Sadece sizin önerinizde şu beni endişelendiriyor, eğer ürünü almayacağımı söylersem bu onlara yasal bir hak falan sağlamıyor mu ? Chatgpt'ye falan sorduğumda "ürünü ve teknik servis raporunu alın, bu yasal yolları denerken size avantaj sağlayacak" minvalinde öneride bulundu.
 
Hocam zaten yollarken üründe çizik olan kısmını, orada çalışan kişiye gösterdim ve "tamam, gördüm" dedi. Ve durumu da detaylı anlattım yani. "Ürünü ilk yollayışımda, sadece parça değişecekken bir anda bana sıfır ürün verdiniz. Sonrasında bu ürün çizik çıktı" şeklinde anlattım. Sadece orada teslim ederken "elimde videosu var" dememiş olabilirim fakat sonrasında telefonla aradığımda bu durumu bildirdim. Hatta bana "eğer bir aksilik olmaması için videoyu lütfen saklayın, gerektiğinde biz videoyu Samsung'a iletiriz" falan dediler. "Ürününüz gelin alın" aramasını yapmadan bir gün önce sabah "elinizde video olduğunu söylemiştiniz, bu videoyu atar mısınız?" diyerek benden videoyu istedi. Hatta ben "video 15dk sadece ekran kısmını incelediğim yeri atsam olur mu?" şeklinde sordum ve "olur" dedi. Ama sonrasında işte öyle saçma sapan cevap verdiler.

Sadece sizin önerinizde şu beni endişelendiriyor, eğer ürünü almayacağımı söylersem bu onlara yasal bir hak falan sağlamıyor mu ? Chatgpt'ye falan sorduğumda "ürünü ve teknik servis raporunu alın, bu yasal yolları denerken size avantaj sağlayacak" minvalinde öneride bulundu.
Ben size kargolandı sandım ürün. Siz direkt Samsung ile görüştünüz mü acaba? Gittiğiniz bayilik bir servis olabilir. Direkt olarak Samsung ile görüşün daha sonrasında aksiyon almanız daha iyi olabilir.
 
Ben size kargolandı sandım ürün. Siz direkt Samsung ile görüştünüz mü acaba? Gittiğiniz bayilik bir servis olabilir. Direkt olarak Samsung ile görüşün daha sonrasında aksiyon almanız daha iyi olabilir.
Hocam durumu şöyle özetleyebilirim :
-Ürünü verdiğim yetkili servis panel değişecek dedi, gittiğimde sıfır kapalı kutu verildi.
-Kapalı kutu üründe çizik çıktı, aynı servise geri götürdüm "ürün çalışıyor teknik servis çizik ile ilgili işlem yapamaz" gibi bir cevap verdiler, küçük bir ekleme ise konuşmalarımızdan söylediklerinden birisi Samsung'un kendisine gönderdik ürünü gibi bir şeydi..
-Samsung'un sitesinden canlı desteğe bağlanıp durumu anlattığım ilk sefer bana yetkili servis ile görüşün gibi saçma sapan bir cevap verdiler ki aslında yaptığım açıklama yetersiz sayılmaz. Durumu izah ettim. Bana durduk yere Amazon ile görüşün iade için diyor. Ortada iade ile ilgili bir konuşma geçmedi benim açımdan.
-Ürüne cevap veren teknik servis bir gün sonra beni arayıp " yer yok,çok yoğunuz ürününüzü alın" dediler. Bunun üzerine bir daha canlı destekle sitemli bir şekilde konuştum. Bu sefer bir kayıt oluşturdular ve ekipleri inceleyecekmiş. Bunu dün yaptım ve bugün arayacaklar.
 
Copilot'a sorduğumda verdiği cevap :
"Öncelikle tavsiye edilebilecek yol, Amazon.com.tr’nin müşteri hizmetleriyle yazılı olarak durumu detaylandırmak, ürünün teslimat anındaki durumunu, teknik servise gönderdikten sonra gerçekleşen işlemleri ve sonrasında ortaya çıkan çizik problemini belgeleyen kanıtlarını (video, fotoğraf, fatura vb.) ekleyerek hak talebinde bulunmaktır. Eğer satıcı veya hizmet sağlayıcı durumu çözmede isteksiz davranıyor ve “ürün bozuk değil” gibi bir gerekçe öne sürüyorsa, bu durumda yasal yollara başvurman gerekir. Bu kapsamdaki başlıca hukuki yöntemlerden biri Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurmak olacaktır. Tüketici Hakem Heyeti, uyuşmazlıkların çözümünde hızlı ve maliyeti düşük bir alternatif sunar; genellikle 3 ay içerisinde sonuçlanır. Buraya başvurarak, mağduriyetinin giderilmesini (örneğin, tamiri, değişimi veya bedel iadesini) talep edebilirsin."
amazonun müşteri hizmetleri bu sorunu çözer bence gerekirse tüketici hakem heyetine verir geçersin
 
Geri
Top