Neler Yeni

Devrim Yaratan Küçük Enişte Renault FT Tankı

Karl Dönitz

80+ Bronze
Katılım
26 Ocak 2021
Mesajlar
1,109
Dönemin siyasetçi ve askerlerinin de vizyonunu ölçen bir araç aslında tanklar.

Savaş alanında yeni şeyler denemenin sonuçlarına herkes katlanamaz.
Esasında tankı ilk bulan kişi olan Avusturyalı Gunther Burstyn projesini Avusturya ve Alman Savunma bakanlığına sunuyor ama reddediliyor bunun gibi çok fazla olay var, risk alanların ise kazancı ortada.
Bu olayı ilk defa senden duydum ben :D
 

HacıSOFU

80+ Titanium
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
20,924
Dahası  
Reaksiyon skoru
10,352
İsim
Hacı
Renault FT tankı Hafif Fransız tankıdır.

Renault ft GIFs - Get the best gif on GIFER



Renault FT bazı tarihçiler tarafından dünyanın ilk modern tankı olarak kabul edilir. Fransız endüstrisi tarafından çoğu 1918'de olmak üzere 3.000'den fazla Renault FT tankı üretildi. Birinci Dünya Savaşı'ndan sonra FT tankları çok sayıda ihraç edildi. Kopyalar ve türev tasarımlar Amerika Birleşik Devletleri'nde ( M1917 hafif tank ), İtalya'da ( Fiat 3000 ) ve Sovyetler Birliği'nde ( T-18 tankı ) üretildi. Renault FT , dünya çapında savaşlar arası çatışmalar sırasında savaş gördü, ancak II.Dünya Savaşı'nın patlak vermesiyle modası geçmiş olarak kabul edildi.

Alıntıyı görüntüle

Geliştirme​

FT, o zamanlar ve şimdi Fransa'nın en büyük motorlu taşıt üreticilerinden biri olan Société des Automobiles Renault (Renault Otomobil Şirketi) tarafından tasarlanmış ve üretilmiştir.

Estienne, Holt tırtıl traktörü temel alan paletli bir zırhlı araç için planlar hazırlamıştı ve General Joffre'nin izniyle, olası bir üretici olarak Renault'ya başvurdu. Renault, şirketinin savaş malzemesi üreten tam kapasite çalıştığını ve paletli araçlar konusunda hiç tecrübesi olmadığını söyleyerek reddetti. Estienne planlarını Schneider şirketine taşıdı ve burada Fransa'nın ilk operasyonel tankı olan Schneider CA oldu.
16 Temmuz 1916'da Renault ile daha sonraki bir şans toplantısında, Estienne ondan yeniden düşünmesini istedi ve bunu yaptı. Projenin daha sonra mock-up aşamasına ilerleme hızı, Renault'nun bir süredir bu fikir üzerinde çalıştığı teorisine yol açtı.



FT Char Mitrailleuse düzeni (birinci model taretle)

Louis Renault, yeni tankın genel tasarımını kendisi tasarladı ve temel özelliklerini belirledi. FT'nin öngörülen ağırlığına 7 tonu geçemeyen gerçekçi bir sınır koydu. Louis Renault, ordunun talep ettiği ağır tank türlerine yeterli hareket kabiliyeti sağlamak için o sırada mevcut olan üretim motorları ile yeterli bir güç-ağırlık oranına ulaşılabileceğine ikna olmamıştı. Renault'nun en yetenekli endüstriyel tasarımcısı Rodolphe Ernst-Metzmaier, FT'nin ayrıntılı uygulama planlarını oluşturdu. Louis Renault'nun uzun süredir ortağı olan Charles-Edmond Serre, yeni tankın seri üretimini organize etti ve denetledi. FT'nin izleri, raydan çıkmaları önlemek için otomatik olarak gerilim altında tutulurken, yuvarlak bir kuyruk parçası hendeklerin geçişini kolaylaştırdı. Motor herhangi bir eğimde normal şekilde çalışacak şekilde tasarlandığından, çok dik yokuşlar Renault FT tarafından güç kaybı olmadan aşılabilirdi. Etkili dahili havalandırma, havasını tankın ön mürettebat bölmesinden çeken ve arka motor bölmesinden dışarı zorlayan motorun radyatör fanı tarafından sağlandı.

Renault'nun tasarımı teknik olarak o zamanki diğer iki Fransız tankından, yani Schneider CA1 (1916) ve ağır Saint-Chamond'dan (1917) çok daha ileriydi . Yine de Renault, teklifinin Estienne tarafından tam olarak desteklenmesinde bazı erken zorluklarla karşılaştı. 15 Eylül 1916'da Somme Muharebesi sırasında İngilizlerin ağır tankları ilk kez kullanmasından sonra, Fransız ordusu hala çok sayıda hafif tankın daha az sayıda süper ağır tanklara (daha sonra Char 2C ) tercih edilip edilmeyeceğini düşünüyordu . 27 Kasım 1916'da Estienne, Fransız Başkomutanına, Renault prototipinin özelliklerine göre bir hafif tankın derhal benimsenmesini ve seri üretimini öneren kişisel bir mutabakat göndermişti. FT tankı için biri Nisan 1917'de diğeri Haziran 1917'de olmak üzere iki büyük hükümet emri aldıktan sonra, Renault sonunda ilerleyebildi. Tasarımı, savaşın sonuna kadar süper ağır Char 2C ile rekabet halinde kaldı.

Prototip, 1917'nin ikinci yarısında geliştirildi, ancak Renault FT savaş boyunca radyatör fan kayışı sorunlarıyla boğuşmaya devam etti. 1917'de sadece 84 tane üretildi, ancak Mütareke'den önce 2.697 Fransız ordusuna teslim edildi.


FT'nin kapakları açıldığında ortaya çıkan görüntü

Üretimi​

Tüm FT'lerin yaklaşık yarısı Renault'nun Paris yakınlarındaki Boulogne-Billancourt'daki fabrikasında üretildi , geri kalanı ise diğer şirketlere taşeronluk yaptı. 3,530 için orijinal siparişten Renault 1.850 (yüzde 52), Berliet 800 (yüzde 23), SOMUA ( Schneider & Cie'nin bir yan kuruluşu ) 600 (yüzde 17) ve Delaunay-Belleville 280 (yüzde 8) oluşturdu. ). 1918'de sipariş 7.820'ye çıkarıldığında, üretim aşağı yukarı aynı oranda dağıtıldı. Louis Renault, FT'nin tüm Fransız üreticileri için telif ücretlerinden feragat etmeyi kabul etti.

Ayrıca ABD 1. dünya savaşına katıldığında ordusu ağır eşyalarda yoksun ve hiç tankı olmadığı için Fransız endüstrisine yönelik savaş zamanı talepleri nedeniyle, Amerikan kuvvetlerine yeterli zırh sağlamanın en hızlı yolunun, FT'yi ABD'de üretmek olduğuna karar verildi. George S. Patton (33 yaşında) bu tankı bizzat sürerek öğrendi ve sürdürmek için Renault FT tanklarından oluşan ilk ABD Hafif Tank Tugayı'nın organizatörü ve komutanı oldu.

220px-FT-17-argonne-1918.gif

Batı Cephesinde FT'leri çalıştıran ABD Ordusu, 1918

Birinci Dünya Savaşı'nın sona ermesinden sonra, Renault FT'ler birçok ülkeye (Belçika, Brezilya, Çekoslovakya , Estonya, Finlandiya, İran, Japonya, Litvanya, Hollanda, Polonya, Romanya, İspanya, İsviçre, Türkiye ve Yugoslavya) ihraç edildi . Renault FT tankları, genellikle önde gelen tank türü olarak, zırhlı kuvvetlere sahip çoğu ülke tarafından kullanıldı.

Rus İç Savaşı , Polonya-Sovyet Savaşı ve Estonya Bağımsızlık Savaşı gibi anti-Sovyet çatışmalarda kullanıldılar. 5 Şubat 1920'de Estonya, Fransa'dan dokuz araç satın aldı.

II.Dünya Savaşı ve sonrası​

2. Dünya savaşında Birkaç birimin Renault FT'yi kullanması gerçeği, Fransızların hiç modern ekipmana sahip olmadığının bir göstergesiydi. Panzer III ve IV gibi Alman tankları karşında hiç şansları yoktu. FT tankları bu zamana kadar umutsuzca güncelliğini yitirmişlerdi ve Fransızlar, ekipman eksikliklerinden çok stratejik zayıflıklardan muzdaripti.


Sırbistan'da Alman hizmetinde ele geçirilen FT tankları (II.Dünya Savaşı)

Türevler​

FT, Fransız tanklarının atasıydı: FT Kégresse, NC1, NC2, Char D1 ve Char D2 . İtalyanlar, FT'nin oldukça yakın bir kopyası olan FIAT 3000'i standart tankları olarak ürettiler .

Sovyet Kızıl Ordusu , Beyaz Rus kuvvetlerinden yanmış 14 Röntgeni ele geçirdi ve 1920'de Krasnoye Sormovo Fabrikasında yeniden inşa etti . 1920-1922'de "Russki Renoe" olarak adlandırılan yaklaşık 15 tam kopya üretildi, ancak bunlar hiçbir zaman savaşta kullanılmadı. birçok teknik sorun nedeniyle. 1928-1931'de, tamamen Sovyet tasarımlı ilk tank, yaylı süspansiyonlu Renault'nun bir türevi olan T- 18'di.


Fas'ta İspanyol FT tankı, 1922


Çin FT tankları




1925'te Litvanyalı FT tankları



352px-Francouzsk%C3%A9_tanky_Renault_vz._17_%C4%8Ds._arm%C3%A1dy.gif

Çekoslovak FT tankı 1928'de

Ayrıca
23px-Flag_of_Turkey.svg.png
Türkiye'de (1 Renault FT şirketi, 1921 veya 1928'de Fransa'dan aldı)




Yazım buraya kadardı okuduğunuz için teşekkür ederim.

Best French Renault Ft Light Tank GIFs | Gfycat


@Besim Tibuk @Harley Quinn❖ @Carl-S @Johannes Erwin Rommel @The Last Dragonborn @KTimur
Emeğine sağlık çok güzel olmuş 😍
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,015,557
Mesajlar
9,171,805
Üyeler
160,857
Son üye
erdemizm
Top Bottom