Neler Yeni

Download hızım sürekli düşüyor

mustafas

80+
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Mustafa Sertçelik
Türk Telekom VDSL 50Mbps download 8Mbps upload paketini kullanıyorum. Uploadımda hiç sıkıntı olmuyor, sürekli 7.70 civarı alıyorum. Fakat download hızım sürekli düşüyor. Modemi ilk açtığımda 47Mbps civarı veriyor, 10 dakika sonra 41'e düşüyor, 1 saat sonra 38 falan derken 14-15 saat sonra hızım 0.01Mbps civarına düşüyor ve hiçbir işlem yapamıyorum. Hat değerlerim de bana çok kötü geldi. Sorun modemde mi hattımda mı anlayamadım.
(Modemi bana Türk Telekom göndermişti, 4 aylık bir modem TP-Link VC220-G3u)

Hat Değerlerim : Hat Zayıflaması (dB) Upload: 22.3 Download :11.1
Hatalar (Pkts) Upload:2 Download:1949388 (5 saniyeye bir yüz, yüz ellişer şekilde artıyor)
Hat Zayıflaması (dB) U0: 2.3 U1: 22.3 U2: 45.8
SNR Margin (dB) U0: N/A U1: 17.8 U2: 17.7
 

Ekler

  • Adsız.png
    Adsız.png
    27 KB · Hit: 324

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,332
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,915
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games
Dostum kör oldum.
Hat değerlerin yerlerde.
Download tarafında alım gücün hesaplanamamış bile, alttaki tabloya bak. Üstelik 1 Milyondan fazla iletilemeyen paket ve CRC Hatası var. Cidden çok kötü.
444 0 375'i arayıp kopma ve hız düşüşü için bir arıza kaydı aç. Gelip baksınlar. Çünkü bu hiç normal değil.
Bunun kaynağı kötü yapılmış ekler, ankastredeki bağlantının koptu kopacak olması veya ankastre-modem arasındaki kablodan olabilir.
 

SaygıZorDeğildir

80+ Silver
Katılım
19 Eylül 2020
Mesajlar
2,388
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,227
İsim
Göksel Sert
Modemin markasına bakıp sitesine girip model numarasına uygun güncellemesi var mı bir kontrol et derim. Bazen modem güncelleyince modemden kaynaklı ise düzelme olabiliyor ama büyük ihtimalle hattan kaynaklıdır. Kesinlikle arıza kaydı açtır ve servis gelip baksın derim.
 

mustafas

80+
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Mustafa Sertçelik
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Dostum kör oldum.
Hat değerlerin yerlerde.
Download tarafında alım gücün hesaplanamamış bile, alttaki tabloya bak. Üstelik 1 Milyondan fazla iletilemeyen paket ve CRC Hatası var. Cidden çok kötü.
444 0 375'i arayıp kopma ve hız düşüşü için bir arıza kaydı aç. Gelip baksınlar. Çünkü bu hiç normal değil.
Bunun kaynağı kötü yapılmış ekler, ankastredeki bağlantının koptu kopacak olması veya ankastre-modem arasındaki kablodan olabilir.
İletilemeyen paket ve crc hatası sayısı 3 milyonu geçti. Yani sizce kesinlikle tesisattan dolayı mı? Bir kaç ay öncesinde de internetimde yavaşlama oluyordu, Modemi kapatıp açınca düzeliyordu.
 

SaygıZorDeğildir

80+ Silver
Katılım
19 Eylül 2020
Mesajlar
2,388
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,227
İsim
Göksel Sert
İletilemeyen paket ve crc hatası sayısı 3 milyonu geçti. Yani sizce kesinlikle tesisattan dolayı mı? Bir kaç ay öncesinde de internetimde yavaşlama oluyordu, Modemi kapatıp açınca düzeliyordu.
Modemden bile kaynaklı ise yine de servisi çağır gelip baksınlar. Onlar kesin olarak hattan mı modemden mi söylerler. Durumu onlara da anlatırsın tespiti yapmaları için.
 

leroxy

80+ Platinum
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
13,332
En İyi Cevap
24
Dahası  
Reaksiyon skoru
17,915
İsim
Alp
İlgilendiği Kategoriler
İnternet Hizmetleri - Yayın Servisleri - Riot Games
Yani sizce kesinlikle tesisattan dolayı mı?
Evet.
Çünkü inanılmaz derecede fazla. Dediğim gibi en iyisini tt ekipleri bilir. Eğer hattın bir yerine kopma veya yırtılma olduysa ve kablo aşındıysa bu bile tetikleyebilir. Bu tip kablo değişimi sorumluluğu sizde.
Ancak eklerde bir sorun varsa veya ankastrede bir kopma söz konusuysa TT'ye haber verin onlar düzeltecektir.
 

mustafas

80+
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Mustafa Sertçelik
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Modemden bile kaynaklı ise yine de servisi çağır gelip baksınlar. Onlar kesin olarak hattan mı modemden mi söylerler. Durumu onlara da anlatırsın tespiti yapmaları için.
Teşekkür ederim. Sürecin hızlı ilerlemesi için birazdan farklı bir VDSL modem ile deneme yapacağım. Yine aynı hat değerlerini elde edersem arıza kaydı açacağım.
 

SaygıZorDeğildir

80+ Silver
Katılım
19 Eylül 2020
Mesajlar
2,388
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,227
İsim
Göksel Sert
Teşekkür ederim. Sürecin hızlı ilerlemesi için birazdan farklı bir VDSL modem ile deneme yapacağım. Yine aynı hat değerlerini elde edersem arıza kaydı açacağım.
Çok iyi olur. Eğer modemden kaynaklı ise bu sefer modemi değiştirmeleri için müşteri hizmetlerine talep açtır.
 

mustafas

80+
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Mustafa Sertçelik
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
Evet.
Çünkü inanılmaz derecede fazla. Dediğim gibi en iyisini tt ekipleri bilir. Eğer hattın bir yerine kopma veya yırtılma olduysa ve kablo aşındıysa bu bile tetikleyebilir. Bu tip kablo değişimi sorumluluğu sizde.
Ancak eklerde bir sorun varsa veya ankastrede bir kopma söz konusuysa TT'ye haber verin onlar düzeltecektir.
Modemime giren DSL kablom şu şekilde. Beyaz kablo kopuk, kırmızı ve siyah temas ediyor. Bundan kaynaklı olabilir mi?
 

Ekler

  • IMG_20210220_132829.jpg
    IMG_20210220_132829.jpg
    3.7 MB · Hit: 126

CptZutX

80+
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
77
Dahası  
Reaksiyon skoru
25
İsim
berkayK
Türk Telekom VDSL 50Mbps download 8Mbps upload paketini kullanıyorum. Uploadımda hiç sıkıntı olmuyor, sürekli 7.70 civarı alıyorum. Fakat download hızım sürekli düşüyor. Modemi ilk açtığımda 47Mbps civarı veriyor, 10 dakika sonra 41'e düşüyor, 1 saat sonra 38 falan derken 14-15 saat sonra hızım 0.01Mbps civarına düşüyor ve hiçbir işlem yapamıyorum. Hat değerlerim de bana çok kötü geldi. Sorun modemde mi hattımda mı anlayamadım.
(Modemi bana Türk Telekom göndermişti, 4 aylık bir modem TP-Link VC220-G3u)

Hat Değerlerim : Hat Zayıflaması (dB) Upload: 22.3 Download :11.1
Hatalar (Pkts) Upload:2 Download:1949388 (5 saniyeye bir yüz, yüz ellişer şekilde artıyor)
Hat Zayıflaması (dB) U0: 2.3 U1: 22.3 U2: 45.8
SNR Margin (dB) U0: N/A U1: 17.8 U2: 17.7
aynı paketi kullanıyorum benimde hat degerleri senin gibi kötüydü sürekli kopmalar yaşıyordum ankastreden gelen ana hat kablosunu nexans cat 6 kablo ile yenilettim eve kadar apartman içinden taşıdık değiştirdiğimden beri internetimde kopma olmuyor değerlerimdede sıkıntı yok kesinlikle yenilemeni öneririm oturduğun bina yeni bir binamı

Adsız.png
 

SaygıZorDeğildir

80+ Silver
Katılım
19 Eylül 2020
Mesajlar
2,388
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,227
İsim
Göksel Sert
Modemime giren DSL kablom şu şekilde. Beyaz kablo kopuk, kırmızı ve siyah temas ediyor. Bundan kaynaklı olabilir mi?
Beyaz takılı değil, zaten kopuk da değil yani ve o beyaz kablo önemsiz ama o kabloyu komple değiştirmekte fayda var. Eski kablo sanırsam. Uzun mesafeli lazımsa 5 ya da 10 metrelik ihtiyaca göre CAT6 kablo almanızı tavsiye ederim, binadaki hattı da yeniletmekte fayda var. Çünkü ilk çekilen hat büyük ihtimalle ADSL'e göre çekilmiştir. VDSL kullanıyorsanız kablo yeniletmek çok fayda sağlayabilir, ancak yine de sıfıra yakın hızın düşmemesi gerekiyor, başka bir şey de var yani. Siz o servisi muhakkak çağırın.
 

mustafas

80+
Katılım
20 Şubat 2021
Mesajlar
8
Dahası  
Reaksiyon skoru
1
İsim
Mustafa Sertçelik
aynı paketi kullanıyorum benimde hat degerleri senin gibi kötüydü sürekli kopmalar yaşıyordum ankastreden gelen ana hat kablosunu nexans cat 6 kablo ile yenilettim eve kadar apartman içinden taşıdık değiştirdiğimden beri internetimde kopma olmuyor değerlerimdede sıkıntı yok kesinlikle yenilemeni öneririm oturduğun bina yeni bir binamı

Alıntıyı görüntüle
oturduğum ev müstakil kendimizin. 2007 yılında yaptık. ankastreden gelen ana hat kablosunu elektrikçiler yenileyebilir mi? ve bu ankastre, binadaki kutu mu oluyor hiç bilgim yok. bilgilendirir misiniz
 

CptZutX

80+
Katılım
24 Kasım 2020
Mesajlar
77
Dahası  
Reaksiyon skoru
25
İsim
berkayK
oturduğum ev müstakil kendimizin. 2007 yılında yaptık. ankastreden gelen ana hat kablosunu elektrikçiler yenileyebilir mi? ve bu ankastre, binadaki kutu mu oluyor hiç bilgim yok. bilgilendirir misiniz
Evet ben elektrikçiye yaptırdım fakat ayni binada olan arkadaşımın değişimini kendimiz yaptık turktelekomu sadece yeni çektiğimiz kablonun ankastre bağlantısını yaptırmak için çağırdık fakat elektrikçide yapabilir. Ornek ankastre fotoğraflarına bakabilirsin
images.jpeg
 

Ekler

  • images (1).jpeg
    images (1).jpeg
    27.9 KB · Hit: 145
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
989,840
Mesajlar
8,932,389
Üyeler
156,529
Son üye
erdemsahn41
Top Bottom