Neler Yeni

Egea 1.4 Fire easy yüksek devirde kullanmak sorun oluşturur mu?

Katılım
28 Kasım 2020
Mesajlar
6,516
eğer yarin bigün turbo dizel araciniz da olursa 4500-5000 arası kesicileri olur genelde ancak çoğu 4 binden sonra boşa motoru yorar, tavsiyem 4 binde atin performans ihtiyacında.

Bir de her araçta çalıştırdıktan sonra 1 dakika bekleyin, öyle gidip 5-10dk beklemek yarardan çok zarar verir motorun üst ekzantrik grubunda sıkıntılar oluşur. Bekledikten sonra kibarca kullanın yağ sıcaklığı 70 e geldikten sonra basış serbest
Dizel aracımız var aslında ama egea’yı ben kullanıyorum tabi dizel araçta zaten 4 bin devirin üstüne pek ihtiyaç olmuyor turbo olduğu için.
Genelde ilk marşta soğuk motoru hemen kullanmaya başlamıyorum zaten kendisi ilk marşta soğuk motora belli bir oranda gaz veriyor araç kendisi gaz vermeyi kesip rolantide çalışana kadar yani dediğiniz gibi 1 dk beklemek gerek diyorlar

Ama o gaz pedalının boşluğu o kadar koyuyor ki adama sanki ayağımın altında gaz pedalı yok muş gibi basıyorum ama tık yok

1.6 120ps doblo var 170 e kadar ulaştığım yolda egea 1.4 fire ile en fazla 120 ye kadar ulaşabiliyorum
 

Airpods

80+
Katılım
2 Mart 2021
Mesajlar
46
Dahası  
Reaksiyon skoru
17
İsim
Kerem
Toyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
senin o arabalardan performans beklememen lazim bu 1.
2. hondanın hiçbir atmosferik 1.6 arabasi gitmiyor
3. corolla 1.8 alacağına paranı çöpe at aynı şey.
 
Katılım
28 Kasım 2020
Mesajlar
6,516
6kya kadar sorun yok,
Yine de yokuş ve hız haricinde standart devir sürün yoksa çok yakar,
Her aracın HP/devir tork/devir vardır ( Max değer) genelde de bundan 1k devir sonrası sorun yapar.
5k devirde herhangi bir problem olmaz,
Ama mesela dizelinde 1.3 Egea sürekli 4k bile ciddi sorun. Çünkü onda da 2k devir yeterli.


Kamyon gibi düşünün, ne kadar düşük devir o kadar iyi ekonomi.

+ araç atmosferik, mavi ışık sönünce direkt abanabilirsiniz.

Devir hoşunuza gidiyorsa Honda bakın çok rahat 6.6k devir görüyorlar ve 5k dan sonra araç şahlanıyor ( evet city bile 121 HP)
Hemde ne yakıyor yüksek devirde bazen hıza ihtiyaç duyduğum atikliğe ihtiyaç duyduğum anlarda yakıt tüketimini resmen gözle görüyorsun ortalam tüketimi o süreçlerde 7.5 8 e yakın görüyorum
Aslında tam tersi devir hiç hoşuma gitmiyor araba bağrıyor ama gitmiyor bu resmen ses var ama görüntü yok demek bazen tofaş bazen brodway bazen toros bile stop izleyebiliyor bana
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,506
En İyi Cevap
1
Merhabalar.
Bir kaç ay öncesine kadar 1.4 fire egea sürmemiştim. Aynı motorlu farklı araçlar kullandım fakat egea kullanmadım. Geçenlerde yaklaşık 1 saatlik bir teste çıktım. Arabada ses vardı ve böyle değişik yerlerde geliyordu. Sadece 2 yerde çok sıkıştırdılar yoksa trafikte vs. hiç sorun çekmedim. Sıkıştığım yerde de kesiciye kadar bastım. Bu arabada turbo yok. 5 bin deviri geçtim 6 bin devir oldu işte hortum işte bu işte şu cart curt meselesi yok. Bu araba atmosferik. Sen devir çevireceksin ki araba gidecek. Turbolu araç gibi 3 bin devirde tam dolu namluda mermi olmasını bekleyemeyiz
Yüksek devirli kullanma sorun sıkıntı diyenlere kulak asma. Bu aracın mühendisi bu arabaya güvenli olabileceği devirlere göre ayarlayıp kesicisini , rölantisini ayarlamış. 3 bin devirde vites atmak zorunda değilsin. Eğer çevirdiğin devirler araca zarar verseydi bu araba o deviri çeviremezdi. Çünkü araçlar üretilirken Ar-ge çalışmaları , mühendislikleri yapılırken standartlara göre yapılıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aracın yüksek devirde sadece yakıtı artar bunu da belirteyim. Bu motor o kadar performanslı değil fakat verebileceği en fazla beygiri de yüksek devirlerde veriyor.
 
Katılım
28 Kasım 2020
Mesajlar
6,516
orası öyle. Senede 10 bin km den az biniyorsanız lpg taktırmayin lpg olmuş 30-35 bin TL yeni nesil motor az yakar zaten motoru yormayin.
Veyahut ben artik turbosuz araç almama kararı verdim 1.9 tdi 130hp superbim var onu da değiştirip 2.0 tdi bi yeni kasa superbe geçeceğim 1 aya inşallah. Performans ve keyfi alinca inanın yakıtı düşünmüyorsunuz. Senede 10 bin km yapıyorum yapmıyorum. 25-30
bin binen biri canlı bir atmosferik lpgli araç almasını öneirrim. Mesela 1.6 132hp toyota motoru
Senede 12 bin km yapıyorum genelde
Lpg aslında bazen taktırmayı düşünüyorum bazen de aman dursun zaten gitmiyor diyorum çok arafdayım o konuda
Bende turbosuz araç istemiyorum ama el mahkum ha 1.6 120ps doblomuzu belli bir süre bir hafta 10 gün gibi kullanma imkanı buldum dediğiniz gibi araç iyi kaçıyor hızlanma olsun hızına koruma olsun ama yakıt konusunda da bir o kadar yakıyor maşallah gösterge hiç yerinde sabit kalmıyor
 

Denizgezen

80+ Gold
Katılım
25 Mart 2021
Mesajlar
5,506
En İyi Cevap
1
Toyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
Cvt şanzımanlı araçlarda bu gibi durumlar olması normal. Corolla 1.8 hybrid modeli 1.6 veya 1.5 motorlarına göre daha iyi gidiyor.
Birde corolla hybrid pek uzun yol aracı değil bence. O aracın şehir içi yakıt tüketimi çok az. Hele trafikte hybrid olması durumu çok işe yarıyor.
Hondalarda da gerçekten atmosferik olanlar 90larda 2000lerde kaldı hocam. Şimdi sıradan motorlar üretiyorlar. Eskiden ürettikleri motorlar halen kapasiteleri yüksek duruyor.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,056
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,352
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Merhaba arkadaşlar egea 1.4 fire easy kullanmaktayım bazen hıza ihtiyacım olduğu zamanlarda devri 5 bine kadar getiriyorum bu araça zarar verir mi ve bazen bu devirlere getirdiğimde arabadan zırıltı sesi geliyor bu bir sorun teşkil ediyor mu?
Aracı sıkıştıracağım dersen bakımlarını daha erken yap bence zaten benzinli araçların devir çevirmesi lazım dizeller gibi değiller bizimki 4000 devirde bağırıyor (1.3 mjet)
 
Katılım
28 Kasım 2020
Mesajlar
6,516
Toyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
Egea da da durum aynı 140 dan sonra zannedersin ferrari kullanıyorsun yada binlik motorsiklet
Bu araçla en fazla 210 gördüm onda da da bayır aşağı devir saati de sanırım 6 ya gelmişti yani daha da hızlanır mıydı araç zannetmiyorum ama motor kucağımda çalışıyor gibiydi
Mesaj otomatik birleştirildi:

Merhabalar.
Bir kaç ay öncesine kadar 1.4 fire egea sürmemiştim. Aynı motorlu farklı araçlar kullandım fakat egea kullanmadım. Geçenlerde yaklaşık 1 saatlik bir teste çıktım. Arabada ses vardı ve böyle değişik yerlerde geliyordu. Sadece 2 yerde çok sıkıştırdılar yoksa trafikte vs. hiç sorun çekmedim. Sıkıştığım yerde de kesiciye kadar bastım. Bu arabada turbo yok. 5 bin deviri geçtim 6 bin devir oldu işte hortum işte bu işte şu cart curt meselesi yok. Bu araba atmosferik. Sen devir çevireceksin ki araba gidecek. Turbolu araç gibi 3 bin devirde tam dolu namluda mermi olmasını bekleyemeyiz
Yüksek devirli kullanma sorun sıkıntı diyenlere kulak asma. Bu aracın mühendisi bu arabaya güvenli olabileceği devirlere göre ayarlayıp kesicisini , rölantisini ayarlamış. 3 bin devirde vites atmak zorunda değilsin. Eğer çevirdiğin devirler araca zarar verseydi bu araba o deviri çeviremezdi. Çünkü araçlar üretilirken Ar-ge çalışmaları , mühendislikleri yapılırken standartlara göre yapılıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Aracın yüksek devirde sadece yakıtı artar bunu da belirteyim. Bu motor o kadar performanslı değil fakat verebileceği en fazla beygiri de yüksek devirlerde veriyor.
Yorumunuz gayet yeterli ve açıklayıcı. Teşekkür ederim emeğinize sağlık.
 
Son düzenleme:

Airpods

80+
Katılım
2 Mart 2021
Mesajlar
46
Dahası  
Reaksiyon skoru
17
İsim
Kerem
Senede 12 bin km yapıyorum genelde
Lpg aslında bazen taktırmayı düşünüyorum bazen de aman dursun zaten gitmiyor diyorum çok arafdayım o konuda
Bende turbosuz araç istemiyorum ama el mahkum ha 1.6 120ps doblomuzu belli bir süre bir hafta 10 gün gibi kullanma imkanı buldum dediğiniz gibi araç iyi kaçıyor hızlanma olsun hızına koruma olsun ama yakıt konusunda da bir o kadar yakıyor maşallah gösterge hiç yerinde sabit kalmıyor
12 bin km yapiyorsaniz ortalamaniz 6 litre olsa 2.5 tl yakar. Lpg takılınca 1.5 tl yakar o araba.
12 bin kmde 12 bin tl kazanç aşağı yukarı 2 bakım veyahut lpg 3 sene sonra çıkarır kendini. Satacaksanız hele hiç düşünmeyin. ancak şu da bi gerçek lpg performans düşürmüyor diyenler 4.0 v8 gibi büyük araçlara geçerli. küçük motoru lpg iyice bitiriyor onu da aklınızda bulundurun. Yerinizide olsam taktırmam.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,018,787
Mesajlar
9,199,922
Üyeler
161,497
Son üye
atesontop
Top Bottom