- Katılım
- 23 Mart 2023
- Mesajlar
- 63
Araç zaten benim bildiğim kadarıyla o motorla yüzde 10 bayırda 2-3k devirde gidemiyor. yüksek devirde gitmek gerekiyor. gidin bir şey olmaz. atmosferik benzinli zaten.
Dizel aracımız var aslında ama egea’yı ben kullanıyorum tabi dizel araçta zaten 4 bin devirin üstüne pek ihtiyaç olmuyor turbo olduğu için.eğer yarin bigün turbo dizel araciniz da olursa 4500-5000 arası kesicileri olur genelde ancak çoğu 4 binden sonra boşa motoru yorar, tavsiyem 4 binde atin performans ihtiyacında.
Bir de her araçta çalıştırdıktan sonra 1 dakika bekleyin, öyle gidip 5-10dk beklemek yarardan çok zarar verir motorun üst ekzantrik grubunda sıkıntılar oluşur. Bekledikten sonra kibarca kullanın yağ sıcaklığı 70 e geldikten sonra basış serbest
senin o arabalardan performans beklememen lazim bu 1.Toyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
Hemde ne yakıyor yüksek devirde bazen hıza ihtiyaç duyduğum atikliğe ihtiyaç duyduğum anlarda yakıt tüketimini resmen gözle görüyorsun ortalam tüketimi o süreçlerde 7.5 8 e yakın görüyorum6kya kadar sorun yok,
Yine de yokuş ve hız haricinde standart devir sürün yoksa çok yakar,
Her aracın HP/devir tork/devir vardır ( Max değer) genelde de bundan 1k devir sonrası sorun yapar.
5k devirde herhangi bir problem olmaz,
Ama mesela dizelinde 1.3 Egea sürekli 4k bile ciddi sorun. Çünkü onda da 2k devir yeterli.
Kamyon gibi düşünün, ne kadar düşük devir o kadar iyi ekonomi.
+ araç atmosferik, mavi ışık sönünce direkt abanabilirsiniz.
Devir hoşunuza gidiyorsa Honda bakın çok rahat 6.6k devir görüyorlar ve 5k dan sonra araç şahlanıyor ( evet city bile 121 HP)
Senede 12 bin km yapıyorum geneldeorası öyle. Senede 10 bin km den az biniyorsanız lpg taktırmayin lpg olmuş 30-35 bin TL yeni nesil motor az yakar zaten motoru yormayin.
Veyahut ben artik turbosuz araç almama kararı verdim 1.9 tdi 130hp superbim var onu da değiştirip 2.0 tdi bi yeni kasa superbe geçeceğim 1 aya inşallah. Performans ve keyfi alinca inanın yakıtı düşünmüyorsunuz. Senede 10 bin km yapıyorum yapmıyorum. 25-30
bin binen biri canlı bir atmosferik lpgli araç almasını öneirrim. Mesela 1.6 132hp toyota motoru
Cvt şanzımanlı araçlarda bu gibi durumlar olması normal. Corolla 1.8 hybrid modeli 1.6 veya 1.5 motorlarına göre daha iyi gidiyor.Toyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
Aracı sıkıştıracağım dersen bakımlarını daha erken yap bence zaten benzinli araçların devir çevirmesi lazım dizeller gibi değiller bizimki 4000 devirde bağırıyor (1.3 mjet)Merhaba arkadaşlar egea 1.4 fire easy kullanmaktayım bazen hıza ihtiyacım olduğu zamanlarda devri 5 bine kadar getiriyorum bu araça zarar verir mi ve bazen bu devirlere getirdiğimde arabadan zırıltı sesi geliyor bu bir sorun teşkil ediyor mu?
Egea da da durum aynı 140 dan sonra zannedersin ferrari kullanıyorsun yada binlik motorsikletToyota ve Honda çok bağırıyor, hele corolla 1.8 hbyrid rezil 140’tan sonra, keza civic de öyle. Bunlara binenler zaten hızdan değil o devir motor sesinden gaza geliyor, Honda city var bende o bile devir 5k+ olunca sanarsın 600lük süper sport ama hem yakıyor hem gitmiyor. ( son sürat olarak)
Yorumunuz gayet yeterli ve açıklayıcı. Teşekkür ederim emeğinize sağlık.Merhabalar.
Bir kaç ay öncesine kadar 1.4 fire egea sürmemiştim. Aynı motorlu farklı araçlar kullandım fakat egea kullanmadım. Geçenlerde yaklaşık 1 saatlik bir teste çıktım. Arabada ses vardı ve böyle değişik yerlerde geliyordu. Sadece 2 yerde çok sıkıştırdılar yoksa trafikte vs. hiç sorun çekmedim. Sıkıştığım yerde de kesiciye kadar bastım. Bu arabada turbo yok. 5 bin deviri geçtim 6 bin devir oldu işte hortum işte bu işte şu cart curt meselesi yok. Bu araba atmosferik. Sen devir çevireceksin ki araba gidecek. Turbolu araç gibi 3 bin devirde tam dolu namluda mermi olmasını bekleyemeyiz
Yüksek devirli kullanma sorun sıkıntı diyenlere kulak asma. Bu aracın mühendisi bu arabaya güvenli olabileceği devirlere göre ayarlayıp kesicisini , rölantisini ayarlamış. 3 bin devirde vites atmak zorunda değilsin. Eğer çevirdiğin devirler araca zarar verseydi bu araba o deviri çeviremezdi. Çünkü araçlar üretilirken Ar-ge çalışmaları , mühendislikleri yapılırken standartlara göre yapılıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Aracın yüksek devirde sadece yakıtı artar bunu da belirteyim. Bu motor o kadar performanslı değil fakat verebileceği en fazla beygiri de yüksek devirlerde veriyor.
12 bin km yapiyorsaniz ortalamaniz 6 litre olsa 2.5 tl yakar. Lpg takılınca 1.5 tl yakar o araba.Senede 12 bin km yapıyorum genelde
Lpg aslında bazen taktırmayı düşünüyorum bazen de aman dursun zaten gitmiyor diyorum çok arafdayım o konuda
Bende turbosuz araç istemiyorum ama el mahkum ha 1.6 120ps doblomuzu belli bir süre bir hafta 10 gün gibi kullanma imkanı buldum dediğiniz gibi araç iyi kaçıyor hızlanma olsun hızına koruma olsun ama yakıt konusunda da bir o kadar yakıyor maşallah gösterge hiç yerinde sabit kalmıyor