Kaan2327
80+
- Katılım
- 26 Ekim 2024
- Mesajlar
- 38
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 16
- İsim
- Kaan Kaya
Şimdi ilk önce konuya neden elektrikli scooter alınmalı olarak başlayayım. 1.si ucuzlar ve pratikler, 2.si taksi veya otobüslerin almayacağı kısa mesafelere gitmenizi sağlar ve evden işe, okuldan eve gibi yerlere çok kolay ulaşım sağlar. 3.su eğer sıklıkla seyahat eden gezmeye çıkan birsiysen bu araç size seçilmiş cihazdır. Sahil kenarları bisiklet yolları gibi yerlerde süper giderler ve çok zevkli araçlardır. Neyse daha da uzatmadan rehbere geçelim.
1- Motor gücü: Şimdi motor gücü yüksek olursa ne olur? Yokuş kavis rampa gibi yerlerden daha hızlı daha kolay çıkar. Malum Türkiye'de hayvan gibi yokuş var o yüzden 500W ve üzeri motor gücüne sahip scooter almanız daha iyi olacaktır. Yokuşlardan daha rahat çıkarsınız.
2- Süspansiyon: Süspansiyon nedir? Çoğu araçlarda kullanılan yerdeki çukur kavis veya bozuk kırık yollarda aracın titremesi sarsılmasını engelleyen daha rahat bir deneyim yapan bir şeydir. Çoğu scooterlarda süspansiyon yoktur ama eğer ben konforlu bir deneyim istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakabilirsiniz. Ayrıca çok fazla titremiyorsunuz kavisten geçmediğiniz sürece. Aslında özel bir methoduda var eğer bacaklarınızı hafif kırarsanız yani çok ufacık bir eğilme yaparsanız scooterin üstündeyken bu sarsılmayı minimuma indirebilirsiniz. Ben full konfor istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakınız (ufak bilgi- eğer lastik ebadı 10 inç olursa birazcık daha konforlu bir deneyim yakalayabilirsiniz).
3-Hız: Kanunlardan dolayı 25 km/h hız limiti var, gidip de 30 km/h'ye falan çıkabilen scooter alıp trafik polisin veya denetimli yerlerde 25 km/h'nin üzerine çıkarsanız ceza yersiniz. Bütün sorumluluk sizde. Bulduğunuz model çok güzelse fakat 25'ten fazla gidiyorsa mümkün oldukça 25'te tutmaya çalışın hızı. Zaten çoğu model 25 ile gidiyor.
4- Taşıma kapasitesi: Çoğu model 100 kiloya kadar taşıyabiliyor. Yine de bu 100 kilo limitin aşarsanız cihaz patlamaz ama zor gider. Mesela yokuşları zor çıkabilir, bataryayı daha çok yiyebilir. Ben bununla markete gider, poşetleri bunun bir kısmına asarım falan derseniz ve kilonuzda fazlaysa o ağır poşetler sıkıntı çıkartabilir. Bazı üst modellerde 120 kilo hatta 150 kiloya kadar taşıma kapasitesi olabiliyor.
5-Menzil: Şimdi bu menzil olayı kandırmacalı olabiliyor. Mesela 30 km menzil vaadini sunan scooter aldıktan sonra sürerken en fazla 25 yapabiliyor, yani dikkat edin.
6- Ekstra özellikler: Şimdi bu ekstra özellik dediğimiz olay nedir? Bazıların şu bindiğimiz yerin kenarlarında ışıklar oluyor, akşamları veya geceleri arabalara kendini belli ediyor veya şifre özelliği oluyor. Açınca şifre istiyor, hırsızlara karşı önlem oluyor. Bazıların frenleri disk fren oluyor (bu konuya birazdan geleceğim önemli), bazıların elektronik. Yani bunlar opsiyonel özellikler isteyen bu belirli modellere bakabilir.
7-Elektronik Fren: Şimdi neden buna ayrı bir başlık açtım derseniz demeyin önemli bir şey çünkü. Bazı scooterlarda elektronik fren olabiliyor ve bu ne işe yarıyor biliyor musunuz? Fren basarken batarya saveliyor, yokuş aşağı giderken frenlere basılı tutuyorsun yokuş aşağı kendisi gittiği için ve frene bastığın için motor duruyor ve batarya saveliyor. Yolda giderken batarya bitmek üzereyse yokuş aşağı gidin, frenlere basın resmen batarya saveliyor.
8-Ağırlık: Ortalama bir scooter 20 kilo ağırlıklarında olur, bazı hafif modeller 15 kilo olabiliyor. Eğer güçlü birsiyseniz büyük ihtimal çoğu scooteri taşırsınız.
-Su Koruması: Bunun için fotoğraf koydum ona bakabilirsiniz.
-İlk defa sürenler için tavsiyeler: İlk defa sürmeden önce yolların kenarlarından gidiniz ve kaldırımlarda olabildikçe uzak durun. Eğer martı, tag gibi scooterlar çevrenizde varsa onları kiralayıp biraz deneyim elde edebilirsiniz. Denge kurma, alıştırma gibi şeyleri onun üzerinde yapın ve scooterinizi alın yokuş aşağı giderken tabii ki de frenlere basılı tutun.
Evet çok şükür ki bitti, görüyorsunuz ki (şu an için) en kapsamlı scooter rehberiydi.
1- Motor gücü: Şimdi motor gücü yüksek olursa ne olur? Yokuş kavis rampa gibi yerlerden daha hızlı daha kolay çıkar. Malum Türkiye'de hayvan gibi yokuş var o yüzden 500W ve üzeri motor gücüne sahip scooter almanız daha iyi olacaktır. Yokuşlardan daha rahat çıkarsınız.
2- Süspansiyon: Süspansiyon nedir? Çoğu araçlarda kullanılan yerdeki çukur kavis veya bozuk kırık yollarda aracın titremesi sarsılmasını engelleyen daha rahat bir deneyim yapan bir şeydir. Çoğu scooterlarda süspansiyon yoktur ama eğer ben konforlu bir deneyim istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakabilirsiniz. Ayrıca çok fazla titremiyorsunuz kavisten geçmediğiniz sürece. Aslında özel bir methoduda var eğer bacaklarınızı hafif kırarsanız yani çok ufacık bir eğilme yaparsanız scooterin üstündeyken bu sarsılmayı minimuma indirebilirsiniz. Ben full konfor istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakınız (ufak bilgi- eğer lastik ebadı 10 inç olursa birazcık daha konforlu bir deneyim yakalayabilirsiniz).
3-Hız: Kanunlardan dolayı 25 km/h hız limiti var, gidip de 30 km/h'ye falan çıkabilen scooter alıp trafik polisin veya denetimli yerlerde 25 km/h'nin üzerine çıkarsanız ceza yersiniz. Bütün sorumluluk sizde. Bulduğunuz model çok güzelse fakat 25'ten fazla gidiyorsa mümkün oldukça 25'te tutmaya çalışın hızı. Zaten çoğu model 25 ile gidiyor.
4- Taşıma kapasitesi: Çoğu model 100 kiloya kadar taşıyabiliyor. Yine de bu 100 kilo limitin aşarsanız cihaz patlamaz ama zor gider. Mesela yokuşları zor çıkabilir, bataryayı daha çok yiyebilir. Ben bununla markete gider, poşetleri bunun bir kısmına asarım falan derseniz ve kilonuzda fazlaysa o ağır poşetler sıkıntı çıkartabilir. Bazı üst modellerde 120 kilo hatta 150 kiloya kadar taşıma kapasitesi olabiliyor.
5-Menzil: Şimdi bu menzil olayı kandırmacalı olabiliyor. Mesela 30 km menzil vaadini sunan scooter aldıktan sonra sürerken en fazla 25 yapabiliyor, yani dikkat edin.
6- Ekstra özellikler: Şimdi bu ekstra özellik dediğimiz olay nedir? Bazıların şu bindiğimiz yerin kenarlarında ışıklar oluyor, akşamları veya geceleri arabalara kendini belli ediyor veya şifre özelliği oluyor. Açınca şifre istiyor, hırsızlara karşı önlem oluyor. Bazıların frenleri disk fren oluyor (bu konuya birazdan geleceğim önemli), bazıların elektronik. Yani bunlar opsiyonel özellikler isteyen bu belirli modellere bakabilir.
7-Elektronik Fren: Şimdi neden buna ayrı bir başlık açtım derseniz demeyin önemli bir şey çünkü. Bazı scooterlarda elektronik fren olabiliyor ve bu ne işe yarıyor biliyor musunuz? Fren basarken batarya saveliyor, yokuş aşağı giderken frenlere basılı tutuyorsun yokuş aşağı kendisi gittiği için ve frene bastığın için motor duruyor ve batarya saveliyor. Yolda giderken batarya bitmek üzereyse yokuş aşağı gidin, frenlere basın resmen batarya saveliyor.
8-Ağırlık: Ortalama bir scooter 20 kilo ağırlıklarında olur, bazı hafif modeller 15 kilo olabiliyor. Eğer güçlü birsiyseniz büyük ihtimal çoğu scooteri taşırsınız.
-Su Koruması: Bunun için fotoğraf koydum ona bakabilirsiniz.
-İlk defa sürenler için tavsiyeler: İlk defa sürmeden önce yolların kenarlarından gidiniz ve kaldırımlarda olabildikçe uzak durun. Eğer martı, tag gibi scooterlar çevrenizde varsa onları kiralayıp biraz deneyim elde edebilirsiniz. Denge kurma, alıştırma gibi şeyleri onun üzerinde yapın ve scooterinizi alın yokuş aşağı giderken tabii ki de frenlere basılı tutun.
Evet çok şükür ki bitti, görüyorsunuz ki (şu an için) en kapsamlı scooter rehberiydi.