Neler Yeni

Elektrikli Scooter Rehberi

Kaan2327

80+
Katılım
26 Ekim 2024
Mesajlar
38
Dahası  
Reaksiyon skoru
16
İsim
Kaan Kaya
Şimdi ilk önce konuya neden elektrikli scooter alınmalı olarak başlayayım. 1.si ucuzlar ve pratikler, 2.si taksi veya otobüslerin almayacağı kısa mesafelere gitmenizi sağlar ve evden işe, okuldan eve gibi yerlere çok kolay ulaşım sağlar. 3.su eğer sıklıkla seyahat eden gezmeye çıkan birsiysen bu araç size seçilmiş cihazdır. Sahil kenarları bisiklet yolları gibi yerlerde süper giderler ve çok zevkli araçlardır. Neyse daha da uzatmadan rehbere geçelim.

1- Motor gücü: Şimdi motor gücü yüksek olursa ne olur? Yokuş kavis rampa gibi yerlerden daha hızlı daha kolay çıkar. Malum Türkiye'de hayvan gibi yokuş var o yüzden 500W ve üzeri motor gücüne sahip scooter almanız daha iyi olacaktır. Yokuşlardan daha rahat çıkarsınız.

2- Süspansiyon: Süspansiyon nedir? Çoğu araçlarda kullanılan yerdeki çukur kavis veya bozuk kırık yollarda aracın titremesi sarsılmasını engelleyen daha rahat bir deneyim yapan bir şeydir. Çoğu scooterlarda süspansiyon yoktur ama eğer ben konforlu bir deneyim istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakabilirsiniz. Ayrıca çok fazla titremiyorsunuz kavisten geçmediğiniz sürece. Aslında özel bir methoduda var eğer bacaklarınızı hafif kırarsanız yani çok ufacık bir eğilme yaparsanız scooterin üstündeyken bu sarsılmayı minimuma indirebilirsiniz. Ben full konfor istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakınız (ufak bilgi- eğer lastik ebadı 10 inç olursa birazcık daha konforlu bir deneyim yakalayabilirsiniz).

3-Hız: Kanunlardan dolayı 25 km/h hız limiti var, gidip de 30 km/h'ye falan çıkabilen scooter alıp trafik polisin veya denetimli yerlerde 25 km/h'nin üzerine çıkarsanız ceza yersiniz. Bütün sorumluluk sizde. Bulduğunuz model çok güzelse fakat 25'ten fazla gidiyorsa mümkün oldukça 25'te tutmaya çalışın hızı. Zaten çoğu model 25 ile gidiyor.

4- Taşıma kapasitesi: Çoğu model 100 kiloya kadar taşıyabiliyor. Yine de bu 100 kilo limitin aşarsanız cihaz patlamaz ama zor gider. Mesela yokuşları zor çıkabilir, bataryayı daha çok yiyebilir. Ben bununla markete gider, poşetleri bunun bir kısmına asarım falan derseniz ve kilonuzda fazlaysa o ağır poşetler sıkıntı çıkartabilir. Bazı üst modellerde 120 kilo hatta 150 kiloya kadar taşıma kapasitesi olabiliyor.

5-Menzil: Şimdi bu menzil olayı kandırmacalı olabiliyor. Mesela 30 km menzil vaadini sunan scooter aldıktan sonra sürerken en fazla 25 yapabiliyor, yani dikkat edin.

6- Ekstra özellikler: Şimdi bu ekstra özellik dediğimiz olay nedir? Bazıların şu bindiğimiz yerin kenarlarında ışıklar oluyor, akşamları veya geceleri arabalara kendini belli ediyor veya şifre özelliği oluyor. Açınca şifre istiyor, hırsızlara karşı önlem oluyor. Bazıların frenleri disk fren oluyor (bu konuya birazdan geleceğim önemli), bazıların elektronik. Yani bunlar opsiyonel özellikler isteyen bu belirli modellere bakabilir.

7-Elektronik Fren: Şimdi neden buna ayrı bir başlık açtım derseniz demeyin önemli bir şey çünkü. Bazı scooterlarda elektronik fren olabiliyor ve bu ne işe yarıyor biliyor musunuz? Fren basarken batarya saveliyor, yokuş aşağı giderken frenlere basılı tutuyorsun yokuş aşağı kendisi gittiği için ve frene bastığın için motor duruyor ve batarya saveliyor. Yolda giderken batarya bitmek üzereyse yokuş aşağı gidin, frenlere basın resmen batarya saveliyor.

8-Ağırlık: Ortalama bir scooter 20 kilo ağırlıklarında olur, bazı hafif modeller 15 kilo olabiliyor. Eğer güçlü birsiyseniz büyük ihtimal çoğu scooteri taşırsınız.

-Su Koruması: Bunun için fotoğraf koydum ona bakabilirsiniz.

-İlk defa sürenler için tavsiyeler: İlk defa sürmeden önce yolların kenarlarından gidiniz ve kaldırımlarda olabildikçe uzak durun. Eğer martı, tag gibi scooterlar çevrenizde varsa onları kiralayıp biraz deneyim elde edebilirsiniz. Denge kurma, alıştırma gibi şeyleri onun üzerinde yapın ve scooterinizi alın yokuş aşağı giderken tabii ki de frenlere basılı tutun.

Evet çok şükür ki bitti, görüyorsunuz ki (şu an için) en kapsamlı scooter rehberiydi.
 

Ekler

  • Ekran görüntüsü 2024-10-12 132736.jpg
    Ekran görüntüsü 2024-10-12 132736.jpg
    29.7 KB · Hit: 25

meedo

80+ Bronze
Katılım
28 Nisan 2024
Mesajlar
734
Dahası  
Reaksiyon skoru
238
Yaş
20
İsim
Heisenberg
Şimdi ilk önce konuya neden elektrikli scooter alınmalı olarak başlayayım. 1.si ucuzlar ve pratikler, 2.si taksi veya otobüslerin almayacağı kısa mesafelere gitmenizi sağlar ve evden işe, okuldan eve gibi yerlere çok kolay ulaşım sağlar. 3.su eğer sıklıkla seyahat eden gezmeye çıkan birsiysen bu araç size seçilmiş cihazdır. Sahil kenarları bisiklet yolları gibi yerlerde süper giderler ve çok zevkli araçlardır. Neyse daha da uzatmadan rehbere geçelim.

1- Motor gücü: Şimdi motor gücü yüksek olursa ne olur? Yokuş kavis rampa gibi yerlerden daha hızlı daha kolay çıkar. Malum Türkiye'de hayvan gibi yokuş var o yüzden 500W ve üzeri motor gücüne sahip scooter almanız daha iyi olacaktır. Yokuşlardan daha rahat çıkarsınız.

2- Süspansiyon: Süspansiyon nedir? Çoğu araçlarda kullanılan yerdeki çukur kavis veya bozuk kırık yollarda aracın titremesi sarsılmasını engelleyen daha rahat bir deneyim yapan bir şeydir. Çoğu scooterlarda süspansiyon yoktur ama eğer ben konforlu bir deneyim istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakabilirsiniz. Ayrıca çok fazla titremiyorsunuz kavisten geçmediğiniz sürece. Aslında özel bir methoduda var eğer bacaklarınızı hafif kırarsanız yani çok ufacık bir eğilme yaparsanız scooterin üstündeyken bu sarsılmayı minimuma indirebilirsiniz. Ben full konfor istiyorum derseniz süspansiyonlu modellere bakınız (ufak bilgi- eğer lastik ebadı 10 inç olursa birazcık daha konforlu bir deneyim yakalayabilirsiniz).

3-Hız: Kanunlardan dolayı 25 km/h hız limiti var, gidip de 30 km/h'ye falan çıkabilen scooter alıp trafik polisin veya denetimli yerlerde 25 km/h'nin üzerine çıkarsanız ceza yersiniz. Bütün sorumluluk sizde. Bulduğunuz model çok güzelse fakat 25'ten fazla gidiyorsa mümkün oldukça 25'te tutmaya çalışın hızı. Zaten çoğu model 25 ile gidiyor.

4- Taşıma kapasitesi: Çoğu model 100 kiloya kadar taşıyabiliyor. Yine de bu 100 kilo limitin aşarsanız cihaz patlamaz ama zor gider. Mesela yokuşları zor çıkabilir, bataryayı daha çok yiyebilir. Ben bununla markete gider, poşetleri bunun bir kısmına asarım falan derseniz ve kilonuzda fazlaysa o ağır poşetler sıkıntı çıkartabilir. Bazı üst modellerde 120 kilo hatta 150 kiloya kadar taşıma kapasitesi olabiliyor.

5-Menzil: Şimdi bu menzil olayı kandırmacalı olabiliyor. Mesela 30 km menzil vaadini sunan scooter aldıktan sonra sürerken en fazla 25 yapabiliyor, yani dikkat edin.

6- Ekstra özellikler: Şimdi bu ekstra özellik dediğimiz olay nedir? Bazıların şu bindiğimiz yerin kenarlarında ışıklar oluyor, akşamları veya geceleri arabalara kendini belli ediyor veya şifre özelliği oluyor. Açınca şifre istiyor, hırsızlara karşı önlem oluyor. Bazıların frenleri disk fren oluyor (bu konuya birazdan geleceğim önemli), bazıların elektronik. Yani bunlar opsiyonel özellikler isteyen bu belirli modellere bakabilir.

7-Elektronik Fren: Şimdi neden buna ayrı bir başlık açtım derseniz demeyin önemli bir şey çünkü. Bazı scooterlarda elektronik fren olabiliyor ve bu ne işe yarıyor biliyor musunuz? Fren basarken batarya saveliyor, yokuş aşağı giderken frenlere basılı tutuyorsun yokuş aşağı kendisi gittiği için ve frene bastığın için motor duruyor ve batarya saveliyor. Yolda giderken batarya bitmek üzereyse yokuş aşağı gidin, frenlere basın resmen batarya saveliyor.

8-Ağırlık: Ortalama bir scooter 20 kilo ağırlıklarında olur, bazı hafif modeller 15 kilo olabiliyor. Eğer güçlü birsiyseniz büyük ihtimal çoğu scooteri taşırsınız.

-Su Koruması: Bunun için fotoğraf koydum ona bakabilirsiniz.

-İlk defa sürenler için tavsiyeler: İlk defa sürmeden önce yolların kenarlarından gidiniz ve kaldırımlarda olabildikçe uzak durun. Eğer martı, tag gibi scooterlar çevrenizde varsa onları kiralayıp biraz deneyim elde edebilirsiniz. Denge kurma, alıştırma gibi şeyleri onun üzerinde yapın ve scooterinizi alın yokuş aşağı giderken tabii ki de frenlere basılı tutun.

Evet çok şükür ki bitti, görüyorsunuz ki (şu an için) en kapsamlı scooter rehberiydi.
Metrobüse giderken ve kampüs içinde kullanmak için düşünüyorum ama hafif bir model istiyorum. Öneriniz var mıdır, uygun bütçe dostu.
 

Kaan2327

80+
Katılım
26 Ekim 2024
Mesajlar
38
Dahası  
Reaksiyon skoru
16
İsim
Kaan Kaya
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
Metrobüse giderken ve kampüs içinde kullanmak için düşünüyorum ama hafif bir model istiyorum. Öneriniz var mıdır, uygun bütçe dostu.
https://www.epey.com/elektrikli-scooter/xiaomi-himo-l2.html#yorumlar bunu önerebilirim 350W Motor güçü var eh işte çok dik yokuşları çıkmaz ama düz yolda ve biraz dik yokuşlarda üzmez 100 kilo taşıma kapasitesi var kilon 100 değilse sıkıntı çıkartmaz süspansiyon yok, şarj olma süresi 5 saat.
 

meedo

80+ Bronze
Katılım
28 Nisan 2024
Mesajlar
734
Dahası  
Reaksiyon skoru
238
Yaş
20
İsim
Heisenberg

XWise

80+
Katılım
22 Haziran 2020
Mesajlar
5
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Gökhan Şen
https://www.epey.com/elektrikli-scooter/xiaomi-himo-l2.html#yorumlar bunu önerebilirim 350W Motor güçü var eh işte çok dik yokuşları çıkmaz ama düz yolda ve biraz dik yokuşlarda üzmez 100 kilo taşıma kapasitesi var kilon 100 değilse sıkıntı çıkartmaz süspansiyon yok, şarj olma süresi 5 saat.
Merhaba hocam ben biraz dik yokuşlu bir yerde oturuyorum, aslında evimin çevresi 3 4 tane yüksek yokuşla çevrili onun dışında bazı yerler harici pek yokuş yok normal izmir malum. Haftada 1-2 kere işe gidip gelmek için, arada bir markete falan gitmek için yokuş çıkabilecek güçlü biraz hızlı bir scooter lazım diyebilirim. İşe git gel toplam 20-25km yapıyor. 30-40K bandında önerebileceğiniz bir model var mıdır? E-Bike vs. de olabilir farketmez.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,297
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,453
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
hocam düşünceniz iyi evet de türkiyede çok güvenli değil maalesef hele motorlara hala düşman gözüyle bakan sürücülerin yanında scooterlar daha tehlikeli ufak bi dengesizlikte düşülebileceğinden dolayı.
arkadaşım sırf bu yüzden scooterini satıp motor aldı.
 

Whoose11

80+
Katılım
28 Eylül 2024
Mesajlar
205
Dahası  
Reaksiyon skoru
101
İsim
Osman
hocam düşünceniz iyi evet de türkiyede çok güvenli değil maalesef hele motorlara hala düşman gözüyle bakan sürücülerin yanında scooterlar daha tehlikeli ufak bi dengesizlikte düşebilineceğinden dolayı.
arkadaşım sırf bu yüzden scooterini satıp motor aldı.
Katılıyorum. Buna ek olarak çoğu scooter kullanıcısı ehliyete sahip olmayı bırakın trafik adabına dair bir şey bilmediği için hem kendisini hem de çevresindeki HER ŞEYİ tehlikeye atabiliyor. Motorsikletler en azından nispeten daha belli oluyor ve kullanmak için trafik adabı eğitimi alınıyor.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,297
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,453
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Katılıyorum. Buna ek olarak çoğu scooter kullanıcısı ehliyete sahip olmayı bırakın trafik adabına dair bir şey bilmediği için hem kendisini hem de çevresindeki HER ŞEYİ tehlikeye atabiliyor. Motorsikletler en azından nispeten daha belli oluyor ve kullanmak için trafik adabı eğitimi alınıyor.
motorda gaz koluna hakimsen birde dengede durabiliyorsan (Scooterlar özelinde konuşuyorum) rahat sürüyorsun trafik adabı zamanla oluşabilecek bir şey
Zafer akçay hocamı izleyip trafik kültürüyle ilgili biraz daha bilgiye sahip olabilirler ben kendimi öyle öyle geliştirmeye bakıyorum.
 

XWise

80+
Katılım
22 Haziran 2020
Mesajlar
5
Dahası  
Reaksiyon skoru
2
İsim
Gökhan Şen
Katılıyorum. Buna ek olarak çoğu scooter kullanıcısı ehliyete sahip olmayı bırakın trafik adabına dair bir şey bilmediği için hem kendisini hem de çevresindeki HER ŞEYİ tehlikeye atabiliyor. Motorsikletler en azından nispeten daha belli oluyor ve kullanmak için trafik adabı eğitimi alınıyor.
Para yok. Yani en kısa açıklaması bu. Borçlar var, daha kötü günler yaklaşıyor ve biz zaten kötü durumdayız. İşe gitmek için 3 vesait kullanmam gerek. Başka işlerim de oluyor, bir şeyler almam gerekebiliyor ve araç olmayınca çok zor şeyler bunlar. 5 kilometre bile olsa aranda bazen gidemiyorsun altında araç yok diye. Motordesen sadece motor 50 60k alır pet şişeden değilse motor, üstüne kask, eldiven, kıyafet, kasko, sigorta, ehliyet sınavı, ehliyet kursu, benzini derken zaten 100 bin masraf çıkıyor.
 

Whoose11

80+
Katılım
28 Eylül 2024
Mesajlar
205
Dahası  
Reaksiyon skoru
101
İsim
Osman
motorda gaz koluna hakimsen birde dengede durabiliyorsan (Scooterlar özelinde konuşuyorum) rahat sürüyorsun trafik adabı zamanla oluşabilecek bir şey
Zafer akçay hocamı izleyip trafik kültürüyle ilgili biraz daha bilgiye sahip olabilirler ben kendimi öyle öyle geliştirmeye bakıyorum.
Yani evet orası öyle tabii. Motosikletlerin cinslerine göre farklılık gösteriyor ama scooterlardaki elektrik motoru torku gerçekten tehlike oluşturabilecek seviyelerde olabiliyor. Dediğiniz gibi motosiklette kontrol daha olası.

Trafik adabından kast ettiğim daha genel. Teorik bilgiye sahip olmasa bile kullandığı aracın farkına varması ve diğer sürücülerin ve yayaların kendisini fark etmesine ve nasıl davranması gerektiğini bilmesi bence zamanla oluşabilecek bir şey olmamalı. Tek perspektiften bakmıyorum aynı şey diğer trafik bileşenleri için de geçerli.
İkilemlerde hangi çözüme gidecek durumu tabii ki zamanla oluşabilecek bir olgu.

Zafer Akçay inanılmaz bir velinimet. Kimse kimseye çok rahat ve ücretsiz şekilde ileri sürüşe dair bilgi vermez.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Para yok. Yani en kısa açıklaması bu. Borçlar var, daha kötü günler yaklaşıyor ve biz zaten kötü durumdayız. İşe gitmek için 3 vesait kullanmam gerek. Başka işlerim de oluyor, bir şeyler almam gerekebiliyor ve araç olmayınca çok zor şeyler bunlar. 5 kilometre bile olsa aranda bazen gidemiyorsun altında araç yok diye. Motordesen sadece motor 50 60k alır pet şişeden değilse motor, üstüne kask, eldiven, kıyafet, kasko, sigorta, ehliyet sınavı, ehliyet kursu, benzini derken zaten 100 bin masraf çıkıyor.
Para durumu benim bahsettiğim yorumla ilgisiz. Uzaktan yakından alakası yok. Trafik adabından bahsediyorum zaten. Kendi varlığını ve etrafındakileri düşünmüyorsan kendin de başkaları da tehlikede diyorum. Otobanda sürüş yapan, dikkatsiz bir şekilde sokaklardan atlayan ve kaldırmları-yürüyüş güzergahlarını rota olarak belirleyen kullanıcılardan bahsediyorum. Bunun gibi binimum örnek var yazmama da gerek yok. Aynı şey yayadan tutun tonaj tonaj iş makineleri için de geçerli. Konun parayla alakası sıfır.
 

Necromancerr

80+ Platinum
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
10,297
En İyi Cevap
1
Dahası  
Reaksiyon skoru
5,453
Konum
Night City
İsim
Emre
Discord
necromancerr
Para yok. Yani en kısa açıklaması bu. Borçlar var, daha kötü günler yaklaşıyor ve biz zaten kötü durumdayız. İşe gitmek için 3 vesait kullanmam gerek. Başka işlerim de oluyor, bir şeyler almam gerekebiliyor ve araç olmayınca çok zor şeyler bunlar. 5 kilometre bile olsa aranda bazen gidemiyorsun altında araç yok diye. Motordesen sadece motor 50 60k alır pet şişeden değilse motor, üstüne kask, eldiven, kıyafet, kasko, sigorta, ehliyet sınavı, ehliyet kursu, benzini derken zaten 100 bin masraf çıkıyor.
valla hocam ben 20k ya aldım 50 lik scooter b ehliyet sürebiliyor türkiyede 18'e giren nerdeyse her erkek zaten ehliyet alıyor.
ki taş çatlasın 35 k ya temiz motor bulursunuz (0 olmasada temiz bulunuyor bi abim 2021 model x line 50 yi aldı 35k ya 3000 km de)
ki gücü daha kontrol edilebilir 50 lik scooterların elektrikli olmadığından zaten bi gecikme oluyor motorda scooterlara kıyasla
kullanacak kişi direk gaz kolunu sonuna kadar çekmezse tertemiz sürer ki 80 lik çevrilmemiş alırsa en fazla 40-45 görüyor 80 liklerde 50-60 arası genelde (gerçi benimki biraz ciğerli düz yolda 70 görmüşlüğüm var)
 
Katılım
21 Şubat 2024
Mesajlar
119
Dahası  
Reaksiyon skoru
79
İsim
abbas
Süspansiyonsuz sakın almayın ya da alırsanız taktırın özellikle istanbul için diyorum yolları çok berbat
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,028,649
Mesajlar
9,276,814
Üyeler
163,029
Son üye
Formst
Top Bottom