Neler Yeni

Fps yüksek ama kasıyomış gibi gözüküyo

Katılım
14 Ocak 2025
Mesajlar
101
Dahası  
Reaksiyon skoru
35
İsim
Serhat Aydın
Fps sabitlememe rağmen aynı 2k da aynı 1080de aynı 4kda aynı nasıl çözebilirim
hocam o dün bendede oldu monitör 60 hz e düşmüş görüntü ayarlarından düzelttim bak istersen bi
 

Shiroo

80+
Katılım
12 Mart 2023
Mesajlar
262
Dahası  
Reaksiyon skoru
98
İsim
Ozan
İlgilendiği Kategoriler
Yazılım, Donanım.
1080p çekince hz değiştirme aktif oluyor ben amd driverinde özellik ile 2k ve 4k açıyorum o zaman değiştirilmiyor
Mesaj otomatik birleştirildi:


Afmf2 açık değil sistem rx 6800 ryzen 5 7500f birbirini destekler oyunda direk 75e sabitledim 80 90a sabitlemeyi göremedim ayrıca dün başladı böyle olmaya
benim sabitleme dediğim amd ayarlarında bir sabitleme var onu seçerseniz tüm tam ekran olan oyunlarda o fpsye sabitleyecektir.

ayrıca açıksa varsayılan her amd sürücüsü güncellendiğinde bozulup tekrar 60a sabitliyor
1737538035889.png
 

MrCodeX

80+ Silver
Katılım
31 Mayıs 2020
Mesajlar
4,516
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,273
İsim
Sinan Aba
Rdr 2
Mesaj otomatik birleştirildi:


Denemedim
Yenileme hızı 75hz de kalmış monitörün 144hz üstü vs ise kasıyormuş gibi gelmesi normal.

Ek olarak monitörde freesync desteği varsa kapatıp dene
 

DeveloperRedneck

80+ Silver
Katılım
13 Temmuz 2021
Mesajlar
2,951
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,504
İsim
Kürşat

Charlster

80+ Bronze
Katılım
12 Eylül 2022
Mesajlar
652
Dahası  
Reaksiyon skoru
319
İsim
Cihan Karagöz
bende fare 8k hz olduğundan yaşamıştım böyle bişeyler
 

Shiroo

80+
Katılım
12 Mart 2023
Mesajlar
262
Dahası  
Reaksiyon skoru
98
İsim
Ozan
İlgilendiği Kategoriler
Yazılım, Donanım.

DeveloperRedneck

80+ Silver
Katılım
13 Temmuz 2021
Mesajlar
2,951
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,504
İsim
Kürşat
daha detaylı hatayı düzeltirseniz daha iyi olur. Söylemediğiniz için bilemeyeceğim fakat Gecikmenin düşmesinden mi bahsediyorsunuz?
Yazıyodum sonra üşendim demek istediğim şeyleri chat'e yazdırttım

Gecikmenin Düşmesi (Low Latency):
VSYNC kapalıyken, GPU kareyi hazırlar hazırlamaz ekrana gönderir. Bu da çerçeve yenilenmesini beklemek zorunda kalınmadığı için daha düşük gecikme sağlar. Özellikle rekabetçi oyunlarda düşük gecikme, daha hızlı tepki süresi anlamına gelir.

Frame’lerin Parça Parça Görünmesi:
GPU’nun ürettiği fps (kare hızı), ekranın yenileme hızından (Hz) yüksek olduğunda, çerçeveler birbiriyle örtüşmeye başlar. Bu, bir çerçevenin tam gösterilmeden diğerinin gelmesiyle, ekranın farklı yerlerinde farklı çerçeve parçalarının görülmesi anlamına gelir. Bu durum:

Görsellerin hızlıca ekrana yüklenmesini sağladığı için akıcı bir deneyim sunar.
Ancak fps, yenileme hızından çok daha yüksekse, birden fazla çerçeve arasındaki fark belirgin hale gelir.
Tearing (Yırtılma):

Eğer fps ile Hz arasındaki fark çok büyürse, insan gözü bu çerçeve geçişlerini algılayabilir. Bu, ekranın farklı bölgelerinde farklı çerçevelerin birleştirildiği yırtılma efektini (tearing) oluşturur.
Bu durum özellikle hızlı hareket içeren sahnelerde rahatsız edici olabilir.
 
Top Bottom