daha detaylı hatayı düzeltirseniz daha iyi olur. Söylemediğiniz için bilemeyeceğim fakat Gecikmenin düşmesinden mi bahsediyorsunuz?
Yazıyodum sonra üşendim demek istediğim şeyleri chat'e yazdırttım
Gecikmenin Düşmesi (Low Latency):
VSYNC kapalıyken, GPU kareyi hazırlar hazırlamaz ekrana gönderir. Bu da çerçeve yenilenmesini beklemek zorunda kalınmadığı için daha düşük gecikme sağlar. Özellikle rekabetçi oyunlarda düşük gecikme, daha hızlı tepki süresi anlamına gelir.
Frame’lerin Parça Parça Görünmesi:
GPU’nun ürettiği fps (kare hızı), ekranın yenileme hızından (Hz) yüksek olduğunda, çerçeveler birbiriyle örtüşmeye başlar. Bu, bir çerçevenin tam gösterilmeden diğerinin gelmesiyle, ekranın farklı yerlerinde farklı çerçeve parçalarının görülmesi anlamına gelir. Bu durum:
Görsellerin hızlıca ekrana yüklenmesini sağladığı için akıcı bir deneyim sunar.
Ancak fps, yenileme hızından çok daha yüksekse, birden fazla çerçeve arasındaki fark belirgin hale gelir.
Tearing (Yırtılma):
Eğer fps ile Hz arasındaki fark çok büyürse, insan gözü bu çerçeve geçişlerini algılayabilir. Bu, ekranın farklı bölgelerinde farklı çerçevelerin birleştirildiği yırtılma efektini (tearing) oluşturur.
Bu durum özellikle hızlı hareket içeren sahnelerde rahatsız edici olabilir.