Gerçekten verimli ders ÇALIŞMIYORSUN!

Katılım
3 Nisan 2025
Mesajlar
8
Reaksiyon skoru
2
Herkese merhaba. Bugüne kadar "ders çalışma" başlığı altında edindiğim bilgileri sentezleyip YAPILMASI gereken şeyleri özetleyeceğim. Fazla uzatmadan başlamak istiyorum. (NOT: Herkesin bildiği şeylerden bahsetmeyeceğim. Örneğin : Ders çalışırken başka şeylerle uğraşmamak.)





Önce basitçe "ÖĞRENMEK" nedir buna bakalım (Merak etme aşırı bilgi yok). Bir şeyi öğrenmek için efor sarf etmemiz lazım. Bu ilk kural. Aksi takdirde PASİF ÖĞRENME yapmış oluruz ve bu isteyeceğimiz bir şey değil. Bizim AKTİF bir şekilde öğrenmemiz lazım. İşte burda birkaç yardımcı teknik devreye giriyor. Bunlara daha sonra değineceğim zaten. Şimdi ikinci kurala gelelim: Önceki bilgilerle yenisini bağlamak. Aslında öğrenme dediğimiz şey bu temele bağlı. Toplama işlemini bilmeden çıkartma işlemi, çarpma işlemini bilmeden bölme işlemi anlamsızdır. Önce toplama öğreniriz sonra çıkartmayı. Sonra çarpmayı öğreniriz daha sonra bölmeyi. Bilgiler kar topu gibi birbirine bağlana bağlana gelmeli. Burda sadece bunlardan bahsedeceğim. Daha fazla detaya gerek yok ki bizim işimize bu kadarı yarayacak. Şimdi yardımcı tekniklerden bahsetmek istiyorum. Bunları sırasıyla uygularsan ekstra verim alırsın





1-) Şema oluşturmak: Pre-study yani öğrenme öncesinde yapabileceğin en iyi şey bu ayrıca uzun sürmüyor. Yeni bir konuyu öğrenmeden önce sana tavsiyem yeni çıkan "MEBİ Konu Özetli Kitapları" kaynaklarından o konuyu bul ve çok serice göz at. Ne olduklarını anlaman zorunlu değil. Bu ders öncesi işlem sonuçta. Amaçladığımız şey bir ZEMİN oluşturmak. Yukarıda da dediğim gibi "Daha önce bildiğimiz şeylerle yeni bilgileri bağlamak aslında öğrenmenin temelidir." Böylece yeni edineceğimiz bilgilerin havada kalmasını engellemiş oluruz.





2-) Pareto Kuralı (80/20 Kuralı): İnanılmaz zaman tasarrufu sağlayan yöntem (Genel olarak vereceğim tüm yöntemler böyle ama
s6.gif
) Bu prensip şuna dayanır: Bir konudaki başarımın %80'i , konuların %20'sine bağlıdır. Bunu günlük hayatta her şeye bağlayabiliriz. Bu da bizi konunun özüne indirecek. İhtiyacımız olan ChatGPT'ye herhangi bi konu hakkında bu kuralı uygulamasını istemek. Bu kadar. Atıyorum fizikten Çembersel Hareketi ele alalım. ChatGPT'den bunu bizim için 12. sınıf müfredatına göre Pareto Kuralını uygulamasını isteyebiliriz. Bu kural hakkında daha fazla detayı araştırarak bulabilirsiniz.



3-) Soru Çöz: Şimdi diyeceksin "Ne alaka daha konuyu tam anlamıyla öğrenmedim ki." Çok haklısın öncelikle ama bu da öğrenmeyi hızlandırmak için bir yöntem. Daha önceden Şema Oluşturmuştuk (1.Madde) Yani soruya dımdızlak dalmıyoruz merak etme. Çok çok az da olsa bilgin var. En azından 5-7 soru civarı çözmeye çalış ve video çözümünü dinle. Video çözümleri aslında özbeöz konu anlatımlarıdır. Bu kısım da zor değil. Kolayca hallet çok takılma.





4-) Artık konuya cidden başlayabiliriz
s2.gif
Fark ettiysen baya bir şey yaptık zaten çalışma öncesinde. Bu ZEMİN oluşturmak içindi. Artık ders videosunu dinlediğinde "Aaa ben bunu görmüştüm!" diyeceksin ve bu bilgiyi uzun süreli hafızaya atmakta etkili olacak. Bundan sonra bahsedeceklerim DERS İÇERİSİNDE YANİ DERSİ DİNLERKEN O ANDA yapmanız gereken şeyler olacak.



- Ders esnasında kendine soru hazırlayacaksın. "Bu çok uzun sürmez mi ya?" Hayır sürmeyecek çünkü not alıyormuşçasına yapacaksın zaten. Genelde yazacağın sorular boşluk doldurma veya "Bu nedir?" tarzında olacak. Örneğin sinir sistemini işliyor olalım. "Merkezi Sinir Sistemi 2'ye ayrılır: Beyin ve Omurilik." öğretmenimiz bunu dediği an yapman gereken şey "MSS 2'ye ayrılır. Bunlar ......... ve ...........'tir." yazman. "Beyin 3 kısma ayrılır. Bunlar Ön Beyin, Orta Beyin ve Uç Beyin" dediği an öğretmen senin yapman gereken şey "Beyin kaç bölüme ayrılır?" yazmak. Kafana göre bazen boşluk doldurmalı bazen soru-cevap olarak hazırla. Bunları HEMEN CEVAPLANDIRMAYACAKSIN. Ders sonrasında bunlar senin maksimum 3-4 dakikanı alacak. Böylece yapabildiysen hepsini doğru bir şekilde öğrendiklerini pekiştireceksin ve yapamadıysan da eksiklerini gidermen için elinde bilgin olacak.



- 10 dakikada bir hocanın söylediklerini özetleyeceksin. "Hoca son 10 dakikada şunlardan bahsetti. Bu şuna yarıyormuş ve bu formül şurdan geliyormuş." gibi çok seri bir özet yapman lazım. Bunu iç sesinle veya direkt konuşarak da yapabilirsin. Bu FEYNMAN TEKNİĞİ olarak da bilinir. Asıl amacımız 10 yaşındaki bi çocuğa bu bilgiyi öğretmek olacaktır. Neden 10 yaşındaki bir çocuk diye soranlar için de o yaşlardaki bir çocuk çok meraklıdır. Her şeyi sormak ister. Sorabileceği şeyleri düşünüp cevaplaman lazım ve anlaması adına en basit şekilde anlatmalısın ona bilgiyi. Çok beğendiğim bir söz var: "Bir şeyi basitleştirebildiğin ölçüde öğrenmişsindir."



- Görselleştirme Tekniği: En basit evre bu olsa gerek. Ara ara hocanın anlattıklarından zihninde canlandırabildiklerini canlandır. Eğer bir OLAY ÖRGÜSÜ haline getirebilirsen süper olur.(Böylece Hikayeleştirme tekniği ile de bağlantı sağlarsın) Beynimiz görsel bir bilgiyi hafızada tutmada çok daha elverişlidir. Bu yüzden bir görsel canlandırırken ABARTMAN iyi olabilir. DEVASA BİR ALYUVAR HÜCRESİ akılda kalıcı değil mi ?
s1.gif






+Ders esnasında bunları yapman kafi. Gördüğün üzere baya EFOR harcadık. Bu da o dersin hakkını verdiğimiz anlamına gelir.



+Bundan sonra soru çözmeye abanman lazım. Sorularla eksiklerini kapatman ve yoluna devam etmen lazım.



(Soru çözerken bir İPUCU: Feynman Tekniği burda da işe yarıyor. Soruyu kendine anlatman senin o soruyu sezgisel veya şans eseri yapmanı engeller. Sorudan tam verim alırsın. Örneğin: "Alinin bilye sayısı Mehmetin bilye sayısının 2 katıymış. Hmm o halde Aliye 2x dersem Mehmete x diyebilirim. Ama dur bir dakika. Mehmetin de bilye sayısı Oğuzun bilye sayısının 2 katıymış. O halde kesirlerle uğraşmamak için Aliye 4x Mehmete 2x ve Oğuza x diyeyim." tarzı cümlelerle soruyu çöz + soru çözerken yavaş olma gayet hızlı çözmeye çalış. Bu bilginin beynine gelme süresini kısaltır ve zamandan büyük tasarruf sağlar uzun zamanda)



+Spaced Repetition (Aralıklı Tekrar): Elbette dersi mükemmel seviyede işledin ancak insan beyni öğrendiği bilginin çok büyük kısmını 1 gün sonra unutur. Biz bunu en aza indirmeye çalıştık. Ancak araştırmalar aralıklı tekrar ile bu bilgiyi unutma sürelerinin uzatıldığını söylüyor. Tavsiye edilen günler bir konuyu öğrendikten sonraki 1. gün ( aynı gün) - 3.gün - 7.Gün 15. gün - 1. Ay ve 3. Ay şeklinde tekrar edersen o bilgiyi unutma ihtimalin yok. Bu günleri herhangi bir takvim tutarak hatırlayabilirsin.







Pomodoro gibi bir teknikten bahsetmedim. Bilmeyen kalmadı zaten onu



O halde artık yapmaman gereken şeylerin de farkındasın. Bildiğim tüm şeyleri yazmaya çalıştım umarım atladığım bir yer yoktur. Eğer varsa sonradan düzeltirim zaten. Bu anlattıklarım tüm lise seviyesi için geçerli hatta ömür boyu geçerli çünkü "Öğrenme" dediğimiz şey bu. Umarım faydalı olur. Sorularınız olursa yanıtlayacağım. Herkese başarılar...
 
Okumaya şuan üşendim ama hayatık boyunca şu yaşıma kadar ders çalıştığımı hatırlamıyorum çalışıcak olursam denerim elinize sağlık
 
Okumaya şuan üşendim ama hayatık boyunca şu yaşıma kadar ders çalıştığımı hatırlamıyorum çalışıcak olursam denerim elinize sağlık
Bende Yks öğrencisiyim kendime evet buna odaklan ve öğren dediğimde o şey aslında hemen öğreniliyor , o bilgi akıldan çıkmıyor
 
Herkese merhaba. Bugüne kadar "ders çalışma" başlığı altında edindiğim bilgileri sentezleyip YAPILMASI gereken şeyleri özetleyeceğim. Fazla uzatmadan başlamak istiyorum. (NOT: Herkesin bildiği şeylerden bahsetmeyeceğim. Örneğin : Ders çalışırken başka şeylerle uğraşmamak.)





Önce basitçe "ÖĞRENMEK" nedir buna bakalım (Merak etme aşırı bilgi yok). Bir şeyi öğrenmek için efor sarf etmemiz lazım. Bu ilk kural. Aksi takdirde PASİF ÖĞRENME yapmış oluruz ve bu isteyeceğimiz bir şey değil. Bizim AKTİF bir şekilde öğrenmemiz lazım. İşte burda birkaç yardımcı teknik devreye giriyor. Bunlara daha sonra değineceğim zaten. Şimdi ikinci kurala gelelim: Önceki bilgilerle yenisini bağlamak. Aslında öğrenme dediğimiz şey bu temele bağlı. Toplama işlemini bilmeden çıkartma işlemi, çarpma işlemini bilmeden bölme işlemi anlamsızdır. Önce toplama öğreniriz sonra çıkartmayı. Sonra çarpmayı öğreniriz daha sonra bölmeyi. Bilgiler kar topu gibi birbirine bağlana bağlana gelmeli. Burda sadece bunlardan bahsedeceğim. Daha fazla detaya gerek yok ki bizim işimize bu kadarı yarayacak. Şimdi yardımcı tekniklerden bahsetmek istiyorum. Bunları sırasıyla uygularsan ekstra verim alırsın





1-) Şema oluşturmak: Pre-study yani öğrenme öncesinde yapabileceğin en iyi şey bu ayrıca uzun sürmüyor. Yeni bir konuyu öğrenmeden önce sana tavsiyem yeni çıkan "MEBİ Konu Özetli Kitapları" kaynaklarından o konuyu bul ve çok serice göz at. Ne olduklarını anlaman zorunlu değil. Bu ders öncesi işlem sonuçta. Amaçladığımız şey bir ZEMİN oluşturmak. Yukarıda da dediğim gibi "Daha önce bildiğimiz şeylerle yeni bilgileri bağlamak aslında öğrenmenin temelidir." Böylece yeni edineceğimiz bilgilerin havada kalmasını engellemiş oluruz.





2-) Pareto Kuralı (80/20 Kuralı): İnanılmaz zaman tasarrufu sağlayan yöntem (Genel olarak vereceğim tüm yöntemler böyle ama
s6.gif
) Bu prensip şuna dayanır: Bir konudaki başarımın %80'i , konuların %20'sine bağlıdır. Bunu günlük hayatta her şeye bağlayabiliriz. Bu da bizi konunun özüne indirecek. İhtiyacımız olan ChatGPT'ye herhangi bi konu hakkında bu kuralı uygulamasını istemek. Bu kadar. Atıyorum fizikten Çembersel Hareketi ele alalım. ChatGPT'den bunu bizim için 12. sınıf müfredatına göre Pareto Kuralını uygulamasını isteyebiliriz. Bu kural hakkında daha fazla detayı araştırarak bulabilirsiniz.



3-) Soru Çöz: Şimdi diyeceksin "Ne alaka daha konuyu tam anlamıyla öğrenmedim ki." Çok haklısın öncelikle ama bu da öğrenmeyi hızlandırmak için bir yöntem. Daha önceden Şema Oluşturmuştuk (1.Madde) Yani soruya dımdızlak dalmıyoruz merak etme. Çok çok az da olsa bilgin var. En azından 5-7 soru civarı çözmeye çalış ve video çözümünü dinle. Video çözümleri aslında özbeöz konu anlatımlarıdır. Bu kısım da zor değil. Kolayca hallet çok takılma.





4-) Artık konuya cidden başlayabiliriz
s2.gif
Fark ettiysen baya bir şey yaptık zaten çalışma öncesinde. Bu ZEMİN oluşturmak içindi. Artık ders videosunu dinlediğinde "Aaa ben bunu görmüştüm!" diyeceksin ve bu bilgiyi uzun süreli hafızaya atmakta etkili olacak. Bundan sonra bahsedeceklerim DERS İÇERİSİNDE YANİ DERSİ DİNLERKEN O ANDA yapmanız gereken şeyler olacak.



- Ders esnasında kendine soru hazırlayacaksın. "Bu çok uzun sürmez mi ya?" Hayır sürmeyecek çünkü not alıyormuşçasına yapacaksın zaten. Genelde yazacağın sorular boşluk doldurma veya "Bu nedir?" tarzında olacak. Örneğin sinir sistemini işliyor olalım. "Merkezi Sinir Sistemi 2'ye ayrılır: Beyin ve Omurilik." öğretmenimiz bunu dediği an yapman gereken şey "MSS 2'ye ayrılır. Bunlar ......... ve ...........'tir." yazman. "Beyin 3 kısma ayrılır. Bunlar Ön Beyin, Orta Beyin ve Uç Beyin" dediği an öğretmen senin yapman gereken şey "Beyin kaç bölüme ayrılır?" yazmak. Kafana göre bazen boşluk doldurmalı bazen soru-cevap olarak hazırla. Bunları HEMEN CEVAPLANDIRMAYACAKSIN. Ders sonrasında bunlar senin maksimum 3-4 dakikanı alacak. Böylece yapabildiysen hepsini doğru bir şekilde öğrendiklerini pekiştireceksin ve yapamadıysan da eksiklerini gidermen için elinde bilgin olacak.



- 10 dakikada bir hocanın söylediklerini özetleyeceksin. "Hoca son 10 dakikada şunlardan bahsetti. Bu şuna yarıyormuş ve bu formül şurdan geliyormuş." gibi çok seri bir özet yapman lazım. Bunu iç sesinle veya direkt konuşarak da yapabilirsin. Bu FEYNMAN TEKNİĞİ olarak da bilinir. Asıl amacımız 10 yaşındaki bi çocuğa bu bilgiyi öğretmek olacaktır. Neden 10 yaşındaki bir çocuk diye soranlar için de o yaşlardaki bir çocuk çok meraklıdır. Her şeyi sormak ister. Sorabileceği şeyleri düşünüp cevaplaman lazım ve anlaması adına en basit şekilde anlatmalısın ona bilgiyi. Çok beğendiğim bir söz var: "Bir şeyi basitleştirebildiğin ölçüde öğrenmişsindir."



- Görselleştirme Tekniği: En basit evre bu olsa gerek. Ara ara hocanın anlattıklarından zihninde canlandırabildiklerini canlandır. Eğer bir OLAY ÖRGÜSÜ haline getirebilirsen süper olur.(Böylece Hikayeleştirme tekniği ile de bağlantı sağlarsın) Beynimiz görsel bir bilgiyi hafızada tutmada çok daha elverişlidir. Bu yüzden bir görsel canlandırırken ABARTMAN iyi olabilir. DEVASA BİR ALYUVAR HÜCRESİ akılda kalıcı değil mi ?
s1.gif






+Ders esnasında bunları yapman kafi. Gördüğün üzere baya EFOR harcadık. Bu da o dersin hakkını verdiğimiz anlamına gelir.



+Bundan sonra soru çözmeye abanman lazım. Sorularla eksiklerini kapatman ve yoluna devam etmen lazım.



(Soru çözerken bir İPUCU: Feynman Tekniği burda da işe yarıyor. Soruyu kendine anlatman senin o soruyu sezgisel veya şans eseri yapmanı engeller. Sorudan tam verim alırsın. Örneğin: "Alinin bilye sayısı Mehmetin bilye sayısının 2 katıymış. Hmm o halde Aliye 2x dersem Mehmete x diyebilirim. Ama dur bir dakika. Mehmetin de bilye sayısı Oğuzun bilye sayısının 2 katıymış. O halde kesirlerle uğraşmamak için Aliye 4x Mehmete 2x ve Oğuza x diyeyim." tarzı cümlelerle soruyu çöz + soru çözerken yavaş olma gayet hızlı çözmeye çalış. Bu bilginin beynine gelme süresini kısaltır ve zamandan büyük tasarruf sağlar uzun zamanda)



+Spaced Repetition (Aralıklı Tekrar): Elbette dersi mükemmel seviyede işledin ancak insan beyni öğrendiği bilginin çok büyük kısmını 1 gün sonra unutur. Biz bunu en aza indirmeye çalıştık. Ancak araştırmalar aralıklı tekrar ile bu bilgiyi unutma sürelerinin uzatıldığını söylüyor. Tavsiye edilen günler bir konuyu öğrendikten sonraki 1. gün ( aynı gün) - 3.gün - 7.Gün 15. gün - 1. Ay ve 3. Ay şeklinde tekrar edersen o bilgiyi unutma ihtimalin yok. Bu günleri herhangi bir takvim tutarak hatırlayabilirsin.







Pomodoro gibi bir teknikten bahsetmedim. Bilmeyen kalmadı zaten onu



O halde artık yapmaman gereken şeylerin de farkındasın. Bildiğim tüm şeyleri yazmaya çalıştım umarım atladığım bir yer yoktur. Eğer varsa sonradan düzeltirim zaten. Bu anlattıklarım tüm lise seviyesi için geçerli hatta ömür boyu geçerli çünkü "Öğrenme" dediğimiz şey bu. Umarım faydalı olur. Sorularınız olursa yanıtlayacağım. Herkese başarılar...
Okumaya harcayacağım vakite test çözmeye gidiyorum
 
Herkese merhaba. Bugüne kadar "ders çalışma" başlığı altında edindiğim bilgileri sentezleyip YAPILMASI gereken şeyleri özetleyeceğim. Fazla uzatmadan başlamak istiyorum. (NOT: Herkesin bildiği şeylerden bahsetmeyeceğim. Örneğin : Ders çalışırken başka şeylerle uğraşmamak.)





Önce basitçe "ÖĞRENMEK" nedir buna bakalım (Merak etme aşırı bilgi yok). Bir şeyi öğrenmek için efor sarf etmemiz lazım. Bu ilk kural. Aksi takdirde PASİF ÖĞRENME yapmış oluruz ve bu isteyeceğimiz bir şey değil. Bizim AKTİF bir şekilde öğrenmemiz lazım. İşte burda birkaç yardımcı teknik devreye giriyor. Bunlara daha sonra değineceğim zaten. Şimdi ikinci kurala gelelim: Önceki bilgilerle yenisini bağlamak. Aslında öğrenme dediğimiz şey bu temele bağlı. Toplama işlemini bilmeden çıkartma işlemi, çarpma işlemini bilmeden bölme işlemi anlamsızdır. Önce toplama öğreniriz sonra çıkartmayı. Sonra çarpmayı öğreniriz daha sonra bölmeyi. Bilgiler kar topu gibi birbirine bağlana bağlana gelmeli. Burda sadece bunlardan bahsedeceğim. Daha fazla detaya gerek yok ki bizim işimize bu kadarı yarayacak. Şimdi yardımcı tekniklerden bahsetmek istiyorum. Bunları sırasıyla uygularsan ekstra verim alırsın





1-) Şema oluşturmak: Pre-study yani öğrenme öncesinde yapabileceğin en iyi şey bu ayrıca uzun sürmüyor. Yeni bir konuyu öğrenmeden önce sana tavsiyem yeni çıkan "MEBİ Konu Özetli Kitapları" kaynaklarından o konuyu bul ve çok serice göz at. Ne olduklarını anlaman zorunlu değil. Bu ders öncesi işlem sonuçta. Amaçladığımız şey bir ZEMİN oluşturmak. Yukarıda da dediğim gibi "Daha önce bildiğimiz şeylerle yeni bilgileri bağlamak aslında öğrenmenin temelidir." Böylece yeni edineceğimiz bilgilerin havada kalmasını engellemiş oluruz.





2-) Pareto Kuralı (80/20 Kuralı): İnanılmaz zaman tasarrufu sağlayan yöntem (Genel olarak vereceğim tüm yöntemler böyle ama
s6.gif
) Bu prensip şuna dayanır: Bir konudaki başarımın %80'i , konuların %20'sine bağlıdır. Bunu günlük hayatta her şeye bağlayabiliriz. Bu da bizi konunun özüne indirecek. İhtiyacımız olan ChatGPT'ye herhangi bi konu hakkında bu kuralı uygulamasını istemek. Bu kadar. Atıyorum fizikten Çembersel Hareketi ele alalım. ChatGPT'den bunu bizim için 12. sınıf müfredatına göre Pareto Kuralını uygulamasını isteyebiliriz. Bu kural hakkında daha fazla detayı araştırarak bulabilirsiniz.



3-) Soru Çöz: Şimdi diyeceksin "Ne alaka daha konuyu tam anlamıyla öğrenmedim ki." Çok haklısın öncelikle ama bu da öğrenmeyi hızlandırmak için bir yöntem. Daha önceden Şema Oluşturmuştuk (1.Madde) Yani soruya dımdızlak dalmıyoruz merak etme. Çok çok az da olsa bilgin var. En azından 5-7 soru civarı çözmeye çalış ve video çözümünü dinle. Video çözümleri aslında özbeöz konu anlatımlarıdır. Bu kısım da zor değil. Kolayca hallet çok takılma.





4-) Artık konuya cidden başlayabiliriz
s2.gif
Fark ettiysen baya bir şey yaptık zaten çalışma öncesinde. Bu ZEMİN oluşturmak içindi. Artık ders videosunu dinlediğinde "Aaa ben bunu görmüştüm!" diyeceksin ve bu bilgiyi uzun süreli hafızaya atmakta etkili olacak. Bundan sonra bahsedeceklerim DERS İÇERİSİNDE YANİ DERSİ DİNLERKEN O ANDA yapmanız gereken şeyler olacak.



- Ders esnasında kendine soru hazırlayacaksın. "Bu çok uzun sürmez mi ya?" Hayır sürmeyecek çünkü not alıyormuşçasına yapacaksın zaten. Genelde yazacağın sorular boşluk doldurma veya "Bu nedir?" tarzında olacak. Örneğin sinir sistemini işliyor olalım. "Merkezi Sinir Sistemi 2'ye ayrılır: Beyin ve Omurilik." öğretmenimiz bunu dediği an yapman gereken şey "MSS 2'ye ayrılır. Bunlar ......... ve ...........'tir." yazman. "Beyin 3 kısma ayrılır. Bunlar Ön Beyin, Orta Beyin ve Uç Beyin" dediği an öğretmen senin yapman gereken şey "Beyin kaç bölüme ayrılır?" yazmak. Kafana göre bazen boşluk doldurmalı bazen soru-cevap olarak hazırla. Bunları HEMEN CEVAPLANDIRMAYACAKSIN. Ders sonrasında bunlar senin maksimum 3-4 dakikanı alacak. Böylece yapabildiysen hepsini doğru bir şekilde öğrendiklerini pekiştireceksin ve yapamadıysan da eksiklerini gidermen için elinde bilgin olacak.



- 10 dakikada bir hocanın söylediklerini özetleyeceksin. "Hoca son 10 dakikada şunlardan bahsetti. Bu şuna yarıyormuş ve bu formül şurdan geliyormuş." gibi çok seri bir özet yapman lazım. Bunu iç sesinle veya direkt konuşarak da yapabilirsin. Bu FEYNMAN TEKNİĞİ olarak da bilinir. Asıl amacımız 10 yaşındaki bi çocuğa bu bilgiyi öğretmek olacaktır. Neden 10 yaşındaki bir çocuk diye soranlar için de o yaşlardaki bir çocuk çok meraklıdır. Her şeyi sormak ister. Sorabileceği şeyleri düşünüp cevaplaman lazım ve anlaması adına en basit şekilde anlatmalısın ona bilgiyi. Çok beğendiğim bir söz var: "Bir şeyi basitleştirebildiğin ölçüde öğrenmişsindir."



- Görselleştirme Tekniği: En basit evre bu olsa gerek. Ara ara hocanın anlattıklarından zihninde canlandırabildiklerini canlandır. Eğer bir OLAY ÖRGÜSÜ haline getirebilirsen süper olur.(Böylece Hikayeleştirme tekniği ile de bağlantı sağlarsın) Beynimiz görsel bir bilgiyi hafızada tutmada çok daha elverişlidir. Bu yüzden bir görsel canlandırırken ABARTMAN iyi olabilir. DEVASA BİR ALYUVAR HÜCRESİ akılda kalıcı değil mi ?
s1.gif






+Ders esnasında bunları yapman kafi. Gördüğün üzere baya EFOR harcadık. Bu da o dersin hakkını verdiğimiz anlamına gelir.



+Bundan sonra soru çözmeye abanman lazım. Sorularla eksiklerini kapatman ve yoluna devam etmen lazım.



(Soru çözerken bir İPUCU: Feynman Tekniği burda da işe yarıyor. Soruyu kendine anlatman senin o soruyu sezgisel veya şans eseri yapmanı engeller. Sorudan tam verim alırsın. Örneğin: "Alinin bilye sayısı Mehmetin bilye sayısının 2 katıymış. Hmm o halde Aliye 2x dersem Mehmete x diyebilirim. Ama dur bir dakika. Mehmetin de bilye sayısı Oğuzun bilye sayısının 2 katıymış. O halde kesirlerle uğraşmamak için Aliye 4x Mehmete 2x ve Oğuza x diyeyim." tarzı cümlelerle soruyu çöz + soru çözerken yavaş olma gayet hızlı çözmeye çalış. Bu bilginin beynine gelme süresini kısaltır ve zamandan büyük tasarruf sağlar uzun zamanda)



+Spaced Repetition (Aralıklı Tekrar): Elbette dersi mükemmel seviyede işledin ancak insan beyni öğrendiği bilginin çok büyük kısmını 1 gün sonra unutur. Biz bunu en aza indirmeye çalıştık. Ancak araştırmalar aralıklı tekrar ile bu bilgiyi unutma sürelerinin uzatıldığını söylüyor. Tavsiye edilen günler bir konuyu öğrendikten sonraki 1. gün ( aynı gün) - 3.gün - 7.Gün 15. gün - 1. Ay ve 3. Ay şeklinde tekrar edersen o bilgiyi unutma ihtimalin yok. Bu günleri herhangi bir takvim tutarak hatırlayabilirsin.







Pomodoro gibi bir teknikten bahsetmedim. Bilmeyen kalmadı zaten onu



O halde artık yapmaman gereken şeylerin de farkındasın. Bildiğim tüm şeyleri yazmaya çalıştım umarım atladığım bir yer yoktur. Eğer varsa sonradan düzeltirim zaten. Bu anlattıklarım tüm lise seviyesi için geçerli hatta ömür boyu geçerli çünkü "Öğrenme" dediğimiz şey bu. Umarım faydalı olur. Sorularınız olursa yanıtlayacağım. Herkese başarılar...
Pomodoro bana göre dünyanın en saçma şeyi . Eğer bir hedefin varsa ve o hedef doğrultusunda çalışıyorsan o odaya girdiğin zaman min 2 saati görmelisin 25 dk ne olm dişine tırnağına yetmez.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Okumaya harcayacağım vakite test çözmeye gidiyorum
Aslan abim ne çözeceksin
 
Okumaya şuan üşendim ama hayatık boyunca şu yaşıma kadar ders çalıştığımı hatırlamıyorum çalışıcak olursam denerim elinize sağlık
Rica ederim
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Okumaya harcayacağım vakite test çözmeye gidiyorum
Kankam mola verdiğin zaman oku istersen cidden faydalı olacağını düşünüyorum en azından eleştirilebilirsin ben de böylece kendimi geliştiririm çifte kazanç olur
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Pomodoro bana göre dünyanın en saçma şeyi . Eğer bir hedefin varsa ve o hedef doğrultusunda çalışıyorsan o odaya girdiğin zaman min 2 saati görmelisin 25 dk ne olm dişine tırnağına yetmez.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Aslan abim ne çözeceksin
Evet 25/5 pomodoro cidden anlamsız. Gireceğimiz sınav 3 saat ortalama. Ben 90 dakikaya 15 dakika mola şeklinde yapıyorum. Herkesin odak süresi de farklıdır tabi. Amaç bunu arttırmak olmalı bence
 
Pomodoro bana göre dünyanın en saçma şeyi . Eğer bir hedefin varsa ve o hedef doğrultusunda çalışıyorsan o odaya girdiğin zaman min 2 saati görmelisin 25 dk ne olm dişine tırnağına yetmez.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Aslan abim ne çözeceksin
Hiç bi şey çözmicem🤠
 
Geri
Top