Neler Yeni

Hepsiburada'ya Açılan Fırsat Kaybı Davası Sizce Nasıl Sonuçlanır?

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,069
En İyi Cevap
4
Kuzenim 6 bin liraya RTX 3060 almıştı. Ekran kartının slotunda temazsızlık olduğu için servise gönderdi ve iade ettiler. Kart sanırım şuan 3 katı değerinde falan. Kuzenim doğal olarak mağdur oldu ve fırsat kaybının karşılanmaması durumundan dolayı tüketici hakem heyetine gitti. Kuzenim şuan hevesli bir şekilde aldığı ekran kartının hem yerini dolduramıyor hem de maddi olarak büyük bir kayıbı var. Şuan beklemede sizce tüketici hakem heyeti kimi haklı bulur?
 

EgoistmanTR01

80+ Silver
Katılım
12 Ekim 2020
Mesajlar
2,638
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,732
İsim
Egemen Toz
Tüketici Hakem Heyeti Genellikle müşterinin tarafındadır ama bu durumda ne olur tam kestiremiyorum.
 

okankygsz

80+ Bronze
Katılım
14 Aralık 2020
Mesajlar
846
Dahası  
Reaksiyon skoru
343
İsim
Okan kaygısız
Kuzenim 6 bin liraya RTX 3060 almıştı. Ekran kartının slotunda temazsızlık olduğu için servise gönderdi ve iade ettiler. Kart sanırım şuan 3 katı değerinde falan. Kuzenim doğal olarak mağdur oldu ve fırsat kaybının karşılanmaması durumundan dolayı tüketici hakem heyetine gitti. Kuzenim şuan hevesli bir şekilde aldığı ekran kartının hem yerini dolduramıyor hem de maddi olarak büyük bir kayıbı var. Şuan beklemede sizce tüketici hakem heyeti kimi haklı bulur?
Bence sizi haklı bulsa da aldığınız fiyat üzerinden iade işlemi yapılır gibi geliyor çünkü fatura kesim tarihi eski şuan ki güncel tarih değil
 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,069
En İyi Cevap
4
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Bence sizi haklı bulsa da aldığınız fiyat üzerinden iade işlemi yapılır gibi geliyor çünkü fatura kesim tarihi eski şuan ki güncel tarih değil
İade yapıldı zaten sizin dediğiniz gibi ama ortada bir fırsat kaybı var. Aynı durumu vatanda yaşamıştım monitör konusunda iade edilen monitörüm pahalanmıştı fakat aldığım fiyata tekrardan alabilmiştim.
 

Gökhan61

80+ Bronze
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
764
Dahası  
Reaksiyon skoru
615
Konum
Las Vegas
İsim
Gökhan Yıldırım
İlgilendiği Kategoriler
Futbol
Kuzenim 6 bin liraya RTX 3060 almıştı. Ekran kartının slotunda temazsızlık olduğu için servise gönderdi ve iade ettiler. Kart sanırım şuan 3 katı değerinde falan. Kuzenim doğal olarak mağdur oldu ve fırsat kaybının karşılanmaması durumundan dolayı tüketici hakem heyetine gitti. Kuzenim şuan hevesli bir şekilde aldığı ekran kartının hem yerini dolduramıyor hem de maddi olarak büyük bir kayıbı var. Şuan beklemede sizce tüketici hakem heyeti kimi haklı bulur?
Aynısını monitör konusunda olmuştu bir arkadaşıma ona aldığı paradan iade ettiler
 

SorryImSoBussy

80+ Silver
Katılım
25 Ocak 2021
Mesajlar
3,246
En İyi Cevap
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,986
İsim
HBE
Kuzenim 6 bin liraya RTX 3060 almıştı. Ekran kartının slotunda temazsızlık olduğu için servise gönderdi ve iade ettiler. Kart sanırım şuan 3 katı değerinde falan. Kuzenim doğal olarak mağdur oldu ve fırsat kaybının karşılanmaması durumundan dolayı tüketici hakem heyetine gitti. Kuzenim şuan hevesli bir şekilde aldığı ekran kartının hem yerini dolduramıyor hem de maddi olarak büyük bir kayıbı var. Şuan beklemede sizce tüketici hakem heyeti kimi haklı bulur?
İstediğiniz şey oldukça saçma.

Eğer satıcı ayıbına karar verilirse, ellerinde varsa aynı ürünü sağlamak zorundalar. Üstelik ek bir ücret almadan. Eğer iade süreci tamamlandı ve üzerinden 30 iş günü gibi bir süre geçtiyse, olay zaman aşımına uğrar diye düşünüyorum. Bu durumda da herhangi bir şey yapılmaz. Zaten yapılırsa ortadaki ücret faturada bulunan ücret üzerinden yapılır. Yeni ürün yerine para iadesini kabul ettiyseniz zaten yapılacak bir şey yok. Satıcı ve alıcı arasındaki uzlaşma sağlanmış çünkü.

Bu indirimdeki bir ürünün sorunlu çıkıp iade edilmesi gibi. İndirimde 800e alırsın, normalde 1k dır fiyat. Sen 800TL üzerinden işlem yaparsınız. Siz iade ederken 1k talep edemezsiniz yani fatura tutarı üzerinden fakat yeni ürün sağlamaya karar verilirse fiyat konusu ortadan kalkar ve aynı ürünün başka bir tanesi size verilir.
 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,069
En İyi Cevap
4
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Eğer satıcı ayıbına karar verilirse, ellerinde varsa aynı ürünü sağlamak zorundalar. Üstelik ek bir ücret almadan. Eğer iade süreci tamamlandı ve üzerinden 30 iş günü gibi bir süre geçtiyse, olay zaman aşımına uğrar diye düşünüyorum. Bu durumda da herhangi bir şey yapılmaz. Zaten yapılırsa ortadaki ücret faturada bulunan ücret üzerinden yapılır. Yeni ürün yerine para iadesini kabul ettiyseniz zaten yapılacak bir şey yok. Satıcı ve alıcı arasındaki uzlaşma sağlanmış çünkü.

Bu indirimdeki bir ürünün sorunlu çıkıp iade edilmesi gibi. İndirimde 800e alırsın, normalde 1k dır fiyat. Sen 800TL üzerinden işlem yaparsın, yani fatura tutarı üzerinden fakat yeni ürün sağlamaya karar verilirse fiyat konusu ortadan kalkar ve aynı ürünün başka bir tanesi size verilir.
Satıcı ayıbı olduğu kesin. Kendisi bilgisayar mühendisi ve oldukça da hakim ondan kaynaklanan bir sorun yok. Parayı kabul etti mi tam bir fikirim yok sadece iade yapacaklar tüketici hakem heyetine başvurdum dedi. Açıkçası ortada büyük bir para ve yerinin kolayca doldurulmayacağı bir ekran kartı var. Bildiğim kadarıyla tüketici hakem heyeti hemen sonuçlanan bir durum değil. Eğer parayı kabul etmediyse ve üstünden 30 gün gibi bir süre geçtiyse bir sorun oluşur mu?
 

Gocer

80+ Bronze
Katılım
13 Ekim 2020
Mesajlar
970
Dahası  
Reaksiyon skoru
465
İsim
Göktuğ Göçer
aldığı fiyat üzerinden iade tamir veya sıfırı ile değişim yaparlar. yok 3 katı fiyatı artmışta fırsatı kaçırmışta bunlar saçma şeyler. davadan bişey çıkmaz bence
 

SorryImSoBussy

80+ Silver
Katılım
25 Ocak 2021
Mesajlar
3,246
En İyi Cevap
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,986
İsim
HBE
Satıcı ayıbı olduğu kesin. Kendisi bilgisayar mühendisi ve oldukça da hakim ondan kaynaklanan bir sorun yok. Parayı kabul etti mi tam bir fikirim yok sadece iade yapacaklar tüketici hakem heyetine başvurdum dedi. Açıkçası ortada büyük bir para ve yerinin kolayca doldurulmayacağı bir ekran kartı var. Bildiğim kadarıyla tüketici hakem heyeti hemen sonuçlanan bir durum değil. Eğer parayı kabul etmediyse ve üstünden 30 gün gibi bir süre geçtiyse bir sorun oluşur mu?
Eğer uzlaşma sağlanmadıysa THH konuya el atacaktır. Ürünü iade değil, ayıblı olduğu için değiştirilmesini istemelisiniz satıcıdan. İade farklı, değişim farklı şeyler. İade kaydı açıp, THH'ye 'Ben değişim talep ettim' derseniz geçmiş olsun. Şimdiden hiç beklemeyin o dilekçenin sonuçlanmasını.
 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,069
En İyi Cevap
4
Eğer uzlaşma sağlanmadıysa THH konuya el atacaktır. Ürünü iade değil, ayıblı olduğu için değiştirilmesini istemelisiniz satıcıdan. İade farklı, değişim farklı şeyler. İade kaydı açıp, THH'ye 'Ben değişim talep ettim' derseniz geçmiş olsun. Şimdiden hiç beklemeyin o dilekçenin sonuçlanmasını.
O kadar detaylı konuşmadım yarın tekrardan sorarım fakat kuzenimin değişim istediğine emin olabilirim çünkü konuşmuştuk. Kendisi de demişti bir daha nasıl bulucam bu ekran kartını. Hepsiburada değişim yerine iade etmek istemiş olabilir mi?
 

Annecik

80+ Bronze
Katılım
10 Mart 2021
Mesajlar
790
Kuzenim 6 bin liraya RTX 3060 almıştı. Ekran kartının slotunda temazsızlık olduğu için servise gönderdi ve iade ettiler. Kart sanırım şuan 3 katı değerinde falan. Kuzenim doğal olarak mağdur oldu ve fırsat kaybının karşılanmaması durumundan dolayı tüketici hakem heyetine gitti. Kuzenim şuan hevesli bir şekilde aldığı ekran kartının hem yerini dolduramıyor hem de maddi olarak büyük bir kayıbı var. Şuan beklemede sizce tüketici hakem heyeti kimi haklı bulur?
Umarım umduğunu bulur. Üzüldüm.
 

SorryImSoBussy

80+ Silver
Katılım
25 Ocak 2021
Mesajlar
3,246
En İyi Cevap
9
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,986
İsim
HBE
O kadar detaylı konuşmadım yarın tekrardan sorarım fakat kuzenimin değişim istediğine emin olabilirim çünkü konuşmuştuk. Kendisi de demişti bir daha nasıl bulucam bu ekran kartını. Hepsiburada değişim yerine iade etmek istemiş olabilir mi?
Önce teknik servis kaydı açılır ve ürüne bakılır. Tamir edilebilir edilir teslim edilir. Edilmezse yenisiyle değiştirilir. Değiştirilemezse para iadesi yapılır. Satıcının elinde olmayan ürünü size sağlayabilmesi imkansızdır.
Direkt sadece iade talebi açılırsa, ürünün parası iade edilir. Bakım yapılmaz. Değişim olmaz.

Ayrıca şunuda belirtmekte fayda var. Fark ödemesi ile başka kart almanızı da teklif edebilirler. O zaman iş tamamen sizin ve satıcı arasında da oluşacak olan anlaşmaya varır. Artık kaçtan sayarsanız ürünü ona göre bir fiyat biçilir ve ona göre yeni farklı bir ürün tahsia edilir.
 

Jaess

80+ Gold
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
6,069
En İyi Cevap
4
Önce teknik servis kaydı açılır ve ürüne bakılır. Tamir edilebilir edilir teslim edilir. Edilmezse yenisiyle değiştirilir. Değiştirilemezse para iadesi yapılır. Satıcının elinde olmayan ürünü size sağlayabilmesi imkansızdır.
Direkt sadece iade talebi açılırsa, ürünün parası iade edilir. Bakım yapılmaz. Değişim olmaz.

Ayrıca şunuda belirtmekte fayda var. Fark ödemesi ile başka kart almanızı da teklif edebilirler. O zaman iş tamamen sizin ve satıcı arasında da oluşacak olan anlaşmaya varır. Artık kaçtan sayarsanız ürünü ona göre bir fiyat biçilir ve ona göre yeni farklı bir ürün tahsia edilir.
Anladım hocam çok teşekkürler yardımlarınız için arada ki fark neredeyse 3 katı olduğu için satıcı elinde olduğu halde yok diyebilir mi peki? Derse nasıl anlaşılır veya gider işler? Bu konulara baya hakim gibisiniz.
 
Top Bottom