Satış sonrası hizmet sunma yükümlülüğü kimdedir?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun 58 inci maddesi ile bu maddeye dayanılarak hazırlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği uyarınca üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
Hangi ürünler için satış sonrası hizmet sunulması zorunluluğu bulunmaktadır?
Üretici veya ithalatçıların satış sonrası hizmet sunmakla yükümlü olduğu mallar Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine ekli “Satış Sonrası Hizmet Verilmesi Zorunlu Olan Tüketici Ürünleri Listesi” nde sayılmıştır. Söz konusu listede bu malların kullanım ömürleri ile azami tamir sürelerine de yer verilmiştir.
Onarılmak üzere yetkili servis istasyonuna gönderilen bir malın azami tamir süresi ne kadardır?
Azami Tamir Süresi binek otomobiller, kamyonetler, motosikletler, atv araçları, motorlu bisikletler, motorlu scooterlar, deniz motosikletleri, yatlar, kar motosikletleri ve karavanlar için 45 iş günü, diğer tüm mallar için 20 iş günüdür.
Azami tamir süresi ne zaman başlar?
Azami tamir süresi, garanti süresi içerisinde, mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.
Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
senin durum için bir ibare yok. senin ücreti yatırman veya yatırmaman tamir süresini etkilemiyor. 20 işgünü içinde yapmaları gerekir. başka kaynaklardan aldığım bilgiye göre de cumartesi işgününden sayılıyor. resmi tatil ve pazar günleri sayılmıyor. sen her türlü 20 işgünü olmasını bekleyip girişimde bulun. para iadesi,ayıp oranında indirim, yeni ürün veya misli ile değişim talep edebilirsin. muhtemelen kabul etmezlerse de tüketici hakem heyetine başvurunu yaparsın.