Neler Yeni

inancım köreliyor…

Katılım
15 Ocak 2024
Mesajlar
120
Çoğu dinin birbirine benzemesi ve her dinin kendini hak din zannetmesi sebebiyle ben de dinlerin insan ürünü olduğunu düşünüyorum. Hiçbir dinin bir kanıtı yoktur ve olmayacaktır.
Bu hayatta tek geçerli kural her insanın etik ve ahlak bilincine sahip olması ve onu uygulamasıdır.
 

Emsal

80+ Silver
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
2,439
Yok, değil. Azıcık aklı olan bu laflarımdan "İslam'a göre kâfir ve Müslümanın bir tutulmadığı"nı söylediğimi anlar. Başka bir şey anlamaz. Uzunca bir paragraf yazmadan yalnızca "İslam'da da ayrımcılık var." yazıp kaçsam haklı olurdun.
Özetle şöyle diyim ben de o zaman
İslam’da hiç ayrımcılık ve dışlama yok:) hikmet ve hakikat var

Müslümanın yaptığı davranışlar ayrımcılık ve dışlama değil hikmetli ve hakikatli davranış olarak tabir edilir bence

Yani öz kardeşim Allah korusun kâfir ise bile ben onu dışlamam ve de ayrımcılık yapmam ama yeri gelir başka bir yerde de diğer insanların hakkına girer ise ordada gözünün yaşına bakmamam lazım ilk yaptığım ayrımcılık olmadığı gibi ikincisi de gaddarlık değil
 
Son düzenleme:

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,893
En İyi Cevap
26
Özetle şöyle diyim ben de o zaman
İslam’da hiç ayrımcılık ve dışlama yok:) hikmet ve hakikat var
Yok, var.

Müslümanın yaptığı davranışlar ayrımcılık ve dışlama değil hikmetli ve hakikatli davranış olarak tabir edilir bence
Biri birinin zıttı terimler değil. Ayrımcılığın kendisi hakikat ve hikmet. Yeter ki yukarıda çizdiğim ırkçılık vs. gibi haram kısma girmesin.

Yani öz kardeşim Allah korusun kâfir ise bile ben onu dışlamam ve de ayrımcılık yapmam
Ayet yapacaksın diyor. Küfrü tercih ederse öz annen bile dostun konumunda olamaz. Sırlarını paylaşamaz, ona güvenemezsin. Onun yörüngesine giremez, ondan etkilenemezsin. Arada bir ziyaret edersin, sıla-i rahmi terk etmemek adına. Asgari iletişim seviyesinde kalırsın, üslubunu vesair bozmazsın, diyalog kurarken adaletli olmaya çalışırsın o kadar. Ama seveceğin biri konumundan çıkar, tahammül ettiğin biri konumunda olur. Bir Müslüman için Allah'a ve resulüne mukaddem olabilecek bir şey yok.
 

Emsal

80+ Silver
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
2,439
Ayet yapacaksın diyor. Küfrü tercih ederse öz annen bile dostun konumunda olamaz. Sırlarını paylaşamaz, ona güvenemezsin. Onun yörüngesine giremez, ondan etkilenemezsin. Arada bir ziyaret edersin, sıla-i rahmi terk etmemek adına. Asgari iletişim seviyesinde kalırsın, üslubunu vesair bozmazsın, diyalog kurarken adaletli olmaya çalışırsın o kadar. Ama seveceğin biri konumundan çıkar, tahammül ettiğin biri konumunda olur. Bir Müslüman için Allah'a ve resulüne mukaddem olabilecek bir şey yok.
Hocam kelimeler de anlaşamıyoruz ben annem kâfir değilken de ona sır söylemem ayrımcılık değil kâfir olursa Allah korusun o zaman sır söylememem de ayrımcılık değil. Bence yanlış kelime tercihi , ayrım yapmak başka ayrımcılık yapmak ise başka.
 

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,893
En İyi Cevap
26
Hocam kelimeler de anlaşamıyoruz ben annem kâfir değilken de ona sır söylemem ayrımcılık değil kâfir olursa Allah korusun o zaman sır söylememem de ayrımcılık değil. Bence yanlış kelime tercihi , ayrım yapmak başka ayrımcılık yapmak ise başka.
Ayrımcılık yapmak diye bir şey yok, bu bir anlatım bozukluğu. Ayrımcılık, ayrım yapmak demek. Şu ya da bu sebepten şu ya da bu grubu pozitif ya da negatif yargılamak. Bunun ise yukarıda belirttiğim üzere İslam içinde kalan kısmı da var, İslam dışında kalan kısmı da. Kelimeye bu kadar triggerlenmeye gerek yok. Ayrımcılık kafanızda olumsuz bir kelime olarak kodlanmış, İslamla yan yana koymak istemiyorsunuz. Durum bundan ibaret. Biraz daha geniş pencereden bakın.
 

Emsal

80+ Silver
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
2,439
Ayrımcılık yapmak diye bir şey yok, bu bir anlatım bozukluğu. Ayrımcılık, ayrım yapmak demek. Şu ya da bu sebepten şu ya da bu grubu pozitif ya da negatif yargılamak. Bunun ise yukarıda belirttiğim üzere İslam içinde kalan kısmı da var, İslam dışında kalan kısmı da. Kelimeye bu kadar triggerlenmeye gerek yok. Ayrımcılık kafanızda olumsuz bir kelime olarak kodlanmış, İslamla yan yana koymak istemiyorsunuz. Durum bundan ibaret. Biraz daha geniş pencereden bakın.
Hocam geniş pencereden bakınca ben bütün “cilik,culuk” tarzı kullanımların bir hakikati olmadığını düşünüyorum bu sadece ayrımcılığa has değil islamcılık,tarikatcılık,atatürkçülük vs gibi hepsi insanları zorla bir kalıba koyup bir nevi fikri ile tahakküm etme ifadeleri bence
 

eneskaya6

80+ Silver
Katılım
1 Aralık 2023
Mesajlar
2,642
La salin şu ergen kanon u. Kim islam ile alakasi bisey dese islam karsiti herkes orada bitiyor ozellikle ergenler
 

zapkinus

80+ Bronze
Katılım
1 Nisan 2023
Mesajlar
1,480
Dahası  
Reaksiyon skoru
4,912
Konum
Gazi Mahallesi/Ankara
İsim
Kanon
İlgilendiği Kategoriler
müziğe dair her şey
La salin şu ergen kanon u. Kim islam ile alakasi bisey dese islam karsiti herkes orada bitiyor ozellikle ergenler
hocam öncelikle terbiyeni takın. ergen olmak için senin gibi laflar etmem gerekir bu mecrada. ek olarak ben burada bir şeyi savunmuyorum, konunun başlarında bahsettiğim üzere agnostiğim ben. kendi çapıma araştırma yapıyorum ve incili henüz tam okumadım. sana tavsiyem, işine bak. bir fikrin varsa sun, yoksa boş konuşma.
 

eneskaya6

80+ Silver
Katılım
1 Aralık 2023
Mesajlar
2,642
hocam öncelikle terbiyeni takın. ergen olmak için senin gibi laflar etmem gerekir bu mecrada. ek olarak ben burada bir şeyi savunmuyorum, konunun başlarında bahsettiğim üzere agnostiğim ben. kendi çapıma araştırma yapıyorum ve incili henüz tam okumadım. sana tavsiyem, işine bak. bir fikrin varsa sun, yoksa boş konuşma.
Aynen dedigin gibi yapacagim agnostiŞ ergen
 

𝐊𝐞𝐫𝐞𝐦

vagabond enjoyer
Moderatör
Katılım
26 Mart 2020
Mesajlar
17,893
En İyi Cevap
26
islamcılık,tarikatcılık,atatürkçülük vs gibi hepsi insanları zorla bir kalıba koyup bir nevi fikri ile tahakküm etme ifadeleri bence
Eskiden ben de böyle idim. "İslamcı ne imiş ulan, şucu, bucu ne imiş! Ben İslam tüccarı mıyım? Niye İslamcı diyorsunuz bana? -cı eki getirmeyin. Bir kalıba sokmayın bizi! Müslümanım ben! Böyle seslenin!" falan diye gezerdim. Şimdi geçmişe bakınca yaptığımı bir ergenlikten ibaret görüyorum. Marjinal olma çabası. Bu şekil bir düşünce sana pratikte hiçbir fayda sağlamaz. Kimse -cı ekini de bu maksatla kullanmıyor.

Nasıl ki milliyetçi dediğimizde milliyet tüccarı demeyi kast etmiyoruz, "Milletini seven ve ona bağlı olan, milletinin yükselebilmesi için elinden geleni yapmaya çalışan kişi." demeyi kast ediyoruz. İslamcı dediğimizde de din tüccarı demeyi kast etmiyoruz. Yaşadığı çağda elinde geldiğince İslam'ı savunan, tevhid düsturuyla hareket eden, bir davası olan kişileri kast ediyoruz.

Ve kişiler kendilerini böyle sıfatlandırdıklarında aidiyet hissettikleri dini yahut siyasi ideolojileri belirtmiş oluyorlar. Adamı tanımak için ek mesai sarf etmene gerek kalmıyor, onunla özel olarak diyaloga girmene gerek kalmıyor. İslamcıyım, Atatürkçüyüm, Batıcıyım vs. dediği vakit nasıl biri olduğunu az çok anlıyorsun. Kolaylık sağlıyor yani. Aynı şekilde düşünenlerin de organize olmasını, iletişime geçebilmesini kolaylaştırıyor.

Her neyse, fazla uzadı. Kelimeye çok takılma, mânâsına odaklan. Başka diyeceğim bir şey yok, son mesajım idi sana.

La salin şu ergen kanon u. Kim islam ile alakasi bisey dese islam karsiti herkes orada bitiyor ozellikle ergenler
Soru soruyor, hakaret etmiyor. Seninle aynı düşünmesi gerekmez. Konu hakkında bilgin varsa sorularını kendi çapında cevaplarsın. Bilgin yoksa da konuya yazmazsın. Çok tilt olduysan da herife, engeller geçersin. Bu tür bir yaklaşım doğru değil. Hakaret etse haklısın, cevap vermeye değmez. Zaten öyle bir şeyini görsem yazmam. Lakin kendince bir anlam arayışında belli ki.
 

Emsal

80+ Silver
Katılım
5 Haziran 2020
Mesajlar
2,439
Eskiden ben de böyle idim. "İslamcı ne imiş ulan, şucu, bucu ne imiş! Ben İslam tüccarı mıyım? Niye İslamcı diyorsunuz bana? -cı eki getirmeyin. Müslümanım ben! Böyle seslenin!" falan diye gezerdim. Şimdi geçmişe bakınca yaptığımı bir ergenlikten ibaret görüyorum. Marjinal olma çabası. Bu şekil bir düşünce sana pratikte hiçbir fayda sağlamaz. Kimse -cı ekini de bu maksatla kullanmıyor.

Nasıl ki milliyetçi dediğimizde milliyet tüccarı demeyi kast etmiyoruz, "Milletini seven ve ona bağlı olan, milletinin yükselebilmesi için elinden geleni yapmaya çalışan kişi." demeyi kast ediyoruz. İslamcı dediğimizde de din tüccarı demeyi kast etmiyoruz. Yaşadığı çağda elinde geldiğince İslam'ı savunan, tevhid düsturuyla hareket eden, bir davası olan kişileri kast ediyoruz.

Ve kişiler kendilerini böyle sıfatlandırdıklarında aidiyet hissettikleri dini yahut siyasi ideolojileri belirtmiş oluyorlar. Adamı tanımak için ek mesai sarf etmene gerek kalmıyor, onunla özel olarak diyaloga girmene gerek kalmıyor. İslamcıyım, Atatürkçüyüm, Batıcıyım vs. dediği vakit nasıl biri olduğunu az çok anlıyorsun. Kolaylık sağlıyor yani. Aynı şekilde düşünenlerin de organize olmasını, iletişime geçebilmesini kolaylaştırıyor.


Soru soruyor, hakaret etmiyor. Seninle aynı düşünmesi gerekmez. Konu hakkında bilgin varsa sorularını kendi çapında cevaplarsın. Bilgin yoksa da konuya yazmazsın. Çok tilt olduysan da herife, engeller geçersin. Bu tür bir yaklaşım doğru değil. Hakaret etse haklısın, cevap vermeye değmez. Zaten öyle bir şeyini görsem yazmam. Lakin kendince bir anlam arayışında belli ki.
hocam kullanımının faydası olması doğru kullanıldığını göstermez , aynı şekilde zararları da sayılabilir ancak biz doğru kullanılmış mı diye bakarken bunlara bakmayız , kendi zatı itibariyle ne ifade ettiğine bakmak heralde hakikati olsa gerek

Sizin dediğiniz ifade şu ise katılıyorum :
evet yanlış kullanılıyor ama faydası da var ya da evet kullanım tarzı yanlış ama kast edilen o değil derseniz zaten benim için bir soru işareti kalmıyor

Ama hakiki bir kitapda ,tefsirde ,hakiki alim bir zatın kitaplarında bu tarz kullanımların olduğunu pek göremeyiz ve görmemeliyiz de zaten , yoksa o da avam gibi olurdu
 
Top Bottom