Neler Yeni

İtopya'nın ekran kartı iadesinde gösterdiği adaletsizlik

Katılım
4 Aralık 2020
Mesajlar
17
Dahası  
Reaksiyon skoru
14
İsim
Gökay Baytok
1 önceki sayfada yazdım yine yazıyorum , ürüne ne yapılacağı kararını servis ve distribütör belirler itopya sadece aracı kurum . Şikayetinizi Sapphire Türkiye distribütörene yapacaksınız. itopya neden kendi stoklarından kart versin , değişim yapacak kurum distribütörtür . distribütör itopyaya müşteriye teslim etmesi için kart vermiyorsa firmayı neden karalıyorsunuz
Beni arena bilgisayar ilgilendirmiyor mağdur bırakan beni itopyadır. Ben kartı itopyadan aldım , senin bahsettiğin arena bilgisayarla kendisi arasında oda gitsin hakkını onda arasın.
 

Glitchy

80+ Silver
Katılım
18 Nisan 2021
Mesajlar
3,842
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,710
Konum
Ev
İsim
Enes Dağhan
İlgilendiği Kategoriler
Modelleme Animasyon Oyunlar

CnKYgT

80+
Katılım
24 Mayıs 2021
Mesajlar
95
Dahası  
Reaksiyon skoru
40
İsim
cenk yigit
Beni arena bilgisayar ilgilendirmiyor mağdur bırakan beni itopyadır. Ben kartı itopyadan aldım , senin bahsettiğin arena bilgisayarla kendisi arasında oda gitsin hakkını onda arasın.
Siz bu şekilde Tüketici haklarına giderseniz haksız çıkarsınız suçluyu yanlış yerde arıyorsunuz , ayrıca muadili yok ise size üst model cihazı teslim etmek zorundalar bu da ayrıca bir hakkınız . itopya burada sadece aracı kurum görevini yapmış ona iletilen kararı size tebliği etmiş .
 

ExploiT

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
881
İstersen 139482039482 taksite böldür onlar bankadan peşin peşin alıyorlar paralarını kesinlikle muadilini sunmaları gerekiyor. Muadili yoksa üst modelini sunmaları gerek. Tüketici hakem heyetine başvurursanız lehinize sonuçlanacaktır. Bu gibi durumlara kesinlikle susmayın hakkınızı arayın uzlaşmaya mecbur kalacaklar !
 

vpro

80+
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
229
Dahası  
Reaksiyon skoru
133
İsim
omer
Siz bu şekilde Tüketici haklarına giderseniz haksız çıkarsınız suçluyu yanlış yerde arıyorsunuz , ayrıca muadili yok ise size üst model cihazı teslim etmek zorundalar bu da ayrıca bir hakkınız . itopya burada sadece aracı kurum görevini yapmış ona iletilen kararı size tebliği etmiş .
İtopya müşteriyi mağdur etmemek için firma ile konusup halletmesi lazım. Yoksa garanti yalan olur ne anlamı kalır. Stok Yok eeeeee napalım para iadesi ,zararı kim karşılayacak.
 

CnKYgT

80+
Katılım
24 Mayıs 2021
Mesajlar
95
Dahası  
Reaksiyon skoru
40
İsim
cenk yigit
İtopya müşteriyi mağdur etmemek için firma ile konusup halletmesi lazım. Yoksa garanti yalan olur ne anlamı kalır. Stok Yok eeeeee napalım para iadesi ,zararı kim karşılayacak.

Ürünü yurtdışından türkiyeye getiren distribütör , firmaları satması için dağıtan distribütör , servise karar veren distribütör . distribütör'ün karar verdiği servis değişim veya iade kararı vermiş bunu da kimden satın aldıysan başvur diye müşteriye vermiş . Bu noktada distribütör satıcılara gelecek değişimler için ben size kart yollacağım verin derse satıcıya kartı temin eder satıcı da buna uygun hareket eder . distribütör satıcıya kart temin etmiyorsa satıcı ne yapabilir ? Ortada bir sorun var ve çözümün yolu vakit kaybetmeden tüketici haklarına başvurmak ama burada suçluyu ayrıştırmak önemli yoksa uzun sürecin konusunda elinizde yine hava olur
 
Katılım
17 Şubat 2021
Mesajlar
1,089
Dahası  
Reaksiyon skoru
445
İsim
Metin dal
sana 1500tl değil iade ettiğin kartın yenisini veya şuanki fiyatını vermek zorundalar tüketici mahkemesine başvurun
 

vpro

80+
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
229
Dahası  
Reaksiyon skoru
133
İsim
omer
Ürünü yurtdışından türkiyeye getiren distribütör , firmaları satması için dağıtan distribütör , servise karar veren distribütör . distribütör'ün karar verdiği servis değişim veya iade kararı vermiş bunu da kimden satın aldıysan başvur diye müşteriye vermiş . Bu noktada distribütör satıcılara gelecek değişimler için ben size kart yollacağım verin derse satıcıya kartı temin eder satıcı da buna uygun hareket eder . distribütör satıcıya kart temin etmiyorsa satıcı ne yapabilir ? Ortada bir sorun var ve çözümün yolu vakit kaybetmeden tüketici haklarına başvurmak ama burada suçluyu ayrıştırmak önemli yoksa uzun sürecin konusunda elinizde yine hava olur
Distirübütor kart veremiyor diye bir şey olamaz gerekiyorsa üst modelini verecek. Hemde insan bu işten cok anlamazsa dağıtıcıyı nerden bilsin ki bilmek zorunda değilsin . Beni parayı verdiğim firma bağlar banane kimse dağıtıcısı. Hem bu garanti İç işlerini nerden bileceksin. Bu sazan sarmalı bildiğiin. Firma dağıtıcıya dağıtıcı da firmaya topu atıyor. Çözüm nerde.
 

CnKYgT

80+
Katılım
24 Mayıs 2021
Mesajlar
95
Dahası  
Reaksiyon skoru
40
İsim
cenk yigit
Distirübütor kart veremiyor diye bir şey olamaz gerekiyorsa üst modelini verecek. Hemde insan bu işten cok anlamazsa dağıtıcıyı nerden bilsin ki bilmek zorunda değilsin . Beni parayı verdiğim firma bağlar banane kimse dağıtıcısı. Hem bu garanti İç işlerini nerden bileceksin. Bu sazan sarmalı bildiğiin. Firma dağıtıcıya dağıtıcı da firmaya topu atıyor. Çözüm nerde.

Çok ufak bir araştırma ile kimin yetkili olduğunu bulabilirsiniz mesela https://www.amd.com/en/partner/distributors bu link üzerinden bakıldığında amd ürünlerinde Türkiye yetkilileri çıkıyor bu firmalara iletişime geçebilirsiniz . Bu tarz sinirli ve öfkeli tavırlanırız ile ne yazık ki bir noktaya varamazsınız , Baştan beri arkadaşın muadili veya üstünü almaya hakkı olduğunu dile getiriyorum ama burada boşluk kısım ne yazık ki aynı anda iade etme hakkınında bulunması . Firmalar global stok krizini bahane gösterip bu yönde bir karar uyguluyorlar . Çözüm vakit kaybetmeden tüketici haklarına başvurmakta
 

Techno08

80+ Gold
Katılım
10 Ocak 2021
Mesajlar
6,640
Rx 5500xt 8gb’ın muadili gtx 1660. Ellerinde yoksa nasıl verecekler ki? Eğer varsa bu onların ayıbıdır
 

forza11

80+ Bronze
Katılım
14 Haziran 2020
Mesajlar
625
Size şu anda kötü gelecek bir haberi yazayım.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

kanunda bunu diyor. itopya derseki bende bu fiyattan ekran kartı alamıyorum. zarar ediyorum, o yüzden de veremiyorum. Bu maddeye göre haklıdır.

gene imkan varsa yazıyor, yani itopya aynısını bulma imkanım yok diyebilir.
bu itopyanın suçu değil. kanun böyle.


Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,
 
Top Bottom