Neler Yeni

Kazalı Motorsikleti Ucuza Toplama (RKS Titanic 150-S)/Ucuza Motor Sahibi Olabilmek

Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Bütçe
5750
GÜNCELLEME 22.12.2023
Motorun yamuk maşaları tornacıda düzeltildi ve deposunu siyah sprey boya ile boyayarak(Orj rengi siyahtı biz depoyu beyaz bulduğumuz için beyaz takmıştık.) Muayeneye soktuk ve tekten muayeneden geçtik. Yakın zamanda Güncel fotoğraflarını da paylaşacağım.




Konu ucuza kaçmak olduğu zaman sadece Bilgisayar ile sınırlanmıyoruz tabii ki.Uzun yıllardır motor tecrübesi olan biriyim. Bir sürü motor aldım,takasladım,sattım ve kullandım fakat bir zamandan sonra hevesim söndü ve motorumu da satıp araba alarak bir süre bunu noktaladım.

Sonrında Yaz ayında gördüm ki araba ile şehir içi sağa sola gitmek mümkün değil, ayağımı yerden kesecek bir motor arayışına başladım ama gelin görün ki fiyatlar sezondan dolayı çok uçmuş, 15 bin liraya bile eski model 125 150 cc güzel bir motor almak hayal olmuştu.

Bunun üzerine dedim ki bu böyle olmaz, bilgisayarda yapabiliyorsam motorsiklette de yapabilmeliyim dedim ve Motorsiklet toplama macerama başladım.

Ben araştırmalarımı yapmaya başladıktan sonra bir arkadaşımın Motoru ile kaza yaptığını(Tırın altında kalıyor kendisi.) öğrendim ve ziyaretine gittim. Bir süre sonra arkadaşımın babasının kazalı motoru satacağını öğrendim.Tamir ettirmek için bir Motorcuya göstermişler fakat parçaları hesapladıkları zaman Motorsiklettin 2. el fiyatından daha yüksek bir fiyat çıktığını görünce vazgeçmişler. Telefon ile konuştuktan sonra Bana motoru komple 2500 TL'ye verebileceğini söyledi ki bu fiyatı duyunca direk kabul etmek istedim. Ama tabii ki pazarlık etmeden duramadım ve 2000 TL'ye kendisi ile anlaştık. Yanında da sağ olsun Motora takamadıkları sıfır aküyü de hediye etti.


Motorumuz RKS Titanic 150-S 2018 Model ve yaklaşık 17 Bin kilometre civarlarındaydı aldığımda. Tüm arkadaşlarım/ailem bu motoru almamamı,bu motordan artık randıman alınamayacağını söyledi fakat ben kendime güveniyordum.

Ayrıca motor kazadan sonra 1 ay civarında açık alanda yatmıştı ve kazada yıpranan yerler paslanmıştı. Motorun video ve fotoğraflarını aşağıya bırakıyorum sizde ne kadar kötü durumda olduğunu görün diye;

Videolar:https://video.hizliresim.com/watch/hkz38ubwU0

325671670_6000419936690869_7432647542843584449_n.jpg
321964638_932431481078437_2057436216261065195_n.jpg



Motorsikletten anlayan biri olarak bile tüm parçaları tespit etmek oldukça zor olacaktı. Sürekli sağa sola götürebilme şansım olmayacağı için ilk yaptığımız şey motoru yattığı yerden çıkarıp kendi dükkanımıza koymak oldu. böylece 1 hafta civarında sağına soluna bakıp karşılaştırmalar yaparak ortalama bir parça ve hasar listesi çıkardım.

325885428_5750732251670427_3571807507201785652_n.jpg

325541669_703359128179110_3358597360391133427_n.jpg

325261585_497078939206010_4172294540979744282_n.jpg
325859205_1131418724211174_1864323846195355012_n.jpg



Unutmayın ki parça fiyatları Motorun parça bulunabilirliğine/yaygınlığına ayrıca uydurma parça kullanıp kullanamayacağınıza göre değişir.Özellikle bu tarz motorlarda şu tarz parçalar çok pahalıdır;
Far (1328 TL)

Dijital Göstergeler(2220 TL)
Kontaklar(1300 TL)
Stoplar(654 TL)
Ayak Pegleri(200tl/tane)
Maşalar(3000 TL)
Depo(2500 TL)



Araştırmalarım sonucunda hatırladığım kadarıyla çıkan liste şu şekilde;
Motor Bloğu kısmı;

(SAĞ)Debriyaj kapağında kırık/yağ kaçakları mevcut. Değiştirilmeli ya da Tornaya girmeli.
Yağ filtresi kapağı değişmeli.

Silindir kapağında ufak tefek deformeler ve kırıklar var,Yağ kaçağı yok günü kurtarır.

Sol vites pedalı kopmuş. Yenilenmeli veya kaynaklanmalı. Sol Motor bloğunun somon kısımlarından bir tanesinin etrafı çatlamış. Komple kapak değiştirmek pahalı olacağı için İran yapıştırıcısı ile yapıştırıldı.
325166508_2473404142825926_370004748505664951_n.jpg


Benzin filtresi,Yedek depo mandalı kırılmış. Sıfırını bulmak zor olduğu için uydurma yapılacak.
(Motor Bloğu Çalışıyor mu şuan bilinmiyor.)


Elektrik/Elektronik Kısımlar;
Maalesef ki Kontak kırılmış. Tamiri mümkün değil yeni alınacak.

Gösterge/Far ve Stop lambaları sağlam. Ön sinyaller uydurma ile değişecek, arkalar sağlam.

Kaza sırasında sol gidon kumandası kopmuş,sağ taraf kullanılamaz hale gelmiş. Yeni alınacak.

Kumandaların kopması/kırılması ve birkaç elektriksel malzemenin harap olması ile elektrik tesisatında kopmalar ve
deformeler meydana gelmiş. Ayrıca yağmurda da kaldığı için yeni tesisat çekilecek.


Kaporta/Yürüyen Aksam Kısımları;
Gidon yarıdan yarıya yamulmuş, kesinlikle değişecek.
325917018_577326793869777_2494705432796810627_n.jpg


Arka jant sağlam,ön jantta kırık mevcut. En az ön jant değişecek.
325456364_751047079255277_232667951304329256_n.jpg
325812845_1693375977744888_8406084158365973533_n.jpg


Depo Grenajları kırık ve tamir edilemez durumda. Motora takılmayacak.

Yan kapaklar ve sakal kötü durumda değil. Kırılan kısımlar İran yapıştırıcısı ile yapıştırılıp kozmetiği güzelleştirilecek

Sol ön maşada yamukluk var. Eğer sürüşe etki ediyorsa mecbur maşalar değişecek.


Depoda devasa bir yarık mevcut ayrıca yağmurda kaldığı için paslanmış kurtarmanın imkanı yok yeni depo bulunup alınacak.

Ön Ayak Pegleri Kırılmış. Sıfırları çok pahalı olduğu için birşeyler uydurulacak


Bu yazdıklarımı tek tek not aldıktan sonra yaptığım ilk şey Facebook'taki tüm RKS gruplarına girip parça aramak oldu. Teker teker bulabildiğim 2 el parçaları topladım. Fotoğraflarını bulabildiklerimi koyacağım. Aldığım parçalar ve fiyatları ile sıfır fiyatlarını yazacağım ki arada ki farkı görün.


Gidon/Sol-Sağ Kumanda/Ön-Arka Jant/
(Bu parçaları aynı kişiden aldığım için hepsini tek tarafa yazıyorum kolaylık olsun diye)
Sıfır Fiyatları: Ön Jant:1786 TL,Arka Jant:1451 TL,Gidon:317 TL,Sağ Kumanda:290 TL, Sol Kumanda:230 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Ön Arka Jant;400 TL,Gidon: 150 TL, Sağ Kumanda 100 TL,Sol Kumanda,100 TL

(Bana sadece Ön Jant lazım olduğu için A
rka jantı 200 TL'ye sattım. Ön jantı değiştirince kırık jantın üstünde kalan Fren diskini 150 TL'ye sattım. Elimde hurda olarak kalan Jant ve Gidonu da Hurdacıya sattım toplam ağırlık ve maden şeklinde hesaplandığı için yanlış hatırlamıyorsam 50 TL'ye yakın bir para aldım. Daha az da olabilir fakat düz yazmak için 50 TL diyorum)

Hesaplarsak: -750 TL Gider, + 400 TL Gelir = 350 TL'ye burayı halletmiş olduk.

Kontak/Depo/;
Kontaklar çok pahalı olduğu için güç bela 150-S Değil de 150 Kontağı uydurdum. Siz de uydurabilirsiniz ama depo kapağında 3 adet saplama boşta kalıyor fakat sorun çıkarmıyor.

Sıfır Fiyatları:Kontak:1127 TL, Depo:2500 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Kontak:650 TL, Depo:250 TL


Kontağı 2. el almama rağmen satıcı 2 Anahtarını + Depo kapağını da verdi. Eski Depo kapağını yeni depo kapağı ile değiştirdim ki kontak anahtarı ile açabileyim.

Deponun fiyatının ucuz olmasının nedeni aldığım deponun temiz değil hasarlı olmasıydı. 150-S Deposu bulamadım 2. elde ve 150 deposu olur mu emin olamadığım için Hasarlı sağdan soldan darbeli bir depo aldım. Depo bomboş geldiği için Eski depoda ki benzin şamandırasını ve yeni aldığım kontağın depo kapağını bu depoya geçirdik. Deponun durumu bu şekilde,Çok kötü durumda evet ama en azından işlevsel ve ucuz. Daha sonrasına üstüne deri kaplama koyacağım için sorun etmedim.

Yeni kontakla gelen depo kapağı ile Boşa çıkan Depo kapağını ve eski anahtarı
300 TL'ye sattım. Bu modellerde depo kapağı kolay bozulur bu yüzden hızlıca gitti.

Eski depodan kalan şamandırayı yeni depoya aktarınca eski depo sadece hurda kaldı.


Giderler:-900 TL, Giderler +300 TL : -600 TL ödemiş olduk.



325471105_1675951599486132_2316425354257613503_n.jpg
325555245_710300977288143_725736266287909247_n.jpg



Yakıt Filtresi/Yedek Depo Vanası/Ön Sinyaller/Debriyaj Kapağı/Elektrik Tesisatı;
Bu parçalar sıfır alınan/uydurulan parçalar oldu.

Debriyaj kapağı tornaya girip düzeltildi
100 TL gibi küçük bir ücret ile halledebildik.

Yakıt Filtresi + Yedek Depo Vanasını CG'den uydurduk
50 TL verdik ikisine.

Ön Sinyalleri yan sanayi şekilde
50 50 100 TL'ye Aldık.

Elektrik Tesisatı sıfır aldığımız en pahalı parça oldu. Kendisine
750 TL Verdik. Ayrıca eski elektrik tesisatını da
parça parça kullanabilmesi için 100 TL gibi cüzi bir paraya sattık.

Toplam 1100 TL'de buraya gitti.

Ek olarak motora;
1 Litre Yağ
Komple Conta Takımı
Yağ Filtresi

Aldık. Bunlar da ortalama 200 TL Tuttu.


Tüm Parçalar Ortalama 2 Ay içinde Temin edildi.Motorcudan Motoru Toplaması için anca 1 ay sonrasına randevu aldık.En korktuğum şey motor bloğunda bir arıza oluşmasıydı. Çünkü kazadan sonra çalışıp çalışmayacağını bilmiyorduk bildiğiniz kapalı kutuydu. Çok şükür Motor bloğunda bir sorun yok ve motor saat gibi çalışıyor.

Tek sorun kaza esnasında Karbüratördeki rölanti ayar memesi düşmüş dolayısıyla motor rölantide yüksek devirde çalışıyor.

Motor tamamen toplandıktan sonra ve binilebilir hale geldikten sonra
Maşalardaki yamukluğun sürüşe etkisi olmadığını,sadece ön tekerlek düz dururken gidonun çok az sola baktığını farkettik ve dolayısıyla maşaları değiştirmek istemedim. İsteseydim 1300 TL civarı idi 2. eli.

Ayak peglerine başka pegleri uyduramadık derken aklımıza bir fikir geldi. Dükkanda bulunan kırık motorsiklet aynalarının 2 tanesinin ayna kısmını çıkardık ve düz çubuksu kısmının peg yerlerine tam girip çevirildiğini farkettik. Peg şeklinde yamultup taktık ve ayak koyulabilir hale geldi.

Kazada zincir kopmuştu fakat iyi durumda olduğu için kopan zincire ek yapıp kullanmaya devam ettik.



Toplam Maliyet tablomuz şu şekilde;

Alınan Tüm Parçalar + Satılan Tüm Parçaların Ücreti İle Ödemiş Olduğumuz Net Fiyat : 2250 TL.

Motoru Alırken Verdiğim Ücret 2000 + 500 TL civarı noter masrafı vermiştim o zamanlarda pahalı değildi
2500 TL

Motoru Toplattığım Motorsikletçiye ise 1000 TL ödedim.


Bu İş Toplamda 4-5 Ay ve 5750 TL'ye mal oldu bana. Memnun muyum tabii ki memnunum. Güncel şekilde motoru kullanmaktayım. Muadilleri/Temizleri 25 bin TL olan bir motora biniyorum. Muayenesi kazadan önce de mevcuttu hala mevcut.Uğraşırken hem çok eğlendiğim hem de büyük bir azim ile uğraştığım bir Proje idi. Aşağıya Motorun yapılı halinin fotoğraflarını bırakıyorum.
325554423_700870418413241_6591691871613637272_n.jpg


325605264_893172955440792_8794506996709361470_n.jpg

325550612_597162362243168_1263022038482886496_n.jpg


325685121_578806230300380_3213575058858771194_n.jpg
325374912_1326295044884266_7856216155381054105_n.jpg

Eğer olurda siz de bir gün heves ederseniz aklınıza bu gönderi gelsin. Uzun olduysa affola. Bu şekilde toplamaya çalışmak istediğiniz bir motorunuz varsa elimden geldiğince yardım edebilirim.







 
Son düzenleme:

Ragnar Adamdır

80+ Silver
Katılım
10 Şubat 2021
Mesajlar
2,044
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,223
İsim
Efecan
ben motorcu değilim araba seviyorum ve sürüyorum zaten motor ehliyetim yok ama yakın arkadaşım motor hayali ile yatıp kalkıyor her gün anlatıyor 10 lafından 5i motordur herhalde bunu ona atacağım çok anlamadım ben ama belki onun işine yarayabilir
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #3
ben motorcu değilim araba seviyorum ve sürüyorum zaten motor ehliyetim yok ama yakın arkadaşım motor hayali ile yatıp kalkıyor her gün anlatıyor 10 lafından 5i motordur herhalde bunu ona atacağım çok anlamadım ben ama belki onun işine yarayabilir
Araba için olan versiyonu gelir mi bilmem ama neden olmasın :p
 

pxnouma

80+
Katılım
8 Kasım 2021
Mesajlar
245
Dahası  
Reaksiyon skoru
146
İsim
Numan Ceylan
Helal olsun, yabancılar bunlara proje diyor biz ise ucuz yollu toplama diyoruz.
Şimdi 2-3 tane 'canını yoldamı buluyorsuncular, Ben 40 yıllık şaseciyim bu motor 120'den sonra dağılırcılar' çıkacak. Onlar gelmeden başarılarının devamını diliyorum.
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Helal olsun, yabancılar bunlara proje diyor biz ise ucuz yollu toplama diyoruz.
Şimdi 2-3 tane 'canını yoldamı buluyorsuncular, Ben 40 yıllık şaseciyim bu motor 120'den sonra dağılırcılar' çıkacak. Onlar gelmeden başarılarının devamını diliyorum.

Motor arkadaşımın olduğu için tanıyorum 17 bin kmde motoru dahi açılmamıştı. Ek olarak Motoru komple söküp iskeletine baktık şasesinde yamulma dahi yok kazayı önden yaptığı için maşalar ve gidon tüm hasarı almış.

Bu motorun zaten top speedi 130 civarında 110 sabit yolculuk yapıyorum daha dağılmadı çok şükür ki zaten bu 10/10luk bir toplama değil. En uygun şekilde şehir içi nasıl binebileceksem o şekilde topladım o yüzden rahatım
 

Cheerios

80+
Katılım
25 Şubat 2021
Mesajlar
117
Dahası  
Reaksiyon skoru
34
İsim
Deniz
Helal olsun ortaya güzel iş çıkmış şasede yamuk yoksa bir motor her türlü toplanır. Heleki naked motorlar en kolayı. Benimde piaggio skipperım vardı (sukuter) 2 yıl önce toplamaya çalıştım ama başaramadım. Aslında çalışıyor biraz daha masraf edilmesi lazım, askerlikti işti derken uğraşamadığım için gittim 3 ay önce sıfır başka sukuter aldım.O yüzden böyle bir proje yapıcaksanız avrupa motorlarını tercih etmeyin özellikle italyanları.Tekrar hayırlı olsun tekerin düz bassın :)
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #7
Helal olsun ortaya güzel iş çıkmış şasede yamuk yoksa bir motor her türlü toplanır. Heleki naked motorlar en kolayı. Benimde piaggio skipperım vardı (sukuter) 2 yıl önce toplamaya çalıştım ama başaramadım. Aslında çalışıyor biraz daha masraf edilmesi lazım, askerlikti işti derken uğraşamadığım için gittim 3 ay önce sıfır başka sukuter aldım.O yüzden böyle bir proje yapıcaksanız avrupa motorlarını tercih etmeyin özellikle italyanları.Tekrar hayırlı olsun tekerin düz bassın :)
RKS çin üretim olsa da italyan asıllı maalesef o yüzden parçaları çok pahalı. Bu modelin motor bloğunu benelli üretiyor motorda sıkıntı çıksa direk parçalar satardım motoru
 

Cheerios

80+
Katılım
25 Şubat 2021
Mesajlar
117
Dahası  
Reaksiyon skoru
34
İsim
Deniz
RKS çin üretim olsa da italyan asıllı maalesef o yüzden parçaları çok pahalı. Bu modelin motor bloğunu benelli üretiyor motorda sıkıntı çıksa direk parçalar satardım motoru
Doğru italyan demek para demek o yüzden ucuz yırtmışsın :))
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9

İceWolf

80+ Silver
Katılım
26 Şubat 2021
Mesajlar
2,980
Öncelikle tebrik ederim. Çok güzel bir proje olmuş. 20 küsür senedir motor kullanırım. MZ251, 600F, Fazer, CBR600, R6 gibi bir çok makine geçti elimden. Vahim bir kaza atlatma sonucu R6 yı satıp Nmax 125 e geçtim. Senin proje eski anıları canlandırdı. Teşekkürler.
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Öncelikle tebrik ederim. Çok güzel bir proje olmuş. 20 küsür senedir motor kullanırım. MZ251, 600F, Fazer, CBR600, R6 gibi bir çok makine geçti elimden. Vahim bir kaza atlatma sonucu R6 yı satıp Nmax 125 e geçtim. Senin proje eski anıları canlandırdı. Teşekkürler.
Zamanı gelince her motorcunun ccsi düşer hocam ya. Sizin gibi deneyimli birinden tebrik almak benim için fazlasıyla yeterli. İçinde motorcu ruhu taşıyan,ucuza motor sahibi olabilmek için şartları zorlayan arkadaşlarıma ufak bir motivasyon olması ümidi ile paylaşmak istedim ben de
 

James Gg

80+ Platinum
Katılım
31 Temmuz 2022
Mesajlar
14,600
Dahası  
Reaksiyon skoru
8,338
Konum
Antalya
İsim
James Gg
İlgilendiği Kategoriler
Pc Toplama-ekran kartı-işlemci-anakart-acer çöp laptop
IMG_20221009_174008.jpg

Eline sağlık usta bende emanetimi şuraya salayım .d
 
Katılım
25 Ekim 2020
Mesajlar
20,878
Dahası  
Reaksiyon skoru
11,188
İsim
Murat Orhan
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
907,048
Mesajlar
8,304,842
Üyeler
140,753
Son üye
brostez
Top Bottom