MuratTheFounderOfGariban
80+ Titanium
- Katılım
- 25 Ekim 2020
- Mesajlar
- 22,392
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 12,157
- İsim
- Murat Orhan
- Bütçe
- 5750
GÜNCELLEME 22.12.2023
Motorun yamuk maşaları tornacıda düzeltildi ve deposunu siyah sprey boya ile boyayarak(Orj rengi siyahtı biz depoyu beyaz bulduğumuz için beyaz takmıştık.) Muayeneye soktuk ve tekten muayeneden geçtik. Yakın zamanda Güncel fotoğraflarını da paylaşacağım.
Konu ucuza kaçmak olduğu zaman sadece Bilgisayar ile sınırlanmıyoruz tabii ki.Uzun yıllardır motor tecrübesi olan biriyim. Bir sürü motor aldım,takasladım,sattım ve kullandım fakat bir zamandan sonra hevesim söndü ve motorumu da satıp araba alarak bir süre bunu noktaladım.
Sonrında Yaz ayında gördüm ki araba ile şehir içi sağa sola gitmek mümkün değil, ayağımı yerden kesecek bir motor arayışına başladım ama gelin görün ki fiyatlar sezondan dolayı çok uçmuş, 15 bin liraya bile eski model 125 150 cc güzel bir motor almak hayal olmuştu.
Bunun üzerine dedim ki bu böyle olmaz, bilgisayarda yapabiliyorsam motorsiklette de yapabilmeliyim dedim ve Motorsiklet toplama macerama başladım.
Ben araştırmalarımı yapmaya başladıktan sonra bir arkadaşımın Motoru ile kaza yaptığını(Tırın altında kalıyor kendisi.) öğrendim ve ziyaretine gittim. Bir süre sonra arkadaşımın babasının kazalı motoru satacağını öğrendim.Tamir ettirmek için bir Motorcuya göstermişler fakat parçaları hesapladıkları zaman Motorsiklettin 2. el fiyatından daha yüksek bir fiyat çıktığını görünce vazgeçmişler. Telefon ile konuştuktan sonra Bana motoru komple 2500 TL'ye verebileceğini söyledi ki bu fiyatı duyunca direk kabul etmek istedim. Ama tabii ki pazarlık etmeden duramadım ve 2000 TL'ye kendisi ile anlaştık. Yanında da sağ olsun Motora takamadıkları sıfır aküyü de hediye etti.
Motorumuz RKS Titanic 150-S 2018 Model ve yaklaşık 17 Bin kilometre civarlarındaydı aldığımda. Tüm arkadaşlarım/ailem bu motoru almamamı,bu motordan artık randıman alınamayacağını söyledi fakat ben kendime güveniyordum.
Ayrıca motor kazadan sonra 1 ay civarında açık alanda yatmıştı ve kazada yıpranan yerler paslanmıştı. Motorun video ve fotoğraflarını aşağıya bırakıyorum sizde ne kadar kötü durumda olduğunu görün diye;
Videolar:https://video.hizliresim.com/watch/hkz38ubwU0
Motorsikletten anlayan biri olarak bile tüm parçaları tespit etmek oldukça zor olacaktı. Sürekli sağa sola götürebilme şansım olmayacağı için ilk yaptığımız şey motoru yattığı yerden çıkarıp kendi dükkanımıza koymak oldu. böylece 1 hafta civarında sağına soluna bakıp karşılaştırmalar yaparak ortalama bir parça ve hasar listesi çıkardım.
Unutmayın ki parça fiyatları Motorun parça bulunabilirliğine/yaygınlığına ayrıca uydurma parça kullanıp kullanamayacağınıza göre değişir.Özellikle bu tarz motorlarda şu tarz parçalar çok pahalıdır;
Far (1328 TL)
Dijital Göstergeler(2220 TL)
Kontaklar(1300 TL)
Stoplar(654 TL)
Ayak Pegleri(200tl/tane)
Maşalar(3000 TL)
Depo(2500 TL)
Araştırmalarım sonucunda hatırladığım kadarıyla çıkan liste şu şekilde;
Motor Bloğu kısmı;
(SAĞ)Debriyaj kapağında kırık/yağ kaçakları mevcut. Değiştirilmeli ya da Tornaya girmeli.
Yağ filtresi kapağı değişmeli.
Silindir kapağında ufak tefek deformeler ve kırıklar var,Yağ kaçağı yok günü kurtarır.
Sol vites pedalı kopmuş. Yenilenmeli veya kaynaklanmalı. Sol Motor bloğunun somon kısımlarından bir tanesinin etrafı çatlamış. Komple kapak değiştirmek pahalı olacağı için İran yapıştırıcısı ile yapıştırıldı.
Benzin filtresi,Yedek depo mandalı kırılmış. Sıfırını bulmak zor olduğu için uydurma yapılacak.
(Motor Bloğu Çalışıyor mu şuan bilinmiyor.)
Elektrik/Elektronik Kısımlar;
Maalesef ki Kontak kırılmış. Tamiri mümkün değil yeni alınacak.
Gösterge/Far ve Stop lambaları sağlam. Ön sinyaller uydurma ile değişecek, arkalar sağlam.
Kaza sırasında sol gidon kumandası kopmuş,sağ taraf kullanılamaz hale gelmiş. Yeni alınacak.
Kumandaların kopması/kırılması ve birkaç elektriksel malzemenin harap olması ile elektrik tesisatında kopmalar ve
deformeler meydana gelmiş. Ayrıca yağmurda da kaldığı için yeni tesisat çekilecek.
Kaporta/Yürüyen Aksam Kısımları;
Gidon yarıdan yarıya yamulmuş, kesinlikle değişecek.
Arka jant sağlam,ön jantta kırık mevcut. En az ön jant değişecek.
Depo Grenajları kırık ve tamir edilemez durumda. Motora takılmayacak.
Yan kapaklar ve sakal kötü durumda değil. Kırılan kısımlar İran yapıştırıcısı ile yapıştırılıp kozmetiği güzelleştirilecek
Sol ön maşada yamukluk var. Eğer sürüşe etki ediyorsa mecbur maşalar değişecek.
Depoda devasa bir yarık mevcut ayrıca yağmurda kaldığı için paslanmış kurtarmanın imkanı yok yeni depo bulunup alınacak.
Ön Ayak Pegleri Kırılmış. Sıfırları çok pahalı olduğu için birşeyler uydurulacak
Bu yazdıklarımı tek tek not aldıktan sonra yaptığım ilk şey Facebook'taki tüm RKS gruplarına girip parça aramak oldu. Teker teker bulabildiğim 2 el parçaları topladım. Fotoğraflarını bulabildiklerimi koyacağım. Aldığım parçalar ve fiyatları ile sıfır fiyatlarını yazacağım ki arada ki farkı görün.
Gidon/Sol-Sağ Kumanda/Ön-Arka Jant/
(Bu parçaları aynı kişiden aldığım için hepsini tek tarafa yazıyorum kolaylık olsun diye)
Sıfır Fiyatları: Ön Jant:1786 TL,Arka Jant:1451 TL,Gidon:317 TL,Sağ Kumanda:290 TL, Sol Kumanda:230 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Ön Arka Jant;400 TL,Gidon: 150 TL, Sağ Kumanda 100 TL,Sol Kumanda,100 TL
(Bana sadece Ön Jant lazım olduğu için Arka jantı 200 TL'ye sattım. Ön jantı değiştirince kırık jantın üstünde kalan Fren diskini 150 TL'ye sattım. Elimde hurda olarak kalan Jant ve Gidonu da Hurdacıya sattım toplam ağırlık ve maden şeklinde hesaplandığı için yanlış hatırlamıyorsam 50 TL'ye yakın bir para aldım. Daha az da olabilir fakat düz yazmak için 50 TL diyorum)
Hesaplarsak: -750 TL Gider, + 400 TL Gelir = 350 TL'ye burayı halletmiş olduk.
Kontak/Depo/;
Kontaklar çok pahalı olduğu için güç bela 150-S Değil de 150 Kontağı uydurdum. Siz de uydurabilirsiniz ama depo kapağında 3 adet saplama boşta kalıyor fakat sorun çıkarmıyor.
Sıfır Fiyatları:Kontak:1127 TL, Depo:2500 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Kontak:650 TL, Depo:250 TL
Kontağı 2. el almama rağmen satıcı 2 Anahtarını + Depo kapağını da verdi. Eski Depo kapağını yeni depo kapağı ile değiştirdim ki kontak anahtarı ile açabileyim.
Deponun fiyatının ucuz olmasının nedeni aldığım deponun temiz değil hasarlı olmasıydı. 150-S Deposu bulamadım 2. elde ve 150 deposu olur mu emin olamadığım için Hasarlı sağdan soldan darbeli bir depo aldım. Depo bomboş geldiği için Eski depoda ki benzin şamandırasını ve yeni aldığım kontağın depo kapağını bu depoya geçirdik. Deponun durumu bu şekilde,Çok kötü durumda evet ama en azından işlevsel ve ucuz. Daha sonrasına üstüne deri kaplama koyacağım için sorun etmedim.
Yeni kontakla gelen depo kapağı ile Boşa çıkan Depo kapağını ve eski anahtarı 300 TL'ye sattım. Bu modellerde depo kapağı kolay bozulur bu yüzden hızlıca gitti.
Eski depodan kalan şamandırayı yeni depoya aktarınca eski depo sadece hurda kaldı.
Giderler:-900 TL, Giderler +300 TL : -600 TL ödemiş olduk.
Yakıt Filtresi/Yedek Depo Vanası/Ön Sinyaller/Debriyaj Kapağı/Elektrik Tesisatı;
Bu parçalar sıfır alınan/uydurulan parçalar oldu.
Debriyaj kapağı tornaya girip düzeltildi 100 TL gibi küçük bir ücret ile halledebildik.
Yakıt Filtresi + Yedek Depo Vanasını CG'den uydurduk 50 TL verdik ikisine.
Ön Sinyalleri yan sanayi şekilde 50 50 100 TL'ye Aldık.
Elektrik Tesisatı sıfır aldığımız en pahalı parça oldu. Kendisine 750 TL Verdik. Ayrıca eski elektrik tesisatını da
parça parça kullanabilmesi için 100 TL gibi cüzi bir paraya sattık.
Toplam 1100 TL'de buraya gitti.
Ek olarak motora;
1 Litre Yağ
Komple Conta Takımı
Yağ Filtresi
Aldık. Bunlar da ortalama 200 TL Tuttu.
Tüm Parçalar Ortalama 2 Ay içinde Temin edildi.Motorcudan Motoru Toplaması için anca 1 ay sonrasına randevu aldık.En korktuğum şey motor bloğunda bir arıza oluşmasıydı. Çünkü kazadan sonra çalışıp çalışmayacağını bilmiyorduk bildiğiniz kapalı kutuydu. Çok şükür Motor bloğunda bir sorun yok ve motor saat gibi çalışıyor.
Tek sorun kaza esnasında Karbüratördeki rölanti ayar memesi düşmüş dolayısıyla motor rölantide yüksek devirde çalışıyor.
Motor tamamen toplandıktan sonra ve binilebilir hale geldikten sonra Maşalardaki yamukluğun sürüşe etkisi olmadığını,sadece ön tekerlek düz dururken gidonun çok az sola baktığını farkettik ve dolayısıyla maşaları değiştirmek istemedim. İsteseydim 1300 tl civarı idi 2. eli.
Ayak peglerine başka pegleri uyduramadık derken aklımıza bir fikir geldi. Dükkanda bulunan kırık motorsiklet aynalarının 2 tanesinin ayna kısmını çıkardık ve düz çubuksu kısmının peg yerlerine tam girip çevirildiğini farkettik. Peg şeklinde yamultup taktık ve ayak koyulabilir hale geldi.
Kazada zincir kopmuştu fakat iyi durumda olduğu için kopan zincire ek yapıp kullanmaya devam ettik.
Toplam Maliyet tablomuz şu şekilde;
Alınan Tüm Parçalar + Satılan Tüm Parçaların Ücreti İle Ödemiş Olduğumuz Net Fiyat : 2250 TL.
Motoru Alırken Verdiğim Ücret 2000 + 500 TL civarı noter masrafı vermiştim o zamanlarda pahalı değildi 2500 TL
Motoru Toplattığım Motorsikletçiye ise 1000 TL ödedim.
Bu İş Toplamda 4-5 Ay ve 5750 TL'ye mal oldu bana. Memnun muyum tabii ki memnunum. Güncel şekilde motoru kullanmaktayım. Muadilleri/Temizleri 25 bin tl olan bir motora biniyorum. Muayenesi kazadan önce de mevcuttu hala mevcut.Uğraşırken hem çok eğlendiğim hem de büyük bir azim ile uğraştığım bir Proje idi. Aşağıya Motorun yapılı halinin fotoğraflarını bırakıyorum.
Eğer olurda siz de bir gün heves ederseniz aklınıza bu gönderi gelsin. Uzun olduysa affola. Bu şekilde toplamaya çalışmak istediğiniz bir motorunuz varsa elimden geldiğince yardım edebilirim.
Motorun yamuk maşaları tornacıda düzeltildi ve deposunu siyah sprey boya ile boyayarak(Orj rengi siyahtı biz depoyu beyaz bulduğumuz için beyaz takmıştık.) Muayeneye soktuk ve tekten muayeneden geçtik. Yakın zamanda Güncel fotoğraflarını da paylaşacağım.
Konu ucuza kaçmak olduğu zaman sadece Bilgisayar ile sınırlanmıyoruz tabii ki.Uzun yıllardır motor tecrübesi olan biriyim. Bir sürü motor aldım,takasladım,sattım ve kullandım fakat bir zamandan sonra hevesim söndü ve motorumu da satıp araba alarak bir süre bunu noktaladım.
Sonrında Yaz ayında gördüm ki araba ile şehir içi sağa sola gitmek mümkün değil, ayağımı yerden kesecek bir motor arayışına başladım ama gelin görün ki fiyatlar sezondan dolayı çok uçmuş, 15 bin liraya bile eski model 125 150 cc güzel bir motor almak hayal olmuştu.
Bunun üzerine dedim ki bu böyle olmaz, bilgisayarda yapabiliyorsam motorsiklette de yapabilmeliyim dedim ve Motorsiklet toplama macerama başladım.
Ben araştırmalarımı yapmaya başladıktan sonra bir arkadaşımın Motoru ile kaza yaptığını(Tırın altında kalıyor kendisi.) öğrendim ve ziyaretine gittim. Bir süre sonra arkadaşımın babasının kazalı motoru satacağını öğrendim.Tamir ettirmek için bir Motorcuya göstermişler fakat parçaları hesapladıkları zaman Motorsiklettin 2. el fiyatından daha yüksek bir fiyat çıktığını görünce vazgeçmişler. Telefon ile konuştuktan sonra Bana motoru komple 2500 TL'ye verebileceğini söyledi ki bu fiyatı duyunca direk kabul etmek istedim. Ama tabii ki pazarlık etmeden duramadım ve 2000 TL'ye kendisi ile anlaştık. Yanında da sağ olsun Motora takamadıkları sıfır aküyü de hediye etti.
Motorumuz RKS Titanic 150-S 2018 Model ve yaklaşık 17 Bin kilometre civarlarındaydı aldığımda. Tüm arkadaşlarım/ailem bu motoru almamamı,bu motordan artık randıman alınamayacağını söyledi fakat ben kendime güveniyordum.
Ayrıca motor kazadan sonra 1 ay civarında açık alanda yatmıştı ve kazada yıpranan yerler paslanmıştı. Motorun video ve fotoğraflarını aşağıya bırakıyorum sizde ne kadar kötü durumda olduğunu görün diye;
Videolar:https://video.hizliresim.com/watch/hkz38ubwU0
Hızlıresim
Hızlı video yükleme paylaşma servisi. Videolarınızı saniyeleri içerisinde yükleyip paylaşın.
video.hizliresim.com
Motorsikletten anlayan biri olarak bile tüm parçaları tespit etmek oldukça zor olacaktı. Sürekli sağa sola götürebilme şansım olmayacağı için ilk yaptığımız şey motoru yattığı yerden çıkarıp kendi dükkanımıza koymak oldu. böylece 1 hafta civarında sağına soluna bakıp karşılaştırmalar yaparak ortalama bir parça ve hasar listesi çıkardım.
Unutmayın ki parça fiyatları Motorun parça bulunabilirliğine/yaygınlığına ayrıca uydurma parça kullanıp kullanamayacağınıza göre değişir.Özellikle bu tarz motorlarda şu tarz parçalar çok pahalıdır;
Far (1328 TL)
Dijital Göstergeler(2220 TL)
Kontaklar(1300 TL)
Stoplar(654 TL)
Ayak Pegleri(200tl/tane)
Maşalar(3000 TL)
Depo(2500 TL)
Araştırmalarım sonucunda hatırladığım kadarıyla çıkan liste şu şekilde;
Motor Bloğu kısmı;
(SAĞ)Debriyaj kapağında kırık/yağ kaçakları mevcut. Değiştirilmeli ya da Tornaya girmeli.
Yağ filtresi kapağı değişmeli.
Silindir kapağında ufak tefek deformeler ve kırıklar var,Yağ kaçağı yok günü kurtarır.
Sol vites pedalı kopmuş. Yenilenmeli veya kaynaklanmalı. Sol Motor bloğunun somon kısımlarından bir tanesinin etrafı çatlamış. Komple kapak değiştirmek pahalı olacağı için İran yapıştırıcısı ile yapıştırıldı.
Benzin filtresi,Yedek depo mandalı kırılmış. Sıfırını bulmak zor olduğu için uydurma yapılacak.
(Motor Bloğu Çalışıyor mu şuan bilinmiyor.)
Elektrik/Elektronik Kısımlar;
Maalesef ki Kontak kırılmış. Tamiri mümkün değil yeni alınacak.
Gösterge/Far ve Stop lambaları sağlam. Ön sinyaller uydurma ile değişecek, arkalar sağlam.
Kaza sırasında sol gidon kumandası kopmuş,sağ taraf kullanılamaz hale gelmiş. Yeni alınacak.
Kumandaların kopması/kırılması ve birkaç elektriksel malzemenin harap olması ile elektrik tesisatında kopmalar ve
deformeler meydana gelmiş. Ayrıca yağmurda da kaldığı için yeni tesisat çekilecek.
Kaporta/Yürüyen Aksam Kısımları;
Gidon yarıdan yarıya yamulmuş, kesinlikle değişecek.
Arka jant sağlam,ön jantta kırık mevcut. En az ön jant değişecek.
Depo Grenajları kırık ve tamir edilemez durumda. Motora takılmayacak.
Yan kapaklar ve sakal kötü durumda değil. Kırılan kısımlar İran yapıştırıcısı ile yapıştırılıp kozmetiği güzelleştirilecek
Sol ön maşada yamukluk var. Eğer sürüşe etki ediyorsa mecbur maşalar değişecek.
Depoda devasa bir yarık mevcut ayrıca yağmurda kaldığı için paslanmış kurtarmanın imkanı yok yeni depo bulunup alınacak.
Ön Ayak Pegleri Kırılmış. Sıfırları çok pahalı olduğu için birşeyler uydurulacak
Bu yazdıklarımı tek tek not aldıktan sonra yaptığım ilk şey Facebook'taki tüm RKS gruplarına girip parça aramak oldu. Teker teker bulabildiğim 2 el parçaları topladım. Fotoğraflarını bulabildiklerimi koyacağım. Aldığım parçalar ve fiyatları ile sıfır fiyatlarını yazacağım ki arada ki farkı görün.
Gidon/Sol-Sağ Kumanda/Ön-Arka Jant/
(Bu parçaları aynı kişiden aldığım için hepsini tek tarafa yazıyorum kolaylık olsun diye)
Sıfır Fiyatları: Ön Jant:1786 TL,Arka Jant:1451 TL,Gidon:317 TL,Sağ Kumanda:290 TL, Sol Kumanda:230 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Ön Arka Jant;400 TL,Gidon: 150 TL, Sağ Kumanda 100 TL,Sol Kumanda,100 TL
(Bana sadece Ön Jant lazım olduğu için Arka jantı 200 TL'ye sattım. Ön jantı değiştirince kırık jantın üstünde kalan Fren diskini 150 TL'ye sattım. Elimde hurda olarak kalan Jant ve Gidonu da Hurdacıya sattım toplam ağırlık ve maden şeklinde hesaplandığı için yanlış hatırlamıyorsam 50 TL'ye yakın bir para aldım. Daha az da olabilir fakat düz yazmak için 50 TL diyorum)
Hesaplarsak: -750 TL Gider, + 400 TL Gelir = 350 TL'ye burayı halletmiş olduk.
Kontak/Depo/;
Kontaklar çok pahalı olduğu için güç bela 150-S Değil de 150 Kontağı uydurdum. Siz de uydurabilirsiniz ama depo kapağında 3 adet saplama boşta kalıyor fakat sorun çıkarmıyor.
Sıfır Fiyatları:Kontak:1127 TL, Depo:2500 TL
2. El Aldığım Fiyatlar: Kontak:650 TL, Depo:250 TL
Kontağı 2. el almama rağmen satıcı 2 Anahtarını + Depo kapağını da verdi. Eski Depo kapağını yeni depo kapağı ile değiştirdim ki kontak anahtarı ile açabileyim.
Deponun fiyatının ucuz olmasının nedeni aldığım deponun temiz değil hasarlı olmasıydı. 150-S Deposu bulamadım 2. elde ve 150 deposu olur mu emin olamadığım için Hasarlı sağdan soldan darbeli bir depo aldım. Depo bomboş geldiği için Eski depoda ki benzin şamandırasını ve yeni aldığım kontağın depo kapağını bu depoya geçirdik. Deponun durumu bu şekilde,Çok kötü durumda evet ama en azından işlevsel ve ucuz. Daha sonrasına üstüne deri kaplama koyacağım için sorun etmedim.
Yeni kontakla gelen depo kapağı ile Boşa çıkan Depo kapağını ve eski anahtarı 300 TL'ye sattım. Bu modellerde depo kapağı kolay bozulur bu yüzden hızlıca gitti.
Eski depodan kalan şamandırayı yeni depoya aktarınca eski depo sadece hurda kaldı.
Giderler:-900 TL, Giderler +300 TL : -600 TL ödemiş olduk.
Yakıt Filtresi/Yedek Depo Vanası/Ön Sinyaller/Debriyaj Kapağı/Elektrik Tesisatı;
Bu parçalar sıfır alınan/uydurulan parçalar oldu.
Debriyaj kapağı tornaya girip düzeltildi 100 TL gibi küçük bir ücret ile halledebildik.
Yakıt Filtresi + Yedek Depo Vanasını CG'den uydurduk 50 TL verdik ikisine.
Ön Sinyalleri yan sanayi şekilde 50 50 100 TL'ye Aldık.
Elektrik Tesisatı sıfır aldığımız en pahalı parça oldu. Kendisine 750 TL Verdik. Ayrıca eski elektrik tesisatını da
parça parça kullanabilmesi için 100 TL gibi cüzi bir paraya sattık.
Toplam 1100 TL'de buraya gitti.
Ek olarak motora;
1 Litre Yağ
Komple Conta Takımı
Yağ Filtresi
Aldık. Bunlar da ortalama 200 TL Tuttu.
Tüm Parçalar Ortalama 2 Ay içinde Temin edildi.Motorcudan Motoru Toplaması için anca 1 ay sonrasına randevu aldık.En korktuğum şey motor bloğunda bir arıza oluşmasıydı. Çünkü kazadan sonra çalışıp çalışmayacağını bilmiyorduk bildiğiniz kapalı kutuydu. Çok şükür Motor bloğunda bir sorun yok ve motor saat gibi çalışıyor.
Tek sorun kaza esnasında Karbüratördeki rölanti ayar memesi düşmüş dolayısıyla motor rölantide yüksek devirde çalışıyor.
Motor tamamen toplandıktan sonra ve binilebilir hale geldikten sonra Maşalardaki yamukluğun sürüşe etkisi olmadığını,sadece ön tekerlek düz dururken gidonun çok az sola baktığını farkettik ve dolayısıyla maşaları değiştirmek istemedim. İsteseydim 1300 tl civarı idi 2. eli.
Ayak peglerine başka pegleri uyduramadık derken aklımıza bir fikir geldi. Dükkanda bulunan kırık motorsiklet aynalarının 2 tanesinin ayna kısmını çıkardık ve düz çubuksu kısmının peg yerlerine tam girip çevirildiğini farkettik. Peg şeklinde yamultup taktık ve ayak koyulabilir hale geldi.
Kazada zincir kopmuştu fakat iyi durumda olduğu için kopan zincire ek yapıp kullanmaya devam ettik.
Toplam Maliyet tablomuz şu şekilde;
Alınan Tüm Parçalar + Satılan Tüm Parçaların Ücreti İle Ödemiş Olduğumuz Net Fiyat : 2250 TL.
Motoru Alırken Verdiğim Ücret 2000 + 500 TL civarı noter masrafı vermiştim o zamanlarda pahalı değildi 2500 TL
Motoru Toplattığım Motorsikletçiye ise 1000 TL ödedim.
Bu İş Toplamda 4-5 Ay ve 5750 TL'ye mal oldu bana. Memnun muyum tabii ki memnunum. Güncel şekilde motoru kullanmaktayım. Muadilleri/Temizleri 25 bin tl olan bir motora biniyorum. Muayenesi kazadan önce de mevcuttu hala mevcut.Uğraşırken hem çok eğlendiğim hem de büyük bir azim ile uğraştığım bir Proje idi. Aşağıya Motorun yapılı halinin fotoğraflarını bırakıyorum.
Eğer olurda siz de bir gün heves ederseniz aklınıza bu gönderi gelsin. Uzun olduysa affola. Bu şekilde toplamaya çalışmak istediğiniz bir motorunuz varsa elimden geldiğince yardım edebilirim.
Son düzenleme: