Neler Yeni

#mediamarktskandalı | Çalışan Xbox’u, perte ayırdılar! THH Beni Haklı Buldu!

Arthur♛Morgan

80+ Silver
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
3,800
Dahası  
Reaksiyon skoru
2,584
İsim
sefa korkmaz
İlgilendiği Kategoriler
Red Dead Redemption ve Rockstar ile ilgili her şeye ilgim var
Instagram
sfakorkmaz
Hoşbulduk :)

Olay o kadar kötü ki, firma en baştan art niyetli davranmış zaten. Ürünü hiçbir garantisi olmasa bile, sırf ücretli tamirat için alsa bile, fiyatını ve tamiratını reddettiğim zaman ürünü aynı şekilde, üzerinde hiçbir oynama yapmadan bana, üstelik üzerinde hiçbir zahmet gösterilmediği için hızlı bir şekilde geri iade edilmesi gerekirdi.

Düşünün, firma konsolu alıyor, 4-5 gün içinde beni arayıp perte çıktı diyor. Bende madem öyle aynen iade edin, ellememişsiniz zaten, öyle de kalsın diyorum. Kabul ediyorlar ancak 2 ay sonra konsolu gönderiyorlar. Üstelik ayrı olarak pahalı fiyatlardan satılan oyun kolunu ise hiç göndermiyorlar bile. Olayı tüketici hakem heyetine taşıdıktan 1 ay sonra kolu gönderiyorlar. Kol da pert!

Çıldırmamak elde değil. Heyet ne yönde karar verir bilmiyorum. Ancak olay basit değil. Çok ciddi hak ihlali var.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Arkadaşlar Youtube'da yayın yapan Adem Helvacı'ya e-posta gönderip, Instagram'dan DM yolladım. Ayrıca Youtube'daki son videosuna yorum yaptım. Hiçbir şekilde bana geri dönmedi. Adem beye başka nasıl ulaşabilirim?

Konudaki #mediamarktskandalı etiketine özellikle twitter'dan destek verirseniz çok sevinirim. Diğer sosyal medya sayfalarında da aynı etiketi kullanarak destek verebilirsiniz. Yardımcı olan ve olacak arkadaşlar teşekkür ediyorum.
Şüphesiz heyet senin lehine karar verecektir. Vermezse geçmiş olsun çıkacağı varmış o paranın.
 

ExploiT

80+ Bronze
Katılım
15 Haziran 2020
Mesajlar
923
Konuyu dh'de okumuştum. Bütün forumlara açıp sesini duyurman iyi bir şey ancak bunu yapmazlar. Yapamazlar. Faturada ödediğin tutar neyse onu geri alabilirsin. O yüzden talep ettiğin şey ayıpsız misli ile değişim olabilir. Tüketici olarak hakkın budur. Umarım aradığın sonucu alırsın. Bu ülkede hak sahibi olmak bile zor.
Konuya hakim biri olarak arkadaşın dediğini doğruluyorum. Misli ile değişim yada ücret iadesi hakkınız bulunuyor. Ücret iadesi fatura tutarı ile alakalıdır. Ürünün o anki piyasa fiyatı ülkenin ekonomik durumunu ilgilendiren bir durumdur ve bu mediamarkt'ı alakadar etmiyor. Tüketici hakem heyeti lehinize karar verecektir merak etmeyin. Geçmiş olsun.
 
Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
İlgi ve alakânız için teşekkür ederim. 600 lira yerine 1500 lira ödenmesi gerekiyor zaten tarafıma. Bu bile sesimi duyurmaya çalışmam için yeterlidir.
 
Katılım
28 Kasım 2021
Mesajlar
34
Dahası  
Reaksiyon skoru
28
İsim
Furkan Güneş
Güncelleme (27.01.2022):

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

Alıntıyı görüntüle

Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (21 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
 
Son düzenleme:

shotpoter

80+ Silver
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
4,238
Dahası  
Reaksiyon skoru
3,237
İsim
Taha Efe
Güncelleme (27.01.2022):

Öncelikle desteğini esirgemeyen herkese teşekkür etmek istiyorum.


Geçen günlerde Tüketici Hakem Heyetinin kararı bana ulaştı. Başvurum kabul edilerek sunulan hizmetin "Ayıplı hizmet kapsamında değerlendirilmesine" hükmedilmiş.

THH karar metninin görüntüsü:

Alıntıyı görüntüle

Mediamarkt'a tebliğ tarihinden itibaren 15 günlük itiraz süresi tanınmış ve firmanın gereğini yapmaması durumunda İcra ve İflas kanunundaki hükümlerin uygulanacağı belirtilmiş. Ya ürününü onaracaklar (ki zaten yapamazlar, yamadıkları için bu durum oluşmuş) ya da yenisi ile değiştirecekler. Yenisi ile değiştirme dışında başka seçeneği yok firmanın.

Ben THH'nin karar metninin yazıcıdan çıktısını alıp 21 Ocak tarihinde mağazaya uğradım. Durumu oradaki çalışanlara tekrar anlattım ve elimde THH karar metininin bir çıktısı olduğunu söyledim. Çalışanlardan biri sistemlerini kontrol etti ve kendilerine bu konuda ulaşan herhangi bir belge olmadığını söyledi. Bende "Beni alakadar etmez. Sisteminizde sorun olabilir. Sonuçta THH bir karar vermiş ve sizde bu kararın hükümlerine uymak zorundasınız" dedim.

Çalışan THH metnini alıp fotokopisini çekti. Bana "Tamam öyleyse. Ben sizden karar metnini bugün itibariyle almış bulunuyorum. Bugünden itibaren (21 Ocak) 15 gün içerisinde size telefon aracılığı ile geri dönüş sağlayacağız. Size ulaşana kadar bekleyin." dedi. Bende "Peki 15 günlük süreyi aşarsanız? Ben hakkımı aramak için gerekli merciilere tekrar başvuracağım ve sürenizi aştığınız için geri dönülmez yola gireceksiniz." deyince çalışan "Zaten bir işlem yapmak zorundayız yoksa en başta firma beni cezalandırır." dedi.

Anlayacağınız yine bir oyalama taktiği işletiyorlar. Yapacak başka bir şeyim olmadığı için bu görüşmeden sonra mağazadan ayrıldım. Henüz firma bana ulaşmadı. 5 Şubat'ta iki haftalık itiraz süreleri doluyor. Bu süreçte neler yapabilirim? Bilgisi olan varsa yardımcı olabilir mi?
Hocam suanki durumlar?
 

L3ON

80+
Katılım
17 Ocak 2021
Mesajlar
186
Dahası  
Reaksiyon skoru
135
İsim
Emir
Son durum nedir?
 
Top Bottom