Neler Yeni

Millenicom 1 2 haftadır internet kopuyor

Ahmet09

80+ Bronze
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
785
1 2 haftadır 15 20dk da bir internet kopuyor geri geliyor. Müşteri hizmetlerine 3 4 defa yazdım hattınızda kopma sorunu bulunamamıştır demekten başka hiçbir şey yapmıyorlar. Bu sorunu nasıl çözebilirim. Millenicom kullanıpta benle aynı sorunu yaşayan var mı?
Mesaj otomatik birleştirildi:

@ApRâ
 
Son düzenleme:

luxingel

80+
Katılım
25 Temmuz 2022
Mesajlar
135
Dahası  
Reaksiyon skoru
52
İsim
Umutcan Altan
aynı problemi yaşıyorum aradaım bildirdim bugun o andan itibaren bişi olmadı bakalım yarın ne olacak
 

OrkunJJ

80+ Silver
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
3,626
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,743
Yaş
21
İsim
Orkun
1 2 haftadır 15 20dk da bir internet kopuyor geri geliyor. Müşteri hizmetlerine 3 4 defa yazdım hattınızda kopma sorunu bulunamamıştır demekten başka hiçbir şey yapmıyorlar. Bu sorunu nasıl çözebilirim. Millenicom kullanıpta benle aynı sorunu yaşayan var mı?
Merhaba dostum. Şöyle izah edeyim sana durumu:
Millenicom müşteri hizmetlerine bağlanıp görüşme sağladığında onların tarafında internetinde bir kopma olmadığın söylüyorlar ise %99 iç tesisatında sorun vardır.
Binanızın telefon kutusundan dairenize gelen telefon kablosu yani DSL kablosunu kontrol etmeniz/ettirmeniz gerek.
Eğer ki bu dediğim kablo telefon kutunuzdan dairenize çekildiğinde modeme takılacak RJ13 soketini direk kabloya çakmadıysa kablonuza ek yapmışlardır.
Ek yapıldığında ise kaliteli işçilik yapılmadıysa bu tarz sorunlar oluşması kaçınılmaz.
Kendimde aynı sorunu yaşadım Millenicom da.
Şöyle ki ben abonelik başlattığımda kuruluma geldiler. Daireme kabloyu çektiler.
Gelen arkadaş kabloya bu modeme takılacak RJ13 jacklarını artık çakmadıklarını modemin içinden çıkan iki tarafında da RJ13 jack bulunan kabloyu keserek ek yaparak kurulum sağladıklarını söyledi.
Mecburen o şekilde yaptırmak durumunda kalmıştım çünkü başka yolu yoktu o esnada.
Kurulum sonrası 1 hafta içerisinde sürekli kontrol ediyordum. Hızım 35MBps üzerine çıkmıyordu. (Paketim 100MBps ve altyapı 66MBps idi.)
Defalarca kez müşteri hizmetleri ile görüştüm. Arıza kaydı oluşturdum. Hiçbir düzelme olmadı yardımcı olmadı olamadılar.
150TL ödediğim kurulumdan kaynaklıymış sorun. Ek yapılan yeri her iki tarafından olacak şekilde yaklaşık 2-3cm kadar kestim.
Tekrardan kabloları doğru bir şekilde birbirine bağladım. Bağladığım yerleride elimde havya vardı daha sağlam olsun diye lehimledim.
Elektrik bandı ile de her kablo düğümünü ayrı ayrı ve en son da iki kabloyu düz olsun diye ek yapılan kısmı izole ettim.
Yaşadığım sorun çözüme ulaşmıştı bu yaptığım işlemlerden sonra. Hızım 70MBps lere çıkmıştı. Kopma ping vs. yaşamadım bundan sonra.

Ek olarak şuan Millenicom abonesi değilim GIBIRNet e geçiş sağladım Millenicom'un habersiz uyguladığı zamlardan dolayı.
Saygılar sevgiler :)
 

Ahmet09

80+ Bronze
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
785
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #4
Merhaba dostum. Şöyle izah edeyim sana durumu:
Millenicom müşteri hizmetlerine bağlanıp görüşme sağladığında onların tarafında internetinde bir kopma olmadığın söylüyorlar ise %99 iç tesisatında sorun vardır.
Binanızın telefon kutusundan dairenize gelen telefon kablosu yani DSL kablosunu kontrol etmeniz/ettirmeniz gerek.
Eğer ki bu dediğim kablo telefon kutunuzdan dairenize çekildiğinde modeme takılacak RJ13 soketini direk kabloya çakmadıysa kablonuza ek yapmışlardır.
Ek yapıldığında ise kaliteli işçilik yapılmadıysa bu tarz sorunlar oluşması kaçınılmaz.
Kendimde aynı sorunu yaşadım Millenicom da.
Şöyle ki ben abonelik başlattığımda kuruluma geldiler. Daireme kabloyu çektiler.
Gelen arkadaş kabloya bu modeme takılacak RJ13 jacklarını artık çakmadıklarını modemin içinden çıkan iki tarafında da RJ13 jack bulunan kabloyu keserek ek yaparak kurulum sağladıklarını söyledi.
Mecburen o şekilde yaptırmak durumunda kalmıştım çünkü başka yolu yoktu o esnada.
Kurulum sonrası 1 hafta içerisinde sürekli kontrol ediyordum. Hızım 35MBps üzerine çıkmıyordu. (Paketim 100MBps ve altyapı 66MBps idi.)
Defalarca kez müşteri hizmetleri ile görüştüm. Arıza kaydı oluşturdum. Hiçbir düzelme olmadı yardımcı olmadı olamadılar.
150TL ödediğim kurulumdan kaynaklıymış sorun. Ek yapılan yeri her iki tarafından olacak şekilde yaklaşık 2-3cm kadar kestim.
Tekrardan kabloları doğru bir şekilde birbirine bağladım. Bağladığım yerleride elimde havya vardı daha sağlam olsun diye lehimledim.
Elektrik bandı ile de her kablo düğümünü ayrı ayrı ve en son da iki kabloyu düz olsun diye ek yapılan kısmı izole ettim.
Yaşadığım sorun çözüme ulaşmıştı bu yaptığım işlemlerden sonra. Hızım 70MBps lere çıkmıştı. Kopma ping vs. yaşamadım bundan sonra.

Ek olarak şuan Millenicom abonesi değilim GIBIRNet e geçiş sağladım Millenicom'un habersiz uyguladığı zamlardan dolayı.
Saygılar sevgiler :)
dsl kablosunu nasıl kontrol edebilirim
Mesaj otomatik birleştirildi:

dsl kablosunu nasıl kontrol edebilirim
1675895444810.png

Modemde bu şekilde gözüküyor
 

OrkunJJ

80+ Silver
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
3,626
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,743
Yaş
21
İsim
Orkun

Ahmet09

80+ Bronze
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
785
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #6
3 yıl önce Türk Telekom'da hizmet almaya başlamıştım. Türk Telekom ekipleri geldiğinde apartmanın içinden gelen kablonun çok eskidiğini ve onu kullanırsak çok az performans alacağımızı söyleyerek apartmanın dışından daireye kablo çektiler. O şekilde 2 yıl hiç bir sorun olmadan kullandım. (Dışardan gelen kabloyu şu şekilde dsl kablosuna bağlamışlardı)
Mesaj otomatik birleştirildi:

Fiziksel olarak modemine gelen DSL kablosuna bakman lazım. Ek yapılmış mı yapılmamışsa ucuna jack çakmışlardır.
Birde internet kesildiğinde modem ara yüzünde hala yukardaki attığım değerler oluyor
Mesaj otomatik birleştirildi:

Fiziksel olarak modemine gelen DSL kablosuna bakman lazım. Ek yapılmış mı yapılmamışsa ucuna jack çakmışlardır.
Hocam geçen gün Isparta'da oturan arkadaşımla oyun oynuyorduk o da millenicom kullanıyor ikimizin de interneti aynı anda gidiyor aynı anda geliyordu
 

Ekler

  • Kalbo.jpg
    Kalbo.jpg
    653.1 KB · Hit: 28
Son düzenleme:

OrkunJJ

80+ Silver
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
3,626
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,743
Yaş
21
İsim
Orkun
3 yıl önce Türk Telekom'da hizmet almaya başlamıştım. Türk Telekom ekipleri geldiğinde apartmanın içinden gelen kablonun çok eskidiğini ve onu kullanırsak çok az performans alacağımızı söyleyerek apartmanın dışından daireye kablo çektiler. O şekilde 2 yıl hiç bir sorun olmadan kullandım. (Dışardan gelen kabloyu şu şekilde dsl kablosuna bağlamışlardı)
Mesaj otomatik birleştirildi:


Birde internet kesildiğinde modem ara yüzünde hala yukardaki attığım değerler oluyor
Mesaj otomatik birleştirildi:


Hocam geçen gün Isparta'da oturan arkadaşımla oyun oynuyorduk o da millenicom kullanıyor ikimizin de interneti aynı anda gidiyor aynı anda geliyordu
O siyah bantlı olan kısım ek yapılan yer. Benim yaptığım şekilde ek yerini kesip tekrardan yaparsan belki düzelebilir. Çok basit bir işlem ama az büz bilgin yoksa ve gerekli aletin yoksa (kablo soymak için pense vs. kendin yapmanı önermiyorum. Yaptırana kadar internetsiz kalırsın.). Siyah bandı söktüğünde kabloların farklı renklerde olduğunu göreceksin. Nasıl bağlamışlarsa fotoğrafını çek. İki taraftan da 2 3 cm kadar geriden kes. Kablo uçlarını soy ve fotoğraftakine göre birbirine bağla. Her bağladığın kabloyu ayrı ayrı elektrik bandıyla bantlanması lazım. Bu kabloların birbirine temas etmemesi gerekiyor. En sonunda da komple bu ek yerini baştan sona kadar bantla sararsın daha sağlam olur.
 

etnetalw

80+ Bronze
Katılım
10 Mayıs 2022
Mesajlar
1,915
1 2 haftadır 15 20dk da bir internet kopuyor geri geliyor. Müşteri hizmetlerine 3 4 defa yazdım hattınızda kopma sorunu bulunamamıştır demekten başka hiçbir şey yapmıyorlar. Bu sorunu nasıl çözebilirim. Millenicom kullanıpta benle aynı sorunu yaşayan var mı?
Mesaj otomatik birleştirildi:

@ApRâ
Kullanıyorum ama sorun yok.
 

Ahmet09

80+ Bronze
Katılım
16 Mayıs 2022
Mesajlar
785
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #9
O siyah bantlı olan kısım ek yapılan yer. Benim yaptığım şekilde ek yerini kesip tekrardan yaparsan belki düzelebilir. Çok basit bir işlem ama az büz bilgin yoksa ve gerekli aletin yoksa (kablo soymak için pense vs. kendin yapmanı önermiyorum. Yaptırana kadar internetsiz kalırsın.). Siyah bandı söktüğünde kabloların farklı renklerde olduğunu göreceksin. Nasıl bağlamışlarsa fotoğrafını çek. İki taraftan da 2 3 cm kadar geriden kes. Kablo uçlarını soy ve fotoğraftakine göre birbirine bağla. Her bağladığın kabloyu ayrı ayrı elektrik bandıyla bantlanması lazım. Bu kabloların birbirine temas etmemesi gerekiyor. En sonunda da komple bu ek yerini baştan sona kadar bantla sararsın daha sağlam olur.
Hocam bilgim ve ekipmanlarım yok. Bu gün sorun baya arttı artık dakikada bir internet gidiyor 30sn geliyor sonra yine yok.
 

OrkunJJ

80+ Silver
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
3,626
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,743
Yaş
21
İsim
Orkun
Hocam bilgim ve ekipmanlarım yok. Bu gün sorun baya arttı artık dakikada bir internet gidiyor 30sn geliyor sonra yine yok.
Dairene kabloyu Millenicom çektiyse Millenicom dan sorunun çözülmesini isteyebilirsin. Çekmediyse eğer elektrikçi falan internet kablosu çeken birine yaptırmalısın.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,021,306
Mesajlar
9,220,449
Üyeler
161,837
Son üye
utku3520
Top Bottom