Merhaba dostum. Şöyle izah edeyim sana durumu:
Millenicom müşteri hizmetlerine bağlanıp görüşme sağladığında onların tarafında internetinde bir kopma olmadığın söylüyorlar ise %99 iç tesisatında sorun vardır.
Binanızın telefon kutusundan dairenize gelen telefon kablosu yani DSL kablosunu kontrol etmeniz/ettirmeniz gerek.
Eğer ki bu dediğim kablo telefon kutunuzdan dairenize çekildiğinde modeme takılacak RJ13 soketini direk kabloya çakmadıysa kablonuza ek yapmışlardır.
Ek yapıldığında ise kaliteli işçilik yapılmadıysa bu tarz sorunlar oluşması kaçınılmaz.
Kendimde aynı sorunu yaşadım Millenicom da.
Şöyle ki ben abonelik başlattığımda kuruluma geldiler. Daireme kabloyu çektiler.
Gelen arkadaş kabloya bu modeme takılacak RJ13 jacklarını artık çakmadıklarını modemin içinden çıkan iki tarafında da RJ13 jack bulunan kabloyu keserek ek yaparak kurulum sağladıklarını söyledi.
Mecburen o şekilde yaptırmak durumunda kalmıştım çünkü başka yolu yoktu o esnada.
Kurulum sonrası 1 hafta içerisinde sürekli kontrol ediyordum. Hızım 35MBps üzerine çıkmıyordu. (Paketim 100MBps ve altyapı 66MBps idi.)
Defalarca kez müşteri hizmetleri ile görüştüm. Arıza kaydı oluşturdum. Hiçbir düzelme olmadı yardımcı olmadı olamadılar.
150TL ödediğim kurulumdan kaynaklıymış sorun. Ek yapılan yeri her iki tarafından olacak şekilde yaklaşık 2-3cm kadar kestim.
Tekrardan kabloları doğru bir şekilde birbirine bağladım. Bağladığım yerleride elimde havya vardı daha sağlam olsun diye lehimledim.
Elektrik bandı ile de her kablo düğümünü ayrı ayrı ve en son da iki kabloyu düz olsun diye ek yapılan kısmı izole ettim.
Yaşadığım sorun çözüme ulaşmıştı bu yaptığım işlemlerden sonra. Hızım 70MBps lere çıkmıştı. Kopma ping vs. yaşamadım bundan sonra.
Ek olarak şuan Millenicom abonesi değilim GIBIRNet e geçiş sağladım Millenicom'un habersiz uyguladığı zamlardan dolayı.
Saygılar sevgiler