Yardım Minecraftta çok düşük fps

YUSUF.00

80+
Katılım
26 Temmuz 2024
Mesajlar
44
Reaksiyon skoru
5
Öncelikle selamınaleyküm belki konuyu yanlış yerde yazdım kusuruma bakmayın ilk defa kullanıyorum bu siteyi. Yeni laptop aldım HP Victus 16 RTX 4050 li olanını yüklediğim oyunlarda fps de bir sorun yokken minecraft da çok düşük fps alıyorum max. 30 oluyor. chank da 30 niye bu kadar düşük birden oldu normalde shaderli kullanırken bu kadar düşmezdi. Kaçak kullanırken asla düşük fps sorunu olmadı shaderli bile ama orjinalde sonralarda baya sıkıntı oldu. Bu arada java sürümünü kullanıyorum. Yardım ederseniz çok teşekkür ederim.
 
Zaten Microsoft store dan indirdim
Java için kendi sitesinden değilde windows store üzerinden indirmeyi deneyin
zaten Microsoft storedan indirdim
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Minecraft optimizasyonu berbat bir oyun ve fabric modları ile desteklenmesi gerekiyor. Şu modu kurup oynayabilirsiniz, ayrıca launcher'dan daha fazla ram verin minecrafta. https://modrinth.com/modpack/fabulously-optimized
Normalde optifine kurulu ama mod kurulu olmasa bile çok düşük değil mi fps o pc de o kadar olmaması gerek
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Minecraft optimizasyonu berbat bir oyun ve fabric modları ile desteklenmesi gerekiyor. Şu modu kurup oynayabilirsiniz, ayrıca launcher'dan daha fazla ram verin minecrafta. https://modrinth.com/modpack/fabulously-optimized
Rami nasıl arttırabilirim
 
zaten Microsoft storedan indirdim
Eee onun da launcherı var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Normalde optifine kurulu ama mod kurulu olmasa bile çok düşük değil mi fps o pc de o kadar olmaması gerek
30 chunk açtım diyorsun, gayet normal. Bir de shader kullanıyorsan daha da normal. Optifine baya eski ve kullanılmaması gereken bir mod.
 
Eee onun da launcherı var
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


30 chunk açtım diyorsun, gayet normal. Bir de shader kullanıyorsan daha da normal. Optifine baya eski ve kullanılmaması gereken bir mod.
Yanlış anlamışsınız galiba saadet varken bile bu kadar kasmıyordu klavyeden dolayı garantiye gönderdim geldi ondan sonra shader kurmadan bu fpsleri alıyorum
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kaçak da kullandım bi ara aynı bilgisayarda bu kadar düşmedi fps hep 144 dü
 
Öncelikle selamınaleyküm belki konuyu yanlış yerde yazdım kusuruma bakmayın ilk defa kullanıyorum bu siteyi. Yeni laptop aldım HP Victus 16 RTX 4050 li olanını yüklediğim oyunlarda fps de bir sorun yokken minecraft da çok düşük fps alıyorum max. 30 oluyor. chank da 30 niye bu kadar düşük birden oldu normalde shaderli kullanırken bu kadar düşmezdi. Kaçak kullanırken asla düşük fps sorunu olmadı shaderli bile ama orjinalde sonralarda baya sıkıntı oldu. Bu arada java sürümünü kullanıyorum. Yardım ederseniz çok teşekkür ederim.
Kaç ram, kaç mhz, kaç çekirdek, kaç gb gpu, optifine-sodium vs. kurdunmu, jdk sürümün kaç, oyuna girince görev yöneticisinde bir sorun, darboğaz vs varmı, adaptör takılıyken mi?
 
Kaç ram, kaç mhz, kaç çekirdek, kaç gb gpu, optifine-sodium vs. kurdunmu, jdk sürümün kaç, oyuna girince görev yöneticisinde bir sorun, darboğaz vs varmı, adaptör takılıyken mi?
Evet pc şarja takılı ekran kartı 4050 zaten 6 gb tam de 16 işlemcimde r5 7640hs bu özelliklerde çok düşük değil mi eski pcimde ekran kartı yoktu onda 60 fps alıyordum ve optifine de kurdum
 
Evet pc şarja takılı ekran kartı 4050 zaten 6 gb tam de 16 işlemcimde r5 7640hs bu özelliklerde çok düşük değil mi eski pcimde ekran kartı yoktu onda 60 fps alıyordum ve optifine de kurdum
Launcher ayarlarından rami 6 ya çek. Gpu ayarı varsa 4 e çek. Java güncelle, jdk11 indir sonra durum raporu ver hocam
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Evet pc şarja takılı ekran kartı 4050 zaten 6 gb tam de 16 işlemcimde r5 7640hs bu özelliklerde çok düşük değil mi eski pcimde ekran kartı yoktu onda 60 fps alıyordum ve optifine de kurdum
Oyunu launcher ayarlarından jdk 11 e çek
 
ÇOK BASİT, maks kare hızını sınırsız yap bitti.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O laptopta o FPS almanın tek bir sebebi olabilir. Maks kare hızıno değiştirmemişsindir. Onu sınırsız yaparsan sorunun çözülür. Çözülmezse yanıtla beni
 
ÇOK BASİT, maks kare hızını sınırsız yap bitti.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

O laptopta o FPS almanın tek bir sebebi olabilir. Maks kare hızıno değiştirmemişsindir. Onu sınırsız yaparsan sorunun çözülür. Çözülmezse yanıtla beni
Kare Hızını nerden ayarlayabilirim acaba
 
Hocam Fabric modu olarak Sodium öneririm shader da kurmak isterseniz Indium kurabilirsiniz iyi oyunlar.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kare Hızını nerden ayarlayabilirim acaba
Ayarlarda görüntü ayarlarında olması lazım hocam vsync (dikey eşitleme) açıksa onuda kapatın düzelir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Maks kare hızını en sağ tarafa çekin maks der zaten.
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,222,099
Mesajlar
11,084,215
Üyeler
198,238
Son üye
dmrcghn
Geri
Top