Yayyincipc
80+
- Katılım
- 21 Ocak 2021
- Mesajlar
- 164
Dahası
- Reaksiyon skoru
- 11
- İsim
- Ahmet
Arkadaslar bi monitör aldim ışık sizmasi aşırı derecede var gündüz gözüyle bile fark ediliyor googleye monitör iade sikayet yazdım ilk sitede cikan yazı benim aldığım yerle ilgili adam şöyle yazmış yol yakınken göndermesemmi kargoda git gel monitör harab olacak karsima çıkan şikayet
Trendyol aracılı ile Beta Plus firmasından 17.03.2021 tarihinde ile 1 adet HP ® marka monitör satın aldım. Siparişim 19.03.2021 tarihinde PTT Kargo ® vasıtasıyla tarafıma ulaştı. Ürünü kutusundan çıkartıp denedikten sonra görüntü kalitesini beğenmediğim için derhal bütün aksesuarları ve faturasıyla birlikte, Mesafeli Satış Sözleşmesinde yer alan cayma hakkımı; aynı sözleşmede belirtilen iade şartlarına uygun bir biçimde kullanarak, teslimat sonrasının ilk iş günü olan 22.03.2021 tarihinde, iade şartlarında belirtildiği üzere PTT Kargo aracılığıyla iade ettim. İzlediğim prosedürde Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde bulunan iade koşullarına aykırı herhangi bir durum söz konusu olmamasına rağmen iade talebim reddedildi ve ürün tarafıma tekrar teslim edilmek üzere kargoya verildi.
Trendyol Müşteri Hizmetleri ile yaptığım telefon görüşmesinde “Elektronik ürünlerin kutusunun açılmış olması sebebiyle iadesinin ancak yetkili teknik servisin düzenleyeceği “İade ve Değişim Raporu” ibrazıyla mümkün olacağı şeklinde tarafıma sunulan gerekçenin, ilgili kanun ve sözleşmede yer almadığı aşikar olup, cayma hakkımın kullandırılmasına mani teşkil edecek nitelik taşımadığı bilgim dahilindedir.
İşbu; 1-İade talebimin reddedilme gerekçesinin 2-İade talebimin reddedilmesine dayanak teşkil ettiğini iddia ettiğiniz Mesafeli Satış Sözleşmesi maddesindeki metnin (Madde ve Fıkra numarasıyla birlikte), tarafıma yazılı olarak bildirilmesini talep ediyorum. Söz konusu İade Talebimin reddedilme gerekçesinin, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu ile Mesafeli Satış Sözleşmesi hükümleri dışında kalan ve taraflar açısından bağlayıcı hükmü bulunmayan çalışma politikalarına dayandırılması ya da ilgili kanun ve sözleşmelerde yer almakla beraber, ilişkilendirilen maddede yer alan hükmün kapsamında olmamasına rağmen bu kapsamda değerlendirilmesi durumunda, uyuşmazlık halleri oluşacağından; tüm yasal haklarımı kullanmak suretiyle Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemelerine başvuracağımı bilgilerinize sunarım
Trendyol aracılı ile Beta Plus firmasından 17.03.2021 tarihinde ile 1 adet HP ® marka monitör satın aldım. Siparişim 19.03.2021 tarihinde PTT Kargo ® vasıtasıyla tarafıma ulaştı. Ürünü kutusundan çıkartıp denedikten sonra görüntü kalitesini beğenmediğim için derhal bütün aksesuarları ve faturasıyla birlikte, Mesafeli Satış Sözleşmesinde yer alan cayma hakkımı; aynı sözleşmede belirtilen iade şartlarına uygun bir biçimde kullanarak, teslimat sonrasının ilk iş günü olan 22.03.2021 tarihinde, iade şartlarında belirtildiği üzere PTT Kargo aracılığıyla iade ettim. İzlediğim prosedürde Mesafeli Satış Sözleşmesi’nde bulunan iade koşullarına aykırı herhangi bir durum söz konusu olmamasına rağmen iade talebim reddedildi ve ürün tarafıma tekrar teslim edilmek üzere kargoya verildi.
Trendyol Müşteri Hizmetleri ile yaptığım telefon görüşmesinde “Elektronik ürünlerin kutusunun açılmış olması sebebiyle iadesinin ancak yetkili teknik servisin düzenleyeceği “İade ve Değişim Raporu” ibrazıyla mümkün olacağı şeklinde tarafıma sunulan gerekçenin, ilgili kanun ve sözleşmede yer almadığı aşikar olup, cayma hakkımın kullandırılmasına mani teşkil edecek nitelik taşımadığı bilgim dahilindedir.
İşbu; 1-İade talebimin reddedilme gerekçesinin 2-İade talebimin reddedilmesine dayanak teşkil ettiğini iddia ettiğiniz Mesafeli Satış Sözleşmesi maddesindeki metnin (Madde ve Fıkra numarasıyla birlikte), tarafıma yazılı olarak bildirilmesini talep ediyorum. Söz konusu İade Talebimin reddedilme gerekçesinin, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Kanunu ile Mesafeli Satış Sözleşmesi hükümleri dışında kalan ve taraflar açısından bağlayıcı hükmü bulunmayan çalışma politikalarına dayandırılması ya da ilgili kanun ve sözleşmelerde yer almakla beraber, ilişkilendirilen maddede yer alan hükmün kapsamında olmamasına rağmen bu kapsamda değerlendirilmesi durumunda, uyuşmazlık halleri oluşacağından; tüm yasal haklarımı kullanmak suretiyle Tüketici Hakem Heyeti ve Tüketici Mahkemelerine başvuracağımı bilgilerinize sunarım