Monster Notebook güvenirliği hakkında...
Fiyat performans olduğu düşünen arkadaşlara bu yaşamış olduğum olayları bir tecrübe, yön gösterici olarak fikir vermesi için yazıyorum. 2019 yılında aldığım Monster laptopla alakalı birçok problem yaşadım ve Monster teknik servis tarafından yalnız bırakıldım. Asla ürünlerinin arkasında duran bir firma değil ayrıntılarını aşağıda açıklayacağım nedenlerden dolayı Monster laptop almanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bu yaşadığım problemlerden dolay bitirme projemde çok büyük problemler yaşadım.
Balıkesir Üniversitesi Mimarlık öğrencisiyim, bilgisayarlarla ilgili birisi olarak uzun ömürlü olması için rtx 2070 ekran kartlı bilgisayara yöneldim. Fiyat performans olarak gözüken "Monster" o zamanlar oldukça cazip geldi. Yakın çevreme ve formlardaki onlarca kişiye fiyat performanstan ötürü "Monster" laptopları önerdim. Bu konuda önerdiğim herkesten özür dilerim.
Firmanın kendinden en emin olduğu modellerden Tulpar serisi T7 V19.5 2070'li laptopu 02.07.2019 tarihinden satın aldım. Ürün elime ulaştıktan sonra oyunlar ve okuduğum bölümle alakalı programları yüklediğimde ekran kartından gelen yüksek cızırtı sesini fark ettim.(ek-1) Bu konuyla alakalı olarak satın alındıktan 1 ay sonra (10 Ağustos 2019 haftası) teknik servise yolladım. Konuyla alakalı olarak bana ürünün muadilleriyle aynı olduğu bir sorunun olmadığı söylendi. Ve bu ses hala devam etmekte.
Kapanma Sorunu:
Ses ve Görüntü Takılması:
Pil Yüzdesinin Anlık Olarak Yükselip Alçalması:
Bilgisayarın Güç Almaması:
Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:
Tüm bunları son kez Monster ile görüştükten sonra konuyla alakalı tüketici hakem heyetine başvuracağım. Konuyla ilgili gelişmeleri sizlerle paylaşacağım.
Kapanma Sorunu:
2020-2021 yaz aylarında laptop CS-GO, Valorant gibi oyunlarda kapanma sorunları yapmaya başladı. Kapandıktan sonra ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görünüyordu. Konunun ısıdan kaynaklanacağı düşünülerek servise fan temizliği yaptırdım ve soğutucu ile kullanmaya başladım sorun azalsa da tam olarak çözülmedi.
Ses ve Görüntü Takılması:
2022'nin yaz ayında laptop oyunlarda, Youtube'dan video izlerken yada ekran kartına biraz bile yük binen uygulamalarda 15-20 dakikada bir ekran donuyor ve hoparlörden "dıtt" sesi çıkararak takılıyordu. Yine daha önceki soruna benzer şekilde ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görüyordu. Yaz okul bittiğinde konuyla akalı videoları(ek-2) laptopun masaüstüne yükselip teknik servise gönderdim ve bana konuyla alaka bir sorunun olmadığı söylendi.
Pil Değişimi:
31 Ocak 2023 tarihinde ekran çerçevesi açılıyor, pil sürekli bitir ve bakım zamanı geldi diye bilgisayarı teknik servise yolladım. "Müşteri memnuniyeti" adı altına ürünümün pili değişti fakat değiştikten sonra bilgisayarı kapat açtığımda pil yüzdeleri tutarsız olarak her seferinde farklı yüzdeler veriyor.
Bilgisayarın Güç Almaması:
18 Şubat 2023 tarihine geldiğimizde bilgisayarda çalışırken tamamen kapandı ve start düğmesi hiç bir tepki vermiyordu. Konuyla alakalı açıklamayla ürünü teknik servise yolladım. Birkaç gün(21 Şubat 2023) içinde bana anakartın tamir edilmesi gerektiğini 1000TL ücret çıktığı söylendi. Bilgi vermek için iletişime geçen kişiye bitirme projemin olduğunu ve laptopun yapılmasının benim için önemli olduğunu belirtip talep edilen ücreti yolladım.
28 Şubat'ta "tamir edildi" diye gönderilen üründe masaüstü geldiği gibi kapandı ve aynı sorun olduğu gibi devam ediyordu. Konuyu müşteri hizmetlerine belirttiğimde tamir edilen ürünün 2 yıl garantili olduğu söylendi. Bunun üzerine aynı gün tekrar laptopu firmaya kargoladım. Ürün 1 hafta civarı firmada kaldıktan sonra tamir edildi denilerek tekrardan tarafıma yollandı. Bitirme projemin yoğunluğundan zaman ayırıp bakamadığım bilgisayarı 18 Nisan tarihinde test ettiğimde aynı sorun devam etmekteydi. İzmir Çeşme'de yaşadığım için bu süreç boyunca defalarca olduğu gibi tekrardan kargo ile İstanbul'daki teknik destek birimine gönderildi. Birkaç gün içinde teknik destek ürünün yapıldığını iddia edip tekrar tarafıma yolladı. Okul projelerimle alakalı render alırken bilgisayar kapandı ve okul projemi teslim edene kadar laptopu kullanamadım.
Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:
15 Haziran 2023 tarihinde İzmir şubesine ürünü elden götürerek mağduriyetimi anlattım. Beni İzmir teknik ekipten sorumlu Sercan Bey'e yönlendirdiler, konuyla alakalı bana "2 yıl garantiniz zaten dolmuş, biz yine ürünü kontrol edip müşteri memnuniyeti yazıp göndereceğiz isterseniz yeni modellere bakabilirsiniz." diyerek bizi geçiştirdi. Garanti ve müşteri memnuniyeti ile ilgili yakın çevremde Mac ve MSI gibi markalar kullanan mimar tanıdıklarımın 8 10 yıllık ürünlerinde bile ekranının yenilenmesi hatta yeni bilgisayar alınmasına kadar giden tam destek aldıklarını söylediğimde “onlar Mac, MSI” diyerek benzer ürün fiyatları istedikleri unuttular sanırım.
21 Haziran 2023 tarihinde sabah 10 sularında 5 aydır sözde tamir rezaletinden sonra ürünümün ekran kartında elektronik bir arza olduğu ve anakart için 18000 TL değişim ücreti çıktığı söylendi.
Kişisel tavsiyem Monster’dan uzak durun. Ürünlerinin arkasında durmayan bir firmayla hiç uğraşmaya değmez.
4 sene sürekli teknik serviste koşuşturmayı göze alıyorsanız bol şanslar...
Ek-2:
Fiyat performans olduğu düşünen arkadaşlara bu yaşamış olduğum olayları bir tecrübe, yön gösterici olarak fikir vermesi için yazıyorum. 2019 yılında aldığım Monster laptopla alakalı birçok problem yaşadım ve Monster teknik servis tarafından yalnız bırakıldım. Asla ürünlerinin arkasında duran bir firma değil ayrıntılarını aşağıda açıklayacağım nedenlerden dolayı Monster laptop almanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum. Bu yaşadığım problemlerden dolay bitirme projemde çok büyük problemler yaşadım.
Balıkesir Üniversitesi Mimarlık öğrencisiyim, bilgisayarlarla ilgili birisi olarak uzun ömürlü olması için rtx 2070 ekran kartlı bilgisayara yöneldim. Fiyat performans olarak gözüken "Monster" o zamanlar oldukça cazip geldi. Yakın çevreme ve formlardaki onlarca kişiye fiyat performanstan ötürü "Monster" laptopları önerdim. Bu konuda önerdiğim herkesten özür dilerim.
Firmanın kendinden en emin olduğu modellerden Tulpar serisi T7 V19.5 2070'li laptopu 02.07.2019 tarihinden satın aldım. Ürün elime ulaştıktan sonra oyunlar ve okuduğum bölümle alakalı programları yüklediğimde ekran kartından gelen yüksek cızırtı sesini fark ettim.(ek-1) Bu konuyla alakalı olarak satın alındıktan 1 ay sonra (10 Ağustos 2019 haftası) teknik servise yolladım. Konuyla alakalı olarak bana ürünün muadilleriyle aynı olduğu bir sorunun olmadığı söylendi. Ve bu ses hala devam etmekte.
Kapanma Sorunu:
Ses ve Görüntü Takılması:
Pil Yüzdesinin Anlık Olarak Yükselip Alçalması:
Bilgisayarın Güç Almaması:
Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:
Tüm bunları son kez Monster ile görüştükten sonra konuyla alakalı tüketici hakem heyetine başvuracağım. Konuyla ilgili gelişmeleri sizlerle paylaşacağım.
Kapanma Sorunu:
2020-2021 yaz aylarında laptop CS-GO, Valorant gibi oyunlarda kapanma sorunları yapmaya başladı. Kapandıktan sonra ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görünüyordu. Konunun ısıdan kaynaklanacağı düşünülerek servise fan temizliği yaptırdım ve soğutucu ile kullanmaya başladım sorun azalsa da tam olarak çözülmedi.
Ses ve Görüntü Takılması:
2022'nin yaz ayında laptop oyunlarda, Youtube'dan video izlerken yada ekran kartına biraz bile yük binen uygulamalarda 15-20 dakikada bir ekran donuyor ve hoparlörden "dıtt" sesi çıkararak takılıyordu. Yine daha önceki soruna benzer şekilde ilk açılışta laptop ekran kartını "aygıt yöneticisi" üzerinde ! işaretli olarak görüyordu. Yaz okul bittiğinde konuyla akalı videoları(ek-2) laptopun masaüstüne yükselip teknik servise gönderdim ve bana konuyla alaka bir sorunun olmadığı söylendi.
Pil Değişimi:
31 Ocak 2023 tarihinde ekran çerçevesi açılıyor, pil sürekli bitir ve bakım zamanı geldi diye bilgisayarı teknik servise yolladım. "Müşteri memnuniyeti" adı altına ürünümün pili değişti fakat değiştikten sonra bilgisayarı kapat açtığımda pil yüzdeleri tutarsız olarak her seferinde farklı yüzdeler veriyor.
Bilgisayarın Güç Almaması:
18 Şubat 2023 tarihine geldiğimizde bilgisayarda çalışırken tamamen kapandı ve start düğmesi hiç bir tepki vermiyordu. Konuyla alakalı açıklamayla ürünü teknik servise yolladım. Birkaç gün(21 Şubat 2023) içinde bana anakartın tamir edilmesi gerektiğini 1000TL ücret çıktığı söylendi. Bilgi vermek için iletişime geçen kişiye bitirme projemin olduğunu ve laptopun yapılmasının benim için önemli olduğunu belirtip talep edilen ücreti yolladım.
28 Şubat'ta "tamir edildi" diye gönderilen üründe masaüstü geldiği gibi kapandı ve aynı sorun olduğu gibi devam ediyordu. Konuyu müşteri hizmetlerine belirttiğimde tamir edilen ürünün 2 yıl garantili olduğu söylendi. Bunun üzerine aynı gün tekrar laptopu firmaya kargoladım. Ürün 1 hafta civarı firmada kaldıktan sonra tamir edildi denilerek tekrardan tarafıma yollandı. Bitirme projemin yoğunluğundan zaman ayırıp bakamadığım bilgisayarı 18 Nisan tarihinde test ettiğimde aynı sorun devam etmekteydi. İzmir Çeşme'de yaşadığım için bu süreç boyunca defalarca olduğu gibi tekrardan kargo ile İstanbul'daki teknik destek birimine gönderildi. Birkaç gün içinde teknik destek ürünün yapıldığını iddia edip tekrar tarafıma yolladı. Okul projelerimle alakalı render alırken bilgisayar kapandı ve okul projemi teslim edene kadar laptopu kullanamadım.
Firmanın Ürünlerine Sahip Çıkmaması:
15 Haziran 2023 tarihinde İzmir şubesine ürünü elden götürerek mağduriyetimi anlattım. Beni İzmir teknik ekipten sorumlu Sercan Bey'e yönlendirdiler, konuyla alakalı bana "2 yıl garantiniz zaten dolmuş, biz yine ürünü kontrol edip müşteri memnuniyeti yazıp göndereceğiz isterseniz yeni modellere bakabilirsiniz." diyerek bizi geçiştirdi. Garanti ve müşteri memnuniyeti ile ilgili yakın çevremde Mac ve MSI gibi markalar kullanan mimar tanıdıklarımın 8 10 yıllık ürünlerinde bile ekranının yenilenmesi hatta yeni bilgisayar alınmasına kadar giden tam destek aldıklarını söylediğimde “onlar Mac, MSI” diyerek benzer ürün fiyatları istedikleri unuttular sanırım.
21 Haziran 2023 tarihinde sabah 10 sularında 5 aydır sözde tamir rezaletinden sonra ürünümün ekran kartında elektronik bir arza olduğu ve anakart için 18000 TL değişim ücreti çıktığı söylendi.
Kişisel tavsiyem Monster’dan uzak durun. Ürünlerinin arkasında durmayan bir firmayla hiç uğraşmaya değmez.
4 sene sürekli teknik serviste koşuşturmayı göze alıyorsanız bol şanslar...
Ek-2: