Merhabalar, baktım ki MPRT ve GTG değerlerinin anlamları ve ne tür bir tepkime süresi olduğu çok az kişi tarafından biliniyor. Bir rehber yapalım dedim
GTG: Grey To Grey demektir yani Griden griye geçiş demektir. Piksellerin renk geçişlerini belirten zaman birimidir. Başka bir tabir ile pikselin iki farklı renk arasında değişmesinde geçen süredir.
GTG ne kadar düşük olursa renkler o kadar çabuk yansıtılır ve tepki vermeniz daha kolay olur.
Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. Eğer daha önceden 240HZ, 0,5ms gibi değerlere sahip bir monitör kullanmadıysanız zaten bu aradaki farkları anlamayacaksınız bile. Bir saniyenin içinde 1000MS bulunduğunu göz önünde bulundurursak oldukça küçük değerler olduğunu görüyoruz.
MPRT: Açılımı Moving Picture Response Time'dir. MPRT bir pikselin ne kadar süre boyunca görülebilir olduğunu belirten sanal bir değerdir. Kısaca piksellerin görünürlük süresini gösterir.
G-Sync monitörlerde bulunan ve ghosting sorununu önemli ölçüde azaltan ULMB özelliğinin temelinde de MPRT süresinin 1 ms kadar aşağıya çekilmesi temeline dayanır.
Bu iki değerinde birleştiği bir nokta var, o da Ghosting sorunudur .Ghosting sorunu çok yaygın olan bir sorundur.
Ghosting Nedir;
Ghosting ise geçmiş görüntünün ekranda kalması diyebiliriz. Örnek vermek gerekirse mesela D.A forumdayken tarayıcıyı kapattınız, masaüstüne geldiniz ve hala masaüstünde D.A forum logosunun göründüğünü farkediyorsunuz. Bu biraz abartı tabi ki. Bi nevi gölgelenme olayıdır. Görsel ile daha iyi anlayacaksınız. Alıntıyı görüntüle
Peki Ghosting sorunu için hangi değere dikkat etmemiz gerekir;
İkisinin de az olması ghosting'i azaltır ama çoğu kaynakta GTG'nin daha doğru sonuç vereceği yazıyor fakat ben öyle düşünmüyorum. MPRT'nin anlamına bakalım, "piksellerin görünürlük süresini" yani Ghosting ile tamamen alakalı bir değerdir. Ne kadar az olursa o kadar az ghosting olur.
Bu demek değildir ki 1ms GtG ama 10ms MPRT veya 10ms GTG 1ms MPRT olunca ghosting olmaz! Böyle bir şey yoktur iki farklı durumda da ghosting'in meydana gelmesi büyük bir olasılıktır.
Yani iki değer de Ghosting için önemli bir değerdir.
Ghosting'in FPS oyunlarında adamı vuramamanız veya kaçırmanıza sebep olabilir.
Oyun için hangi değer daha önemli derseniz de;
Üstte dediğim gibi " Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. GTG ne kadar düşük olursa bu değer de doğru orantıda düşük olur. MPRT'de oldukça önemli bir değerdir. Yüksek olması bir çok sorunu getirebilir. Yani kısaca her durumda bu iki değerin düşük olduğuna dikkat edelim.
Zorlu ve epey araştırmayı gerektiren bir rehber oldu, ufak hatalarım var ise kusura bakmayın.
Umarım yararlı bir rehber olmuştur.
arkadaşlar kral güzelce detaylı bilgi vermiş makale gibi özet isteyenler için gtg gerçek ms değeridir yani 1 ms gibi mptr farklı bir teknoloji 1 mptr ortalama pek hatırlamıyorum sanırım 4-5 gtg eğer fps oynuyorsanız gtg alın özet olarak eline sağlık
Merhabalar, baktım ki MPRT ve GTG değerlerinin anlamları ve ne tür bir tepkime süresi olduğu çok az kişi tarafından biliniyor. Bir rehber yapalım dedim
GTG: Grey To Grey demektir yani Griden griye geçiş demektir. Piksellerin renk geçişlerini belirten zaman birimidir. Başka bir tabir ile pikselin iki farklı renk arasında değişmesinde geçen süredir.
GTG ne kadar düşük olursa renkler o kadar çabuk yansıtılır ve tepki vermeniz daha kolay olur.
Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. Eğer daha önceden 240HZ, 0,5ms gibi değerlere sahip bir monitör kullanmadıysanız zaten bu aradaki farkları anlamayacaksınız bile. Bir saniyenin içinde 1000MS bulunduğunu göz önünde bulundurursak oldukça küçük değerler olduğunu görüyoruz.
MPRT: Açılımı Moving Picture Response Time'dir. MPRT bir pikselin ne kadar süre boyunca görülebilir olduğunu belirten sanal bir değerdir. Kısaca piksellerin görünürlük süresini gösterir.
G-Sync monitörlerde bulunan ve ghosting sorununu önemli ölçüde azaltan ULMB özelliğinin temelinde de MPRT süresinin 1 ms kadar aşağıya çekilmesi temeline dayanır.
Bu iki değerinde birleştiği bir nokta var, o da Ghosting sorunudur .Ghosting sorunu çok yaygın olan bir sorundur.
Ghosting Nedir;
Ghosting ise geçmiş görüntünün ekranda kalması diyebiliriz. Örnek vermek gerekirse mesela D.A forumdayken tarayıcıyı kapattınız, masaüstüne geldiniz ve hala masaüstünde D.A forum logosunun göründüğünü farkediyorsunuz. Bu biraz abartı tabi ki. Bi nevi gölgelenme olayıdır. Görsel ile daha iyi anlayacaksınız. Alıntıyı görüntüle
Peki Ghosting sorunu için hangi değere dikkat etmemiz gerekir;
İkisinin de az olması ghosting'i azaltır ama çoğu kaynakta GTG'nin daha doğru sonuç vereceği yazıyor fakat ben öyle düşünmüyorum. MPRT'nin anlamına bakalım, "piksellerin görünürlük süresini" yani Ghosting ile tamamen alakalı bir değerdir. Ne kadar az olursa o kadar az ghosting olur.
Bu demek değildir ki 1ms GtG ama 10ms MPRT veya 10ms GTG 1ms MPRT olunca ghosting olmaz! Böyle bir şey yoktur iki farklı durumda da ghosting'in meydana gelmesi büyük bir olasılıktır.
Yani iki değer de Ghosting için önemli bir değerdir.
Ghosting'in FPS oyunlarında adamı vuramamanız veya kaçırmanıza sebep olabilir.
Oyun için hangi değer daha önemli derseniz de;
Üstte dediğim gibi " Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. GTG ne kadar düşük olursa bu değer de doğru orantıda düşük olur. MPRT'de oldukça önemli bir değerdir. Yüksek olması bir çok sorunu getirebilir. Yani kısaca her durumda bu iki değerin düşük olduğuna dikkat edelim.
Zorlu ve epey araştırmayı gerektiren bir rehber oldu, ufak hatalarım var ise kusura bakmayın.
Umarım yararlı bir rehber olmuştur.
arkadaşlar kral güzelce detaylı bilgi vermiş makale gibi özet isteyenler için gtg gerçek ms değeridir yani 1 ms gibi mptr farklı bir teknoloji 1 mptr ortalama pek hatırlamıyorum sanırım 4-5 gtg eğer fps oynuyorsanız gtg alın özet olarak eline sağlık
Mesaj otomatik birleştirildi:
kral birde monitör alırken nelere dikkat edilmeli diye konu yaparmısın yakın zamanda alacağımda
Merhabalar, baktım ki MPRT ve GTG değerlerinin anlamları ve ne tür bir tepkime süresi olduğu çok az kişi tarafından biliniyor. Bir rehber yapalım dedim
GTG: Grey To Grey demektir yani Griden griye geçiş demektir. Piksellerin renk geçişlerini belirten zaman birimidir. Başka bir tabir ile pikselin iki farklı renk arasında değişmesinde geçen süredir.
GTG ne kadar düşük olursa renkler o kadar çabuk yansıtılır ve tepki vermeniz daha kolay olur.
Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. Eğer daha önceden 240HZ, 0,5ms gibi değerlere sahip bir monitör kullanmadıysanız zaten bu aradaki farkları anlamayacaksınız bile. Bir saniyenin içinde 1000MS bulunduğunu göz önünde bulundurursak oldukça küçük değerler olduğunu görüyoruz.
MPRT: Açılımı Moving Picture Response Time'dir. MPRT bir pikselin ne kadar süre boyunca görülebilir olduğunu belirten sanal bir değerdir. Kısaca piksellerin görünürlük süresini gösterir.
G-Sync monitörlerde bulunan ve ghosting sorununu önemli ölçüde azaltan ULMB özelliğinin temelinde de MPRT süresinin 1 ms kadar aşağıya çekilmesi temeline dayanır.
Bu iki değerinde birleştiği bir nokta var, o da Ghosting sorunudur .Ghosting sorunu çok yaygın olan bir sorundur.
Ghosting Nedir;
Ghosting ise geçmiş görüntünün ekranda kalması diyebiliriz. Örnek vermek gerekirse mesela D.A forumdayken tarayıcıyı kapattınız, masaüstüne geldiniz ve hala masaüstünde D.A forum logosunun göründüğünü farkediyorsunuz. Bu biraz abartı tabi ki. Bi nevi gölgelenme olayıdır. Görsel ile daha iyi anlayacaksınız. Alıntıyı görüntüle
Peki Ghosting sorunu için hangi değere dikkat etmemiz gerekir;
İkisinin de az olması ghosting'i azaltır ama çoğu kaynakta GTG'nin daha doğru sonuç vereceği yazıyor fakat ben öyle düşünmüyorum. MPRT'nin anlamına bakalım, "piksellerin görünürlük süresini" yani Ghosting ile tamamen alakalı bir değerdir. Ne kadar az olursa o kadar az ghosting olur.
Bu demek değildir ki 1ms GtG ama 10ms MPRT veya 10ms GTG 1ms MPRT olunca ghosting olmaz! Böyle bir şey yoktur iki farklı durumda da ghosting'in meydana gelmesi büyük bir olasılıktır.
Yani iki değer de Ghosting için önemli bir değerdir.
Ghosting'in FPS oyunlarında adamı vuramamanız veya kaçırmanıza sebep olabilir.
Oyun için hangi değer daha önemli derseniz de;
Üstte dediğim gibi " Griden griye renk geçişindeki tepkime süresi 1ms olsa da mesela farklı bir renk geçişindeki tepkime süresi daha yüksek olabilir. GTG ne kadar düşük olursa bu değer de doğru orantıda düşük olur. MPRT'de oldukça önemli bir değerdir. Yüksek olması bir çok sorunu getirebilir. Yani kısaca her durumda bu iki değerin düşük olduğuna dikkat edelim.
Zorlu ve epey araştırmayı gerektiren bir rehber oldu, ufak hatalarım var ise kusura bakmayın.
Umarım yararlı bir rehber olmuştur.