Merhaba,
1 yıllık Asus B650m-k anakart kullanıyorum, bir süredir kullanmadığım bilgisayarımı geçenlerde açtığımda sistemden görüntü alamadım. Sorun 2 ram slotuna aynı anda 2 ram takınca çalışmamasıydı. Slotlarlar tek tek çalışıyor ve ramler tek tek sorunsuz çalışıyordu. Ne zaman 2 adet bellek takıldı ise görüntü vermiyordu. Arızanın anakartta olduğunu tahmin edip servispointe anakartı yolladım. İlk aşamada, ram kontrolcüsüne ısıl işlem uygulandı, görüntü alındı denilerek ürün tarafıma geri gönderildi. Bende mutlu şekilde tekrar montajı yaptım ve bir baktım ki görüntü alamıyorum, sorun devam ediyor, tekrar RMA talebi açarak ve bu kez değişim isteyerek 2. Kez gönderdim. Bu 2. gönderimde Asustan beni aradılar ve üründe arıza olmadığını söyleyerek benden ek bilgiler istediler( siz neler denediniz, ne sıklıkla yaşanıyor vs.) , bunun üzerine tekrar inceleyeceğiz diyerek görüşmeyi sonlandırdılar. Bugün ise kontrol amaçlı Asusa ulaştım ve üründe arıza yok, kargoya teslim edilecek cevabı aldım. Ancak ben ürünü 2. Kez göndermeden önce, her ihtimale karşı diğer parçaları da test etmek için, tecrübesine güvendiğim bilgisayar servisi olan bir abime başvurmuştum. O da sağ olsun ddr5 parçalar temin ederek, sorun tespiti yaptı. Anakartı, farklı işlemci, Ram kiti ve PSU kullanarak test ettik, farklı farklı kombinasyonlar denedik ve en sonunda sorunun gerçekten Asus anakartta olduğunu tespit ettik. Farklı bileşenler ile yine görüntü vermeme açılıp kapanma gibi sorunlar sergiliyordu. Bugün geldiğim noktada ürün ikinci kez servisten sorun yok denilerek geri gönderiliyor. Servispoint ise Asus ile anlaşmasından dolayı sadece Asus'tan bilgi alabilirsiniz diyor, Asus ile görüştüğümüzde ise servis ne diyorsa odur mantığına yatıyorlar. Elim de arızalı bir anakart ile ortada kaldım. UPS kargo ile çalışıyorlar, Kargo için randevu oluşturulup kargonun gelip ürünü alması 3 günü buluyor, kargonun gelip gitmesi servis süreleri gibi süreler göz önüne alındığında 22 gündür ürünü kullanamıyorum. Bilgisayarda e-ticaret yaptığım için bütün işlerim aksadı. Bundan sonra ki süreçte ne yapacağımı bilmiyorum, ürün şu an onarıldı denilerek tarafıma doğru geliyor. Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan destek ve fikir bekliyorum, teşekkür ederim.
Sistem:
Asus B650m-k
Ryzen 5 7600
Xpg Lancer 2x16G 6400mhz
Xpg Pylon 750w
Onu M2 ssd
1 yıllık Asus B650m-k anakart kullanıyorum, bir süredir kullanmadığım bilgisayarımı geçenlerde açtığımda sistemden görüntü alamadım. Sorun 2 ram slotuna aynı anda 2 ram takınca çalışmamasıydı. Slotlarlar tek tek çalışıyor ve ramler tek tek sorunsuz çalışıyordu. Ne zaman 2 adet bellek takıldı ise görüntü vermiyordu. Arızanın anakartta olduğunu tahmin edip servispointe anakartı yolladım. İlk aşamada, ram kontrolcüsüne ısıl işlem uygulandı, görüntü alındı denilerek ürün tarafıma geri gönderildi. Bende mutlu şekilde tekrar montajı yaptım ve bir baktım ki görüntü alamıyorum, sorun devam ediyor, tekrar RMA talebi açarak ve bu kez değişim isteyerek 2. Kez gönderdim. Bu 2. gönderimde Asustan beni aradılar ve üründe arıza olmadığını söyleyerek benden ek bilgiler istediler( siz neler denediniz, ne sıklıkla yaşanıyor vs.) , bunun üzerine tekrar inceleyeceğiz diyerek görüşmeyi sonlandırdılar. Bugün ise kontrol amaçlı Asusa ulaştım ve üründe arıza yok, kargoya teslim edilecek cevabı aldım. Ancak ben ürünü 2. Kez göndermeden önce, her ihtimale karşı diğer parçaları da test etmek için, tecrübesine güvendiğim bilgisayar servisi olan bir abime başvurmuştum. O da sağ olsun ddr5 parçalar temin ederek, sorun tespiti yaptı. Anakartı, farklı işlemci, Ram kiti ve PSU kullanarak test ettik, farklı farklı kombinasyonlar denedik ve en sonunda sorunun gerçekten Asus anakartta olduğunu tespit ettik. Farklı bileşenler ile yine görüntü vermeme açılıp kapanma gibi sorunlar sergiliyordu. Bugün geldiğim noktada ürün ikinci kez servisten sorun yok denilerek geri gönderiliyor. Servispoint ise Asus ile anlaşmasından dolayı sadece Asus'tan bilgi alabilirsiniz diyor, Asus ile görüştüğümüzde ise servis ne diyorsa odur mantığına yatıyorlar. Elim de arızalı bir anakart ile ortada kaldım. UPS kargo ile çalışıyorlar, Kargo için randevu oluşturulup kargonun gelip ürünü alması 3 günü buluyor, kargonun gelip gitmesi servis süreleri gibi süreler göz önüne alındığında 22 gündür ürünü kullanamıyorum. Bilgisayarda e-ticaret yaptığım için bütün işlerim aksadı. Bundan sonra ki süreçte ne yapacağımı bilmiyorum, ürün şu an onarıldı denilerek tarafıma doğru geliyor. Bu konuda tecrübeli arkadaşlardan destek ve fikir bekliyorum, teşekkür ederim.
Sistem:
Asus B650m-k
Ryzen 5 7600
Xpg Lancer 2x16G 6400mhz
Xpg Pylon 750w
Onu M2 ssd