Eğlence bakımından arkadan itişli çok daha eğlenceli ancak güvenlik bakımından özellikle bayır yukarı yollarda önden çekişli daha iyi diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin.
Arkadan itişli arabada kaymak daha kolay,
mesela sağa dönüş var, tam dönüşte gaza basıyorsunuz ve araba kayıyor. Hele ufak bir yağmur ya da kar yağdıysa off.
Hele hele araba büyükse çok fena kayıyor.
Yalnız bu, virajlarda da böyle. Çok rahat giremezsiniz yani, zaten mantıken düşünürseniz de öyle. Önden çekişli arabanın verdiği o hissiyatı, o güvenlik hissini arkadan itişli arabada o kadar alamıyorsunuz.
- Arkadan çekiş araba nadirleşti gibi bir şey.
Sebebi ise maliyeti düşürmek.
Şaft yok arka akslar yok diferansiyel yok.
- Şanzımandan çıkan akslarla ön tekere güç aktarmak daha basit ve verimli.
- Arka süspansiyon bağımsız ise yol tutuşu ve konforu daha iyi oluyor önden çekişli arabaların .
- Torsiyon denilen arka süspansiyon sistemini tavsiye etmiyorum. Maliyeti düşürmek içiin yapılan bir sistem buda ve konforu ve yol tutuşu olumsuz etkiliyor.
- Arka freni disk olan modeller i kampana olanlara göre daha iyi olur.
- Lastikler iyi değilse ne kadar yol tutuş sistemi koysalar yine boş.