Oyun yapmak hakkında soru

Yazılımla alakalı bir bölüme başlayacak herkesin fix sorusu; nerden başlamalıyım..? İnternette sayamayacağım kadar her alanla her dalla ilgili kılavuzlar yol haritaları nerden nasıl başlaman gerektiğine dair evrensel bilgiler vs. vs. Kendi adıma konuşuyorum, benim forumlarda sorduğum tek şey araştır araştır bulamadığım bir sorunun çözümünü sormak oldu.
Burada sorma amacım,bizzat istediğim yolda olan insanlarla konuşmak veya bilgisi yüksek olanlardan tam ihtiyacıma göre bilgi almak. İnternette kılavuzlar var,ben de biliyorum
 
hocam bende bilişim okuyorum da yazılım cidden zor bunları göze alarak girmelisin ve tamamıyla full odaklanmalısın sürekli çalışmalısın ki unutmayasın oyun yapmak da öyle kolay bir şey değil öncelikle iyi bir oyun yapmak istiyorsan sistemin iyi olması lazım orta yada ileri seviye yazılım dili bilmen lazım ben çalışmadığım için pişmanım yazılım dili olarak Python dan başlayabilirsin
Allah aşkına ne yapacak Python ile. Oyun geliştirici olacağım diyor. Python yazıyorsunuz. Unreal Engine roadmap lere bakması en mantıklısı. Kullanmayacağı dili neden öğrensin. Python zaten oyuncak gibi bir dil hiç sevmem.
 
Allah aşkına ne yapacak Python ile. Oyun geliştirici olacağım diyor. Python yazıyorsunuz. Unreal Engine roadmap lere bakması en mantıklısı. Kullanmayacağı dili neden öğrensin. Python zaten oyuncak gibi bir dil hiç sevmem.
bende sevmiyorum ama başlangıç için dedim yazılım öğrenmeye çalışıyor ya hani gidip zordan başlasa anlamaz mantıken hocam
 
Burada sorma amacım,bizzat istediğim yolda olan insanlarla konuşmak veya bilgisi yüksek olanlardan tam ihtiyacıma göre bilgi almak. İnternette kılavuzlar var,ben de biliyorum
Bunu ben de istedim ilk başladığımda. Kendin okyanusa atlamak çok daha mantıklı. Başlarda ne soru sormayı bilirsin ne de tam olarak ne istediğini, dolayısıyla bilgisi yüksek olan insanlar genel anlamda belli bir seviyeye gelmiş kişilere ve soru sormasını bilene yardım ediyor. Önce bir yerden başla bir şeyler yapabil sonrasında zaten kime ne sorman gerektiğini bilirsin.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:

Burada gördüğünüz üzere bir kaos ortamı oluştu bile. Başka bir yorum yapmama gerek yok
 
bende sevmiyorum ama başlangıç için dedim yazılım öğrenmeye çalışıyor ya hani gidip zordan başlasa anlamaz mantıken hocam
Zor olan diye bir şey yok algoritma mantığı her zaman aynı. Programlama dili, adı üstünde bir dil. Bilgisayara ne yapması gerektiğini anlattığın bir araç. Ne anlatmak istediğini bilirsen her dilde anlatırsın, değişen tek şey yazım şekli. Ekstra farklar bilmem neler var onları katmaya ihtiyaç duymuyorum çünkü ileri seviyeye doğru bir şeyler daha net oturduğu için onlar da çok zorlamıyor. Çözüyorsun illaki.
 
Her öneriye açığım. Çünkü programların ne işe yaradığını da çok bilmiyorum. Ama ogreniceğim kesin inşallah.
Mesajlar otomatik olarak birleştirildi:


Python ue5 te işe yaramaz mı merak ettim ama
Yaramaz tabi. UE5 kullanacaksan bi ihtiyacın olan dile bak mesela. Biraz da araştırma şart. Neden UE5 mesela neden Unity değil? Yapacağınız oyunun ihtiyacına göre de seçmelisiniz biraz da. Bir anda başlayıp AAA oyun geliştirmeye niyetleniyorsanız o iş yaş. Baya baya basit mobil oyunlarla vs ilerlemeniz gerekiyor uzun bir süre.
 
Oyun Motorları belli başlı derleyiciler kullanır ama o derleyicinin kullandığı dili kullanmaz. Hazır kalıplar kullanır. Bunlar da standart C++ yada başka bir dilin standart kalıpları (Kütüphaneleri) değil, motora özel kalıplar. Önceden temel programla biliyor olman sana bu kalıpların içerde nasıl çalıştığı konusunda bir fikir kazandırır. C++ yada Python, var olmayan bir kalıbı kendin sonradan ekleneyeceksen, sana teknik olarak bir şey sunmaz. Ama programlama mantığın nasıl islediğini anlıyor olman bazı prosedürleri daha iyi anlamaya yardımcı olur.

Pratik olmadan fazla derinlere inmek te kafanı karıştırır. Basit'te kalmaya bak. Oyun motorlrı da zaten bunu yapıyor, kullanıcın işini basitleştiriyor.
 
Oyun Motorları belli başlı derleyiciler kullanır ama o derleyicinin kullandığı dili kullanmaz. Hazır kalıplar kullanır. Bunlar da standart C++ yada başka bir dilin standart kalıpları (Kütüphaneleri) değil, motora özel kalıplar. Önceden temel programla biliyor olman sana bu kalıpların içerde nasıl çalıştığı konusunda bir fikir kazandırır. C++ yada Python, var olmayan bir kalıbı kendin sonradan ekleneyeceksen, sana teknik olarak bir şey sunmaz. Ama programlama mantığın nasıl islediğini anlıyor olman bazı prosedürleri daha iyi anlamaya yardımcı olur.

Pratik olmadan fazla derinlere inmek te kafanı karıştırır. Basit'te kalmaya bak. Oyun motorlrı da zaten bunu yapıyor, kullanıcın işini basitleştiriyor.
Sen yazılımcı mısın ? Sağdan soldan kopyaladığın yazıları paylaşma :D
 
üstteki kullanıcı bu forumdaki en boş adamdır. bi bok bilmez. her boka salça olur.
 
Son düzenleme:
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,153,227
Mesajlar
10,392,905
Üyeler
183,396
Son üye
rand0m1i
Geri
Top