Merhaba. Oyun oynarken sürekli rahatsız olduğumuz, sevmediğimiz, nefret ettiğimiz ama yapımcıların inatla yapmaya devam ettiği ya da yapmadıkları şeyleri kendime göre maddeler halinde yazıyorum. Eğer bu maddelerden farklı fikirleriniz varsa sizde belirtebilirsiniz.
1) Oyunun sinematikten sonra ölünce ve her ölümde yine aynı sinematiği defalarca izlettirmesi.
2) İstediğimiz yerde hızlı kayıt yapamamak. Eskiden oyunlarda F5 ile hızlı kayıt F9 ile hızlı yükleme özelliği yaygındı ve yaptığınız çoğu uğraş boşa gitmiyordu.
3) Bolca not bulunan oyunlar. Oyunun konusuyla alakalı ve alakasız bol not bulunan oyunlar hikayeyi notlar ile anlatmaya çalışıyorlar ve bu hikayeyi anlatmanın en üşengeç ve masrafsız yollarından biri. Fakat sürekli görsel deneyimi bozarak not okutmak insanı oyundan soğutuyor.
4) Karakterlerin sürekli boş beleş konuşması. Konuşmak için bir karaktere gittiğinizde bazen bitmek bilmeyen dialoglar oluyor, can sıkıcı.
5) Aynı görevlerin bulunduğu bomboş açık dünyalar benim tabirimle saçık dünyalar. Bunları da zorla yaptırmaya çalışmak.
6) Sinematik anlatımı olan oyunlarda seçenekler için çok kısa süre de cevap verme zorunluluğu. Bazı oyunlarda ayar var ama her oyunda bulunmuyor.
7) Bazı oyunlarda koşma olmaması veya koşma özelliğinin sınırlanması. İnatla bazı yerlerde yürümeye zorlanırsınız. Ben belki diyalog dinlerken de koşmak istiyorum.
8) Korku oyunlarında sadece korkutma öğeleri olarak jumpscare, bebek ve manken kullanılması. Jumpscare korkutmanın en kolay ve bayat yoludur.
9) Koşarken çabuk tükenen stamina verilmesi.
10) saçma yetenek geliştirmeleri: Yürürken şarjör değiştirmenin bile yetenek puanı ile verilen bir yetenek olması gibi.
11) Gizlilik oyunlarında karakterin gizli olması gerekirken bağıra bağıra konuşması, ses çıkarması ve düşmanların bunları duymaması.
12) Mermi süngeri olan karakterimizin ara sahnelerde/sinematiklerde tek kurşunla yaralanması. Sinematiklerin oyunla alakasız olması da diyebiliriz.
13) Oyun içerisinde bir yerden bir yere seyahat ederken veya dikkatli olmamız gereken yerlerde dialog koyulması ve diolaglardan dolayı aynı zamanda altyazı okumaya zorlanmak
14) Oyunların sonlarına doğru sunmak için tasarlanan paranormal dünyalar; karakterin rüyası, hatıraları, kabusları veya daha da mantıksız paranormal bir dünya. Tamamen gereksiz uzatmak amaçlıdır ve oyuna resmen bir katkısı yoktur.
15) Karakterimizin veya yan arakterlerin oyun içinde yanlış veya ruhsuz tepkiler vermesi. Birisi ölünce hemen unutması, korkutucu bir anda bir şey yok gibi tepki vermesi/vermemesi, gergin anlarda hiçbirşey olmamış gibi davranması vs.