Neler Yeni

Oyunlarda sevmediğimiz, nefret ettiğimiz şeyler

turquoise.blue

80+ Bronze
Katılım
18 Kasım 2021
Mesajlar
537
Dahası  
Reaksiyon skoru
335
İsim
Turquoise Blue
Npc lerin yaşam döngüsü olmaması. Skyrim de olan şeyi adamlar starfield a koymamışlar dükkan sahipleri çalışanlar falan 7-24 aynı yerdeler evleri yok
Yaşayan mantıklı npcler hepimizin hayali ama çok var o teknolojiye. Bana bomboş npc ler hep itici gelmiştir, oyununda çekiciliğini bitiriyor. Çoğu oyunda bu şekilde maalesef. Aynı npc yi 50 kez klon halde görünce de insan sorguluyor.
 

Diabolus

80+
Katılım
4 Haziran 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
30
İsim
Bilal k
Yaşayan mantıklı npcler hepimizin hayali ama çok var o teknolojiye. Bana bomboş npc ler hep itici gelmiştir, oyununda çekiciliğini bitiriyor. Çoğu oyunda bu şekilde maalesef. Aynı npc yi 50 kez klon halde görünce de insan sorguluyor.
Hocam o teknolojiye çok var diyosun da skyrim de yıllar önce vardı benim dediğim yaşam döngüsü evden işe işten lokanta vb yere akşam olunca geri evine uyumaya dönen npclerden bahsediyorum rdr 2 yi sevmesemde bu konuda zirveydi oyun ama starfield da yok
 

PİŞMANIM

80+ Silver
Katılım
24 Mart 2020
Mesajlar
3,953
Dahası  
Reaksiyon skoru
1,854
İsim
İbrahim
optimizasyon sorunu olan oyun ve türkçe dil desteginin olmadığı oyunlar. jumpscare konusunda hak veriyorum.
sırf uzak mesafeden saldırıyorsun diye meyve suyu kesilen npcler
bi hareket et bi geri ateş aç bi siper al be brom
 

TahinPekmez

80+ Silver
Katılım
5 Ağustos 2021
Mesajlar
4,485
*Ana görevden giderken aldığımız ana görevinde yan görev gibi olması , öyle bir hale geliyoruz ki amacımızı unutup milletin sıkıcı işlerini görüyoruz (dyling light2)
*Save kayıt noktası hariç save olmaması, savaş alanına git öl, en baştan başla, dağa tekrar tırmanmak zorunda kal, 25 saat sonra oyunu silmek zorunda kaldım (horizon zero dawn)
*online arcede oyunda vs rakip ararken ülke dışı rakip bulması ve rakipin bağlantısının iyi bizim berbat olması
Mesaj otomatik birleştirildi:

npc leri vururken vucudundan kan çıkıp vurulurken haberi yok gibi bana koşarak ateş etmesi (far cry 5)
 

tümen

80+ Platinum
Katılım
24 Ocak 2022
Mesajlar
12,783
En İyi Cevap
3
Dahası  
Reaksiyon skoru
7,958
Konum
sinop
İsim
tümen dağ
🎩Geçilmeyen sinematık
🎩Sakız gibi anlamsızca uzatılan hikaye
🎩Oyunun reklam videosu ile oyunun alakasız olması
🎩En güçlü varlık bizken çiçek toplama görevi gelmesi
 

turquoise.blue

80+ Bronze
Katılım
18 Kasım 2021
Mesajlar
537
Dahası  
Reaksiyon skoru
335
İsim
Turquoise Blue
Hocam o teknolojiye çok var diyosun da skyrim de yıllar önce vardı benim dediğim yaşam döngüsü evden işe işten lokanta vb yere akşam olunca geri evine uyumaya dönen npclerden bahsediyorum rdr 2 yi sevmesemde bu konuda zirveydi oyun ama starfield da yok
Ben seni anladım isteğin mantıklı. Rdr 2 de evet npc konusu en üst nokta şu an ama ben birkaç kez tekrara düştüğünü gördüm. Çok az tekrara düşmesi yine en iyisi olmasını engellemez. Skyrimdeki npc isteğini daha önce başarmış bir yapımcı yeni oyununa neden koymaz çok tuhaf. Zaten Starfield çok açıdan olmamış bir oyun maalesef. Benim o teknolojiye çok var dediğim aklımdaki npc sistemi farklı. Her npc nin tasarım olarak farklı olması, hepsinin mantıklı, zekice düşünmesi, her oyunu oynayan kişide npclerin farklı düşünmesi ve davranması gibi. Yani gerçek yaşayan bir dünya demek istedim. Zor.
 

Diabolus

80+
Katılım
4 Haziran 2023
Mesajlar
49
Dahası  
Reaksiyon skoru
30
İsim
Bilal k
Ben seni anladım isteğin mantıklı. Rdr 2 de evet npc konusu en üst nokta şu an ama ben birkaç kez tekrara düştüğünü gördüm. Çok az tekrara düşmesi yine en iyisi olmasını engellemez. Skyrimdeki npc isteğini daha önce başarmış bir yapımcı yeni oyununa neden koymaz çok tuhaf. Zaten Starfield çok açıdan olmamış bir oyun maalesef. Benim o teknolojiye çok var dediğim aklımdaki npc sistemi farklı. Her npc nin tasarım olarak farklı olması, hepsinin mantıklı, zekice düşünmesi, her oyunu oynayan kişide npclerin farklı düşünmesi ve davranması gibi. Yani gerçek yaşayan bir dünya demek istedim. Zor.
Senin dediğini de anladım ben ona benzer bir şey yapılıyor aslında yapay zekayı oyundaki npc lere entegre etmiş attığım videoda adam.
 

Che_

80+ Platinum
Katılım
24 Nisan 2022
Mesajlar
11,718
En İyi Cevap
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
7,813
Konum
United States of Adana
İsim
MehmedVII
Merhaba. Oyun oynarken sürekli rahatsız olduğumuz, sevmediğimiz, nefret ettiğimiz ama yapımcıların inatla yapmaya devam ettiği ya da yapmadıkları şeyleri kendime göre maddeler halinde yazıyorum. Eğer bu maddelerden farklı fikirleriniz varsa sizde belirtebilirsiniz.

1) Oyunun sinematikten sonra ölünce ve her ölümde yine aynı sinematiği defalarca izlettirmesi.
2) İstediğimiz yerde hızlı kayıt yapamamak. Eskiden oyunlarda F5 ile hızlı kayıt F9 ile hızlı yükleme özelliği yaygındı ve yaptığınız çoğu uğraş boşa gitmiyordu.
3) Bolca not bulunan oyunlar. Oyunun konusuyla alakalı ve alakasız bol not bulunan oyunlar hikayeyi notlar ile anlatmaya çalışıyorlar ve bu hikayeyi anlatmanın en üşengeç ve masrafsız yollarından biri. Fakat sürekli görsel deneyimi bozarak not okutmak insanı oyundan soğutuyor.
4) Karakterlerin sürekli boş beleş konuşması. Konuşmak için bir karaktere gittiğinizde bazen bitmek bilmeyen dialoglar oluyor, can sıkıcı.
5) Aynı görevlerin bulunduğu bomboş açık dünyalar benim tabirimle saçık dünyalar. Bunları da zorla yaptırmaya çalışmak.
6) Sinematik anlatımı olan oyunlarda seçenekler için çok kısa süre de cevap verme zorunluluğu. Bazı oyunlarda ayar var ama her oyunda bulunmuyor.
7) Bazı oyunlarda koşma olmaması veya koşma özelliğinin sınırlanması. İnatla bazı yerlerde yürümeye zorlanırsınız. Ben belki diyalog dinlerken de koşmak istiyorum.
8) Korku oyunlarında sadece korkutma öğeleri olarak jumpscare, bebek ve manken kullanılması. Jumpscare korkutmanın en kolay ve bayat yoludur.
9) Koşarken çabuk tükenen stamina verilmesi.
10) saçma yetenek geliştirmeleri: Yürürken şarjör değiştirmenin bile yetenek puanı ile verilen bir yetenek olması gibi.
11) Gizlilik oyunlarında karakterin gizli olması gerekirken bağıra bağıra konuşması, ses çıkarması ve düşmanların bunları duymaması.
12) Mermi süngeri olan karakterimizin ara sahnelerde/sinematiklerde tek kurşunla yaralanması. Sinematiklerin oyunla alakasız olması da diyebiliriz.
13) Oyun içerisinde bir yerden bir yere seyahat ederken veya dikkatli olmamız gereken yerlerde dialog koyulması ve diolaglardan dolayı aynı zamanda altyazı okumaya zorlanmak
14) Oyunların sonlarına doğru sunmak için tasarlanan paranormal dünyalar; karakterin rüyası, hatıraları, kabusları veya daha da mantıksız paranormal bir dünya. Tamamen gereksiz uzatmak amaçlıdır ve oyuna resmen bir katkısı yoktur.
15) Karakterimizin veya yan arakterlerin oyun içinde yanlış veya ruhsuz tepkiler vermesi. Birisi ölünce hemen unutması, korkutucu bir anda bir şey yok gibi tepki vermesi/vermemesi, gergin anlarda hiçbirşey olmamış gibi davranması vs.
Save silinmesi.
 
Katılım
8 Mayıs 2022
Mesajlar
388
Dahası  
Reaksiyon skoru
149
İsim
Hüseyin Ege Karakışla
Top Bottom