Ram Max Mhzde Calısmıyo

pop it

80+
Katılım
27 Aralık 2024
Mesajlar
25
Reaksiyon skoru
0
ramim Corsair Vengeance RGB Pro 16GB (2X8GB) DDR4 ve anakarttan mhz
Ekran Alıntısı.webp
yi yükseltemiyorum d.o.c.p kısmından profile 1 seçince hata verip biosa tekrar atıyo ve pcyi acmama izin vermiyo gercek hızındada calısmıyo ama nasıl yapıcam
 

Ekler

  • Ekran Alıntısı.webp
    Ekran Alıntısı.webp
    53.2 KB · Hit: 8
ramim Corsair Vengeance RGB Pro 16GB (2X8GB) DDR4 ve anakarttan mhzAlıntıyı görüntüleyi yükseltemiyorum d.o.c.p kısmından profile 1 seçince hata verip biosa tekrar atıyo ve pcyi acmama izin vermiyo gercek hızındada calısmıyo ama nasıl yapıcam
Öncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:
Öncelikle RAM'lerin anakartta doğru slotlarda olduğundan emin ol. Eğer 4 slot varsa, işlemciden sağa doğru mutlaka 2. ve 4. slotlara takılı olmalılar, yoksa yüksek frekansta direkt kararsızlık yapıyor. Slotlar doğruysa anakartın destek sayfasına girip BIOS'u en son sürüme güncelle, çünkü BIOS güncellemeleri doğrudan bellek uyumluluğunu artırır.Eğer yine yemezse, BIOS'tan D.O.C.P profilini seçtikten sonra alt taraftaki DRAM Voltage ayarını bul. Sistem otomatik olarak 1.35V veriyordur, bunu elinle manuel olarak 1.38V veya 1.40V yapıp kaydetmeyi dene. O da olmazsa, D.O.C.P profilini açık bırakıp hemen altındaki Memory Frequency kısmından hızı bir tık düşür; mesela 3600 MHz ise 3200 veya 3466 MHz seçip sistemi açmayı dene.Bu arada ayarları kurcalarken PC ekrana görüntü vermeyi keserse panik yapma; fişi çek, anakartın üzerindeki yuvarlak CMOS pilini çıkarıp 2 dakika bekle ve geri tak. BIOS sıfırlanır, sistem rahatça açılır. tekrardan geçmiş olsun saglıcakla kalın.
 
Öncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:
Öncelikle RAM'lerin anakartta doğru slotlarda olduğundan emin ol. Eğer 4 slot varsa, işlemciden sağa doğru mutlaka 2. ve 4. slotlara takılı olmalılar, yoksa yüksek frekansta direkt kararsızlık yapıyor. Slotlar doğruysa anakartın destek sayfasına girip BIOS'u en son sürüme güncelle, çünkü BIOS güncellemeleri doğrudan bellek uyumluluğunu artırır.Eğer yine yemezse, BIOS'tan D.O.C.P profilini seçtikten sonra alt taraftaki DRAM Voltage ayarını bul. Sistem otomatik olarak 1.35V veriyordur, bunu elinle manuel olarak 1.38V veya 1.40V yapıp kaydetmeyi dene. O da olmazsa, D.O.C.P profilini açık bırakıp hemen altındaki Memory Frequency kısmından hızı bir tık düşür; mesela 3600 MHz ise 3200 veya 3466 MHz seçip sistemi açmayı dene.Bu arada ayarları kurcalarken PC ekrana görüntü vermeyi keserse panik yapma; fişi çek, anakartın üzerindeki yuvarlak CMOS pilini çıkarıp 2 dakika bekle ve geri tak. BIOS sıfırlanır, sistem rahatça açılır. tekrardan geçmiş olsun saglıcakla kalın.
tesekkür ederim hocam
 
XMP / EXPO seçeneğini aktif edin

1) Docp dediği şey zaten xmp. Asusun biostaki adı böyle

2)expo ddr4 de yok

Şimdi fark ettim sen ramleri yanlış takmışsın bi kere. A2 B2 takacaksın. Sen A2 B1 takmışsın öncelikle bunu düzelt başka hiçbişey yapma. 2.3 slot değil 2.4 takacaksın

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Öncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:
Öncelikle RAM'lerin anakartta doğru slotlarda olduğundan emin ol. Eğer 4 slot varsa, işlemciden sağa doğru mutlaka 2. ve 4. slotlara takılı olmalılar, yoksa yüksek frekansta direkt kararsızlık yapıyor. Slotlar doğruysa anakartın destek sayfasına girip BIOS'u en son sürüme güncelle, çünkü BIOS güncellemeleri doğrudan bellek uyumluluğunu artırır.Eğer yine yemezse, BIOS'tan D.O.C.P profilini seçtikten sonra alt taraftaki DRAM Voltage ayarını bul. Sistem otomatik olarak 1.35V veriyordur, bunu elinle manuel olarak 1.38V veya 1.40V yapıp kaydetmeyi dene. O da olmazsa, D.O.C.P profilini açık bırakıp hemen altındaki Memory Frequency kısmından hızı bir tık düşür; mesela 3600 MHz ise 3200 veya 3466 MHz seçip sistemi açmayı dene.Bu arada ayarları kurcalarken PC ekrana görüntü vermeyi keserse panik yapma; fişi çek, anakartın üzerindeki yuvarlak CMOS pilini çıkarıp 2 dakika bekle ve geri tak. BIOS sıfırlanır, sistem rahatça açılır. tekrardan geçmiş olsun saglıcakla kalın.

Chatgpt mi bu google gemini mi?
 
1) Docp dediği şey zaten xmp. Asusun biostaki adı böyle

2)expo ddr4 de yok

Şimdi fark ettim sen ramleri yanlış takmışsın bi kere. A2 B2 takacaksın. Sen A2 B1 takmışsın öncelikle bunu düzelt başka hiçbişey yapma. 2.3 slot değil 2.4 takacaksın

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Chatgpt mi bu google gemini mi?
Doğrudur. Dikkatsizlik, affola.
 
1) Docp dediği şey zaten xmp. Asusun biostaki adı böyle

2)expo ddr4 de yok

Şimdi fark ettim sen ramleri yanlış takmışsın bi kere. A2 B2 takacaksın. Sen A2 B1 takmışsın öncelikle bunu düzelt başka hiçbişey yapma. 2.3 slot değil 2.4 takacaksın

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Chatgpt mi bu google gemini mi?
Yok kanka, sorun net olunca çözümleri de net yazdım işte, işine yaradı mı sen ona bak. He bu arada cevap istersen ; the_punisher74.ai
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç  

   

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
1,221,856
Mesajlar
11,081,927
Üyeler
198,205
Son üye
selimwnchster
Geri
Top