pop it
80+
- Katılım
- 27 Aralık 2024
- Mesajlar
- 25
- Reaksiyon skoru
- 0
Öncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:ramim Corsair Vengeance RGB Pro 16GB (2X8GB) DDR4 ve anakarttan mhzAlıntıyı görüntüleyi yükseltemiyorum d.o.c.p kısmından profile 1 seçince hata verip biosa tekrar atıyo ve pcyi acmama izin vermiyo gercek hızındada calısmıyo ama nasıl yapıcam
tesekkür ederim hocamÖncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:
Öncelikle RAM'lerin anakartta doğru slotlarda olduğundan emin ol. Eğer 4 slot varsa, işlemciden sağa doğru mutlaka 2. ve 4. slotlara takılı olmalılar, yoksa yüksek frekansta direkt kararsızlık yapıyor. Slotlar doğruysa anakartın destek sayfasına girip BIOS'u en son sürüme güncelle, çünkü BIOS güncellemeleri doğrudan bellek uyumluluğunu artırır.Eğer yine yemezse, BIOS'tan D.O.C.P profilini seçtikten sonra alt taraftaki DRAM Voltage ayarını bul. Sistem otomatik olarak 1.35V veriyordur, bunu elinle manuel olarak 1.38V veya 1.40V yapıp kaydetmeyi dene. O da olmazsa, D.O.C.P profilini açık bırakıp hemen altındaki Memory Frequency kısmından hızı bir tık düşür; mesela 3600 MHz ise 3200 veya 3466 MHz seçip sistemi açmayı dene.Bu arada ayarları kurcalarken PC ekrana görüntü vermeyi keserse panik yapma; fişi çek, anakartın üzerindeki yuvarlak CMOS pilini çıkarıp 2 dakika bekle ve geri tak. BIOS sıfırlanır, sistem rahatça açılır. tekrardan geçmiş olsun saglıcakla kalın.
XMP / EXPO seçeneğini aktif edin
Öncelikle geçmiş olsun hocam korkulacak bir durum yok fazla bu yaygın bir problem, D.O.C.P açtığında sistemin hata verip BIOS'a atması RAM'lerin o frekansta stabil çalışamadığını gösterir. Corsair Vengeance modellerinde bazen bu tarz uyumsuzluklar olabiliyor. Sırasıyla şu adımları deneyebilirsin:
Öncelikle RAM'lerin anakartta doğru slotlarda olduğundan emin ol. Eğer 4 slot varsa, işlemciden sağa doğru mutlaka 2. ve 4. slotlara takılı olmalılar, yoksa yüksek frekansta direkt kararsızlık yapıyor. Slotlar doğruysa anakartın destek sayfasına girip BIOS'u en son sürüme güncelle, çünkü BIOS güncellemeleri doğrudan bellek uyumluluğunu artırır.Eğer yine yemezse, BIOS'tan D.O.C.P profilini seçtikten sonra alt taraftaki DRAM Voltage ayarını bul. Sistem otomatik olarak 1.35V veriyordur, bunu elinle manuel olarak 1.38V veya 1.40V yapıp kaydetmeyi dene. O da olmazsa, D.O.C.P profilini açık bırakıp hemen altındaki Memory Frequency kısmından hızı bir tık düşür; mesela 3600 MHz ise 3200 veya 3466 MHz seçip sistemi açmayı dene.Bu arada ayarları kurcalarken PC ekrana görüntü vermeyi keserse panik yapma; fişi çek, anakartın üzerindeki yuvarlak CMOS pilini çıkarıp 2 dakika bekle ve geri tak. BIOS sıfırlanır, sistem rahatça açılır. tekrardan geçmiş olsun saglıcakla kalın.
Doğrudur. Dikkatsizlik, affola.1) Docp dediği şey zaten xmp. Asusun biostaki adı böyle
2)expo ddr4 de yok
Şimdi fark ettim sen ramleri yanlış takmışsın bi kere. A2 B2 takacaksın. Sen A2 B1 takmışsın öncelikle bunu düzelt başka hiçbişey yapma. 2.3 slot değil 2.4 takacaksın
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Chatgpt mi bu google gemini mi?
Yok kanka, sorun net olunca çözümleri de net yazdım işte, işine yaradı mı sen ona bak. He bu arada cevap istersen ; the_punisher74.ai1) Docp dediği şey zaten xmp. Asusun biostaki adı böyle
2)expo ddr4 de yok
Şimdi fark ettim sen ramleri yanlış takmışsın bi kere. A2 B2 takacaksın. Sen A2 B1 takmışsın öncelikle bunu düzelt başka hiçbişey yapma. 2.3 slot değil 2.4 takacaksın
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Chatgpt mi bu google gemini mi?