Neler Yeni

Rehber Dropshipping nedir? Nasıl yapılır?

Katılım
21 Eylül 2021
Mesajlar
365

Dropshipping Ne Anlama Geliyor?​

Dropshipping, aşağıdaki problemlerle ilgilenmek zorunda kalmadan müşterilerinize satış yapabileceğiniz ve bunu tamamen online olarak yönetebileceğiniz bir iş modelidir:
  1. Fiziksel depo tutma
  2. Depoda saklanacak ve son kullanıcıya iletilecek olan malları fiziksel olarak tedarik etme
  3. Bu malların paketleme ve kargolama işlemleri ile ilgilenme
Peki, tüm bunları siz yapmıyorsanız, nasıl oluyor da ürünü satan kişi siz oluyorsunuz? Stoksuz satış nasıl mümkün oluyor?

Hemen söyleyeyim:

Ürünlerinizi geleneksel yöntemle fiziksel bir mağazada stoklamak yerine yapmanız gereken şey üçüncü parti olarak adlandırılan bir tedarikçi bulmak ve bu tedarikçinin ürünlerinin pazarlamasını yapmak.

Bu ürünler için bir pazar alanı buluyorsunuz(Ebay, Amazon gibi). Müşterilerin istek ve şikayetleri ile ilgileniyorsunuz fakat satış kısmının yalnızca ‘’teorik’’ aşamasındasınız. Sizin ürünü online olarak satmanızla birlikte perakende tedarikçiniz devreye girerek ürünü müşterinize gönderiyor. Pek çok kişi bu gelir modeline pek aşina değil. Fakat Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırmaya göre e-ticaret sitelerindeki mağazaların yaklaşık olarak 3’te biri, yani yüzde 33’ü bu gelir modeliyle satış yapıyor.
Geleneksel parekende mağazacılık modeli fiziksel bir mağaza, ürünlerin tedarik edilmesini sağlayan firmalarla iletişim gerektirirken, siz dijital ve yeni nesil dropshipping modelinde fiziksel mağaza, lojistik gibi masraflardan tamamen uzaktasınız. Ürün stoklamadığınız için depo masrafınızda yok. Yapmanız gereken tek şey ne kadar büyük olduğunun bir önemi olmayan sanal bir mağazaya sahip olmak. Siz ürünleri buradan sergileyin, ürün sahibi olan tedarikçiniz kendi deposundan kendi emeği ile ürünü göndersin.

Dropshipping’in Avantajları Nelerdir?​

Dropshipping sayesinde aşşağıdaki zorluklardan kurtulmuş oluyorsunuz.
  1. Bir depo işletmek (unutmayın, depo işletmek aynı zamanda burada çalışacak kişilere ücret ödemek anlamına gelir. Temizlikçisinden güvenliğine, paketlemecisinden lojiktik işleri ile ilgilenecek personeline kadar) ve bu depo için kira ödemek
  2. Siparişlerin teker teker paketlenmesini ve gönderilmesini sağlamak
  3. Envanter takibi yaparak buna göre üretim gerçekleştirmek ya da buna göre muhasebe hesaplarını oluşturmak
  4. İade edilen ürünlerle ilgili teknik işlemleri gerçekleştirmek ve stok durumunu buna göre güncellemek
  5. Gelen gönderilerin işlenmesini sağlamak
  6. Ürünlerin stok seviyesi üzerinde sürekli kontrol sağlayarak bu seviyeyi yönetmek, sürekli yeni ürün siparişi vermek ya da yeni ürün üretmek.
Bunların dışında dropshipping yaparken elinizde mal kalma gibi bir durum oluşmaz bu sayede risk almamış olursunuz.

Dropshipping’in Dezavantajları Nelerdir?​

Yüksek rekabet ve düşük fiyata satma zorunluluğu.​

Sürekli ortaya çıkan envanter sorunları.​

Kargoyu siz göndermiyorsunuz fakat ücret size ait.​

Tedarikçiniz sizden çok uzakta.​

Ürünler üzerinde özelleştirme yapamazsınız, marka değeri yaratmak ise daha zordur.​

Dropshipping’e Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler​

Dropshipping’de başarılı olabilmek için öncelikle doğru sektörü bulmak gerekmektedir. Bunun için kendinize sormalısınız: hangi ürünler internet üzerinden alınıyor?

  1. Hangi ürünler bana daha çok kar marjı bırakabilir?
  2. Hangi sektörde rekabet oranı daha düşük?
  3. Hangi ürünler için tedarikçi bulmak daha kolay?
  4. Dropshipping işinde olanların bu konulardaki görüşleri neler?

Doğru Ürünü Bulun​

Sektörü bulduktan sonra bu sektör içerisinde hangi ürün grubuna odaklanmanız gerektiğine karar verin. Diyelim ki epey bir araştırma yaptınız ve sonunda ‘’tekstil’’ sektöründe çalışmaya karar verdiniz. Yaptığınız Pazar araştırması ise sizi ‘’kadın pijama ve ev giyim’’ kategorisine yönlendirdi. Güzel, bu şekilde bir özelleştirme yaparak ilerlemeniz doğru yolda olduğunuzu gösteriyor olabilir.

Yaptığınız ürün özelleştirmesinde rekabet oranı ya da pazar hacmi gibi faktörleri göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Tedarikçi Bulun.​

Bir online pazaryerinde hizmet verseniz de kendi e-ticaret sitenizi kursanız da birden fazla tedarikçi ile çalışma durumunuz olabilir. Tedarikçi bulmak -hele de hedef kitleniz yaşadığınız yerin dışındaysa- sandığınızdan biraz zor olabilir. Bunun için internet üzerinden yapacağınız araştırmalarınız oldukça değerli. Doğru toptancıyı ya da tedarikçiyi seçmek rekabetçi fiyatlarla ürün satabilmenizi sağlarken, stok kontrolü ya da envanter güncellemesi gibi önemli iletişim süreçlerinde hiç sorun yaşamamanızı sağlayabilir. Bunun için sürekli iletişim halinde olabilen, ulaşılabilir ve profesyonel çalışan bir tedarikçi firma ile çalışmaya başlamak gerçekten çok önemli. Size dropshipping tedarikçilerinde arayabileceğiniz birkaç özelliği derledim:

  1. Düşük hizmet ücreti: Sipariş başına talep edilen ücretin düşük olması sizin için çok önemli. Dropshipping tedarikçilerinin büyük bir çoğunluğu özellikle düşük iş gücünden yararlanabilmek adına Çin’de bulunuyorlar. Bunların parça başına paketleme ve nakliye için talep ettikleri ücret ne kadar az olursa, sizin için kar marjı o kadar yüksek olabilir ve rakiplerinizle rekabet gücünüz artar.
  2. Tecrübeli ve profesyonel süreç yönetimi: Çeşitli dijital araçları kullanarak takip edilebilir bir envanter yönetimi sunan, referansları güçlü olan ve yardıma ihtiyacınız olduğunda size destek sağlayabilen firmalarla çalışmak, güçlü müşteri ilişkileri yaratmanıza yardımcı olur.
  3. Kaliteli ürünler ve yanıltıcı olmayan fotoğraflar: Düşük kaliteli ürünlerin parlak ışıklar altında çekilmiş yanıltıcı fotoğrafları üzerinden satış yapmak sizin için epey problemli sonuçlar doğurabilir. Pek çok alıcı sizi sahtecilikle suçlayacak ve sizden alışveriş yapılmamasını tavsiye edeceklerdir. Dolayısıyla güvenilir olabilmek adına güvenilir ve profesyonel bir tedarikçi ile çalışmak zorundasınız.

Satış yapacağınız alanı seçin.​

Dropshipping girişiminizi iki şekilde yapabilirsiniz:

Dilerseniz bir web sitesi açın ve profesyonel destek alarak e-ticaret sektörüne girin. Yani stoksuz satışı doğrudan kendi markanızın internet sitesi üzerinden gerçekleştirin.

Dilerseniz ise bir online pazaryerinin trafiğinden ve müşteri kitlesinden yararlanmak için doğrudan buralarda sanal mağaza açın. Amazon, eBay, Etsy, Shopify. Siz hangisini isterseniz orası. Üstelik Türkiye’de N11 gibi pazaryerleri üzerinden de dropshipping yapmanız mümkün. Yani mesele sadece yurt dışında hizmet veren siteler için geçerli değil.

İsterseniz birkaç farklı online pazaryerinin özelliklerine bakalım:

  1. Amazon: İlk akla gelenlerden Amazon tam olarak 300 milyon aktif kullanıcıya sahip. Yapılan güncel araştırmalara göre, 2016’da Amazon üzerinde 100 binden fazla satıcı 100 Bin Dolardan fazla kazanç sağlamış. Amazon aynı zamanda Amazon Prime gibi ekstra hizmetlere de sahiptir. Amazon kullanıcıları listelenen ürün fiyatının %15’ini Amazon’a kesinti olarak öder.
  2. eBay: 190 farklı pazara hâkim yaklaşık 1 milyar ürünü pazarlayan 171 milyonda aktif kullanıcısı olan eBay, pek çok sektörden farklı ürün çeşitlerini pazarlayıp satabileceğiniz oldukça prestijli bir platform. Platform, girişimcilerden ürün listelemeleri için %10 ya da daha az (ancak limitli sayıda ücretsiz listeleme imkânı veriyor) bir oranda ücret talep ediyor. eBay, aynı zamanda her ürün için açık arttırma imkânı da sunuyor.
  3. Etsy: 54 Milyon üyesiyle, 2 milyon aktif satıcı ve 32 milyon alıcısı bulunan Etsy, otantik ürünlerin sıklıkla satıldığı, el işi materyallerin de kendine alıcı bulduğu kadın kullanıcı oranı yüksek olan bir platformdur. Yapılan güncel araştırmalar, Etsy’deki kullanıcıların yaklaşık yüzde 84’ünün kadın olduğunu söylüyor. Etsy el sanatları, ev eşyaları ve el yapımı ürünlerden tutun benzer ürünlerin satışının olduğu bir pazaryeri olarak bu alanda satış yapmak isteyen dropshipping girişimcilerine hitap edebilir.
Rehber bu kadardı, isterseniz bundan sonra daha detaylı bir dropshipping rehberi, e-ticaret, Amazon FBA rehberi yapabilirim veya e ticarette kendi tecrübelerimi de anlatabilirim.
 

DonanımFikir

Mekanı Cennet Olsun ''Neşet Turan''
Moderatör
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
23,683
En İyi Cevap
10
Dahası  
Reaksiyon skoru
36,593
Konum
RX ve Asus Kulüpleri
İsim
Selimhan
İlgilendiği Kategoriler
SıcakFırsatlar Bilgisayar Toplama Konu Dışı
Steam
#Samsunlu
Faydalı konulardan birisi ,kendi imzamdaki konu listesine ekledim.
 

NotGonna

80+ Bronze
Katılım
30 Mart 2022
Mesajlar
1,559

Dropshipping Ne Anlama Geliyor?​

Dropshipping, aşağıdaki problemlerle ilgilenmek zorunda kalmadan müşterilerinize satış yapabileceğiniz ve bunu tamamen online olarak yönetebileceğiniz bir iş modelidir:
  1. Fiziksel depo tutma
  2. Depoda saklanacak ve son kullanıcıya iletilecek olan malları fiziksel olarak tedarik etme
  3. Bu malların paketleme ve kargolama işlemleri ile ilgilenme
Peki, tüm bunları siz yapmıyorsanız, nasıl oluyor da ürünü satan kişi siz oluyorsunuz? Stoksuz satış nasıl mümkün oluyor?

Hemen söyleyeyim:

Ürünlerinizi geleneksel yöntemle fiziksel bir mağazada stoklamak yerine yapmanız gereken şey üçüncü parti olarak adlandırılan bir tedarikçi bulmak ve bu tedarikçinin ürünlerinin pazarlamasını yapmak.

Bu ürünler için bir pazar alanı buluyorsunuz(Ebay, Amazon gibi). Müşterilerin istek ve şikayetleri ile ilgileniyorsunuz fakat satış kısmının yalnızca ‘’teorik’’ aşamasındasınız. Sizin ürünü online olarak satmanızla birlikte perakende tedarikçiniz devreye girerek ürünü müşterinize gönderiyor. Pek çok kişi bu gelir modeline pek aşina değil. Fakat Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırmaya göre e-ticaret sitelerindeki mağazaların yaklaşık olarak 3’te biri, yani yüzde 33’ü bu gelir modeliyle satış yapıyor.
Geleneksel parekende mağazacılık modeli fiziksel bir mağaza, ürünlerin tedarik edilmesini sağlayan firmalarla iletişim gerektirirken, siz dijital ve yeni nesil dropshipping modelinde fiziksel mağaza, lojistik gibi masraflardan tamamen uzaktasınız. Ürün stoklamadığınız için depo masrafınızda yok. Yapmanız gereken tek şey ne kadar büyük olduğunun bir önemi olmayan sanal bir mağazaya sahip olmak. Siz ürünleri buradan sergileyin, ürün sahibi olan tedarikçiniz kendi deposundan kendi emeği ile ürünü göndersin.

Dropshipping’in Avantajları Nelerdir?​

Dropshipping sayesinde aşşağıdaki zorluklardan kurtulmuş oluyorsunuz.
  1. Bir depo işletmek (unutmayın, depo işletmek aynı zamanda burada çalışacak kişilere ücret ödemek anlamına gelir. Temizlikçisinden güvenliğine, paketlemecisinden lojiktik işleri ile ilgilenecek personeline kadar) ve bu depo için kira ödemek
  2. Siparişlerin teker teker paketlenmesini ve gönderilmesini sağlamak
  3. Envanter takibi yaparak buna göre üretim gerçekleştirmek ya da buna göre muhasebe hesaplarını oluşturmak
  4. İade edilen ürünlerle ilgili teknik işlemleri gerçekleştirmek ve stok durumunu buna göre güncellemek
  5. Gelen gönderilerin işlenmesini sağlamak
  6. Ürünlerin stok seviyesi üzerinde sürekli kontrol sağlayarak bu seviyeyi yönetmek, sürekli yeni ürün siparişi vermek ya da yeni ürün üretmek.
Bunların dışında dropshipping yaparken elinizde mal kalma gibi bir durum oluşmaz bu sayede risk almamış olursunuz.

Dropshipping’in Dezavantajları Nelerdir?​

Yüksek rekabet ve düşük fiyata satma zorunluluğu.​

Sürekli ortaya çıkan envanter sorunları.​

Kargoyu siz göndermiyorsunuz fakat ücret size ait.​

Tedarikçiniz sizden çok uzakta.​

Ürünler üzerinde özelleştirme yapamazsınız, marka değeri yaratmak ise daha zordur.​

Dropshipping’e Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler​

Dropshipping’de başarılı olabilmek için öncelikle doğru sektörü bulmak gerekmektedir. Bunun için kendinize sormalısınız: hangi ürünler internet üzerinden alınıyor?

  1. Hangi ürünler bana daha çok kar marjı bırakabilir?
  2. Hangi sektörde rekabet oranı daha düşük?
  3. Hangi ürünler için tedarikçi bulmak daha kolay?
  4. Dropshipping işinde olanların bu konulardaki görüşleri neler?

Doğru Ürünü Bulun​

Sektörü bulduktan sonra bu sektör içerisinde hangi ürün grubuna odaklanmanız gerektiğine karar verin. Diyelim ki epey bir araştırma yaptınız ve sonunda ‘’tekstil’’ sektöründe çalışmaya karar verdiniz. Yaptığınız Pazar araştırması ise sizi ‘’kadın pijama ve ev giyim’’ kategorisine yönlendirdi. Güzel, bu şekilde bir özelleştirme yaparak ilerlemeniz doğru yolda olduğunuzu gösteriyor olabilir.

Yaptığınız ürün özelleştirmesinde rekabet oranı ya da pazar hacmi gibi faktörleri göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Tedarikçi Bulun.​

Bir online pazaryerinde hizmet verseniz de kendi e-ticaret sitenizi kursanız da birden fazla tedarikçi ile çalışma durumunuz olabilir. Tedarikçi bulmak -hele de hedef kitleniz yaşadığınız yerin dışındaysa- sandığınızdan biraz zor olabilir. Bunun için internet üzerinden yapacağınız araştırmalarınız oldukça değerli. Doğru toptancıyı ya da tedarikçiyi seçmek rekabetçi fiyatlarla ürün satabilmenizi sağlarken, stok kontrolü ya da envanter güncellemesi gibi önemli iletişim süreçlerinde hiç sorun yaşamamanızı sağlayabilir. Bunun için sürekli iletişim halinde olabilen, ulaşılabilir ve profesyonel çalışan bir tedarikçi firma ile çalışmaya başlamak gerçekten çok önemli. Size dropshipping tedarikçilerinde arayabileceğiniz birkaç özelliği derledim:

  1. Düşük hizmet ücreti: Sipariş başına talep edilen ücretin düşük olması sizin için çok önemli. Dropshipping tedarikçilerinin büyük bir çoğunluğu özellikle düşük iş gücünden yararlanabilmek adına Çin’de bulunuyorlar. Bunların parça başına paketleme ve nakliye için talep ettikleri ücret ne kadar az olursa, sizin için kar marjı o kadar yüksek olabilir ve rakiplerinizle rekabet gücünüz artar.
  2. Tecrübeli ve profesyonel süreç yönetimi: Çeşitli dijital araçları kullanarak takip edilebilir bir envanter yönetimi sunan, referansları güçlü olan ve yardıma ihtiyacınız olduğunda size destek sağlayabilen firmalarla çalışmak, güçlü müşteri ilişkileri yaratmanıza yardımcı olur.
  3. Kaliteli ürünler ve yanıltıcı olmayan fotoğraflar: Düşük kaliteli ürünlerin parlak ışıklar altında çekilmiş yanıltıcı fotoğrafları üzerinden satış yapmak sizin için epey problemli sonuçlar doğurabilir. Pek çok alıcı sizi sahtecilikle suçlayacak ve sizden alışveriş yapılmamasını tavsiye edeceklerdir. Dolayısıyla güvenilir olabilmek adına güvenilir ve profesyonel bir tedarikçi ile çalışmak zorundasınız.

Satış yapacağınız alanı seçin.​

Dropshipping girişiminizi iki şekilde yapabilirsiniz:

Dilerseniz bir web sitesi açın ve profesyonel destek alarak e-ticaret sektörüne girin. Yani stoksuz satışı doğrudan kendi markanızın internet sitesi üzerinden gerçekleştirin.

Dilerseniz ise bir online pazaryerinin trafiğinden ve müşteri kitlesinden yararlanmak için doğrudan buralarda sanal mağaza açın. Amazon, eBay, Etsy, Shopify. Siz hangisini isterseniz orası. Üstelik Türkiye’de N11 gibi pazaryerleri üzerinden de dropshipping yapmanız mümkün. Yani mesele sadece yurt dışında hizmet veren siteler için geçerli değil.

İsterseniz birkaç farklı online pazaryerinin özelliklerine bakalım:

  1. Amazon: İlk akla gelenlerden Amazon tam olarak 300 milyon aktif kullanıcıya sahip. Yapılan güncel araştırmalara göre, 2016’da Amazon üzerinde 100 binden fazla satıcı 100 Bin Dolardan fazla kazanç sağlamış. Amazon aynı zamanda Amazon Prime gibi ekstra hizmetlere de sahiptir. Amazon kullanıcıları listelenen ürün fiyatının %15’ini Amazon’a kesinti olarak öder.
  2. eBay: 190 farklı pazara hâkim yaklaşık 1 milyar ürünü pazarlayan 171 milyonda aktif kullanıcısı olan eBay, pek çok sektörden farklı ürün çeşitlerini pazarlayıp satabileceğiniz oldukça prestijli bir platform. Platform, girişimcilerden ürün listelemeleri için %10 ya da daha az (ancak limitli sayıda ücretsiz listeleme imkânı veriyor) bir oranda ücret talep ediyor. eBay, aynı zamanda her ürün için açık arttırma imkânı da sunuyor.
  3. Etsy: 54 Milyon üyesiyle, 2 milyon aktif satıcı ve 32 milyon alıcısı bulunan Etsy, otantik ürünlerin sıklıkla satıldığı, el işi materyallerin de kendine alıcı bulduğu kadın kullanıcı oranı yüksek olan bir platformdur. Yapılan güncel araştırmalar, Etsy’deki kullanıcıların yaklaşık yüzde 84’ünün kadın olduğunu söylüyor. Etsy el sanatları, ev eşyaları ve el yapımı ürünlerden tutun benzer ürünlerin satışının olduğu bir pazaryeri olarak bu alanda satış yapmak isteyen dropshipping girişimcilerine hitap edebilir.
Rehber bu kadardı, isterseniz bundan sonra daha detaylı bir dropshipping rehberi, e-ticaret, Amazon FBA rehberi yapabilirim veya e ticarette kendi tecrübelerimi de anlatabilirim.
Yararlı olmuş pek bakamadım ama para çekme sıkıntıları vardı? türkiyede paypal falan açman lazım diye biliyorum dropshipping olayları için açan çok görmüştüm
 
Katılım
21 Eylül 2021
Mesajlar
365
  • Konu Sahibi Konu Sahibi
  • #5
Yararlı olmuş pek bakamadım ama para çekme sıkıntıları vardı? türkiyede paypal falan açman lazım diye biliyorum dropshipping olayları için açan çok görmüştüm
PayPal yasak olduğu için payoneer kullanılıyor.
 

hakancan

80+
Katılım
29 Haziran 2022
Mesajlar
2
Dahası  
Reaksiyon skoru
0
İsim
Hakan Candaş
eBay ve Payoneer anlaşmasından sonra eBay dropshipping daha cazip hale geldi, vergilendirmede biraz daha kolaylaştı. Şuanda Türkiye'de kullanabildiğimiz 2 tane global ödeme alma sistemi var Wise ve Payoneer, umarım bunlarında faaliyetleri durdurulmaz. eBay dropshipping ile para kazanmak istiyorsanız biraz dikkatli olmalısınız, Amazon gibi katı politikaları olan bir pazaryeridir, eBay dropshippingi uzun zamandır araştırıyorum, önerebileceğim bir makale var, inceleyin lütfen. eBay dropshipping hakkında makale
 
Katılım
12 Temmuz 2022
Mesajlar
6
Dahası  
Reaksiyon skoru
4
İsim
emel canan
papara hesabımı kiraya verdim bir şey olurmu acaba
 

ZlpFilee

80+ Bronze
Katılım
5 Temmuz 2021
Mesajlar
801
Dahası  
Reaksiyon skoru
304
İsim
ZlpFilee

XDEV

80+ Bronze
Katılım
22 Nisan 2021
Mesajlar
667
Dahası  
Reaksiyon skoru
437
Konum
Los Angeles
İsim
Burak

Dropshipping Ne Anlama Geliyor?​

Dropshipping, aşağıdaki problemlerle ilgilenmek zorunda kalmadan müşterilerinize satış yapabileceğiniz ve bunu tamamen online olarak yönetebileceğiniz bir iş modelidir:
  1. Fiziksel depo tutma
  2. Depoda saklanacak ve son kullanıcıya iletilecek olan malları fiziksel olarak tedarik etme
  3. Bu malların paketleme ve kargolama işlemleri ile ilgilenme
Peki, tüm bunları siz yapmıyorsanız, nasıl oluyor da ürünü satan kişi siz oluyorsunuz? Stoksuz satış nasıl mümkün oluyor?

Hemen söyleyeyim:

Ürünlerinizi geleneksel yöntemle fiziksel bir mağazada stoklamak yerine yapmanız gereken şey üçüncü parti olarak adlandırılan bir tedarikçi bulmak ve bu tedarikçinin ürünlerinin pazarlamasını yapmak.

Bu ürünler için bir pazar alanı buluyorsunuz(Ebay, Amazon gibi). Müşterilerin istek ve şikayetleri ile ilgileniyorsunuz fakat satış kısmının yalnızca ‘’teorik’’ aşamasındasınız. Sizin ürünü online olarak satmanızla birlikte perakende tedarikçiniz devreye girerek ürünü müşterinize gönderiyor. Pek çok kişi bu gelir modeline pek aşina değil. Fakat Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırmaya göre e-ticaret sitelerindeki mağazaların yaklaşık olarak 3’te biri, yani yüzde 33’ü bu gelir modeliyle satış yapıyor.
Geleneksel parekende mağazacılık modeli fiziksel bir mağaza, ürünlerin tedarik edilmesini sağlayan firmalarla iletişim gerektirirken, siz dijital ve yeni nesil dropshipping modelinde fiziksel mağaza, lojistik gibi masraflardan tamamen uzaktasınız. Ürün stoklamadığınız için depo masrafınızda yok. Yapmanız gereken tek şey ne kadar büyük olduğunun bir önemi olmayan sanal bir mağazaya sahip olmak. Siz ürünleri buradan sergileyin, ürün sahibi olan tedarikçiniz kendi deposundan kendi emeği ile ürünü göndersin.

Dropshipping’in Avantajları Nelerdir?​

Dropshipping sayesinde aşşağıdaki zorluklardan kurtulmuş oluyorsunuz.
  1. Bir depo işletmek (unutmayın, depo işletmek aynı zamanda burada çalışacak kişilere ücret ödemek anlamına gelir. Temizlikçisinden güvenliğine, paketlemecisinden lojiktik işleri ile ilgilenecek personeline kadar) ve bu depo için kira ödemek
  2. Siparişlerin teker teker paketlenmesini ve gönderilmesini sağlamak
  3. Envanter takibi yaparak buna göre üretim gerçekleştirmek ya da buna göre muhasebe hesaplarını oluşturmak
  4. İade edilen ürünlerle ilgili teknik işlemleri gerçekleştirmek ve stok durumunu buna göre güncellemek
  5. Gelen gönderilerin işlenmesini sağlamak
  6. Ürünlerin stok seviyesi üzerinde sürekli kontrol sağlayarak bu seviyeyi yönetmek, sürekli yeni ürün siparişi vermek ya da yeni ürün üretmek.
Bunların dışında dropshipping yaparken elinizde mal kalma gibi bir durum oluşmaz bu sayede risk almamış olursunuz.

Dropshipping’in Dezavantajları Nelerdir?​

Yüksek rekabet ve düşük fiyata satma zorunluluğu.​

Sürekli ortaya çıkan envanter sorunları.​

Kargoyu siz göndermiyorsunuz fakat ücret size ait.​

Tedarikçiniz sizden çok uzakta.​

Ürünler üzerinde özelleştirme yapamazsınız, marka değeri yaratmak ise daha zordur.​

Dropshipping’e Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler​

Dropshipping’de başarılı olabilmek için öncelikle doğru sektörü bulmak gerekmektedir. Bunun için kendinize sormalısınız: hangi ürünler internet üzerinden alınıyor?

  1. Hangi ürünler bana daha çok kar marjı bırakabilir?
  2. Hangi sektörde rekabet oranı daha düşük?
  3. Hangi ürünler için tedarikçi bulmak daha kolay?
  4. Dropshipping işinde olanların bu konulardaki görüşleri neler?

Doğru Ürünü Bulun​

Sektörü bulduktan sonra bu sektör içerisinde hangi ürün grubuna odaklanmanız gerektiğine karar verin. Diyelim ki epey bir araştırma yaptınız ve sonunda ‘’tekstil’’ sektöründe çalışmaya karar verdiniz. Yaptığınız Pazar araştırması ise sizi ‘’kadın pijama ve ev giyim’’ kategorisine yönlendirdi. Güzel, bu şekilde bir özelleştirme yaparak ilerlemeniz doğru yolda olduğunuzu gösteriyor olabilir.

Yaptığınız ürün özelleştirmesinde rekabet oranı ya da pazar hacmi gibi faktörleri göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Tedarikçi Bulun.​

Bir online pazaryerinde hizmet verseniz de kendi e-ticaret sitenizi kursanız da birden fazla tedarikçi ile çalışma durumunuz olabilir. Tedarikçi bulmak -hele de hedef kitleniz yaşadığınız yerin dışındaysa- sandığınızdan biraz zor olabilir. Bunun için internet üzerinden yapacağınız araştırmalarınız oldukça değerli. Doğru toptancıyı ya da tedarikçiyi seçmek rekabetçi fiyatlarla ürün satabilmenizi sağlarken, stok kontrolü ya da envanter güncellemesi gibi önemli iletişim süreçlerinde hiç sorun yaşamamanızı sağlayabilir. Bunun için sürekli iletişim halinde olabilen, ulaşılabilir ve profesyonel çalışan bir tedarikçi firma ile çalışmaya başlamak gerçekten çok önemli. Size dropshipping tedarikçilerinde arayabileceğiniz birkaç özelliği derledim:

  1. Düşük hizmet ücreti: Sipariş başına talep edilen ücretin düşük olması sizin için çok önemli. Dropshipping tedarikçilerinin büyük bir çoğunluğu özellikle düşük iş gücünden yararlanabilmek adına Çin’de bulunuyorlar. Bunların parça başına paketleme ve nakliye için talep ettikleri ücret ne kadar az olursa, sizin için kar marjı o kadar yüksek olabilir ve rakiplerinizle rekabet gücünüz artar.
  2. Tecrübeli ve profesyonel süreç yönetimi: Çeşitli dijital araçları kullanarak takip edilebilir bir envanter yönetimi sunan, referansları güçlü olan ve yardıma ihtiyacınız olduğunda size destek sağlayabilen firmalarla çalışmak, güçlü müşteri ilişkileri yaratmanıza yardımcı olur.
  3. Kaliteli ürünler ve yanıltıcı olmayan fotoğraflar: Düşük kaliteli ürünlerin parlak ışıklar altında çekilmiş yanıltıcı fotoğrafları üzerinden satış yapmak sizin için epey problemli sonuçlar doğurabilir. Pek çok alıcı sizi sahtecilikle suçlayacak ve sizden alışveriş yapılmamasını tavsiye edeceklerdir. Dolayısıyla güvenilir olabilmek adına güvenilir ve profesyonel bir tedarikçi ile çalışmak zorundasınız.

Satış yapacağınız alanı seçin.​

Dropshipping girişiminizi iki şekilde yapabilirsiniz:

Dilerseniz bir web sitesi açın ve profesyonel destek alarak e-ticaret sektörüne girin. Yani stoksuz satışı doğrudan kendi markanızın internet sitesi üzerinden gerçekleştirin.

Dilerseniz ise bir online pazaryerinin trafiğinden ve müşteri kitlesinden yararlanmak için doğrudan buralarda sanal mağaza açın. Amazon, eBay, Etsy, Shopify. Siz hangisini isterseniz orası. Üstelik Türkiye’de N11 gibi pazaryerleri üzerinden de dropshipping yapmanız mümkün. Yani mesele sadece yurt dışında hizmet veren siteler için geçerli değil.

İsterseniz birkaç farklı online pazaryerinin özelliklerine bakalım:

  1. Amazon: İlk akla gelenlerden Amazon tam olarak 300 milyon aktif kullanıcıya sahip. Yapılan güncel araştırmalara göre, 2016’da Amazon üzerinde 100 binden fazla satıcı 100 Bin Dolardan fazla kazanç sağlamış. Amazon aynı zamanda Amazon Prime gibi ekstra hizmetlere de sahiptir. Amazon kullanıcıları listelenen ürün fiyatının %15’ini Amazon’a kesinti olarak öder.
  2. eBay: 190 farklı pazara hâkim yaklaşık 1 milyar ürünü pazarlayan 171 milyonda aktif kullanıcısı olan eBay, pek çok sektörden farklı ürün çeşitlerini pazarlayıp satabileceğiniz oldukça prestijli bir platform. Platform, girişimcilerden ürün listelemeleri için %10 ya da daha az (ancak limitli sayıda ücretsiz listeleme imkânı veriyor) bir oranda ücret talep ediyor. eBay, aynı zamanda her ürün için açık arttırma imkânı da sunuyor.
  3. Etsy: 54 Milyon üyesiyle, 2 milyon aktif satıcı ve 32 milyon alıcısı bulunan Etsy, otantik ürünlerin sıklıkla satıldığı, el işi materyallerin de kendine alıcı bulduğu kadın kullanıcı oranı yüksek olan bir platformdur. Yapılan güncel araştırmalar, Etsy’deki kullanıcıların yaklaşık yüzde 84’ünün kadın olduğunu söylüyor. Etsy el sanatları, ev eşyaları ve el yapımı ürünlerden tutun benzer ürünlerin satışının olduğu bir pazaryeri olarak bu alanda satış yapmak isteyen dropshipping girişimcilerine hitap edebilir.
Rehber bu kadardı, isterseniz bundan sonra daha detaylı bir dropshipping rehberi, e-ticaret, Amazon FBA rehberi yapabilirim veya e ticarette kendi tecrübelerimi de anlatabilirim.
Güzel bir rehber olmuş. Eline sağlık.
 

ProX

80+
Katılım
21 Şubat 2023
Mesajlar
74
Dahası  
Reaksiyon skoru
6
İsim
Berk

Dropshipping Ne Anlama Geliyor?​

Dropshipping, aşağıdaki problemlerle ilgilenmek zorunda kalmadan müşterilerinize satış yapabileceğiniz ve bunu tamamen online olarak yönetebileceğiniz bir iş modelidir:
  1. Fiziksel depo tutma
  2. Depoda saklanacak ve son kullanıcıya iletilecek olan malları fiziksel olarak tedarik etme
  3. Bu malların paketleme ve kargolama işlemleri ile ilgilenme
Peki, tüm bunları siz yapmıyorsanız, nasıl oluyor da ürünü satan kişi siz oluyorsunuz? Stoksuz satış nasıl mümkün oluyor?

Hemen söyleyeyim:

Ürünlerinizi geleneksel yöntemle fiziksel bir mağazada stoklamak yerine yapmanız gereken şey üçüncü parti olarak adlandırılan bir tedarikçi bulmak ve bu tedarikçinin ürünlerinin pazarlamasını yapmak.

Bu ürünler için bir pazar alanı buluyorsunuz(Ebay, Amazon gibi). Müşterilerin istek ve şikayetleri ile ilgileniyorsunuz fakat satış kısmının yalnızca ‘’teorik’’ aşamasındasınız. Sizin ürünü online olarak satmanızla birlikte perakende tedarikçiniz devreye girerek ürünü müşterinize gönderiyor. Pek çok kişi bu gelir modeline pek aşina değil. Fakat Amerika Birleşik Devletleri’nde yapılan bir araştırmaya göre e-ticaret sitelerindeki mağazaların yaklaşık olarak 3’te biri, yani yüzde 33’ü bu gelir modeliyle satış yapıyor.
Geleneksel parekende mağazacılık modeli fiziksel bir mağaza, ürünlerin tedarik edilmesini sağlayan firmalarla iletişim gerektirirken, siz dijital ve yeni nesil dropshipping modelinde fiziksel mağaza, lojistik gibi masraflardan tamamen uzaktasınız. Ürün stoklamadığınız için depo masrafınızda yok. Yapmanız gereken tek şey ne kadar büyük olduğunun bir önemi olmayan sanal bir mağazaya sahip olmak. Siz ürünleri buradan sergileyin, ürün sahibi olan tedarikçiniz kendi deposundan kendi emeği ile ürünü göndersin.

Dropshipping’in Avantajları Nelerdir?​

Dropshipping sayesinde aşşağıdaki zorluklardan kurtulmuş oluyorsunuz.
  1. Bir depo işletmek (unutmayın, depo işletmek aynı zamanda burada çalışacak kişilere ücret ödemek anlamına gelir. Temizlikçisinden güvenliğine, paketlemecisinden lojiktik işleri ile ilgilenecek personeline kadar) ve bu depo için kira ödemek
  2. Siparişlerin teker teker paketlenmesini ve gönderilmesini sağlamak
  3. Envanter takibi yaparak buna göre üretim gerçekleştirmek ya da buna göre muhasebe hesaplarını oluşturmak
  4. İade edilen ürünlerle ilgili teknik işlemleri gerçekleştirmek ve stok durumunu buna göre güncellemek
  5. Gelen gönderilerin işlenmesini sağlamak
  6. Ürünlerin stok seviyesi üzerinde sürekli kontrol sağlayarak bu seviyeyi yönetmek, sürekli yeni ürün siparişi vermek ya da yeni ürün üretmek.
Bunların dışında dropshipping yaparken elinizde mal kalma gibi bir durum oluşmaz bu sayede risk almamış olursunuz.

Dropshipping’in Dezavantajları Nelerdir?​

Yüksek rekabet ve düşük fiyata satma zorunluluğu.​

Sürekli ortaya çıkan envanter sorunları.​

Kargoyu siz göndermiyorsunuz fakat ücret size ait.​

Tedarikçiniz sizden çok uzakta.​

Ürünler üzerinde özelleştirme yapamazsınız, marka değeri yaratmak ise daha zordur.​

Dropshipping’e Başlamadan Önce Bilinmesi Gerekenler​

Dropshipping’de başarılı olabilmek için öncelikle doğru sektörü bulmak gerekmektedir. Bunun için kendinize sormalısınız: hangi ürünler internet üzerinden alınıyor?

  1. Hangi ürünler bana daha çok kar marjı bırakabilir?
  2. Hangi sektörde rekabet oranı daha düşük?
  3. Hangi ürünler için tedarikçi bulmak daha kolay?
  4. Dropshipping işinde olanların bu konulardaki görüşleri neler?

Doğru Ürünü Bulun​

Sektörü bulduktan sonra bu sektör içerisinde hangi ürün grubuna odaklanmanız gerektiğine karar verin. Diyelim ki epey bir araştırma yaptınız ve sonunda ‘’tekstil’’ sektöründe çalışmaya karar verdiniz. Yaptığınız Pazar araştırması ise sizi ‘’kadın pijama ve ev giyim’’ kategorisine yönlendirdi. Güzel, bu şekilde bir özelleştirme yaparak ilerlemeniz doğru yolda olduğunuzu gösteriyor olabilir.

Yaptığınız ürün özelleştirmesinde rekabet oranı ya da pazar hacmi gibi faktörleri göz önünde bulundurmayı unutmayın.

Tedarikçi Bulun.​

Bir online pazaryerinde hizmet verseniz de kendi e-ticaret sitenizi kursanız da birden fazla tedarikçi ile çalışma durumunuz olabilir. Tedarikçi bulmak -hele de hedef kitleniz yaşadığınız yerin dışındaysa- sandığınızdan biraz zor olabilir. Bunun için internet üzerinden yapacağınız araştırmalarınız oldukça değerli. Doğru toptancıyı ya da tedarikçiyi seçmek rekabetçi fiyatlarla ürün satabilmenizi sağlarken, stok kontrolü ya da envanter güncellemesi gibi önemli iletişim süreçlerinde hiç sorun yaşamamanızı sağlayabilir. Bunun için sürekli iletişim halinde olabilen, ulaşılabilir ve profesyonel çalışan bir tedarikçi firma ile çalışmaya başlamak gerçekten çok önemli. Size dropshipping tedarikçilerinde arayabileceğiniz birkaç özelliği derledim:

  1. Düşük hizmet ücreti: Sipariş başına talep edilen ücretin düşük olması sizin için çok önemli. Dropshipping tedarikçilerinin büyük bir çoğunluğu özellikle düşük iş gücünden yararlanabilmek adına Çin’de bulunuyorlar. Bunların parça başına paketleme ve nakliye için talep ettikleri ücret ne kadar az olursa, sizin için kar marjı o kadar yüksek olabilir ve rakiplerinizle rekabet gücünüz artar.
  2. Tecrübeli ve profesyonel süreç yönetimi: Çeşitli dijital araçları kullanarak takip edilebilir bir envanter yönetimi sunan, referansları güçlü olan ve yardıma ihtiyacınız olduğunda size destek sağlayabilen firmalarla çalışmak, güçlü müşteri ilişkileri yaratmanıza yardımcı olur.
  3. Kaliteli ürünler ve yanıltıcı olmayan fotoğraflar: Düşük kaliteli ürünlerin parlak ışıklar altında çekilmiş yanıltıcı fotoğrafları üzerinden satış yapmak sizin için epey problemli sonuçlar doğurabilir. Pek çok alıcı sizi sahtecilikle suçlayacak ve sizden alışveriş yapılmamasını tavsiye edeceklerdir. Dolayısıyla güvenilir olabilmek adına güvenilir ve profesyonel bir tedarikçi ile çalışmak zorundasınız.

Satış yapacağınız alanı seçin.​

Dropshipping girişiminizi iki şekilde yapabilirsiniz:

Dilerseniz bir web sitesi açın ve profesyonel destek alarak e-ticaret sektörüne girin. Yani stoksuz satışı doğrudan kendi markanızın internet sitesi üzerinden gerçekleştirin.

Dilerseniz ise bir online pazaryerinin trafiğinden ve müşteri kitlesinden yararlanmak için doğrudan buralarda sanal mağaza açın. Amazon, eBay, Etsy, Shopify. Siz hangisini isterseniz orası. Üstelik Türkiye’de N11 gibi pazaryerleri üzerinden de dropshipping yapmanız mümkün. Yani mesele sadece yurt dışında hizmet veren siteler için geçerli değil.

İsterseniz birkaç farklı online pazaryerinin özelliklerine bakalım:

  1. Amazon: İlk akla gelenlerden Amazon tam olarak 300 milyon aktif kullanıcıya sahip. Yapılan güncel araştırmalara göre, 2016’da Amazon üzerinde 100 binden fazla satıcı 100 Bin Dolardan fazla kazanç sağlamış. Amazon aynı zamanda Amazon Prime gibi ekstra hizmetlere de sahiptir. Amazon kullanıcıları listelenen ürün fiyatının %15’ini Amazon’a kesinti olarak öder.
  2. eBay: 190 farklı pazara hâkim yaklaşık 1 milyar ürünü pazarlayan 171 milyonda aktif kullanıcısı olan eBay, pek çok sektörden farklı ürün çeşitlerini pazarlayıp satabileceğiniz oldukça prestijli bir platform. Platform, girişimcilerden ürün listelemeleri için %10 ya da daha az (ancak limitli sayıda ücretsiz listeleme imkânı veriyor) bir oranda ücret talep ediyor. eBay, aynı zamanda her ürün için açık arttırma imkânı da sunuyor.
  3. Etsy: 54 Milyon üyesiyle, 2 milyon aktif satıcı ve 32 milyon alıcısı bulunan Etsy, otantik ürünlerin sıklıkla satıldığı, el işi materyallerin de kendine alıcı bulduğu kadın kullanıcı oranı yüksek olan bir platformdur. Yapılan güncel araştırmalar, Etsy’deki kullanıcıların yaklaşık yüzde 84’ünün kadın olduğunu söylüyor. Etsy el sanatları, ev eşyaları ve el yapımı ürünlerden tutun benzer ürünlerin satışının olduğu bir pazaryeri olarak bu alanda satış yapmak isteyen dropshipping girişimcilerine hitap edebilir.
Rehber bu kadardı, isterseniz bundan sonra daha detaylı bir dropshipping rehberi, e-ticaret, Amazon FBA rehberi yapabilirim veya e ticarette kendi tecrübelerimi de anlatabilirim.
Başarılı, devamının gelmesini isterim
 
Yeni mesajlar Yeni Konu Aç      

SON KONULAR

Forum istatistikleri

Konular
908,260
Mesajlar
8,314,882
Üyeler
140,967
Son üye
levent35
Top Bottom